Full Width CSS

Ketuanan Melayu Tidak Perlu??

Hanya org Melayu yg bodo aje akan ikut ckp Pengerusi Kelab Penyokong PAS Perlis, Khoo Yang Chong (mcmne org kuat PAS Perlis bole jd org Cina??)

Kesian PAS kini, dahulunya memperjuangkn negara Islam dgn hukum2 Hududnya kini semua yg diperjuangkan ditinggalkn kerna terlalu taksub dgn 'hubungan istimewa sementara' antara PAS, DAP dan PKR.

Ape yg diperjuangkan kini ditinggalkn shj. PAS hanya melaksanakan ape yg diminta oleh DAP dan PKR. Tp dlm perlembagaan parti DAP dan PKR takde lgsg ape2 perkara yg bersetuju dgn penubuhan negara Islam.

Semua yg diperkatakan dan yg dilakukan oleh org bkn sebangsa dgn kite hanyalah utk kepentingan mereka sdr. Jgn terlalu taksub dgn pegangan politik krn ia akhirnya akan memakan diri sdr.

Sedarkah kita sbg org Melayu??? Semakin lama kita semakin hilang hak di bumi nenek moyang kita ini. Imbas semula ketuanan Melayu di Malaysia !!!

Ape yg diperjuangkn UMNO dan Persatuan Melayu kini adalah isu Ketuanan Melayu. Tidak timbul soal politik lg. Ape yg penting kini adalah cara bagaimana utk mengukuhkn perpaduan org Melayu itu sdr.

Mungkin PAS, DAP dan PKR menganggap ini adalah muslihat UMNO utk menarik sokongan semula rakyat. Tp seharusnya kita sbg org Melayu sudah mulai sedar akan perkara yg berbangkit ini. Ini bkn perkara remeh temeh dan main2. Tak perlu sokong UMNO utk bersetuju dgn Ketuanan Melayu.

Jika tiada kekuatan sesama kita, pastinya kita sdr akan rugi. Pikir2kan lah..

"Jgn menang sorak akhirnya kampung tergadai.."


md riziqin hillan
13 MEI 2008

Post a Comment

0 Comments