RapidkL

RapidkL

Saturday, December 19, 2009

Rangkuman

ENJIN HILANG ??

Gempar plak isu kalangan anggota ATM disyaki diupah utk menjual enjin pesawat pemintas F-5E. Kata Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, enjin tu disedari hilang sejak tahun 2007 dan disyaki didalangi kumpulan tertentu dlm ATM yg menjualnya pada syarikat antarabangsa pd kadar harga RM50 juta.

Perghhhhhh~ RM50 juta bknnya RM50 ribu ataupun RM50 !! Byk jumlah tu. Bole buat projek rumah rakyat termiskin tu (PPRT).

Macam mane perkara ni tak disedari berlaku ??
Hah rasa² korang la mcmne enjin tu dibawa lari ??
Perlukah mereka² yg terlibat di ISA kan ?? [bole mengancam keselamatan negara tuuu]

"..mari kita tengok, siapa yg kena.." - arwah Ibrahim Pendek (film : Ali Baba Bujang Lapok)


SPRM

Hari ni byk pihak yg agak 'kecewa' dgn keputusan mahkamah rayuan, berkenaan isu siasatan SPRM yg tidak terhad utk waktu bekeje.

Antaranya Majlis Peguam yg benar² kecewa dgn keputusan ini. Kerana bg mereka, saksi akan terasa seakan dipaksa utk memberi keterangan tanpa mendapat hak yg sepatutnya.

Jika difikirkan secara rasionalnya adalah lebey baik siasatan dilanjutkan tanpa had kerana siasatan akan dpt dilaksanakan dgn tempoh yg singkat dan perbicaraan dpt dijalankan tanpa masalah yg dikhuatiri berlaku spt kehilangan bhn bukti dan tempoh perbicaraan juga tidak dilengah²kan. Akhir sekali keputusan akan diketahui dgn cepat.

Utk kebaikan semua rakyat, pesalah tetap akan dibicarakan dan tidak akan dilepaskan begitu shj kerana acapkali pelaku salah menghapuskan bukti dan kes habis begitu shj.

Tambahan : Kerajaan perlu memantau Majlis Peguam yg semakin hari semakin byk perkara dan dasar kerajaan yg ditentang utk memenangkan sebelah pihak. Kecenderungan Majlis Peguam semakin diragui oleh rakyat. Sbg cth kes bunuh diri suspek kes SPRM - Teoh Beng Hock. Majlis Peguam keterlaluan memperjuangkan nasib si mati.


AHLI PARLIMEN PONTENG

Woi ahli² Parlimen yg mendapat mandat rakyat !!
Buatlah keje !!!
Jangan asyik nk memonteng je !!
Dulu puas merayu undi pd rakyat supaya diberi kepercayaan tp skg dh dpt jawatan, lupa semua org yg kuarkan undi !!

Arrrrr tak kire lah ko kerajaan ataupun pembangkang tp yg penting ko mesti buat keje utk rakyat dan negara !!!
Hentikan perbalahan politik dlm Parlimen. Utamakan hal² yg berkaitan utk kesejahteraan semua !!
Kalo terasa terbeban dgn tanggungjawab, lepaskan jawatan tu. Ramai lagi org yg sanggup amek alih tugas tu !!

Thursday, December 10, 2009

Beranikah Kita?

Semakin lama semakin kurang ajar bangsa yg tak kenang budi ni.

Selepas laungan AZAN mereka persoalkan dan mereka bantah. Kali ni mereka berani mencabar lagi !!

Ibarat sengaja menyalakan api dalam sekam. Tindakan si mangkok jamban ini dilihat spt sengaja mahu mencetuskan huru hara, perasaan tidak puas hati dan benci kpd org ISLAM.

Mengapa perlu diungkitkan lagi isu ini??

MALAYSIA adalah sebuah negara ISLAM. Memang sudah tertulis dlm PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN bahawa ISLAM adalah agama rasmi. Tidak menjadi masalah jika kerajaan sedia ada ini menyediakan peruntukan ihsan yg besar utk membina MASJID. Kerajaan tidak begitu kejam utk tidak memberi peruntukan ihsan juga pada kaum² lain di negara ini utk menjalankan aktiviti keagamaan meraka.

Tidak hairan sekiranya suatu hari nanti DAP berani mempersoalkan Muzakarah Tahunan & Pertandingan Hafazan AL QURAN peringkat antarabangsa dan juga aktiviti² berteraskan ISLAM yg diadakan di negara ini setiap tahun.

Perlahan² mereka cuba menyuntik 'racun' dlm fikiran rakyat agar rakyat terutamanya bukan ISLAM mula mempersoalkan beberapa tindakan kerajaan yg dianggap tidak adil pd kaum lain.

Tidak terperanjat sekiranya suatu hari nanti kerajaan juga akan dipersoalkan mengapa subjek Pendidikan Islam diajar di sekolah² kebangsaan.

Dalam mengharungi hal² ini, kita sering tertanya dan terus bertanya sambil berteka teki samada pihak lain akan turut berkongsi apa yg kita rasakan ??

Ke mana hilangnya suara² sumbang yg dahulu begitu berani menegakkan ISLAM sehingga sanggup 'membunuh' saudara seagamanya demi kepentingan dan kesepakatan politik hak tuihhh mereka ??

Mana para sukarelawan yg sanggup menjadi benteng dan tembok bagi mempertahankan pemimpin mereka dari diganggu gugat ??
Adakah pemimpin diutamakan atau AGAMA ??!!

Mana peginya kepercayaan kpd TUHAN, kepentingan AGAMA dan keutuhan IMAN mereka?

Mengapa diam membisu tanpa ada sebarang laungan penentangan ??

Adakah kerana mereka sebulu dgn kamu??

Atau kamu takot berbuat demikian kerana tidak diredhai oleh tok guru ??


BULLSHIT !!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...