RapidkL

RapidkL

Friday, September 26, 2008

Mat Jenin Ker Mat Kucar Kacir??

GOMBAK - Barisan Bertindak Gombak yang diwakili beberapa pertubuhan kerajaan dan bukan kerajaan (NGO) dari daerah itu, semalam membuat laporan polis terhadap Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim atas lima sebab di Balai Polis Gombak, Batu 6, semalam.

Laporan polis yang diketuai Ketua Sekretariat badan itu, Mohamad Mustafa Latif, berkata, pihaknya membuat laporan polis kerana beliau (Anwar) mengganggu-gugat pentadbiran kerajaan yang sah diberi mandat oleh rakyat melalui sistem pilihan raya dengan usaha-usaha mengambil alih kuasa pentadbiran secara paksaan, tidak bermoral dan tidak beretika seperti cubaan menyogok Ahli-ahli Parlimen supaya melompat parti.

Anwar juga dakwanya, berbohong dengan tujuan untuk mengelirukan rakyat dan memenangi pilihan raya kecil di Permatang Pauh baru-baru ini selain dikatakan menimbulkan situasi ketidakstabilan politik dalam negara dengan berbagai tohmahan, pembohongan dan mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang mengelirukan rakyat.

“Anwar pernah menyatakan kononnya tiada kemasukan pelaburan asing langsung (FDI) dan negara juga tidak mempunyai daya saing,” katanya yang ditemani Naib Ketua UMNO Gombak, Said Anuar Said Ahmad, Majlis Belia Daerah Gombak, Fadhli Mansor dan Omar Sudi Abdul Manap ketika membuat laporan polis berkenaan

“Anwar telah menimbulkan suasana keresahan dan ketegangan yang boleh memudaratkan perpaduan dan hubungan di antara kaum di negara ini,” katanya kepada pemberita.

Tambah Mustafa, pihaknya memohon kerajaan dan pihak polis supaya tidak sesekali berkompromi dalam hal berkaitan keselamatan rakyat dan negara serta mengambil tindakan terhadap Anwar yang dianggap sebagai pengkhianat bangsa dan negara termasuk menggunakan Akta ISA bagi membendung kegiatan beliau.

Tambahnya, tindakan ini (laporan polis) adalah langkah pertama dari Barisan Bertindak Gombak dan dalam masa yang terdekat akan mengadakan kempen mendapat tandatangan orang ramai untuk mengemukakan petisyen kepada kerajaan termasuk Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri bagi menjamin keselamatan awam.

Sebelum membuat laporan polis, lebih 35 orang daripada barisan bertindak itu berkumpul di hadapan balai polis sambil memegang kain rentang.

Bagaimanapun perbuatan mereka yang seolah-olah berpiket secara haram telah menimbulkan rasa kurang senang Ketua Balai Polis Gombak, Cif Inspektor Wan Khalid Wan Omar yang kemudiannya menasihati mereka supaya beredar dari tempat itu.

Dalam pada itu pada hari yang sama juga Ketua Pemuda Pertubuhan Kebajikan Insan Bakti (Perkib) Malaysia Wilayah Persekutuan dan Selangor, Ikram Othman turut membuat laporan polis berhubung Anwar pada jam 1 petang di Balai Polis Wangsa Maju.

Ikram berkata, pihaknya membuat laporan polis terhadap Anwar kerana beliau (Anwar) telah mengkucar-kacirkan keadaan negara dan mengelirukan rakyat.

“Tindakan pembohongan beliau telah menyebabkan campur tangan negara luar mengenai urusan dalaman Malaysia dan rakyat mengalami perpecahan terutama kaum Melayu,” katanya.
-sinar


Komen:
Nampknye semua pihak dh mule muak, bosan, menyampah, menyirap dll yg sewaktu dgnnye pd DSAI ni.
Berjanji mmg mudah tp bile nk realisasikan mmg payah. Seumpama membuat loan, masa nk pinjam janji manis je nk byr monthly tp bile tibe masanye perghhh~ 1002 alasan yg keluar.
Lepas ni apa plak janji yg DSAI nk janjikan pd kita..?

Ekonomi plak makin kurang baik, bile aku ckp psl DSAI la punca ekonomi tak menentu kt M'sia ni, ramai plak yg bela dia.. Kenapa sukar sgt nk terima kenyataan yg DSAI tu mmg penyumbang utama pd ketidakstabilan ekonomi negara.
Pelabur tak berani nk melabur dlm negara psl keadaan politik negara kurang stabil dsbbkn ada ura² bakal bertukar k'jaan. Mgkin bile keadaan dh normal @ 'kjaan baru' ditubuhkn br la keadaan ekonomi stabil skit kot.

Tp satu sje boleh dikatakan ialah 'berhenti berharap'
Masih ada yg berharap~;p

Wednesday, September 24, 2008

Keluarga 69 (lawak)

Beberapa tahun lalu, ketika aku berusia dua puluh tiga. Aku menikahi seorang janda yang parasnya menggoda. Janda ini memiliki anak perempuan berambut merah. Ayahku jatuh cinta dengannya, maka mereka pun bernikah.

Hal ini menjadikan ayahku menantuku dan mengubah hidupku. Anakku menjadi ibuku, sebab dia adalah isteri ayahku. Menambah kerumitan hidupku, meskipun membuatku senang, Aku segera menjadi ayah dari seorang bayi yang tenang

Bayiku kemudian menjadi saudara tiri ayah, jadi dia adalah pakcik ku, meski pun kelihatannya payah. Kerana dia adalah pakcik ku, maka dia juga saudara laki-laki, dari anak perempuan janda, yang mana bagiku dia ibu tiri.

Isteri ayahku kemudian mempunyai anak, menjadikan bertambah lucu yang kemudian jadi cucuku kerana dia anak dari anak tiriku.

Isteriku sekarang adalah ibu dari ibu tiriku, sebab meskipun dia adalah isteriku, dia juga adalah nenekku. Jika isteriku adalah nenekku maka aku adalah cucunya. Setiap kali memikirkannya, aku jadi tambah gila. Kerana sekarang aku menjadi kusut memikirkan apa yang terjadi, sebab sebagai suami nenekku,aku juga menjadi abangku sendiri.


Hahahaha~

BPR byk keje~

Tak Percaya Pun Takpa~

Aku dpt sms dr kenalan aku ttg produk yg dikhuatiri mengandungi susu yg didapati telah menyebabkn kematian kanak² di China krn sakit batu karang.

Antara produknye ialah :

M&M, Snickers,
Mento's Yogurt Bottle,
Dove Choc,
Oreo Wafer Sticks, Monmilk,
Dutchlady Sterilised Milk,
Walls All Natural Mango,
Mini Poppers Ice Cream,
Magnum Ice Cream, Moosandwich Ice Cream,
Mini Cornetto,
Youcan Ice Cream.


Tp aku tak sure la samada produk yg disenaraikan ni betol @ tak. Mungkin ada sesetengah pihak sengaja mengambil kesempatan utk menjatuhkan sales produk² di atas dan jika difikir secara posiftif pula mungkin juga ade pihak yg prihatin akan permasalahan ni & takmo kejadian buruk tersebut terjadi di M'sia.

K'jaan pun dah bagi jaminan tiada produk yg menggunakan susu tersebut terlepas masuk ke M'sia. Apa yg penting, kita berhati² shj la dan jgn lupe baca doa mkn & bismillah~. Insyallah segala kemungkinan takkan terjadi.

Tuesday, September 16, 2008

angan² mat jenin

Kata mereka 16hb September 2008 akan berlaku pertukaran k'jaan baru. Tarikh diambil bersempena dgn penubuhan Malaysia. Harmoni & sejagat katanya.


Kata wakil mereka yg ke Taiwan kononnya nk memujuk ahli² parlimen berpaling tadah. Usaha ke sana berjaya dan dijangka akan berlaku semuanya hari ini cuma bergantung kpd usaha² teknikal shj.


Kata mereka lagi, nk kene berunding dgn kepimpinan negara mengenai isu pertukaran k'jaan baru. Rundingan bagi memastikan peralihan kerajaan berlaku secara aman.


Kata aku pula. Kalo tak bole nk laksana, jgn berjanji mcm². Org yg memungkiri janji diumpamakan sbg org munafik.

Lama² org dh muak & menyampah.

Wednesday, September 10, 2008

eeiii bodohnye~














Ehhh ape dh jadi ni org MELAYU atas tuuu??
Asyik mengalah shj dgn kaum lain. Dorg salah, kite mintak maaf??
Cilaka punye kafir !! Mmg betol ape next next next next Perdana Menteri adalah ORANG MELAYU..
Rujuk balik sejarah M'sia & perjanjian Jus Soli antara kaum yg 'berhijrah' ke tanah Melayu. Kaum lain tidak bole mempertikaikn hak² istimewa org Melayu. Dan semestinya orang Melayu adalah tuan kepada tanah Melayu !!!

Bodohhh la kalo kita asyik mengalah dan menghukum anak bangsa kita sdr !!
Pak Lah jgn la asyik 'angguk' aje nk jaga hati org lain sdgkn bangsa sdr tertindas..sbb tu la org marah sgt dgn hang..

Cube tgk zaman Tun Mahathir, ada sapa² berani lawan UMNO, ada sapa yg berani nk pertikai hak Melayu??
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...