Saturday, December 19, 2009

Rangkuman

ENJIN HILANG ??

Gempar plak isu kalangan anggota ATM disyaki diupah utk menjual enjin pesawat pemintas F-5E. Kata Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, enjin tu disedari hilang sejak tahun 2007 dan disyaki didalangi kumpulan tertentu dlm ATM yg menjualnya pada syarikat antarabangsa pd kadar harga RM50 juta.

Perghhhhhh~ RM50 juta bknnya RM50 ribu ataupun RM50 !! Byk jumlah tu. Bole buat projek rumah rakyat termiskin tu (PPRT).

Macam mane perkara ni tak disedari berlaku ??
Hah rasa² korang la mcmne enjin tu dibawa lari ??
Perlukah mereka² yg terlibat di ISA kan ?? [bole mengancam keselamatan negara tuuu]

"..mari kita tengok, siapa yg kena.." - arwah Ibrahim Pendek (film : Ali Baba Bujang Lapok)


SPRM

Hari ni byk pihak yg agak 'kecewa' dgn keputusan mahkamah rayuan, berkenaan isu siasatan SPRM yg tidak terhad utk waktu bekeje.

Antaranya Majlis Peguam yg benar² kecewa dgn keputusan ini. Kerana bg mereka, saksi akan terasa seakan dipaksa utk memberi keterangan tanpa mendapat hak yg sepatutnya.

Jika difikirkan secara rasionalnya adalah lebey baik siasatan dilanjutkan tanpa had kerana siasatan akan dpt dilaksanakan dgn tempoh yg singkat dan perbicaraan dpt dijalankan tanpa masalah yg dikhuatiri berlaku spt kehilangan bhn bukti dan tempoh perbicaraan juga tidak dilengah²kan. Akhir sekali keputusan akan diketahui dgn cepat.

Utk kebaikan semua rakyat, pesalah tetap akan dibicarakan dan tidak akan dilepaskan begitu shj kerana acapkali pelaku salah menghapuskan bukti dan kes habis begitu shj.

Tambahan : Kerajaan perlu memantau Majlis Peguam yg semakin hari semakin byk perkara dan dasar kerajaan yg ditentang utk memenangkan sebelah pihak. Kecenderungan Majlis Peguam semakin diragui oleh rakyat. Sbg cth kes bunuh diri suspek kes SPRM - Teoh Beng Hock. Majlis Peguam keterlaluan memperjuangkan nasib si mati.


AHLI PARLIMEN PONTENG

Woi ahli² Parlimen yg mendapat mandat rakyat !!
Buatlah keje !!!
Jangan asyik nk memonteng je !!
Dulu puas merayu undi pd rakyat supaya diberi kepercayaan tp skg dh dpt jawatan, lupa semua org yg kuarkan undi !!

Arrrrr tak kire lah ko kerajaan ataupun pembangkang tp yg penting ko mesti buat keje utk rakyat dan negara !!!
Hentikan perbalahan politik dlm Parlimen. Utamakan hal² yg berkaitan utk kesejahteraan semua !!
Kalo terasa terbeban dgn tanggungjawab, lepaskan jawatan tu. Ramai lagi org yg sanggup amek alih tugas tu !!

Thursday, December 10, 2009

Beranikah Kita?

Semakin lama semakin kurang ajar bangsa yg tak kenang budi ni.

Selepas laungan AZAN mereka persoalkan dan mereka bantah. Kali ni mereka berani mencabar lagi !!

Ibarat sengaja menyalakan api dalam sekam. Tindakan si mangkok jamban ini dilihat spt sengaja mahu mencetuskan huru hara, perasaan tidak puas hati dan benci kpd org ISLAM.

Mengapa perlu diungkitkan lagi isu ini??

MALAYSIA adalah sebuah negara ISLAM. Memang sudah tertulis dlm PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN bahawa ISLAM adalah agama rasmi. Tidak menjadi masalah jika kerajaan sedia ada ini menyediakan peruntukan ihsan yg besar utk membina MASJID. Kerajaan tidak begitu kejam utk tidak memberi peruntukan ihsan juga pada kaum² lain di negara ini utk menjalankan aktiviti keagamaan meraka.

Tidak hairan sekiranya suatu hari nanti DAP berani mempersoalkan Muzakarah Tahunan & Pertandingan Hafazan AL QURAN peringkat antarabangsa dan juga aktiviti² berteraskan ISLAM yg diadakan di negara ini setiap tahun.

Perlahan² mereka cuba menyuntik 'racun' dlm fikiran rakyat agar rakyat terutamanya bukan ISLAM mula mempersoalkan beberapa tindakan kerajaan yg dianggap tidak adil pd kaum lain.

Tidak terperanjat sekiranya suatu hari nanti kerajaan juga akan dipersoalkan mengapa subjek Pendidikan Islam diajar di sekolah² kebangsaan.

Dalam mengharungi hal² ini, kita sering tertanya dan terus bertanya sambil berteka teki samada pihak lain akan turut berkongsi apa yg kita rasakan ??

Ke mana hilangnya suara² sumbang yg dahulu begitu berani menegakkan ISLAM sehingga sanggup 'membunuh' saudara seagamanya demi kepentingan dan kesepakatan politik hak tuihhh mereka ??

Mana para sukarelawan yg sanggup menjadi benteng dan tembok bagi mempertahankan pemimpin mereka dari diganggu gugat ??
Adakah pemimpin diutamakan atau AGAMA ??!!

Mana peginya kepercayaan kpd TUHAN, kepentingan AGAMA dan keutuhan IMAN mereka?

Mengapa diam membisu tanpa ada sebarang laungan penentangan ??

Adakah kerana mereka sebulu dgn kamu??

Atau kamu takot berbuat demikian kerana tidak diredhai oleh tok guru ??


BULLSHIT !!

Wednesday, November 25, 2009

Formula Najib


Harap² formula Najib ni berkesan utk MCA
hehe..


Sumber : NST - Lat

Sunday, November 22, 2009

Tak Kenang Dek Untung



Ini hal budak bernama Namewee, bdk kurang ajar yg penah dlu nyaris² dicampak ke laut. Dlu buat taik nyanyi lagu Negaraku versi kepala otak gile dia Negarakuku. Pastu menangis² mintak maaf. Skg buat taik lagi kutuk TNB.

Korang tgk sdr video ni dan tentukan sape yg salah.

Bagi aku yg bersalah dlm video ni dua² pihak.
Satu pihak datang menyerang, lepaskan geram dan satu pihak lg menuding sana sini.

Mmg ada rasionalnya apabila pegawai TNB yg bertugas menjawab apa yg berlaku bukannya 'shut down' tp yg berlaku adalah 'break down'. Yg mangkok ni plak tak paham² bahasa. Kalo dh terjadi 'break down', time bile plak nk letak notis dlm paper !!

Of kos lah semua org byr bil elektrik tp kdg² kalo perkara yg di luar dugaan berlaku nk buat mcmne kan. Aku sdr pun dh biasa kene gini, pernah dlu aku nk siapkan last kopek keje² assignment tibe² 'tap' letrik terpadam. Mencarut of kos la tp tak bising pun sampai pegi serang pejabat TNB dan marah² org. Marah mmg la marah tp bende nk jadi, pendamkanlah marah tu.

Perkara yg paling penting adalah kenapa bende sebegini perlu direkodkan dlm video kamera dan diuploadkan dlm youtube. Apa tujuannya upload ke dalam youtube?

Sengaja mahu memalukan pihak TNB ker atau dgn sengaja menampakkan TNB tidak buat keje atau nak kasi tau 1 dunia yg selama ini elektrik yg dibekalkan TNB pd dia sentiasa terpadam² ??

Ataupun dia sengaja nk mencarik populariti murahan??

Cadangan aku pd TNB :
- putuskan terus sambungan elektrik ke rumah bdk ni.

Dah la marah² then mencarut² pd org TNB pastu upload plak video ni kasi 1 dunia tgk. Pihak berkuasa kene amek tindakan atas apa yg berlaku ni. Jgn tunggu, menung dan lihat !!

Sunday, November 15, 2009


Ari Jumaat mlm aritu, aku pegila nonton wyg film 2012 ni wif my opis mate~

Pd asalnye mmg aku tak minat nk tgk film ni tp bile tau ade kwn² opis yg tak brape aku kenali pun turut join so aku decide join la skali. Sbb sje nk kenalan dgn org² ni lebey lanjut coz lebey ramai kita kenal lg bagus connection kita dgn org ramai hehe.. Mgkin salah satu sbbnye aku suke berkawan kot~

Hakikat sbenanye aku sdr tak brape suke tgk cite² gini sbb dikatakan film ni menceritakan mcmne saat² kehancuran bumi pd suatu ari nnt. Kiranya mcmne kiamat tu berlakulah.

Of kos kita semua tau, motif mat salleh buat film gini adalah kerana duit je dlm ms yg sama mereka cuba menyebarkan dakyah² yahudi yg penuh dgn penipuan dan kesesatan. Samada benar² terjadi atau tak pd 2012 tu kita sdr tak tau. Tp yg pastinye kita sbg org Islam wajib percaya pd salah 1 daripada 6 rukun iman iaitu Beriman Kpd Hari Akhirat.

Mat salleh ni cuba yakinkan penduduk dunia bhw masih ada kehidupan lg di dunia selepas kiamat. Semua yg diceritakan adalah perkara² yg berlawanan dgn hukum² ALLAH yg spt mana kita tau pd hari kiamat tiada siapa yg selamat & bole idup dari kejadian tersebut. Kemudian manusia akan dibangkitkan semula dan berhimpun di padang masyar utk dihitung segala amalannya di dunia.

Kononnya dlu kecoh² manusia akan cuba idop selepas kiamat dgn naik kapal angkasa ke planet marikh. Then now film 2012, buat yakinkan dgn mmbuat kapal @ bahtera yg besar kononnya plak bumi akan dilimpahi dgn air (sori aku spoiled kan cite 2012 hehe). Dh mcm cite Nabi Noh pulak kan.

Ada kwn yg bertanya film 2012 ni best ker?

Bg aku citenye takde yg istimewa pun, kepuasannye mcm menonton film Transformers atau Ironman je~
Sekadar menonton dan meneliti maksud film ni dgn lebey mendalam takde salahnya cuma jgnlah ditonton utk mempercayai dan membenarkan apa yg cuba disampaikan kerana dikhuatiri bole berlaku unsur² khurafat nnt.

Yg dewasa cubalah awasi yg muda supaya tidak terpengaruh dgn film² begini.

Sabda Nabi Muhammad S.A.W :
"Aku telah tinggalkan kamu 2 perkara selama mana kamu berpegang teguh dengannya, tidak akan sesat selama-lamanya iaitu al-Quran dan sunnahku"

*ini pandangan aku je, pandangan korang mgkin berlainan.

Tuesday, October 27, 2009

Jambatan Runtuh Kuala Dipang









Lokasi : Sungai Kampar, Kuala Dipang, Perak.
Mangsa : 22 pelajar antara 295 pelajar sekolah sekitar Perak (seorang mangsa mati ditemui 845am)
Penyelamat : Pasukan Bomba, Komando VAT69 & Unit Amal PAS (tahniah PAS)


Kejadian didapati berlaku pd jam 1030mlm apabila sekumpulan pelajar² sedang melintasi sungai menggunakan jambatan gantung yg baru 2 minggu disiapkan ini utk supper di dewan makan yg terletak seberang sungai.

Dipercayai juga tindakan beberapa budak nakal melompat-lompat dikatakan menjadi penyebab jambatan gantung di Sekolah Kebangsaan Kuala Dipang di sini runtuh sehingga menyebabkan 22 pelajar hanyut.

Sehingga kini 19 orang pelajar ditemui selamat manakala 2 orang masih hilang dan seorang ditemui mati.

Wednesday, September 9, 2009

Pemikiran Kolot Indonesia


Sekumpulan penunjuk perasaan bersenjata buluh runcing menahan kenderaan-kenderaan yang melalui Jalan Deponegoro di sini dalam gerakan yang dipanggil 'Sweeping Malaysia' (Sapu Malaysia) bagi mencari dan mengusir rakyat Malaysia.

Kumpulan berkenaan yang mengikat bendera Indonesia di kepala bertindak menahan semua kenderaan dan meminta pemandu dan penumpang menyerahkan kad pengenalan masing-masing.

Sebuah televisyen tempatan, Metronews melaporkan kumpulan berkenaan bertindak merampas kad pengenalan rakyat Malaysia supaya mereka diusir dari Indonesia.

Setakat ini, tiada laporan rakyat Malaysia yang ditahan oleh kumpulan tersebut atau dirampas kad pengenalan mereka.

Kumpulan itu juga merancang untuk mengadakan tunjuk perasaan kali kedua di hadapan Kedutaan Besar Malaysia di sini.

Kumpulan terbabit yang tidak berpuas hati dengan sikap berlembut Kerajaan Indonesia terhadap Malaysia berhubung isu tarian Pendet sebelum ini telah mengadakan tunjuk perasaan di hadapan kedutaan tersebut.

Indonesia sebelum ini menuduh Malaysia sengaja menggunakan tarian Pendet berasal dari Bali dalam promosi pelancongan, walaupun kesilapan itu sebenarnya dilakukan oleh sebuah syarikat swasta dan tidak membabitkan kerajaan Malaysia.

Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta difahamkan telah menghubungi para pelajar dan rakyat Malaysia di Indonesia supaya mengambil langkah berjaga-jaga serta tidak pergi ke kawasan yang sensitif.

Kedutaan juga telah meminta Kementerian Luar dan Polis Indonesia supaya mengambil langkah sewajarnya bagi melindungi rakyat Malaysia.

Sementara itu, Detikcom melaporkan 'Sweeping Malaysia' berlangsung selama kira-kira 30 minit dalam suasana 'cukup tegang'.

Pengguna jalan raya berkenaan terkejut kerana mereka ditahan oleh sekumpulan penunjuk perasaan yang menggunakan senjata buluh runcing dan diminta mereka menyerahkan kad pengenalan masing-masing untuk diperiksa. - Utusan


Komen :

Mmg kolot betol pemikiran sesetengah rakyat Indonesia ni yg sengaja mengapi²kan semangat mahu ganyang M'sia yg pernah dibawa oleh mantan presiden mereka dahulu Sukarno. Ada sje perkara² yg sengaja diperbesarkan utk membuktikan bhw M'sia adalah negara yg kaya dgn hasil mencuri budaya negara lain.

Ape la bangang sgt. Dulu pemimpin negara Indonesia juga kata bhw M'sia & Indonesia adalah negara serumpun yg berkongsi budaya dan bahasa yg hampir serupa. Walaupun perkara mengenai video pendek yg ade menyelitkan tarian pendet tu adalah kesilapan pihak Discovery Channel.

Patotnye dorg tidak lg berckp mengenai perkara ni dan skg mereka perlu bermuhasabah diri serta bersyukur kerana M'sia telah byk membantu sedikit sebanyak ekonomi Indonesia dgn pengaliran wang keluar masuk ke negara mereka melalui pengiriman wang ke Indonesia oleh rakyatnya yg bekeje di sini dan rakyat M'sia yg kian bertambah mengunjungi & bershopping sakan di sana.

Aku berharap sgt dlm hal ni, kerajaan Indonesia mengambil langkah ketat mengawal media dan rakyatnya supaya hubungan M'sia & Indonesia tidak tegang dgn isu remeh ini. Jika tidak, M'sia harus memberhentikan kemasukan pekeje² dari Indonesia ke negara ini serta merta.

Aku percaya lepas ni kalo kita sbg rakyat M'sia masih lg berlembut dgn negara Indonesia pastinya bahasa Melayu yg kita gunakan ni akan diungkitkan juga sbg bahasa yg dicurik.

Friday, September 4, 2009

Sepintas Lalu

Tahniah Tan Sri Musa Hassan


Tahniah diucapkan pada Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan kerana diberi kepercayaan sekali lagi utk memikul tanggungjawab sbg org nombor satu menjaga keselamatan negara.

Insyallah, diharapkan dgn pengekalan jawatan Tan Sri sbg KPN utk satu penggal lg, keselamatan negara lebey terjamin dan mutu khidmat PDRM akan lebey efisyen & terbaik !


Spiderman


Setelah gagal 2 kali nak panjat Bangunan Berkembar Petronas KLCC, akhirnye Alain Robert (spiderman) berjaya mencapai misi nye utk cubaan kali ketiga. Satu usaha yg bagus dan tidak mengenal erti putus asa. Ini patot dicontohi oleh semua org.

Bukanlah si Spiderman ni yg kita hendak banggakan tp kita cuba lihat dari satu sudut keselamatan bangunan pencakar langit yg menjadi mercu tanda M'sia ni. 2 kali si Spiderman panjat tp berjaya disekat pihak berkuasa tu pun dh suku bangunan dia panjat.

Andainya yg panjat & menceroboh bangunan KLCC tu bkn Spiderman, macam mane??
Kalo penjenayah @ pengganas macam mane??

Itu pentingnya soal keselamatan diutamakan supaya tidak berlaku sebarang kemalangan jiwa dan tidak akan berlaku soal tuding menuding menyalah satu sama lain.

So ape yg penting adalah pihak terlibat & terbabit harus pertingkatkan lagi mutu keselamatan bangunan kebanggaan negara ni. Bukan sekadar hanya menjadi 'pak pacak' kemudian menggertak org awam tp bile digertak semula lari lintang pukang.


Kampung Buah Pala


Kes kt Penang ni dh berlarutan hampir 2 3 bulan rasanye. Hari² dlm berita asyik cerita yg sama.
-Penduduk takmo pindah.
-Pemaju amek tindakan.
-Polis jd mangsa keadaan.

Pemaju dah beri pampasan rumah baru pada penduduk situ tp masih mahu berdegil takmo pindahlah. Yg bersetuju tu bagus la tp yg tak setuju tu rugi². Ape pun tak dapat..

Jika penduduk menang kes ni di mahkamah. Jgn plak nnt satu hari, penduduk di situ menyalahkan kerajaan @ org lain kerana mengabaikan tanggungjawab menaiktarafkan kawasan tersebut utk lebey maju.

Kesian tgk Polis & FRU terpaksa bergasak, dihina dan dimaki penduduk kt situ. Sedangkan Polis tak bersalah pun cuma jalankan tugas menjaga keselamatan je. Tabik POLIS !!

Kesian, tu la undi lagi Pakatan~


Pendet


Alahai tak abeh² kes dgn org² Indonesia ni. Semua perkara yg org M'sia lakukan dianggap mencuri budaya mereka. Kes ni dh selesai, pihak Discovery Networks Asia-Pacific pun dh kuarkan surat mintak maaf pd kerajaan M'sia dan surat beri penjelasan pd kerajaan Indonesia.Dh tentu bkn salah kerajaan M'sia pun.

Tp dlm hal ni, nape M'sia sering dilihat sbg sebuah negara yg 'jahat' di mata rakyat Indonesia?
Sedangkan M'sia adalah jiran yg paling baik & byk membantu negara Indonesia dan rakyatnya bila mana mereka menghadapi krisis ekonomi, kejadian alam dan lain².

Mula dari isu lagu Rasa Sayang yg dikatakan diciplak dari Indonesia. Kemudian isu Ambalat, isu model tak brape cantek Indonesia tu si Manohara yg lari dari suaminye dan lain² isu kecil yg bole dibincangkan secara tertutup. Malaysia tetap dituduh jahat.

Sedangkan M'sia tak pernah bersungut dan mengutuk rakyatnya yg berhijrah masuk secara haram dan sah ke negara ni. Mencuri peluang² pekerjaan warga M'sia dan melakukan jenayah di negara ini. Tambahan lg pakej tahunan yg diberikan Indonesia pd M'sia - Jerebu setiap tahun. Memberikan peluang artis² mereka mengembangkan bakat di M'sia.

Rasanya dh terlalu byk M'sia memberi dan mengalah kpd Indonesia. Sbg rakyat M'sia, kita perlu pk² kanlah ye.

MALAYSIA BOLEH !


Kartika


Selak² paper hari ni terbaca plak artikel psl kes mencabar². Spt mana kita tahu kes Kartika model sambilan tu akan dihukum sebat kerana kesalahan minum arak dan tangguh menangguh kes berlaku dan bla bla bla.

Tp ari ni aku mcm pelik la dgn Persatuan Keturunan Megat Terawis yg mencabar keluarga Kartika kemukakan bukti kononnye ibu Kartika merupakan waris kpd Megat Terawis. Bknnye aku nk menyokong mane² pihak tp bg aku perkara ni tak harus timbul.

Sepatotnye pihak yg berkenaan haruslah menyiasat terlebey dahulu samada dakwaan keluarga Kartika ni benar ataupun tidak. Atau pihak terlibat terus berbincang dgn keluarga Kartika utk mengetahui akan susur galur keluarga ini.

Tindakan pihak ni seakan² dilihat sengaja mencari publisiti spt menangguk di air keruh. Mungkin pihak ini ingin menjaga nama baik keturunan mereka, itu baik. Tp saluran yg diperlukan utk menyelesaikan masalah ini adalah dgn duduk berbincang dgn baik dan bkn menyelesaikan masalah melalui media.


Perak oh Perak


Alih² timbul plak isu Perhimpunan 'Haram' DUN Perak yg tidak diperkenankan Sultan Perak. Ramai yg ditahan apabila perarakan masuk di pekarangan Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri dihalang Polis yg bertugas.

Dh tak dapat masuk, sidang 'haram' ni diadakan di sebuah hotel plak. Aduhaiiii gile kuase betol org² yg diingini ni. Lagak mereka seolah² spt hero yg baru turun dari jet pejuang selepas selesai berperang padahalnye takde ape² pun mcm tin kosong.

Untung juga rakyat Perak mempunyai 2 kerajaan yg mentadbir negeri dlm satu masa serentak.

*Punyai 2 Menteri Besar.
*Sorg kulit gelap dan sorg kulit cerah skit tp akai tarak dan gila kuasa.
*Barisan exco yg terdiri dari mereka yg bersungguh mahu bekeje utk rakyat dan barisan exco kaki putar alam dan hanya berpolitik 24 jam tanpa memikirkan amanah rakyat

Kalo kombinasi 2 kerajaan ni berjaya, mungkin negeri Perak akan menjadi negeri yg 'maju' dan terus majuuuu ke depan berbanding negeri lain.

Gila~


Kapal Selam


Akhirnya timbul juga kapal selam pertama negara di Pelabuhan Klang, Selangor.

Semoga keselamatan negara lebih terjamin dan sekaligus meningkatkan lg keupayaan ATM.
Tahniah TLDM !!
Tahniah Malaysia !!

Tuesday, September 1, 2009

Sarjan Hassan




Dua malam berturut² aku menonton film Sarjan Hassan kt tv. Memula Astro tayangkan sambil aku selang seli tgk dgn Hati Malaya. Seterusnya malam td, RTM 2 plak tayangkan film Sarjan Hassan.

Walaupun ditengok berulang² kali setiap tahun, film ni mmg tak membosankan. Bg bangsa kita mgkin la tak membosankan tp kaum lain, kita tak tau la kan.

Spt semua org tau dlm film ni satu watak dikenali sbg Buang yg telah mengkhianati bangsanya dgn bersekongkol & menjadi tali barut Jepun pada masa dulu. Dalam masa yg sama menganiaya bangsa sendiri utk kepentingan peribadi.

Pertarungan antara kepentingan peribadi dan maruah bangsa dan negara dititik beratkan di penghujung film ni, di mana berlaku perkelahian antara watak Buang & Sarjan Hassan dan di akhir cerita, penonton telah di'ingat'kan oleh Sarjan Hasaan antaranya berbunyi :-

''..aku berharap, janganlah hendaknya ada lagi manusia yg seperti ini di tanah air kita kerana manusia yg spt inilah yg akan merosakkan keturunan kita..
ya, memang bangsa kita masih muda dan masih lemah. aku tak peduli itu semua. harapanku hanyalah kita sesama bangsa bersatu padulah hendaknya..''

Apa yg dikatakan P.Ramlee itu adalah benar. Lihat sajalah bangsa Melayu kita hari ini, ada dikalangan kita yg cuba menjadi duri dalam daging @ pengkhianat bangsa. Sudah tiada perasaan cintakan bangsa & agama. Demi 'cintakan' kesepakatan yg tidak beberapa sepakat, mereka membenarkan maruah bangsa dan agama diperkotak katikkan.

Kini mereka dgn rela dan tanpa dipaksa, senang hati menjual maruah bangsa & agama semata² ingin melihat bangsa sdr jatuh tersungkur. Penghabisannya nanti apa yg kita dapat?
Mahukah kita agama dan negara kita tergadai suatu hari nanti?

Tp aku pecaya, ada di kalangan yg menonton film ini adalah terdiri daripada mereka yg 'sedang' menjual maruah bangsa dan agama tp dipermudahkan cerita lg mereka ni telah buta hati dan perasaan utk sedar.

Aku berharap pd mereka yg masih blom buta hati dan perasaan dapatlah bersama menguatkan barisan dan tingkatkan keazaman mempertahankan maruah bangsa, agama dan negara daripada dinodai musuh dalam selimut yg bertopengkan manusia tetapi hakikatnya mereka adalah Iblis yg dilaknat ALLAH S.W.T

Sunday, August 30, 2009

MALAYSIA MERDEKA



Selamat Hari Merdeka


Ke 52 Tahun


MALAYSIA !!



Semangat 1 Malaysia Membawa Negara Menuju Kejayaan Wawasan 2020

Dan

Menjadikan Malaysia Sebagai Negara Yang
Cemerlang, Gemilang Dan Terbilang

Monday, August 17, 2009

Nik Aziz Makin Nyanyuk

BUKIT MERTAJAM 17 Ogos — Mursyidul Am Pas Datuk Nik Aziz Nik Mat berkata, anggota UMNO tidak akan masuk syurga kerana parti itu mengamalkan ajaran Islam palsu dari Palestin.

Katanya, terdapat perbezaan antara Islam yang didakwah oleh Pas dan Islam yang diamalkan oleh umat Islam daripada kalangan anggota UMNO.

“Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka,” katanya kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) di sini hari ini selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir. - Utusan


Komen :

Siapa Nik Aziz ni?

Tuhan ker Ulamak? Sape yg gelarkan dia ni Ulamak? Tak penah lgsg dlm idop aku isytiharkan dia Ulama Islam sbb semua kenyataan yg dikeluarkan dari mulut mmg tak bole diguna pkai.

Atau dia ni cuba jadi Nabi & Rasul??

Mmg sah la dia ni dh mula nyanyuk. Byk perkara yg dikatakan tak bole diterima akal lgsg.

Kononnya Islam yg diamalkan UMNO tidak bole membawa manusia ke Syurga. Haihhhh makin parah nyanyuk org tua ni. Islam mcmne plak yg diamalkan PAS?

Islam yg menghina bangsa & seagama sendiri atau Islam yg bersekongkol dgn kafir utk menjatuhkan agama sendiri ker?

Umat Islam jenis apakah Nik Aziz ni? Sanggup membenarkan bangsa lain dgn sengaja menghina agama Islam dan menghalalkan setiap perbuatan yg bertentangan dgn Islam.

Pikir²lah sendiri..


p/s : nk tggu Nik Aziz keluarkan 'fatwa' arak & babi tak haram plak..

Wednesday, August 5, 2009

ISA perlu kekal

Demontrasi yg diadakan di sekitar Kuala Lumpur pd hari Sabtu lepas membuktikan bahawa akta ISA perlu diguna pakai dan mungkin perlu diubah sedikit saja. Juga tidak perlu utk dimansuhkan.

Sebab mengapa akta ISA perlu dikekalkan adalah kerana mengekang berlakunya pelbagai perkara yg tak diingini spt org² yg cuba menimbulkan kekacauan yg bole menggugat keamanan dan keharmonian bangsa dlm negara ini.

Jelas skali arini, akta ISA harus diguna pakai utk membasmi 'mangkuk²' yg menjadi petualang menimbulkan kekacauan dlm negara. Kejadian tempoh hari benar² mencabar kredibiliti kerajaan dlm menangani pindaan akta ISA.

Kerajaan telah menyatakan bahawa akta ISA akan dikaji semula utk memenangi hati rakyat dan rakyat juga diminta memberi pandangan @ bantahan melalui media² yg disediakan spt menghantar surat / emel² cadangan ke mana² saluran yg ditetapkan sbg contoh blog Perdana Menteri, Satu Malaysia.

Tetapi rakyat telah dikaburi kononnya kerajaan menggunakan ISA semata² utk sengaja menangkap mana² pemimpin pembangkang yg dilihat berpotensi dapat 'menumbangkan' kerajaan hari ini. Tindakan kerajaan bukanlah suka² tetapi berdasarkan beberapa kesalahan yg dilakukan mereka sendiri. Jika didapati bersalah dan seharusnya pesalah haruslah dihukum.

Jika kerajaan hari ini dilihat terlalu zalim dgn menggunakan akta ISA, sepatotnya kerajaan telah menangkap penganjur perhimpunan demontrasi iaitu GMI. Tetapi kerajaan masih berlembut dan berharap rakyat tidak melakukan perkara yg tidak sepatotnya berlaku.

Dengan tercetusnya demontrasi besar²an tersebut, kita dapat melihat betapa perlunya akta ISA dikekalkan dan diguna pakai utk menangkap sesiapa saja yg didapati melakukan kesalahan yg bole menimbulkan keadaan huru hara dan mengancam keselamatan negara.

Hampir 95% antara 20,000 orang adalah bangsa Melayu. Memalukan sungguh. Yg mencanangkan demontrasi adalah mereka yg terdiri daripada kaum lain dan kita yg tak tau menahu pegi la berkumpul 'berperang' dgn Polis.

Utk pengetahuan mereka yg 'jihad' pada hari sabtu lalu. Kebanyakan tahanan ISA adalah bukan dari bangsa Melayu. Tujuan mereka mintak utk dimansuhkan ISA adalah utk kesenangan diri dorg juga nnt andai mulut & tindakan mereka disengajakan utk mencanangkan huru hara dlm negara. Pikirlah sebaiknya wahai bangsaku Melayu yg sering sgt terlupa.

Tuesday, August 4, 2009

Melayu Semakin Lupa

Sekali lagi segelintir orang Melayu menjadi 'kuda tunggangan' pihak tertentu. Sekali lagi Melayu ditipu kerana mahu memenuhi perjuangan kaum lain.

Pada Februari lalu, kita dapat saksikan bagaimana orang Melayu yang menjadi penyokong fanatik pakatan pembangkang di Perak sanggup tunjuk perasaan dan baring di tengah jalan depan Istana Kuala Kangsar.

Dulu mereka tunjuk perasaan sebab mahu mengganggu majlis mengangkat sumpah Menteri Besar Perak yang baru. Mereka lupa kerajaan pimpinan bekas menteri besar daripada Pas dan 'dikawal' oleh DAP itu sudah hilang kuasa.

Sabtu lalu, orang Melayu yang beria-ia mahu ISA dimansuhkan melakukan huru-hara di ibu kota Kuala Lumpur. Mereka lupa pihak yang mahu ISA dimansuhkan itu adalah perjuangan pertubuhan haram Hindraf.

Orang Melayu perlu buka mata dan pasang telinga. Kalau benar pakatan menolak ISA itu adalah suara semua kaum, ke mana kaum-kaum lain dalam demonstrasi Sabtu lalu?

Hakikatnya, majoriti yang terkena gas dan cecair pemedih mata adalah orang Melayu. Lebih 90 peratus daripada 589 orang yang ditahan juga adalah Melayu.

Ke mana perginya penyokong DAP dan PKR daripada kaum Cina dan India? Adakah mereka mempunyai strategi lain dan demonstrasi jalanan bukan cara mereka?

Sebelum ini mereka yang berapi-api melaungkan slogan hapuskan ISA. Nampaknya penyokong Pas sahaja yang dijadikan 'kambing hitam.' Imej Melayu yang berkupiah putih, berjubah dan berserban diperlihat sebagai orang yang ganas dan kurang bertamadun.

Tiada siapa yang suka imej yang memburukkan orang Melayu dan Islam. Jelas ada yang tidak kena. Adakah orang Melayu sedar akan hal ini?

Kejadian dua kali orang Melayu 'bertempur' dengan pasukan polis pada tahun ini wajar membuka akal fikiran kita.

Bodohkah Melayu atau bijaknya mainan politik bukan Melayu? Cuba fikir, akhirnya siapa yang untung dan siapa yang rugi?

Kita belum temui cadangan pihak pakatan rakyat untuk mengadakan demonstrasi mempertahankan hak-hak Melayu dan Bumiputera dalam Perlembagaan Persekutuan yang cuba diganggu-gugat oleh bukan Melayu.

Sebaliknya perkara yang boleh memberi keuntungan kepada bukan Melayu dalam jangka masa panjang yang beria-ia disokong.

Kempen pembubaran Dewan Undangan Negeri Perak adalah usaha kuat DAP. Gerakan hapuskan ISA adalah kempen Hindraf.

Tetapi majoriti peserta tunjuk perasaan yang menyusahkan rakyat itu ialah Melayu.

Jika dikatakan maruah dan martabat orang Melayu sekarang semakin diganggu gugat dan dicabar, mungkin penyokong pembangkang enggan menerimanya.

Mereka tidak akan percaya maruah Melayu dihina dan diperkudakan. Mereka tak mudah menerima penerangan bahawa banyak cara halus sedang dilakukan untuk menjatuhkan maruah pemimpin dan orang Melayu.

Terpulang kepada orang Melayu sendiri sama ada mahu bangkit atau relakan diri dipijak oleh orang lain.


Sumber : Utusan Malaysia


Komen : Renung²kanlah wahai Melayu yg terlalu fanatik kpd kepartian dan terlupa akan agama, bangsa adalah wajib diutamakan. Biarlah kita tidak bersatu dalam politik tetapi kita bersatu atas nama agama dan bangsa.

M'sia adalah negara yg harmoni, terdiri daripada pelbagai kaum. Cuma apa yg mahu dikekalkan adalah keamanan dan kestabilan ekonomi politik dalam negara.

Kita tak mahu M'sia menjadi spt negara Indonesia di mana rakyatnya sengaja memperbesarkan isu kecil dgn sering kali mengadakan demontrasi dan membakar bendera².

Kita tidak mahu M'sia menjadi spt negara Thailand yg menjadikan isu kepimpinan negara dan agama sebagai alasan utk berdemontrasi di jalanan.

Kita tak mahu juga M'sia menjadi spt negara Filipina, apabila sesuatu isu itu tidak memuaskan hati org ramai di sana maka rakyat akan turun berduyun² berdemontrasi menentang polis.

Thursday, July 23, 2009

Dah Mati Pun

Sebelum ni byk kes bunuh diri kita dgr & lihat kt surat kabar dan lain² media. Tp bile kes yg terbaru ni terjadi, byk pihak yg 'bersuara' seolah² cuba menaikkan kebenaran yg tak pasti.

Kes kematian Beng Hock S/U politik exco S'gor menjadi isu hangat. Yg di sini dok kata dia bunuh diri, yg di sana plak dok kata di terjatuh, yg di sinun plak kata dia dibunuh.

Yg menjadikan isu ni lebey besar bile ade 'suara²' sumbang yg menuduh pihak ni yg merancang kematian Beng Hock.

Dia mgkin mati bunuh diri psl :

1- Tertekan disoal siasat SPRM
2- Tekanan idop bile gF dia dh mengandung
3- Tekanan lg sbb nk berkawen

Pelbagai teori bole dibuat.
PDRM & SPRM pun dh kasi tau, jgn buat sebarang spekulasi yg tak diketahui benar ataupun tidak. Suruhanjaya diraja pun dh diwujudkan atas permintaan. Baik sungguh kerajaan.

Ramai lg org yg mati dlm keadaan serupa tp dorg terima je. Hmmm pelik²..

Wednesday, July 22, 2009

Bodo


Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar berkata, beliau kecewa dengan tindakan anggota exco kerajaan negeri Selangor, Ean Yong Hian Wah (gambar) yang tidak bekerjasama dengan polis ketika diminta memberi keterangan mengenai kematian setiausaha politiknya, Teoh Beng Hock.

“Beliau menyuruh kita datang ke pejabatnya pada pukul 3 petang tetapi apabila pegawai kita pergi ke sana, kita diminta pula untuk menunggu hingga pukul 6 petang.

“Apabila sudah pukul 6 petang, exco itu enggan memberikan keterangan dengan alasan Menteri Besar Selangor memaklumkan kepadanya bahawa percakapan saksi tidak boleh dirakamkan selepas pukul 6 petang.

“Tidak ada undang-undang yang melarang polis merakamkan percakapan dan mengambil keterangan saksi selepas pukul 6 petang,” katanya kepada pemberita selepas melawat sebuah syarikat peti keselamatan deposit di kompleks beli belah The Summit dekat sini hari ini. - Bernama


Komen :

Bodo punye org ! Membuang masa polis je..

Mungkin nnt Polis bole suggest peruntukan undang² utk mendakwa saksi² yg akan memberi keterangan tetapi dilihat dgn sengaja melambatkan proses siasatan terutama kes kematian..

Monday, June 29, 2009

Nik Aziz DEBAT PM

Setelah berjaya menjadi batu penghalang kpd Kerajaan Perpaduan UMNO-PAS serta perpaduan Melayu di Malaysia ni. Di mana bg Nik Aziz, perpaduan dikalangan Melayu UMNO-PAS perlu dielakkan kerana dia menganggap kaum lain lebih mulia berbanding sedara sebangsa dan seagama..

Melayu UMNO perlu dianggap sbg musuh kerana terdiri drpd org² cerdik pandai berbanding Melayu PAS yg terdiri drpd org² yg tidak berpikiran terbuka dan membenarkan apa yg disampaikan oleh pemimpin mereka tanpa perlu disangkal..

Agaknya mungkin Nik Aziz punyai byk masa sbg Menteri Besar Kelantan utk berpolitik dan berceramah berbanding cuba memikirkan sesuatu membangunkan negeri Kelantan. Kali ni dia beriya² berminat mengajak PM, Datuk Seri Najib Tun Razak berdebat terbuka berkenaan hal perbezaan dasar parti UMNO dan PAS..

Mmg takde keje sungguh org tua ni. Mane taknye, org dok sibuk nk satukan Melayu. Dia plak sibuk nk bercerita psl dasar parti. Buang masa kalo melayan karenah org tua ni dan juga tak berpaedah lgsg. Bknnye takleh debat tp biarlah dibuat secara muzakarah ataupun dialog tertutup dol..

Aku pecaya Datuk Seri Najib pun takkan layan karenah org tua ni. Sbb dia pun takda masa nk pikir hal² remeh ni berbanding memimpin negara ke arah lebih baik..

Mungkin Nik Aziz bole berdebat dgn Mufti Negeri Perak, Datuk Harunsani Zakaria berkenaan perpaduan Melayu. Rata² pun setuju rsnye..

Anak² Ibrahim


Dgr kaba² angin kononnya Menteri Besar S'gor, Khalid Ibrahim nk lepaskan jawatan sbg ahli Parlimen yg disandang utk memberi tumpuan sepenuhnya pd negeri bawah pimpinan dia.

Ura² lg mengatakan Khalid Ibrahim setuju nak serahkan Parlimen Bandar Tun Razak pd Zaid Ibrahim iaitu si pengkhianat & gunting dlm lipatan. Kata si penyebar kaba angin ni lg, semua ni atas saranan Anwar Ibrahim..

Tiga adek beradek lain bapak tp berkongsi nama bapak yg sama, IBRAHIM..

Jasa pun takda kt Bdr Tun Razak lg mau buat haru~

Tuesday, June 2, 2009

Runtuh² Terengganu

Ini gambar terkini & terbaru runtuhan bumbung stadium di Gong Badak, Terengganu.
Ape kejadahnye bumbung stadium ni bole runtuh??


Salah pasang besi ker?
Skru tak cukup ker?
Ade sogok² ker?
Ker duit yg sepatotnye beli skru disalahguna??


Jeng jeng jeng..




Tengok sdr dan korg tafsirkan sdr ye !!
Hohoho~

Time kasih pd kawan ambo : Zedd & Azmi Mustafa di Terengganu

Wednesday, May 27, 2009

Mogok Lapor Ker..

Mogok lapar pd fahaman kita adalah org yg membuat bantahan pd sesuatu perkara dan menahan berlapar serta duduk di satu tempat utk tempoh² tertentu..

Biasanye terjadi di penjara² & luar negara shj..

Tp yg terjadi di Perak adalah mogok lapar pd nama sje.

Mereka berhimpun beramai² (nmpk mcm ade kesungguhan)

Dpn org ramai, dpn media, dpn polis beriya² dorg buat mogok lapar konon² nk nmpk bersungguh la

Padahal bile blk rumah tutuh mkn gak, plak tu tmpt berhimpun tu lengang plak waktu mlm.. Kah kah kah..

Ini worang cakap saja talak serupa bikin..

Lupakan je la niat nk mogok lapor tu. Baik mogok kenyang lg bagus~

Tuesday, May 26, 2009

Parti Komunis Malaya

Ape kejadahnya hamlau² ni sibuk mintak Chin Peng dibenarkan masuk ke M’sia semula?

Perlu ker Chin Peng yg merupakan pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) dibenarkan masuk ke M’sia utk habiskan sisa² idop dia?

Jgn la terlalu bermurah hati & kasihan kan si penjahanam dan pengkhianat negara tu. Terbaru, Pengerusi Gerakan Pulau Pinang Datuk Dr. Teng Hock Nan buat ‘permintaan’ bodo ni.

Adakah Gerakan sengaja bermain dgn api atau sengaja membutakan diri dgn fakta² sejarah semata² utk kepentingan peribadi atau politik. Pd fikiran aku, keluarkan sje Gerakan ni dr BN, dah mcm duri dalam daging.

Kita bukan mahu mainkan sentimen perkauman tp semangat patriotisme. Rata² bole menilai tindakan² PKM yg pernah membunuh beribu² nyawa rakyat negara ni termasuk nyawa anggota keselamatan ATM yg berjuang mempertahankan negara.

Skg pun masih ada lagi anggota² yg sedang sengsara mengharungi sisa² idop mereka menanggung kecederaan semasa bertempur dgn PKM. Ada yg lumpuh, cacat anggota badan dan lain².

There’s no reason to bring him back to M’sia!!

Jika si Chin Peng ni dibawa masuk, semakin terhiris la perasaan anggota ATM dan keluarga yg kehilangan org tersayang di tangan PKM. Perasaan hancur lebur dek memikirkan perjuangan menentang PKM dan musuh² negara adalah sia².

Kemungkinan jika Chin Peng dibawa masuk adalah penularan ‘wabak’ komunisme di kalangan rakyat yg ‘buta sejarah’ khususnya. Tidak semua rakyat dlm negara ni sengaja ‘buta sejarah’ tp ada segelintirnya shj.

Bygkan jika semangat komunisme di M’sia dilaung²kan oleh anak² Melayu suatu ari nanti akibat dr kurangnya pahaman mengenai sejarah negara akibat sebaran maklumat yg sengaja diputarbelitkan oleh org² yg mahu diri mereka kelihatan bangang sejarah. Apa tindakan kita pd masa tu?

Tuesday, May 12, 2009

Mengenali Mereka

Aku rs entry kali takde org penah post lg kot. Ini adalah beberapa kajian aku selama 2 ari berpikir. Berikut senarai jenis² pemberi komen & blogger yg patot korg kenali :


a) Anonymous = Org mcmni dikenali sbg org penakot. Paling ramai skali rsnye. Kategorinya ialah baling batu sorok tgn. Suke memaki hamun atau memuji dan menyokong tuan blog tak tentu pasal tp identitinya tak mahu dikenali. Sehinggakan tuan blog pun takleh nk trace sape dia ni. Kemungkinan anonymous tu adalah tuan blog tu sdr pun ye gak hehe..


b) Id tanpa link = Org mcmni ramai. Kategorinya adalah pengkomen upahan. Sedia berkhidmat utk diri sendiri asalkan hati puas dpt komen kt blog org. Nama² femes yg akan diletakkan ialah Karim / Samad / Cuba Teka / Bapak Kau / Mak Kau / Najib / Pak Lah dll


c) Id link ke web rasmi = Hah org mcmni kurang skit tp mgkin lepas pendedahan ni makin ramai kot. Ini kategori lembu punya susu, sapi dpt nama. Dia komen positif & negatif tp bile click nama dia terus link kt website² rasmi kerajaan & ape² je la. Suke suki je. Mmg sah la org ni takde blog.


d) Id Blogger penakot = Org mcmni aku biase dpt komennye. Dikategorikan sbg berani² takot. Dia komen kt blog kita pedas² tp bile kita nk usha blog dia sengaja dia securekan @ blockkan. Org yg dikhaskan sje bole usha blog dia atau komen entry dia. Tak adil sungguh sama mcm keadilan.


e) Id Blogger berani kot = Jenis ni mmg ade. Kategorinya ialah pelakon terbaik. Dia syok dok puji² & kutuk entry² dlm blog kita tp bile usha blog dia, dia tulih cite yg takde kene mengene lgsg dgn hal ehwal yg dia komen cthnya psl politik. Kalo dlm bhs kurang pandainya ialah ’..budak² baru nak up (berjinak²)..’ – baru nk kenal dunia..


f) Id Blogger berani mati = Org mcmni mmg ramai. Bole dikategorikan sbg berani kerana benar takot kerana salah. Sbb rata²nya berani openkan blog pd public utk dibaca & dikomen. Kdg² ada gak rs risau dgn entry² baru dipostkan kt blog tp memandangkn blog adalah luahan rasa peribadi tuan blog maka suke ati lahkan selagi tak mengganggu gugat keamanan negara dan blom kene tahan polis.

Blog dorg ni lah paling byk sambutan dan tak kurang juga ada blognye dihentam dan dipuji pengkritik tak

didendang.



*kalo nk tmbh tu silakan la.

Thursday, May 7, 2009

Hapuskan Golongan Ini

Aku Marah
Aku Sakit Hati
Aku Benci
Aku Meluat
Aku Menyampah..

Semua ni gara² si celaka durjana yg mahu amek jln singkat utk senang. Aku paling benci skali bile org yg suke amek kesempatan pd org yg lemah.

2 kes dlm ms 2 hari. Dua² kes melibatkan kematian mangsa. Kelmarin di Johor & semalam di Kelantan plak. Sial betolla peragut skg ni. Kalo aku dpt mmg nahas aku kejekan si peragut² ni.

Mmg patotla aku tgk dlm video² kt youtube peragut kene belasah teruk dgn org ramai. Ada yg kene belasah smpai nyawa² ikan. Org ramai mmg paling benci kalo berlaku jenayah ragut ni dan ada yg akan ambil kesempatan membelasah si peragut pula. Kalo aku ade dlm kete ms kejadian ragut pun, aku akan langgar si peragut tu berulang² kali. Pastu baru serah pd Polis.

Kita tau mungkin faktor yg menyebabkan si peragut bertindak demikian atas 2 faktor -

1- Diri sendiri
2- Keluarga

Diri sendiri tu mungkin dia ketagih sesuatu ker spt ganja & dadah atau lain².
Mungkin faktor keluarga pun ye gak. Latar belakang famili yg susah dll.

Kalo takde duit skali pun cari la jln yg elok. Cari sumber yg halal dan baik. Bukan dgn cara meragut dan menyebabkan kematian. Mungkin niat dia nk meragut sje dan tak tau perkara gitu akan menyebabkan kematian mangsa tp sebaiknye cari la alternatif lain selain dr meragut.

Sesama la kita membanteras jenayah ragut ni. Kalo anda mampu menolong dan tidak merbahayakan nyawa anda & org lain adalah dialu²kan. Jika tidak sila hubungi Polis @ RakanCorp.

Jenayah Tanggungjawab Kita Bersama !!


Monday, April 27, 2009

Ulas Doktor Kantoi

Smlm Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk M. Saravanan telah mengantoikan 2 org doktor kt Jabatan Kecemasan HKL. Dorg ni terkantoi sdg baca suratkaba & buat keje sdr sdgkan kt luar ramai pesakit yg tgh tunggu giliran nk dptkan rawatan.

Hari ni plak, CUEPACS rasa “kesal mendalam” pd cara Datuk M. Saravanan menangani kes dua orang doktor Hospital Kuala Lumpur (HKL) yang didapati “culas" bertugas.

Sebenarnye mungkin CUEPACS tak tau cite sbenar mengapa Datuk M. Saravanan ada kt situ.
Baca flow ni je senang..

- Driver Datuk M. Saravanan telah terlanggar seorang perempuan.
- Masa kejadian, Datuk M. Saravanan berada di function.
- Driver hantarla perempuan tu ke Emergency HKL.
- Then bile driver ni cite pd Datuk M. Saravanan, terus pegi melawat perempuan ni.
- Kebetulan ade wartawan ikot sama Datuk M. Saravanan ke HKL.
- Perempuan td tu still kt wad kecemasan tanpa menerima sebarang tindakan.
- Tggu punye tggu lama sgt doktor kt situ nk amek tindakan, Datuk M. Saravanan terjah ke bilik doktor.
- Tgk² doktor tgh buat keje sdr & baca paper. Hah kantoi !!

(aku tau cite sbenar ni masa tgk MHI, TV3 pagi td, Datuk M.Saravanan berciter ttg apa yg berlaku sbenaye)

Kata berita mutakhir hari ini..

CUEPACS pula kata,

Datuk M. Saravanan sepatutnya lebih berhati-hati dan diplomasi, daripada hanya menghebohkannya di akhbar, kata setiausaha agung CUEPACS, Ahmad Shah Md. Zin.

“Memang sebagai seorang ahli politik, beliau meraih beberapa poin, tapi siapa yang teraniaya?” tanya Ahmad Shah.

Beliau mengulas kejadian semalam di unit kecemasan hospital itu, di mana Saravanan “mengesan” seorang doktor sedang membaca surat khabar dan seorang lagi membuat kerja sendiri ketika ramai pesakit menunggu di luar.

Beliau berkata, walaupun CUEPACS tidak akan membiarkan kakitangan awam yang tidak menjalankan kerja dengan baik, tetapi dalam kes ini, adalah amat tidak adil bagi Saravanan menghebohkan kejadian itu yang mungkin merupakan hanya satu kes terpencil.

Ahmad Shah berkata, sebagai tanda beradab, Saravanan boleh membawa perkara itu kepada Pengarah hospital dan Menteri Kesihatan daripada menghebohkannya kepada media dan seluruh dunia. - Bernama


Komen Aku:

Aku tak rasa perkara ni kes terpencil spt yg dianggap oleh CUEPACS. Sbbnye ramai dikalangan kita yg pernah menjadi 'mangsa' keadaan di hospital terutamanye di hospital k'jaan. Mutu & perkhidmatan yg mengecewakan.

Kita patot paham, kebiasaannye kalangan yg ingin mendapatkan rawatan terdiri drpd golongan yg berpendapatan rendah & kurang mampu. Tak seharusnye mereka diberi rawatan lewat dan dirawat secara ala kadar sje.

Baru² ni 1 hal terjadi pd seorg kakak aku bile diherdik dan dimarahi oleh nurse yg bertugas di HKL juga. Bukan sje kakak aku sorg je kene marah, abeh semua pesakit² tua dan uzur dlm wad kelas ke 2 kene maki hamun dek sorg nurse ni.

Agaknye dorg ni pk buat keje atau tak, cukup bulan mst dpt gaji. Pegang jawatan tinggi² tp integriti takde. Kalo dh keje kt sektor khidmat awam tu kene la wat keje betol² dan berhemah dgn pesakit mahupun pelanggan atau dgn sesiapa mereka berurusan.

Bende² gini kalo tak hebahkan dan diatasi dgn cepat pastinya akan menjadi 'virus' pd org² lain terutama bdk² muda yg baru mulakan langkah memberi khidmat pd org ramai.

Thursday, April 16, 2009

Dunia Terbalik Pembangkang


Pening aku tgk aksi² pembangkang skg ni. Smenjak dua menjak lepas PRU 12 aritu, pembangkang dilihat cuba utk menterbalikkan dunia.

Yg terbaru lihatkan bagaimana exco s'gor Eliz diberi 'kemaafan' atas kealpaan & kesilapan yg dilakukan dgn tido dlm keadaan 'mengerikan' (aku tgk ngeri la). Diberi tawaran sambung khidmat sbg exco k'jaan S'gor. Apabila kesalahan dimaafkan dan pesalah diberi peluang kedua adalah baik utk pesalah utk memperbaiki kesilapan diri.

Kebiasaanya wakil rakyat mempunyai 1 good standard berbanding rakyat biasa kerana mereka menjadi public figure, role model dan dipilih oleh masyarakat. Perkara spt gambar 'mengerikan' dirakam tu tidak sepatotnye terjadi. Jika pic dirakam sendiri utk simpanan peribadi mgkin tidak menjadi masalah (tak seharusnye lah) tp memandangkan ia dirakam oleh seseorg yg lain mgkin itu menjadi masalahnye iaitu moral.

Spt aku ckp td, wakil rakyat terdiri dr kalangan mereka yg mst berpikiran lebey tinggi dr rakyat. Soal moral wakil rakyat patot diambil kira kerana dikhuatiri kejadian ni seakan² dibenarkan & dihalalkan dlm pembangkang. Aku risau gejala amek gambar & video dlm keadaan 'mengerikan' ni akan menjadi trend masyarakat yg tak mahu memikir pjg baik buruknya (mmg dh jd trend dh skit²).

Apabila Muslimat PAS turut sama menyokong tindakan Eliz, mereka berpeluk sakan dgn Eliz seumpama sedara dan melihat seakan² Eliz dianiaya. Kata mereka ini bkn atas dasar semangat kepartian tp semangat sesama kaum wanita. Cuba kalo perkara ni terjadi pd org² UMNO Islam. Apa PAS akan kata??

Sikap PAS dan pakatan lain telah menggambarkan seolah² pembangkang cuba menterbalikkan dunia. Sama juga kes Kugan, penjenayah yg mati dilokap. Dia diagung²kan seolah menjadi hero kpd masyarakat berjuang bermati²an. Sedangkan dia suspek kes curi kereta mewah dan kes kematian dia bukanlah kes death in custody pertama di M'sia.

Rujuk semula sini. Entry yg lepas.

Dalam kerajaan sdr pun ada yg moralnya rendah spt yg terjadi pd Chua Soi Lek dgn skandal seks nya. Dia secara sukarela meletakkan jwtn demi menjaga baik semua pihak. Bukan mahu mengungkit mahupun mengatakan tindakan tersebut baik. Tp kita sendiri boleh menilainya.

Apa yg dihuraikan ini bukanlah semata² ingin menjatuhkan maruah dia. Tp ia seakan² 'penyakit'. Kita lihat adat turun temurun pembangkang yg gemar mencari salah kerajaan dan menghentam kerajaan dan kini penyakit mencari salah tu telah berjangkit pd penyokong kerajaan apabila kami sdr akan mencari salah pembangkang dan menghentam semula.

Penyakit~

Monday, April 13, 2009

Bersatulah Melayu

Aku masih tak paham & tak dapat nak menerima bhw orang² Melayu kini terutamanya bukan UMNO tidak mahu bersatu dalam isu pemerkasaan bangsa Melayu.

Melihatkan senario negara hari ini, aku kurang yakin bangsa Melayu akan dapat bertahan lama di bumi M'sia ni kalo takde persepakatan sesama bangsa Melayu & agama Islam khususnya. Kenapa ar, kita sesama Melayu tak mahu bersatu?

Sedangkan kita 1 bangsa, 1 agama & 1 negara tp tak bole nk bersatu juga??

Melihat usaha Haji Hadi Awang dari PAS & UMNO yg bersungguh² mahu bersepakat dan bersatu dgn UMNO utk menyatupadukan orang² Melayu adalah langkah yg positif kerana ianya tidak merugikan mana² pihak pun. Mungkin dari segi fahaman politik kita berbeza tp dari segi kesepakatan bangsa Melayu tidak merugikan malahan menguntungkan byk pihak terutama Melayu. Usaha ini hampir menjadi kenyataan tp malangnya Dato' Nik Aziz tidak bersetuju dgn usaha murni tersebut dan mengeluarkan kenyataan umpama bersatu dgn UMNO spt bersahabat dgn Iblis. Baik bersahabat dgn DAP.

Jahat sgtkah org² Melayu UMNO berbanding DAP?
Mungkin ada segelintir yg 'jahat' dlm UMNO dan selebihnya tidak spt yg disangka.
Susah bile kita mahu bersatu. Kelemahan kita akan terselak..

Sedar atau tidak, setiap ari kita (Melayu) akan diaju dan diungkitkan dgn pelbagai perkara. Isu DEB, isu jawatan Timbalan Perdana Menteri patot disandang dikalangan org bukan Melayu. Sepatotnya isu ini tidak akan timbul sekiranya sejarah perundangan & perlembagaan negara difahami dgn baik oleh kita.

Disebabkan mereka sengaja mahu menguji kita, mereka ungkitkan pelbagai hal. Kita membantah tetapi ada pula di kalangan bangsa kita yg menyokong tindakan tersebut. Katanya kerajaan tidak adil kpd bangsa lain.

Kita sudah terlalu byk mengalah dan kita berikan sedikit demi sedikit hak kita pd mereka. Kita naikkn lg kuota utk mereka tp sedarkah kita jika setiap ari kita diminta² & kita memberi. Penghabisannya apa yg akan tinggal pd kita?

Cuba ingt kembali bagaimana perpaduan kaum di negara ini dapat dicapai dgn aman? Rujuk kembali apa yg dimaksudkan dgn Jus Soli & Kontrak Sosial. Dari situlah terbentuknya Perlembagaan Persekutuan yg mengandungi 4 elemen antaranya :-

1- Kedudukan Raja Melayu Dalam Perlembagaan Persekutuan
2- Hak Keistimewaan Org Melayu
3- Kedudukan Islam Sebagai Agama Rasmi
4- Bahasa Melayu Sebagai Bahasa Kebangsaaan.

Mereka tidak bole menyentuh hal² ini. Tidak sama sekali !! Apabila mereka sentuh, kita patot bangkit kembali dan menentang. Kita jgn menentang dgn senjata, kita menentang dgn psikologi. Fikirkanlah caranya sdr. Melayu bangsa yg pandai, pandainya ada yg baik & ada yg tidak baik.

Jadi..

Wahai bangsaku, lupakan la soal fahaman politik. Kita bersatulah atas nama Islam & Melayu. Tidak rugi jika kita bersatu. Kita akan kelihatan kuat spt dahulu dan bangsa lain tidak akan berani menyindir, membincang dan mentertawakan kita.

Hak kita wajib dipelihara agar generasi Melayu akan datang tidak terasa dianiaya oleh kita ari ini.

Blog ini mungkin ada pasang surutnya. Kdg² aku perlu hentam juga org Melayu yg bertopengkan syaitan. Kdg² aku perlu akur dgn kehendak semasa.

Thursday, April 9, 2009

Nizar Memang Tak Malu



Inilah video yg aku cari dr hari keputusan pilihanraya kecil Bukit Gantang 7hb April.
Korg tgk bile Pengarah Pilihanraya Negeri selesai umumkan keputusan.

Nizar minta utk membuat ucapan tp pegawai SPR tak benarkan. Nizar tetap berdegil dan dgn muke selamba kodok dia beri ucapan. Masa dia intro intro pun dah ditegur pegawai sorg lg tu tp tak diendahkan..

Lastly disebabkan kedegilan, kedunguan dan ketiadaan rasa kemaluan Nizar maka pegawai² SPR atas tu semua blah turun stage.

Deyyy ni majlis SPR, mane bole sesuke ati ko nk kasik ucapan walaupun ko dah menang.

Memang muke tak tau malu betolla dia ni. Patotlah kete Camry takmo pulang² kan. Eishhhh~

Wednesday, April 8, 2009

Harapkan Batang Yg Satu Saja~


Haihhhh~

Keputusan PRK mlm td nyata spt mengecewakan kita. Walaupun nmpk seakan² BN kalah tp sebenarnye BN tak kalah cuma kita tak dapat merampas kawasan 'jajahan' Pakatan Rakyat saje.

Kita berjaya kekalkan kerusi di Batang Ai, Serawak. Tapi kita tidak berjaya di Bukit Gantang, Perak & Bukit Selambau, Kedah. Kita (BN) dah cuba beri yg sebaiknye pd rakyat setempat tp penduduk di sana lebih gemar calon penipu & penderhaka Sultan.

Tak semua yg mengundi penipu & penderhaka ni cuma segelintir saje. Cuma nasib tidak menyebelahi kita. Di masa akan datang BN harus perkukuhkan lg parti. Najib, Kabinet, Majlis Tertinggi UMNO, MCA, MIC & parti perikatan yg di bawah BN harus memikirkan sesuatu agar dapat mengembalikan kepercayaan rakyat pd parti BN.

Mungkin calon BN di Bukit Gantang bukan calon feberet kerana dari segi populariti yg diraih. Mungkin juga penduduk Bukit Gantang mahu melihat sejauh mana prestasi Nizar utk menerajui kwsn Parlimen barunya itu.

Di Bukit Selambau pula, mungkin disebabkan terlalu ramai calon yg menyebabkan kekalahan ni. Isu² yg dibawa juga tidak berapa gempak sgt. Ini sekadar andaian aku je.

Walaubagaimanapun, sekalung tahniah pd semua jentera BN yg telah bertungkus lumus berjuang demi parti utk pilihanraya kecil kali ini. Tak usah bersedey, kekalahan ini adalah semangat utk kita berusaha lebih utk mendapat mandat dari rakyat pd masa akan datang.

Bawah rumah ada tanah
Atas rumah ada atap
2 Bukit kita punah
1 Batang tetap mantap~

Tuesday, April 7, 2009

AMANAT TERAKHIR


Kepada Pengundi



BUKIT GANTANG

BUKIT SELAMBAU

BATANG AI




UNDILAH BARISAN NASIONAL
UNTUK KESEJAHTERAAN MASA DEPAN
(PANGKAH logo seperti di atas)

Friday, April 3, 2009

R.A.H.M.A.N



Hari ini sekali lagi Malaysia melakarkan sejarah tersendiri apabila proses pertukaran Perdana Menteri berjalan dgn lancar dan baik sekali tanpa ada sebarang rusuhan mahupun rampasan kuasa.

Tp mungkin ada yg merusuh dlm hati gak ni.

Pelantikan Dato Seri Najib Tun Razak sbg Perdana Menteri ke 6 telah melengkapkan perkataan R.A.H.M.A.N yg membawa maksud turutan nama² Perdana Menteri Malaysia.

R - Tunku Abdul Rahman
A - Tun Abdul Razak
H - Tun Hussein Onn
M - Tun Mahathir Mohammad
A - Tun Abdullah Badawi
N - Dato Seri Najib Tun Razak


Tahniah diucapkan pd Dato Seri Najib Tun Razak, teruskan memerintah negara dgn baik dan menuju kejayaan.

Sekalung budi terima kasih diucapkan pd Tun Abdullah Badawi atas jasa² beliau selama ini menjadi Perdana Menteri ke 5 walaupun byk dugaan yg menimpa diri beliau. Jasa dan pengorbanan beliau tetap kami hargai.

Terima kasih banyak² !!

Maka ingtlah tarikh 3 April 2009 adalah tarikh menarik utk diingati sehingga generasi² akan datang..

Nizar Bukan Pilihan Terbaik



Aku pelik betolla mcmne Si Nizar ni bole jd calon DAP utk PRK Bkt Gantang ni. Iskk..
Si Nizar ni mst tak pk pjg utk terima jd calon DAP. Mane hilangnya semangat PAS pd diri Nizar??

Pencalonan Nizar utk Pilihanraya Kecil kali ni adalah bkn atas dasar semangat pakatan tp atas rasa gila kuasa dirinya sdr dan tanpa disedari atau sedar Nizar sdg digunakan oleh DAP.

Kalo dia menang skali pun, bkn kemenangan utk diri dia tp kemenangan DAP la. Semakin dekat dan dekatla DAP utk menakluk kerajaan. Tp masyarakat kita ni masih tak perasan perkara ni. Apa yg dorg nmpk, undi Nizar adalah undi utk PAS dan pakatan.

Aku haraplah ade org² Bkt Gantang dan org² Perak tgk video kt atas tu dan nilaikan sdr mcmne pendirian Nizar yg bertopengkan DAP.

Kalo aku ni ahli PAS, aku akan sabotaj parti aku sdr kt Bkt Gantang sana tu. Takde maknenye duduk bwh roket DAP tu umpama menjilat bontot roket yg tggu hendak berapi sje. Maunye melecur lidah~

Tuesday, March 31, 2009

Padah Tauke VCD


SHAH ALAM 31 Mac - Seorang wanita hamil lima bulan bersama rakannya didenda RM1.04 juta setiap seorang oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas didapati bersalah atas tuduhan memiliki 520 salinan langgaran dalam bentuk cakera video digital (DVD) dan cakera padat video (VCD).

Hakim Azimah Omar menjatuhkan hukuman ke atas Wong Chooi Fun dan Ng Shuk Kuen kedua-duanya berusia 27 tahun.

Mahkamah memerintahkan tertuduh membayar denda tersebut serta merta setelah permohonan mereka untuk menangguhkan pelaksanaan hukuman denda, ditolak.

Mereka didapati melakukan kesalahan itu pada pukul 6.15 petang di premis Ong Laser di No. 9, Jalan Maxwell Rawang, Gombak dekat sini.

Wanita terbabit disabitkan kesalahan mengikut Seksyen 41(1)(d) Akta Hak Cipta 1987 yang boleh dihukum mengikut Seksyen 41(1)(i) akta tersebut.

Ia memperuntukkan denda minimum RM2,000 dan maksimum RM20,000 bagi setiap salinan langgaran yang dimiliki.

Sumber Utusan Malaysia


Komen:

Kalo aku kene denda byk tu, mau pengsan bangun balik pengsan
bangun balik mcm tu la jdnye smpai 203 kali. Aduhhhhh~

Moral : jgn beli - jual - simpan vcd haram

Friday, March 27, 2009

Barisan Muda MT UMNO

PENGERUSI TETAP:

Datuk Badruddin Amiruldin - 2,272 undi


TIMBALAN PENGERUSI TETAP:

Datuk Mohamad Aziz - menang tanpa bertanding


PRESIDEN:

atuk Seri Najib Razak - menang tanpa bertanding


TIMBALAN PRESIDEN:

Tan Sri Muhyiddin Yassin - 1,575 undi


NAIB PRESIDEN:

1. Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi - 1,592 undi

2. Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein - 1,515 undi

3. Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal - 1,445 undi


AHLI MAJLIS TERTINGGI:

1. Datuk Seri Mustapa Mohamed - 2,239 undi

2. Datuk Noh Omar - 2,084 undi

3. Datuk Seri Musa Aman - 2,084 undi

4. Datuk Azian Osman - 2,060 undi

5. Datuk Zainal Abidin Osman - 2,054 undi

6. Datuk Mohd. Zin Mohamed - 1,854 undi

7. Datuk Ismail Sabri Yaakob - 1,838 undi

8. Datuk Lajim Ukin - 1,804 undi

9. Datuk Shaziman Abu Mansor - 1,705 undi

10. Datuk Dr. Mohd. Puad Zarkashi - 1,700 undi

11. Datuk Tajuddin Abdul Rahman - 1,685 undi

12. Datuk Idris Haron - 1,658 undi

13. Datuk Dr. Abd. Latiff Ahmad - 1,624 undi

14. Datuk Seri Dr. Jamaluddin Jarjis - 1,622 undi

15. Datuk Saifuddin Abdullah - 1,619 undi

16. Datuk Dr. Norraesah Mohamad - 1,611 undi

17. Datuk Seri Mahdzir Khalid - 1,580 undi

18. Datuk Ahmad Husni Mohd. Hanadzlah - 1,529 undi

19. Datuk Hamzah Zainuddin - 1,518 undi

20. Datuk Bung Moktar Radin - 1,517 undi

21. Datuk Dr. Awang Adek Hussin - 1,481 undi

22. Datuk Seri Zulhasnan Rafique - 1,431 undi

23. Datuk Ahmad Shabery Cheek - 1,377 undi

24. Datuk Seri Idris Jusoh - 1,275 undi

25. Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim - 1,265 undi



Inilah barisan kepimpinan Majlis Tertinggi UMNO yg baru. Mereka² yg terpilih adalah drpd golongan 'muda' dlm UMNO yg dijangka dpt menerajui parti UMNO dgn lebih baik dan berkesan utk semua.

Jelas keputusan undian yg mahukan perubahan pd UMNO sendiri. Melalui perbahasan juga kita lihat dan dgr semuanya berkisar ttg perubahan dgn perlu dilakukan pd UMNO secara drastik. Sebelum ini UMNO dicop sbg sebuah parti yg seakan menyusahkan org Melayu & seakan hilang taringnya dlm mperjuangkan isu ketuanan Melayu. Hari ni kita harapkan UMNO menjadi penjamin masa depan org Melayu seperti sebelum² ini.

Kita tak perlukan pemimpin yg korup dan dipenuhi dgn rasuah sana sini. Kita perlukan pemimpin yg BERSIH !! Mereka mestilah ikhlas dan bertanggungjawab dgn amanah yg disampaikan oleh jutaan ahli UMNO seluruh dunia.

So apa lagi wahai pemimpin UMNO, jalankanlah tugas dgn penuh khemat dan tanggungjawab serta jujur dalam setiap perbuatan demi kepentingan bangsa, agama dan negara !!


Hidup UMNO..Kini & Selamanya~

Thursday, March 26, 2009

Seperti Yg Dijangka..


Akhirnya menang juga Khairy Jamaludin utk merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO M'sia. Mmg rata² pendapat kalangan ahli UMNO yg bole agak kemenangan Khairy. Nak tak nak kita kene terima kemenangan Kj dgn hati terbuka.

Semoga Kj dpt menjalankn tugas selaku Ketua Pemuda UMNO dgn sebaiknya dan berani menangkis sebarang tohmahan pd UMNO pd masa kelak.

Tahniah juga pd Mukhriz & Khir Toyo kerana turut bertanding walaupun tidak menang tp semangat setiakawan tu tetap ada.

Tahniah juga pd Shahrizat atas kemenangan sbg Ketua Wanita UMNO dan juga tahniah pd Rosnah yg berjaya merebut kerusi Ketua Puteri UMNO. Semoga kalian dpt menjalankan tugas sebaiknya dan tidak selesa dgn jawatan yg di sandang.

Wednesday, March 25, 2009

Earth Hour



Dah lama aku nk post kt blog ni psl Earth Hour ni. So aku rs y not aku join sama skali utk padamkan lampu jam 8.30 mlm (28hb mac o9) ni.

Apa lg, register la kawan² utk tunjukkn kita support program ni. Walaupun ia tidaklah membantu sgt utk dunia tp usaha kita ini sudah dianggap sangat berguna utk generasi akan datang.

register kt web ni http://www.earthhour.org.my


*nk rehat kejap dr politik. persidangan UMNO la katakan~

Wednesday, March 18, 2009

Kenyataan Mukhriz (BN + PAS)


16hb Mac 2009.

Saya merujuk kepada kenyataan YAB Lim Guan Eng (New Straits Times, 14 Mac 2009-Hadi must clarify remark) yang menuntut supaya YB Dato Seri Tn Hj Abdul Hadi Awang menjelaskan kepadanya apa yang dimaksudkan oleh Tn Haji Hadi mengenai cadangan untuk menubuhkan sebuah kerajaan campuran bersama Barisan Nasional.

Kenyataan YAB Lim Guan Eng menampakkan beliau tidak mempunyai keyakinan langsung terhadap pentadbiran yang berasaskan stabiliti dan perpaduan. Kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang ini jelas bermaksud bahawa beliau ingin memecahbelahkan rakyat melalui mainan politik sedangkan rakyat sedang menuntut agar pemimpin beri tumpuan pada pembangunan ekonomi dan hentikan politik perpecahan.

YAB Lim Guan Eng sekali lagi menonjolkan sifat kurang ajarnya apabila cuba mengagalkan cadangan agar Melayu menyatukan kuasa politiknya di negara ini. DYMM Tuanku Sultan Selangor, DYAM Raja Muda Perak dan DYAM Raja Muda Perlis telah menyarankan sebelum ini agar Melayu bersatu serta memberi amaran supaya pihak-pihak tertentu jangan cuba memecahbelahkan perpaduan di kalangan rakyat.

Saya sendiri telah mencadangkan agar PAS kembali kepangkuan BN supaya dapat kita bersama mentadbir negara dengan aman dan baik. Soalnya kini, kenapa DAP mempertikaikan penyatuan Melayu? Kenapakah DAP lebih suka Melayu berpecah seperti yang berlaku di Perak dan Pulau Pinang? Saya melihat YAB Lim Guan Eng lebih mementingkan kuasa politik partinya daripada memastikan kestabilan negara pada masa yang penuh mencabar ini.

Ini adalah bukti pemikiran kepimpinan DAP yang cetek, dan YAB Lim Guan Eng lagi sekali menunjukkan sifat perkauman dan chauvinis parti DAP. Yang paling penting pada waktu ini, adalah perpaduan rakyat, dan bukan kepentingan satu bangsa sahaja.

Saya benar-benar berharap pihak PAS dapat menerima baik saranan YB Tan Seri Muhyiddin agar satu cadangan untuk perpaduan yang bertulis dapat dikemukakan kepada Barisan Nasional untuk dipertimbangkan sebaik mungkin. Pada masa yang sama, saya di sini MEMBERI AMARAN kepada Dato Seri Anwar Ibrahim supaya jangan terus jadi dalang dalam memecahbelahkan bangsa Melayu dan rakyat Malaysia.

Sekian.

YB Dato Mukhriz Mahathir

Monday, March 16, 2009

Seraya Pandang~

2 Bukit 1 Batang

2 Bukit 1 Batang

Kini di ketiga² kawasan yg dijangka panas pd 7 April ni telah diisi dgn senarai nama calon dr BN. Agaknya bolehkah ketiga² kawasan ni disapu bersih oleh BN?

Nak kata lebey² pun takot gak sbb skg ni keadaan pun tak menentu. Tambahan pula dgn sikap pengundi yg sesuke hati pangkah mane² kotak kosong pd kertas undi. Berikut nama calon²..

Parlimen Bukit Gantang – Ismail Safian

DUN Bukit Selambau – Datuk S. Ganesan

DUN Batang Ai – Malcom Mussen Lamoh

Takpe nnt kite tunggu dan lihat isu & keputusan PRK ni ye. Aku yakin BN akan menang di tiga² kawasan ni. Jika BN kalah, aku akan tukar banner blog baru kt atas tu. Hehe~


Buanglah UMNO~

Hati aku jd menyirap dan sakit hati setiap ari baca artikel dlm blog & surat kaba ttg salah laku ahli² UMNO yg perangainye mcm sial. Skg ni aku sdr tak tau sapa yg salah dlm kes² salah laku ahli.

Ehhh seriously aku mmg benci dan menyampah dgn sikap sesetengah ahli UMNO yg gunakan duit utk menarik undi dan mcm² lg la yg ada kene mengena dgn duit & rasuah.

Kalo parti lain nk buat gitu, biarkanlah. Dorg mmg tak penah bersih tp UMNO patot bersih dr segala segi baik disiplin ahli dan mentaliti perjuangan UMNO tu sdr!!

Tolong hilangkan gejala kroni & duit.

Ini bukan kutukan mahupun penghinaan pd UMNO tp adalah rs tanggungjawab seorang Pemuda UMNO yg dlm bdnnya mengalir darah perjuangan turun temurun utk menyedarkan ahli² UMNO supaya berubah. Kita perlu berubah utk kebaikan semua.


Bhs Inggeris Math & Sains

Masa Tun Mahathir memperkenalkan modul pembelajaran Math & Sains dlm bhs Inggeris takda sapa nk bangkang. La ni tibe² plak ada yg membangkang.

Salahkah kalo anak Melayu belajar bhs subjek Math & Sains dlm bhs Inggeris. Sgt menghairankan bile tgk results SPM baru² ini mencatatkan 10,080 orang pelajar mendapat 10A1 (jika tidak silap). Satu jumlah yg baik.

Pendapat adik aku & pelajar² yg aku tanye, dorg ckp tidak menjadi beban pun bile blaja Math & Sains dlm bhs Inggeris. Dorg ckp sgt bgus utk menguasai bhs Inggeris dgn cepat. Kalo takleh jwb dlm bhs Inggeris dlm exam, dorg still ada option utk jwb dlm bhs Melayu. Cuma kita yg kt luar sekolah ni sje yg tak brape tau ataupun sengaja buat tak tau.

Yg terjadi baru² ni di Masjid Negara semasa perhimpunan menyerahkan memorandum adalah salah satu tindakan plg bodo penah dilihat. Kalo nak serahkan memorandum pd Agong just pegi pejabat Agong dlm 5 – 10 org dan serahkan shj. Tak perlu berhimpun dan menghalang lalu lintas sehingga 10km.

Kita lihat bangsa lain turut menyokong tindakan utk pemansuhan bhs Inggeris subjek Math & Sains. Bagus krn mereka menyokong tp sedarkah kita akan suatu hari nnt jika mereka pula akan bersuara dan meminta k’jaan mengembalikan pembelajaran subjek Math & Sains drpd bhs Melayu ke bhs ibunda mereka sdr.

Isu ini dijangka bakal digunakan pihak pembangkang utk PRK akan dtg nnt. Isu meraih simpati rakyat dan beria² menangis smbil menjanjikan perjuangan utk rakyat sudah pasti akan dinanti umum.

Kata pihak pembangkang berani berubah, takkan berubah skit pun tak bole??


BN + Pembangkang = Malaysia

Satu usaha yg sgt² murni yg disaran & cuba dilakukan oleh PAS dgn mencadangkan agar k’jaan BN bergabung dgn Pakatan Pembangkang utk mewujudkan k’jaan perpaduan. Cehhh~

Skg ni k’jaan yg sedia ada pun k’jaan yg berperpaduan. Pelbagai bangsa mengisi jawatan pentadbiran negara dan byk jabatan di bwh k’jaan yg bole membentuk rakyat berperpaduan. Cuma terpulang pd penerimaan rakyat yg suka melabelkan BN adalah utk BN. Tp sbenarnye adalah BN utk semua.

Ini semua adalah cubaan PAS utk kepentingan sdr. Semua yg diucap & dicadangkan oleh PAS adalah beragenda sdr. Dh lebey 50 thn BN dgn haluan sdr tp M’sia tetap berjaya di mata dunia.

”..Tak payahlah. Dia punya prinsip lain, dulu kita dah cuba..”

”.. Kita tidak boleh bekerjasama dgn org yg begitu sekali politiknya sampai sanggup mengetepikan kepentingan org Melayu..” – Tun Dr Mahathir Mohamad

Hah dh terang² nmpk PAS ni mcm lalang. Mane untung di pegi kaut. Mungkin dlm setengah isu, kita bole bekerjasama. Tapi mgkin tidak mustahil jika perkara ini bole berlaku dgn satu syarat iaitu PAS kene terima dan ikot pendirian UMNO & BN.

Seharusnya PAS patot mengutamakan perihal isu Melayu berbanding isu lain yg bole menggugat Ketuanan Melayu selain isu Islam kemudian barula bole bercerita ttg isu penggabungan BN dan Pakatan Pembangkang. Tak gitu cikgu Nik Aziz?


Penceroboh Dipanggil

Para penceroboh yg menceroboh bilik mayat Hospital Serdang berkenaan kes kematian S Kugan telah dipanggil memberi keterangan.

Setiap kali aku terbaca & menulis artikel ni, aku jd benci dan meluat dgn sikap kurang ajar dorg ni. Kerana dek Hindraf mereka jd begini & tak hormati undang². Kerana dek mereka yg menceroboh ni ada lg yg cuba jd samseng.

Ehhh sial la dorg ni. Malas nk tulih lg sbb ada gak Melayu yg akan bangkang pandangan aku ni psl kes Kugan.


Tiada ’Mi Segera’?

Weihh mcmne ni kalo takde lg mi segera??

Ha ha ha tak tau..

Bg aku ini tindakan yg sgt adil oleh TPM Datuk Seri Najib Tun Razak. Jika setiap kali PRK, rakyat akan dijanjikan dgn mi segera. Mi segera ni bkn sje tak bagus tp bakal memudaratkan rakyat nnt jika ia terus diamalkan begini.

Biarlah rakyat yg tentukan nnt samada mereka mahupun mi segera ataupun mi pjg. Jika memberangsangkan keputusannya, rakyat akan diberikan mi yg panjang dan takkan habis. Itu adalah janji kerajaan tp apa yg lg penting adalah rakyat memberi kepercayaan pd ’pengeluar mi’ td.

*aku pun dh kompius ni dgn mi.


Pokok Demokrasi

Huahuahua akhirnya plak yg teletak di bwh pokok yg menjadi saksi persidangan luar biasa di dunia dirobohkan jua.

Hah elok la tu, dorg kata nk buat mcm tmpt peringatan la. Bla bla bla..

Skg ni katanya utk peringatan pastu nnt utk pelancongan plak then nnt skit masa lg dh jd tmpt penyembahan plak. Kalo setakat org Cina & India sembahyang kt situ takpe. Takot² nnt org Melayu pun turut terjebak menyembah plak peringatan tu.

Skg ni org Melayu dlm pakatan tak kisah, soal² agama dh jd mcm remeh. Nama kalimah Allah pun dibenarkan kongsi sama maka nnt tidak hairanlah jika cara sembahyang pun bole jd sama juga bwh pokok tu.


*Maaf pd semua pengunjung blog ni. Aku agak bz dan lewat skit nk updaten new entry. Tp aku sentiasa follow blog sahabat² juga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...