Friday, January 30, 2009

Macam² Hal Dunia~



Hah ni kes terjadi di Hastings, North Island. 2 orang tahanan ni cuba larikan diri dr Mahkamah daerah situ la. Tgh² lari bole plak tersangkut kt tiang lampu psl dua² tgn masih bergari. Dh la tersangkut pastu bertembung sesama plak. Adehhhhh~

Kesimpulannya, kalo nk lari tu biarlah ada perancangan yg teliti dan rapi supaya kejadian begini tak akan berlaku. Hahahahaha~

Biadap~


Mengangkat 'HERO' yang tak sepatotnya !!
suspek kes curik kereta mewah

Statistik diperolehi dari SUARAM mencatatkan kematian dalam tahanan (death in custody) spt berikut :

1- Thn 2005 - 5 Orang Melayu & 6 Orang India
2- Thn 2006 - 5 Orang Melayu, 3 Orang India & 2 Orang Cina
3- Thn 2007 - 4 Orang Melayu, 2 Orang India & 4 Orang Cina
4- Thn 2008 - 2 Orang Melayu, 1 Orang India & 4 Orang Cina


Kalo ini lah gayanye, nnt kalo ape² jd jgnlah mereka² ni mintak bantuan kat POLIS (PDRM). Buatlah repot & aduan pd BOMBA @ IMIGRESEN @ KASTAM @ Tok Penghulu Kampong.

Dah macam cite Tamil.

Deyyy Padaiyappa~

Wednesday, January 28, 2009

Mampuih~

Seseorang yg ditahan atas tuduhan samun dan curi kereta mewah mati di dalam lokap kini dianggap sbg 'wira' pula sekaligus menutup kesalahannya yg lepas.

Sebelum ni ada sje kes spt ni tp takde plak nk digembar gemburkan. Tp bila ini terjadi pd kaum itu shj tibe² mereka dgn lantangnya bersuara & melanggar peraturan baik menteri mahupun rakyat biasa.

Apabila Polis dilihat sbg Melayu, tidak hairan la mereka berani melanggar undang². Harus diingat undang² negara ini bkn lah undang² Melayu. Kalo nk idop dgn aman ikot je la peraturan, bknnye susah sgt pun.

Abeh tu asal bende ni baru terjadi? Semenjak kemunculan H**draf yg membawa malapetaka tu semakin menjadi² pula mereka ni. Berani mcm haram.

Sial lahhhh !! Pokemon betol..

Friday, January 23, 2009

Lembu ohh Lembu~ II

Ini cerita Bdr Tun Razak KL
bukan
Bdr Tun Razak Pahang ye~


Bangga gak aku bile 2 3 hari ni tgk nama Bdr Tun Razak kuar tv & paper. Tak abeh lg cite Babi & Camry, skg ni lg riuh plak cite lembu² yg didakwa 'lari' / 'dilarikan' / 'melarikan diri' ke Bdr Tun Razak. Nasib baik lembu kalo babi lari ke Bdr Tun Razak, macamne tu..? haha~

Bangga juga org² kt area cni bile Khalid Brahim menang PRU 12 aritu termasuk 1 DUN IjOk. Ada yg ckp Bdr Tun Razak akan jd 'bandar angkat' pd negeri S'gor - maksudnye tumpang gembira @ untung sama mcm rakyat negeri S'gor. Wahh Bdr Tun Razak dh boleh kibar 2 bendera, Wilayah & Selangor. Tp jgn terperanjat lepas ni Bdr Tun Razak akan ada plak kandang babi. Pdg skolah mane la agaknye akan jd mangsa?? muhahahaa~

Mlmni kuar plak cite psl surat² arahan berletterhead pejabat menteri, bersign S/U MB , salinan invois dan resit pembayaran bagi pembelian lembu² korban. Perkara ni didedahkan Ketua Pembangkang S'gor, sape lg kalo bkn Uncle Khir Toyo.

Abeh mcmne tu Khalid? Smlm hang dh kuarkan kenyataan media yg lembu² tu sumbangan daripada enam anak² syarikat dan syarikat bersekutu Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS). Jgn berdolak dalik lg wahai ahli parlimen ku~. Jgn menipu rakyat sbb rakyat dah makin pandai.

'..mule² ckp tipu lama² mencurik..'

Eh ehhh rsnye menipu pun dah kot psl manifesto p/raya pakatan rakyat tak ditunaikan, skg ni pun dh bleh kire mencurik lembu plak. Ape nk jd la dgn ahli parlimen 'kesayangan' aku ni.
LETAK JAWATAN la dr jd ahli parlimen. Tumpukan pd pentadbiran negeri S'gor.

Lepas tu bole la adakan pilihanraya kecil utk Parlimen Bandar Tun Razak. Yehaaaa~

Thursday, January 22, 2009

Lembu ohhh Lembu~

Uishhhh ms raya korban aritu, ramai gile org heboh² kt area rumah aku (bdr tun razak) citenye Ahli Parlimen kesayangan depa ada buat sumbangan lembu korban utk jemaah sekitar situ la. Sape lg kalo bkn Khalid Brahim.

Surau kt tmpt aku slalu berjemaah takde plak dpt 'sumbangan' lembu~ sbb dorg kata kitorg pro UMNO, so tak dapatla. Nak kata semua jemaah kt surau tu pro UMNO tak juga sbb ade gak jemaah yg pro PAS / PKR dan juga ade jemaah dr Nepal, Bangladesh, Indonesia (international beb) slalu smbyg kt situ.

So smlm kuar plak cite psl rasuah Khalid Brahim ni rembat lembu² dr S'gor utk diberikan pd Parlimennye. Gerakan Rakyat Anti Korupsi (GERAK) yg buat repot kt SPRM. Tu la asyik dok kata nk jd k'jaan yg bersih aje, mmg dh tentu org akan tgk setiap tingkah laku dorg samada bersih atau tak.

HAH kpd sesape yg dh termakan lembu korban org S'gor tu baik pulangkan balik..
Tak tau la korg nk pulangkan mcmne..
Muhaha~

Tuesday, January 20, 2009

Gula


Huhuuu~

Tertengok Buletin Utama td al kisah harga gula mungkin akan naik lepas raye cina ini disebabkn harga pasaran seluruh dunia naik. Naik lagi harga barang. Dah la yg sedia ada tak turun² lg. La ni gula plak.

Tp ape bole buat, kite bukan 'tauke' gula dunia.

Hah disebabkn gula gak aku geram hari ni kt opis psl gula kt pantry dh abeh dan tak terisi 2 hari turut². Ni bole mendatangkn amarah~ abeh mcmno nk buek air hehe.. So terpakse la minum air panas + sejuk = suam.. Jgn lepas ni ada plak bdk² opis yg rs nk mendajal pi letak garam dlm bekas gula dah la~

Perasan tak kebiasaannye gula ni selalu dikaitkan dgn manis kan. Yela mane ade gula rs masam, tawar, pahit kecuali lah gula² Nano-Nano rs masam manis tp tu dh kategori gula² bkn gula.
Gula dan rasa manis mmg tak dpt dipisahkan. Seperti juga senyuman dalam kemanisan pun tak dpt dipisahkan. Kalo gula naik harga tinggi² pasti ramai yg takkan senyum manis lepas ni tp yg pastinye mungkin ramai yg akan senyum mencuka~
Takpela janji SENYUM~

Kalo hal gula difikirkan dr sudut politik pulak mungkin pihak pembangkang akan mengutarakan isu gula plak. Cth DSAI akan gunakan isu ni utk menarik perhatian rakyat.

Ceramah sblm ni...
'..jika kita (Pakatan Rakyat) ambil alih K'jaan hari ini, esok kita turun harga minyak..'

Ceramah akan dtg...
'..jika kita (Pakatan Rakyat) ambil alih K'jaan hari ini, esok kita turun harga gula..'

Hehe~
So kesimpulannya harga gula akan naik so kita kene layan lagu :~
DEWA - Hadapi Dengan Senyuman

Monday, January 19, 2009

Sehari BOIKOT (minta pandangan sahabat)

Kita pernah merancang untuk memboikot produk keluaran Israel & Amerika. Tp bagaimana sambutan org ramai? Berapa lama tempoh utk memboikot tersebut? Mungkin ada yg setakat hangat² tahi ayam. Mungkin ada yg terikut² trend semasa.

Hari ini kita lihat, masih ramai lg umat Islam (Melayu) yg 'setia' bersama makanan segera spt McD & KFC & Burger King.

Sy mencadangkan agar kita semua sepakat dan sama² menyebarkan ke seluruh M'sia utk memboikot produk² Israel & Amerika selama SEHARI. Tarikh yg terbaik utk memboikot adalah hari Jumaat (30hb Januari 2009). Media yg kita akan gunakan spt media cetak - akhbar² / televisyen & inetenet.

Ini krn, 1 hari kita memboikot produk Israel & Amerika secara tidak langsung akan melemahkan ekonomi mereka. Jika cadangan ini berjaya, mungkin kita boleh laksanakan secara besar-besaran ke negara² Asia dan seterusnya ke seluruh dunia. Insyallah sedikit sebanyak hasrat kita akan tercapai bg mengajar Israel & Amerika supaya belaja menghormati org.

Oleh itu, sy minta pandangan sahabat² khususnya sahabat BPN utk sama² kita laksanakan plan ni. Sila beri pandangan dan idea lain mungkin~

Sunday, January 18, 2009

PERHIMPUNAN KUTUK ISRAEL DI BANDAR TUN RAZAK

PERHIMPUNAN MENGUTUK KEKEJAMAN ISRAEL
MAJLIS PENYERAHAN TABUNG KEMANUSIAAN PALESTIN
&
CERAMAH AMAN PALESTIN


Tarikh
19 Januari 2009

Masa
9.00 malam

Tempat
Jalan Jujur 1, Bdr Tun Razak

Anjuran

Warga Prihatin Bdr Tun Razak, KL
(UMNO, PAS, PKR & NGO's)


Tuan / Puan Dijemput Hadir. Kehadiran Anda Amat Dihargai


"BEBAS PALESTIN - Warga Prihatin - BEBAS PALESTIN'

Friday, January 16, 2009

Pemimpin Ker Ni?



Kalo mcmni la gaya pemimpin PAS, smpai bila² PAS takkan berkuasa di M'sia ini. Suke² ati je nk mengYAHUDIkan org~

PAS vs DAP.. PKR?

Karpal yg agaknya mewakili DAP mengugut akan keluar dr Pakatan Rakyat(PR) jika 'adek angkat' (PAS) dlm PR benar² akan melaksanakan Hudud & Qisas suatu hari nnt jika berjaya memerintah negara.

Kalo difikir pd sudut positif, ade nmpk la bagusnya DAP ni sbb dorg ade pendirian perjuangan tp pd zahirnya pulak mmg dorg ni tak bagus sbb asyik dok menentang aje. Adek angkat punye perjuangan pun nk ditentang. Kebiasaannya ada sje yg nk ditentangnye tu, yela kan nama pun pembangkang. Kalo tak bangkang bkn pembangkang la namanya mungkin penyokong k'jaan. Tp lg teruk la PKR yg takde lgsg pendirian perjuangan sehingga ari ini.

Berbalik pd al kisah adek angkat ni, tiada yg mustahil akan b'laku sekiranya DAP angkat kaki dr PR. Pd dasarnya bagus la kalo ini t'jadi, sekurang²nya kekuatan PR akan m'jadi lemah tp disebalik tu berkemungkinan takot plak PAS akan memujuk DAP supaya tak angkat kaki. PAS ni kalo utk DAP & PKR sanggup aje kuburkan perjuangan parti demi menjaga hati.

PAS akan lupakan sementara perjuangan mereka. Kemudian bila keadaan dah reda, mereka akan timbulkn balik soal pelaksanaan Hudud & Qisas. Pastu bila org PR sound pd PAS psl hal ni, dorg senyapla semula. Begitulah PAS yg suke m'biarkan perjuangan mereka diperkotak katik.
PKR (Anwar) sokong aje mane² perjuangan PAS atau DAP sbb Anwar ni suke pikir untung je. Gadai negara pun dia sanggup.


PAS kata mereka hanya mahu m'perkudakan Anwar shj.
DAP kata mereka hanya 'kawan'.
PKR kata akan tetap terus b'juang. (b'juang utk apa? Anwar?)


Nasihat aku pd PAS, keluarlah dr PR krn korg sdg dipergunakan. Join kompenan BN lg ada faedah, takpun bubarkan aje PAS, senang cite.. hehe~

Kalo lah ini terjadi, mcmne la agaknye suasana 2 buah k'jaan negeri ni Selangor & Perak khususnya?
Uishhh kalo di Perak tu mungkin sampai berbunuh-bunuhan la kot masing² nk pertahankn jwtn exco.

Wasalam~

Tuesday, January 13, 2009

SIAPA BERANI?



Agaknya siapa yg bole jd mcm ppuan dlm video di atas?
Ada tak di antara kita yg btol² berani dan sanggup berjuang di Palestin atau kita sekadar gah di negara sdr. Berarak ke sana ke sini, melaungkan kata² perjuangan tetapi siapa antara kita yg btol² ikhlas dlm perjuangan sbenar??

Tepuk dada perlahan² tanya hati..

Monday, January 12, 2009

Disko Runtuh



Video ni mungkin dh lama tp yg pastinya b'laku di Jurusalem, Israel..

Friday, January 9, 2009

Ikhlas

Menurut JAKIM, hari ini (Jumaat) semua sumbangan derma ikhlas anda di tabung² Masjid seluruh negara akan disalurkan terus ke Tabung Bantuan Palestin.

Jd pd sesiapa yg berminat atau teruja menghulurkan bantuan dr segi kewangan sila lah berbuat demikian. Nak kirim pun bole pd rakan² lelaki.

Semoga bantuan kita pd hari ini akan dpt membantu anak² Palestin mendapatkan rawatan perubatan @ ape sje keperluan mereka nnt.

Thursday, January 8, 2009

24

(1 bulan)

Hari ni 8hb Januari 2009.
Aku lahir 8hb Januari 1985.
Dh 24 thn rupenye.
Sekejap je masa b'lalu.
Rsnye tak puas dlu nakal².


Terima kasih pd semua org yg byk m'beri sokongan dan galakan pd aku sehingga hari ini. Harap² sampai bile² la sentiasa kasik sokongan gak. Aku lebey memerlukan sokongan korg kalo aku jd calon p/raya hehe (dh stat berangan).

Utk makluman tiada sebarang parti akan dianjurkan spt thn² lepas di mana ia disambot secara sederhana tp jgn lupe mlm kang dijempot dtg beramai² ke surau / masjid berhampiran sbb ada bacaan tahlil & doa selamat hehe.. (ala mcm tak biase je mlm Jumaat)

Aku byk keje arini so sambut besday dlm keadaan tertekanla
sesiapa leh tlg belikan aku kek Secret Recipe supaya aku lebey cool skit ;p
hehe~

Wednesday, January 7, 2009

Terlalu Menyakitkan Hati

Dah terlalu sedey melihat gambar penderitaan anak² bumi Palestin..
Mari kita doakan mereka yg terbaik

Tidak ada rs sedikit simpati ker pd askar² Israel tu?
Takde rs kesian ker masyarakat dunia pd rakyat Palestin







SIAL..
Dari kecik dh diajar ikot perangai iblis.. Semoga mereka² ini dilaknat Allah S.W.T

Monday, January 5, 2009

Pulangkan~

Ape kehenye k'jaan Perak hari ini??

Kata k'jaan yg nk jaga kebajikan rakyat tp kunci² pintu Dewan Org Ramai diambilnya plak. Kononnya k'jaan nk elakkan dewan² ni disalahgunakan oleh pihak² yg berkepentingan.

Hari ni plak, k'jaan Perak masih tidak m'benarkn dewan² ini digunakan. Awat depa dok halang orang ramai nk guna dewan?

Sedangkn terang² dh nmpk yg kebanyakan dewan kt Perak digunakan oleh Tadika Kemas.

Takkan la pendidikan anak² kecik pun nk dipolitikkn?
Apalah salah bdk² ni?
Dorg pun perlukan pendidikan pra sekolah..
Mungkin k'jaan Perak risau bdk² kecik berumur 5 - 6 thn ni diasuh dgn politik kot..
Perghhh gile hebat kalo umur besar² tu dh diajar politik..

Mungkin ramai mak bapak yg penah memangkah PR ms p/raya aritu dh mule nyesal dgn tindakan kurang bijak mereka. Apakan daya, nasik dah jadi bubur.

Apa punya turrr~
Asal kunci skolah kebangsaan & menengah kt Perak tak diminta kunci skali..

Sunday, January 4, 2009

BOIKOT

Antara barangan & produk hasil Amerika & Israel


AOL Time Warner
McDonalds
Coca-Cola
Delta Galil
Danone
Disney
Estee Lauder
IBM
Nestle
Marks & Spencer
L'Oreal
Revlon
Sara Lee
Intel
Apax Partners & Co Ltd
Starbucks
Timberland
Selfridges
Home Depot
The Limited Inc
Lewis Trust Group Ltd


dan juga ape² barangan yg dikhuatiri milikan Amerika & Israel

http://www.inminds.co.uk/boycott-israel.html

Adakah Kita Bersama Mereka??


Terdetik perasaan benci, marah, kecewa dan sedih apa yg t'jadi pd negara Palestin hari ni. Pertumpahan darah kembali membasahi bumi Palestin. Sangat menyedihkn bile t'baca artikel di dada akbar yg memaparkan kesan² bedilan askar rejim zionis yg dilaknat. Kita sbg umat Islam sedikit sebanyak terasa akan apa nasib yg menimpa saudara² kita di sana tp apakah tindakan kita utk membantu mereka??

Adakah kita sama² merasakan apa yg dirasa rakyat Palestin?
Adakah kita cuma mengambil tahu dan membiarkan ia berlaku??
Adakah kita sama² m'bantu Israel membedil Palestin??
Adakah kita sama² daftar sbg sukarelawan utk berperang di Palestin??
Adakah kita sama² turut serta dlm perarakan bantahan perang terhadap Palestin??
Adakah..Adakah...Adakah??

Kita tidak mampu m'buat apa² selain daripada berdoa kpd Allah agar pertumpahan darah di bumi Palestin tidak terus t'jadi. Pertubuhan OIC juga tidak begitu kuat utk melakukan sesuatu utk Palestin. PBB juga begitu. Tp terpikirkah kita yg kita mampu menyekat serangan Israel & sekutunya (AS) t'hadap Palestin??

Setiap tahun AS menyalurkn jutaan dolar utk Israel. Ini tmasuklah pembekalan senjata dan lain² lg. Sedar atau tidak kita sbenarnye telah m'bantu mereka utk menghapuskan saudara kita sdr. Setiap hari kita membeli barangan keperluan dari AS. Kita makan minum di rangkaian restoran segera yg berpengkalan di AS.

Apa yg perlu kita lakukan??

Boikot adalah penyelesaiannya selain perkara di atas. Byk produk² di seluruh dunia adalah hasil drpd AS. Pandangan m'boikot barangan buatan AS sering diutarakan. Tetapi adakah kita benar² melakukannya?? Dengan m'beli brg buatan AS secara tidak langsung kita turut sama m'bantu AS & Israel mencipta senjata utk menyerang negara² Islam yg pastinye tidak akan melawan spt Palestin / Afghanistan.

Hari ini ekonomi AS tidak stabil dan boleh dikatakan spt telor dihujung tanduk. Menunggu masa utk jatuh. Salah satu produk yg begitu popular dr AS adalah Coca Cola. Andaikata umat Islam seluruh dunia mampu bersatu dan bersama² bersetuju dgn cadangan utk tidak mbeli minuman Coca Cola utk seminggu shj sudah mampu utk melemahkn ekonomi AS krn tiada penggunaan mata wang dolar.

Jadi apa kata anda sekalian??
Apakah kita boleh melakukannya atau kita hanya bole 'sembang' shj??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...