Friday, December 24, 2010

Papan Tanda Tambahan Di Selangor


Pastikan tiada tanda 1 M'sia di kenderaan anda sebelum masuk ke negeri Selangor hehe..

Mungkin papan tanda ni akan kelihatan pd masa akan dtg di Selangor..

Logo Baru 1 Selangor



Apa yg kata pikir Khalid Brahim agaknya dengan mengarahkan semua simbol 1 M'sia diharamkan di negeri Selangor..

Adakah Khalid Brahim sendiri tidak mahu perpaduan kaum di M'sia terjalin lebih mesra atau sebenarnya Khalid Brahim akan mengeluarkan simbol lain utk negeri Selangor??



Logo baru yg menggantikan simbol 1 M'sia di Selangor~

Sunday, December 5, 2010

Kelab Gay


Seringkali berita yang sering berkunjung di laman-laman berita hujung minggu adalah kes perihal merempit, kemalangan meragut nyawa, penangkapan pendatang asing tanpa izin, serbuan ke pusat game kuda, pelacuran dan disko.

Satu perkara yg merunsingkan sy dan juga sebilangan anda yg sdg membaca sekarang ini adalah kewujudan disko @ club gay bagaikan cendawan selepas hujan. Seakan tiada penghujung permasalahan ini. Lebih memalukan apabila mereka yg terlibat ini adalah terdiri daripada anak2 muda berbangsa Melayu.

Sy mula mengenali perkataan GAY semasa berada di bangku sekolah menengah. Kawan2 bercerita ttg maksud perkataan tersebut dan aktiviti serta lokasi di mana golongan gay berkumpul di KL. Tmpt mereka berkumpul di Taman Tasik Permaisuri, Bandar Tun Razak.

Sungguh memalukan bagi penduduk Bdr Tun Razak spt sy kerana di sekeliling kawasan Taman Tasik Permaisuri terdapat kawasan perumahan yg mana majoritinya adalah terdiri daripada bangsa Melayu dan adalah lebih memalukan kpd Ahli Parlimen berbangsa Melayu iaitu MB S'gor juga, Khalid Ibrahim yg tidak mampu menjalankan tugas sbg wakil rakyat.


Sudah pasti penduduk Bdr Tun Razak mahukan masalah keruntuhan moral ini dibanteras dgn segera. Kami tidak mahu melihat dan membiarkan apa shj berlaku. Kami sbg penduduk tidak punyai kuasa yg utk mencegah seluas-luasnya sebaliknya kami berharap pada Ahli Parlimen yg diSAYANGi supaya melakukan sesuatu sblm permasalahan ini menjadi barah kpd bangsa Melayu walaupun Khalid Ibrahim tidak berbangga menjadi Melayu.

Melihatkan trend golongan ini berkumpul di kelab-kelab dan disko, sy mencadangkan kepada penguatkuasa agama dan D7 PDRM mengambil langkah begini semasa membuat serbuan..
  1. Kunci shj pintu keluar masuk disko & kelab gay yg hendak diserbu.
  2. Kepong seluruh tempat.
  3. Bakar tempat tersebut, biarkan mereka mati supaya gejala ini tidak menjadi barah dan menjadi pengajaran kpd yg lain.


Bangga Menjadi MELAYU
PKR Bodoh & Bangang

Wednesday, October 13, 2010

Kesiankan Mereka

Semalam sy terbaca & di tag byk sgt post mengenai kemalangan di Lebuhraya Plus Utara - Selatan di Melaka pada Ahad lepas.

Ada juga gambar² & video² yg telah sy lihat semasa kejadian baru berlaku. Terlalu tragis utk diceritakan dan digambarkan.

Setelah terlalu byk sgt post mengenai kemalangan tersebut didapati di ruangan Facebook, sy tertanya² apakah tujuan rakan² Facebook sy membuat post berkenaan?

Mungkin rakan² Facebook ingin memberi kesedaran pada kita yg sihat dan hidup hari ini. Itu niat yg baik dan murni. Tetapi satu perkara yg bermain di fikiran sy adalah kesedihan keluarga mangsa yg terlibat dlm kemalangan tersebut. Sudah tentu kalangan anggota keluarga mangsa mempunyai account Facebook pastinya akan berasa sedih apabila melihat dan menonton gambar² dan video yg dipaparkan.

Pada pandangan sy biarkan media arus perdana memainkan peranan mereka. Kita di sini berdoalah dan sumbangkanlah Al-Fatihah pd mangsa.

Tuesday, October 12, 2010

Bandar Tun Razak Lagi

BANDAR TUN RAZAK: Berlagak samseng, mabuk di tempat awam, kerap bergaduh sesama sendiri, berkelakuan tidak sopan dengan wanita tempatan dan memandu serta meletakkan kereta sesuka hati hingga membahayakan orang lain.

Begitulah perangai yang ditunjukkan warga Afrika di Taman Connaught di sini yang menjadikan sebuah restoran ala bar di Jalan Menara Gading sebagai markas mereka hingga mencetuskan kebimbangan di kalangan penduduk sekitar.

Tinjauan Sentral mendapati restoran terbabit dipenuhi dengan warga Afrika yang berpeleseran sambil minum arak, termasuk di bahagian luar premis.

Ada juga beberapa wanita tempatan dilihat melayan warga Afrika terbabit, selain wanita warga Afrika sendiri.

Seorang penduduk, Saghai Nathan, 45, berkata beliau pernah menerima ugutan bunuh daripada seorang warga Afrika selepas melaporkan pergaduhan yang berlaku di restoran terbabit kepada polis.

“Pada satu malam awal bulan lalu, berlaku satu pergaduhan di restoran itu dan ia sudah sampai ke tahap mereka menggunakan botol serta kayu sebagai senjata.
“Mereka mengetahui saya melaporkan kejadian itu dan pada 6 September lalu, seorang daripada mereka mengugut saya ketika makan di restoran bersebelahan,” katanya ketika ditemui.

Beliau berkata, memang terdapat sebuah kolej swasta di kawasan berhampiran tetapi pengunjung restoran terbabit bukanlah pelajar jika dilihat berdasarkan usia mereka.

Seorang pemandu teksi, Steven Kumar, 24, berkata kenderaannya pernah dilanggar dari belakang oleh seorang warga Afrika di hadapan restoran itu yang mengakibatkan berlaku pergaduhan antara mereka dan beberapa pemandu teksi.

“Mereka enggan membayar ganti rugi berikutan kejadian itu, sebaliknya berlagak samseng dengan berkata saya akan mati jika perkara ini berlaku di negara mereka.

“Terdapat juga aktiviti maksiat di restoran terbabit kerana ramai wanita pelayan khidmat pelanggan (GRO) pernah menggunakan khidmat teksi saya di situ,” katanya.

Beliau berkata, jumlah dan aktiviti tidak sihat warga Afrika ini perlu dikawal bagi menjamin kesejahteraan penduduk di situ.

Sumber : Berita Harian (12 Oktober 2010)


Komen

Berita mengenai awang itam di kawasan serpihan Bdr Tun Razak ni dah byk kali disiarkan di media cetak dan elektronik. Tp tiada pelaksanaan & tindakan penah diambil terhadap mereka ni. Cuma yg hanya selalu didengari spt memberi respon dan perhatian.

Apakah kita mahu menunggu berlakunya jenayah rogol dan samun terhadap warga tempatan baru mahu ambil tindakan?

Adakah kita mahu menunggu Taman Connaught menjadi pekan 'rasmi' awang itam ni?

Bukannya mahu berlaku racist tetapi jika dibiarkan lama kelamaan ia akan merebak dan menjadi ancaman kepada penduduk kawasan Bdr Tun Razak. Kita risau mereka ini membawa gejala yg tidak baik utk rakyat tempatan, ini termasuklah pengedaran dadah secara rahsia.

Mana perginya MP Bdr Tun Razak??
Takkan asyik dok tgk negeri S'gor je?
Kawasan Parlimen sdr kene tgk jugaklah. Kalo tak larat, letak je jawatan. Kita cari org lain yg bersungguh bleh wat keje..


Monday, October 11, 2010

Sepet & Polis

Mengapa perlu mengambil gamba video?
Mengapa perlu tulis atas kertas saman yg spatotnya ditandatangan shj?
Mengapa perlu upload di youtube?
Mengapa perlu menjatuhkan martabat PDRM di mata dunia?
Mengapa perlu mencabar undang²?





Kalo dh mmg keturunan komunis, mmg smpai mati pon tetap perangai mcm komunis laknat~

Thursday, October 7, 2010

Sivaji Malaysia

Baru plan nk tgk film terbaru tamil Enthiran hujung minggu ni lakonan Rajnikan & Aishwara Rai. Kata mereka cite Enthiran lg best dr film Sivaji The Boss. Tp rupa²nya ada lagi best film yg baru tamat shooting smlm di sebuah restoran mamak di Klang. Aksi lakonan tanpa skrip dan bersahaja.

Ini semua adalah faktor² yg dibimbangi k'jaan dgn kewujudan gangster² kaum India spt yg diuar²kan sblm ini. Saya rasa aksi mereka ini ditiru dari film² tamil Bollywood.



Chaiittt~ Padayappaa..

Tenangkan Fikiran

Meh tgk video ni dlu. Tenang dan rehatkan fikiran daripada isu² politik masa kini.

Ini video berkenaan wayang kulit dari utara Kedah sana. Pastinya ada di antara para pembaca pernah menonton persembahan wayang kulit versi utara, tok dalangnya dikenali sbg Etong daripada Changlun, Kedah.

Teringt dlu pagi² Etong akan bersiaran melalui M'sia Hari Ini (MHI, TV3) bersama Aziz Desa.

Layan..



Bersama memartabatkan seni budaya warisan Melayu

Monday, October 4, 2010

International Malaysia

Seronok melihat M'sia dibanjiri oleh rakyat warga asing yg mencari rezeki di sini.

Lihat shj la di bandar Kuala Lumpur. Bermacam² color kulit kelihatan.

Kita ada rakyat Indonesia, Bangladesh, Iran, Thailand, Afrika, Pakistan, Nepal, Myanmar, India, Vietnam, China dan Filipina.

Semuanya dtg dgn satu tujuan iaitu mencari rezeki yg melimpah ruah di bumi yg diberi nama M'sia.

Ada yg dtg secara halal dan secara haram..
Ada yg dtg sbg pelancong dan sbg pekerja..
Ada yg kerja halal dan ada juga kerja haram..
Ada yg kerja siang dan ada juga kerja malam..

Persoalannya sampai bila kita mahu melihat M'sia terus dibanjiri dengan warga asing??
Bilakah pihak imigresen nak mula buat kerja selain duduk di pintu sempadan negara cop² paspot??
PERSOALAN yg paling penting, warga negara manakah yg kita akan hantar pulang dulu??
Warga Indonesia pun bleh gak~ ;D

Rendang Daging


Minggu lepas, di pejabat saya ada mengadakan jamuan Hari Raya. Biasalah kalo jamuan raya mestilah ada rendang, nasik impit dan lain-lain sewaktu dengannya.

Dlm kemeriahan ramai menjamu selera, ada pula seorang staf yg berbangsa India (lawyer opis) tidak mahu menjamah sedikit hidangan tersebut dengan alasan memboikot.

Antara ayatnya berbunyi spt ini..

"i've to boycott ur jamuan raya, b'coz u guys not sensitive.."

Nak tau gak tak sensitif psl apa..
Rupanya dia marah psl kami semua menjamu daging lembu dijadikan rendang..
Dlm opis tersebut juga ada staf lelaki India dari INDIA, tp dia tak kesah sbb katanya itu tradisi bangsa Melayu mkn rendang daging lembu..
Hah orang bukan M'sia boleh hormat tradisi kita tp mengapa org kita sendiri yg bising²..

Saya terpikir..
Mengapa sampai begitu sekali pemikiran mereka??
Kita sudah mewarisi rendang daging & ayam dari tok nenek berkurun lamanya.
Mengapa hari ini mereka mempersoalkan pula??

Sedar tak sedar, mereka semakin berani mengutarakan rasa tidak puas hati terhadap bangsa Melayu. Sedikit demi sedikit hak keistimewaan kita diminta, kini daging lembu pun nk mintak..

Wednesday, September 8, 2010

Saturday, June 19, 2010

Selamat Bersidang



Selamat Bersidang
Kepada
Perwakilan Pemuda UMNO
Bahagian Bandar Tun Razak
19 Jun 2010 / Sabtu

Semoga Persidangan Tahun Ini Membawa Banyak
Keberkatan & Faedah Kepada Penduduk Bdr Tun Razak
Juga Bangsa Melayu Keseluruhannya


Utk Makluman Ketua Pemuda Bhgn UMNO
Bdr Tun Razak Ialah
Saudara Rizalman Mokhtar
Merangkap Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan


Wednesday, June 2, 2010

For Gaza



Mungkin suara kita tidak didengari & diendahkan dunia..

Tp perbuatan kita hari ini akan mula disedari dunia..

Mulakan satu langkah dgn meletakkan logo FOR GAZA (atas) di blog anda dan juga letakkan ia menjadi profile picture anda di Facebook sbg tanda sokongan kita pada Pembebasan Palestin & Sokongan Pada Sukarelawan Misi Menghantar Sumbangan Bantuan Makanan Utk Gaza.




Saya sudah mulakan, anda bagaimana??

Friday, May 28, 2010

PAS Buat APa?



Sehingga ke hari ini, sy masih tertanya² apakah sumbangan PAS kepada masyarakat ISLAM dan negara umumnya?

PAS akan bersuara sekiranya dasar yg dibawa atau diketengahkan oleh UMNO / BN tidak seperti yg mereka harapkan. Tetapi keadaan menjadi sebaliknya, andai ada di antara parti pakatan yg menimbulkan isu sensitiviti ISLAM di negara ini. PAS hanya akan berdiam dan berlindung di sebalik batu kerana menjaga hati ahli pakatan.

Siapa boleh beritahu, apakah sumbangan PAS sehingga hari ini??

PKR tu jgn kata la.. Mmg haprak..


PAS itu parti
PKR itu bangsat
DAP itu cilaka
UMNO itu Agama, Bangsa dan Negara

Monday, May 24, 2010

PAS Juga Harus Ditinggalkan..

KLANG 23 Mei - Pas akan membincangkan kemungkinan untuk membenarkan ahlinya yang bukan Islam mengundi dalam pemilihan parti itu pada masa depan.

Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, perkara itu mungkin akan direalisasikan dengan penubuhan sayap baru parti itu iaitu Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP).

Bagaimanapun kata beliau, banyak pindaan perlu dibuat pada perlembagaan parti yang sedia ada selain perlu mendapat kebenaran Pendaftar Pertubuhan.

''Sebelum itu berlaku, anggota PAS bukan Islam tetap diberi peluang memainkan peranan mereka demi perjuangan parti," katanya kepada pemberita selepas melancarkan DHPP Peringkat Kebangsaan di sini hari ini.

Dalam pada itu, Abdul Hadi berkata, sehingga kini DHPP mempunyai kira-kira 20,000 anggota di seluruh negara.

Tambah beliau, beberapa pemimpin DHPP Kebangsaan telah dilantik hari ini dan mereka akan menggerakkan operasi ke peringkat negeri.

-Utusan M'sia (24 May 2010)


Komen

Parti PAS juga harus ditinggalkan kerana ia telah membuka jln & lubang secara kecil²an kpd bukan Islam utk mengundi pada pemilihan parti tu.

Sedikit demi sedikit PAS membenarkan parti itu dirobek secara perlahan² tanpa memikirkan kesan jangka panjang di mana kepercayaan ahli akan berkurangan secara tidak langsung.

Tidak terperanjat sekiranya PAS membenarkan org bkn Islam menduduki jawatankuasa teratas parti yg membawa dasar perjuangan ISLAM sebagai teras perjuangannya.

Sedikit demi sedikit PAS mencampakkan dasar perjuangan mereka tanpa disedari ahli² parti yg taksub. Ini semua terjadi kerana sifat semulajadi PAS yg tamak & gilakan kuasa. Mungkin bagi PAS itulah langkah terbaik utk memenangi hati puluhan juta penduduk M'sia.

Bayangkan suatu hari nanti, barisan kepimpinan PAS terdiri dari bukan ISLAM dan mereka ini menentukan dasar perjuangan PAS pada masa itu. Ahli² nak kata apa lagi dah??

PAS dah jadi seperti PKR.

Oleh itu, sy seru pd semua ahli² PAS, keluarlah parti. PAS sudah tidak releven pd hari ini. Keluar dan masuk UMNO tapi jgn MENJAHANAMKAN parti teras bangsa MELAYU ini. Juga jgn lupa mengundi UMNO / BN utk masa depan negara & generasi akan datang.


PAS itu parti
PKR itu bangsat
DAP itu cilaka
UMNO itu Agama, Bangsa dan Negara

Sunday, May 23, 2010

Tinggalkan..

Kepada sesiapa yg masih lagi percayakan perjuangan PKR, silalah tinggalkan parti ini buat selama²nya.

Setelah meninggalkan parti PKR maka undi juga harus diberikan pada parti yg layak. Contohnya BARISAN NASIONAL (BN)

Dengan mengundi BN, hidup anda pasti akan lebih selesa dan tenang. Undi lah utk kebaikan semua bukannya utk poket anda~

Thursday, May 13, 2010

2 misi lawan sama




Hari ini & eso sahaja
13 & 14 Mei 2010


Hari ni M'sia telah melangkah ke separuh akhir dan esok juga mungkin bakal mencipta sejarah tersendiri, di mana skuad negara akan melangkah terus ke final Piala Thomas jika berjaya menewaskan China..

Juga tidak dilupakan skuad hoki negara juga telah berjaya menewaskan lawan dari India semalam. Hari ni skuad negara akan bertemu dgn lawan dari China juga..

Saya yakin kita akan berjaya dlm kedua² misi ni. Dengan sokongan padu dari rakyat seluruh M'sia. Pastinya pasukan negara dapat menebus kekecewaan yg lalu..

Oleh itu sokonglah skuad negara kita, Malaysia Boleh !!

Tuesday, May 11, 2010

64 Tahun UMNO


Selamat Ulang Tahun Yang Ke 64
Kepada UMNO

Tunjang Kepada Kekuatan & Kedaulatan Bangsa Melayu
Dan Negara Malaysia

Bersama Kita Bersatu, Bersetia, Berkhidmat
Demi Bangsa, Agama Dan Negara

DULU, KINI DAN SELAMANYA

HIDUP UMNO !!
HIDUP UMNO !!
HIDUP UMNO !!



PAS itu parti
PKR itu bangsat
DAP itu cilaka
UMNO itu Agama, Bangsa dan Negara

Saturday, May 8, 2010

Kete Dah Jumpa

Kete Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar yang hilang dua hari lalu telah dijumpai semula selamat hari ini.

Kete Perdana V6 warna hitam itu ditemui di tepi jalan Prima Damansara pada jam 8.45 am oleh anggota polis semasa membuat rondaan di kawasan berkenaan.

Sebuah nota dijumpa di atas dashboard yg berbunyi: "Sorry PDRM tersilap sapu."

Kete itu dan brg², termasuk topi polis berada dalam keadaan yang sama sebelum dicuri.

Ketika kejadian, si driver yang membawa kereta berkenaan sedang bersarapan di sebuah restoran semasa Khalid pula berada di Singapura atas urusan kerja.


Moral :
Pastikan kete yg dicuri itu bukan kepunyaan Polis ataupun Ketua Polis. Pencuri kete yg lain harus mencontohi sifat yg ditunjukkan oleh pencuri tersebut.

Td masa tgk berita di tv, tergelak besar sy melihat laporan ni.

Wednesday, May 5, 2010

Anwar Khianat Lagi




KUALA LUMPUR 4 Mei - Tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim menuduh kerajaan menggunakan khidmat firma perhubungan awam pro-Israel APCO Worldwide dan kononnya Polis Diraja Malaysia (PDRM) menggunakan khidmat bekas ejen Israel dalam projek berkaitan pengurusan maklumat dan komunikasi, dikecam hebat oleh sebuah laman web berhaluan kanan Amerika.

Melalui tulisannya dalam 'The New Ledger', sebuah penerbitan Internet Amerika yang menyiarkan pendapat golongan yang menyokong sistem kapitalis dan konservatif, Rachel Motte berkata, Anwar telah membuang kawan lamanya di Washington dan menjadikan kontrak APCO Worldwide sebagai asas untuk mereka cipta teori konspirasi mengenai penguasaan Yahudi, rancangan Zionis dan kegiatan subversif di Malaysia.

Katanya, beberapa orang kanan Anwar juga telah melemparkan pelbagai tuduhan, termasuk kononnya kerajaan Malaysia telah menggunakan khidmat sebuah syarikat yang mempunyai hubungan rapat dengan rejim Zionis di Israel berkaitan projek maklumat dan komunikasi.

Dalam tulisan bertajuk "The Reversal of Anwar Ibrahim", Motte mendakwa Anwar, yang dianggapnya sebagai ahli politik berbisa dan berkarisma, menjadi punca munculnya semangat anti Yahudi di Malaysia.

Katanya, ini bukan kali pertama "beliau mengambil jalan ini" dan beliau "mempunyai sejarah menggigit Yahudi (sikap prejudis atau bermusuh dengan Yahudi) apabila keadaan memerlukan beliau berbuat demikian.

Sebagai contoh, kata penulis itu, menjelang pilihan raya umum pada 2008, dalam satu wawancara dengan IslamOnline, Anwar berkata, beliau mempunyai bukti bahawa kerajaan bukan saja memberi sokongan kepada puak pelobi Yahudi di Amerika tetapi juga kepada beberapa pihak di Israel.

Motte berkata, beliau berterima kasih kepada pengundi di Malaysia kerana tindakan mereka menyebabkan gabungan parti pembangkang yang diterajui Anwar tidak mendapat undi majoriti pada pilihan raya itu.

Katanya, sejurus selepas Anwar dibebaskan dari penjara kira-kira 10 tahun lepas, beliau datang ke Washington, D.C. dan menghabiskan masa sejak 10 tahun lepas bagi menampilkan imejnya sebagai seorang yang penuh bersopan santun dan berperibadi mulia di Barat.

"Hasilnya, pemerhati hal ehwal luar Amerika menganggapnya sebagai contoh pemimpin Islam yang demokratik dan pejuang pentadbiran yang liberal dari Asia Tenggara.

''Beberapa tahun lepas, beliau dijemput mengajar selama setahun di Johns Hopkins School of Advanced International Studies dan di situ, beliau menjalin persahabatan dengan Yahudi Amerika seperti Paul Wolfowitz — sebagai suatu cara untuk menunjukkan betapa beliau telah jauh berubah daripada imejnya sebagai seorang militan Islam suatu ketika dulu.

"Malah, pada 2008, (bekas naib presiden) Al Gore — yang terkenal sebagai lelaki yang bijak dan tajam persepsinya — terdorong untuk menulis dalam laman blognya bagi mempertahankan maruah Anwar apabila beliau dikritik.

"Beliau adalah antara tokoh hebat dari Barat yang tidak boleh dibeli — tetapi seseorang itu boleh rapat dengan beliau sekiranya beliau bermusuh dengan pihak tertentu dan mempunyai hubungan dengan media yang berpengaruh dalam Beltway (perkataan yang digunakan bagi merujuk kepada sebahagian daripada sistem politik Amerika sebenar atau yang dibayangkan dan mengambil sempena nama lebuh raya antara negeri yang melingkari ibu negara Amerika)," kata penulis itu.

Motte berkata, hubungan antara Anwar dan tokoh-tokoh Yahudi Amerika yang berpengaruh begitu rapat hinggakan jika ditanya kepada rakyat Amerika siapakah tokoh demokrat liberal di Malaysia bagi tempoh 1999 hingga 2009, mereka dengan mudah akan menjawab tokoh itu ialah "Anwar Ibrahim." "Tapi, adakah apa yang digambarkan oleh Anwar Ibrahim tentang dirinya di luar Malaysia sama dengan tindakan yang dilakukannya di negaranya sendiri?," tanya penulis itu.

Motte berkata, apabila berada jauh dari CNN, Al Gore dan Johns Hopkins, Anwar menampilkan dirinya sebagai penghasut yang menyemarakkan semangat anti-Amerika dan anti-Yahudi.

Kata Motte lagi, "dalam mencari siapa yang boleh dijadikan rakan Amerika di dunia Islam, memang sukar untuk membezakan antara kawan yang baik dan kawan yang jahat."

"Bagaimanapun, lazimnya, ahli politik yang memperjuangkan teori konspirasi anti-Yahudi bukanlah rakan Amerika," katanya bagi merujuk kepada Anwar.

Motte berkata, perkembangan di Malaysia beberapa bulan lepas menyerlahkan perubahan yang mengejutkan apabila ketua Pembangkang Anwar Ibrahim meniupkan semangat anti-Yahudi, manakala Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak pula berdiri teguh bersama Presiden Barack Obama dan Amerika.

Penulis itu mengulangi kenyataannya bahawa memang sukar untuk meneka siapakah yang boleh dijadikan kawan oleh Amerika di dunia Islam, selain Raja dan Permaisuri Jordan, beberapa orang di Emiriyah Arab Bersatu dan keluarga diraja Saudi.

"Sebagai contoh, lihatlah sesuatu yang aneh di Malaysia. Negara itu dan parti yang memerintahnya sedia bekerjasama dan bersikap konstruktif terhadap Amerika, tetapi lain pula halnya dengan parti politik pembangkangnya. Keanehan inilah yang sering digambarkan oleh media Barat," katanya.

Motte berkata, kepimpinan Malaysia sekarang bersikap pro perniagaan, pro Amerika dan berani berterus terang kepada dunia Islam bahawa ia adalah sekutu strategik Amerika.

Malah, katanya, pada Sidang kemuncak Keselamatan Nuklear di Washington baru-baru ini, Najib berikrar akan membantu Amerika dalam pelbagai bidang.

Katanya, nama baik Malaysia sebagai sebuah negara majoriti Islam yang stabil dan berpendirian sederhana begitu menyerlah pada dekad ini hasil usaha keras dan kepimpinan perdana menterinya sekarang dan perdana menteri sebelum ini, Tun Abdullah Ahmad Badawi. - BERNAMA


Komen :
Siapa Benar Siapa Salah..??

Monday, May 3, 2010

Kami Kacau DAP



Semalam bertempat di hadapan taman rekreasi KLCC, kami Pemuda UMNO dan beberapa geng NGO telah melakukan provokasi terhadap DAP yg kononnya bercadang utk membuat protes secara aman terhadap kebebasan media di negara ini terutamanya media arus perdana.

Kumpulan kami dtg dari pelbagai sudut dan memberikan serang balas terhadap puak² DAP & pembangkang samdol.

Apa yg mereka cuba smpaikan adalah ketidakadilan surat khabar hari ini terhadap berita² mengenai mereka. Kata mereka byk cerita² yg dikeluarkan telah bercanggah dari berita asal dan dlm masa yg sama surat khabar arus perdana byk memutar belitkan fakta.

Mari kita tanya puak² pembangkang lahabau, adakah surat khabar keluaran mereka mengeluarkan berita 100% benarnya?
Adakah di dalam surat khabar itu tiada unsur fitnah dan cacian terhadap pemimpin kerajaan? Adakah itu etika sebenar penulisan wartawan?
Fikir²kanlah~


PAS itu parti
PKR itu bangsat
DAP itu cilaka
UMNO itu Agama, Bangsa dan Negara

Sunday, May 2, 2010

Nik Aziz Ulama ker?


SAPE KATA NIK AZIZ TU ULAMA??
Siapa pula yg pandai² isytiharkan Nik Aziz tu ulama tersohor??
Org² PAS je yg ckp Nik Aziz tu ulama


Kalo sape kata Nik Aziz ulama, sila berikan aku sifat² ulama..

Komen

Tuan blog ini tidak pernah menyekat sebarang komen² yg masuk.

Merujuk kpd satu komen yg telah diapprovekan, beliau tanpa nama telah meminta aku auto-masuk semua komen²..

Apasal aku nk kene ikot cadangan ko?
Blog aku, suke ati aku la..
Keperluan komen diapprovekan adalah utk rekod aku je..

Oleh sbb itu juga, aku membenarkan komen² dari Anonymous..
Tiada sebarang pilih kasih (komen²) yg berlaku dlm blog ini..

Cuma suka atau tidak, pengomen kene tggu approve la dari aku..

Kalo tak suke, jgn komen..
Tp kalo suke, sila komen dan sabar..

Jika rajin tulihlah nama & url korang..
Bersama kita keep in touch~


PAS itu parti
PKR itu bangsat
DAP itu cilaka
UMNO itu Agama, Bangsa dan Negara

Saturday, May 1, 2010

Sila Ambil Kalo Suka

Kepada rakan² blogger yg berminat menggunakan gambar ini utk diletak di blog anda, dipersilakan..
Rakan² blogger dari PAS, PKR & DAP juga dialu²kan..

Respon Nik Aziz

Ini respon terkini Nik Aziz berhubung ugutan bunuh ke atas dirinya di 2 tempat berlainan..




Itu saja setakat ini. Saya akan update lg komen² terkini dari Nik Aziz~

Nik Aziz Diugut Bunuh..


Saya ada terdengar cite ttg kes ugutan bunuh Nik Aziz, MB Kelantan.
Ada juga ternampak gambar laporan Polis oleh Pemuda PAS M'sia dlm Facebook.

Nasihat saya mudah sje kpd pemuda yg berkeinginan membunuh Nik Aziz.

Tak payah bunuh Nik Aziz..
Buat derita je diri & keluarga ko..
Biarkanlah Nik Aziz..
Tuo dah..
Nanti mati la tu..
Asyik dok keluarkan fatwa mengarut je..
Dek kerana dia la bangsa Melayu kt M'sia ni tak dapat bersatu..
Fatwanya lebih menjurus bersatu dgn kafir akan dapat kebaikan..
Dlm masa yg sama dpt jatuhkan bangsa sendiri..

ALLAH S.W.T Maha Kaya, pastinya akan tunjukkan pada Nik Aziz suatu hari nanti..

"..setiap yg hidup pasti akan kembali kepadaNya.."


PAS itu parti
PKR itu bangsat
DAP itu cilaka
UMNO itu Agama, Bangsa dan Negara

Mak Bapak Kisah?

Adakah mak bapak hari ini kisah akan tingkahlaku anak² mereka di luar rumah?

Apa yg mereka buat..
Pukul berapa mereka keluar rumah..
Dengan siapa mereka berkawan..
Pukul berapa mereka pulang ke rumah..
Naik apa mereka pulang rumah..
Barang apa di dlm beg, dibawa masuk rumah..
Apa yg mereka bincangkan dlm alam maya, internet..

Adakah mak bapak perasan akan hal ini?
Lagak mereka spt biasa di dlm rumah..
Bila keluar dari rumah..
Hanya Tuhan shj yg tahu..


Renung²kanlah..
Anak sendiri, sendiri jagalah !!
Takkan nak suh Polis jaga..
Polis pun ada anak jugak..

Friday, April 30, 2010

Polis Tembak Budak

Dinasihatkan semua org jgn buat pelbagai spekulasi ttg kejadian yg terjadi ni. Polis masih menjalankan siasatan kes ini. Jgn jd hero utk setiap perkara yg berlaku tanpa kita ketahui status sebenar.

Tp ada satu group yg ditubuhkan utk sengaja menghangatkan & mensensasikan kejadian ini di mata anak-anak muda yg gemar melayari Facebook


Apa ini semua??
Sengaja menanam rasa benci kepada Polis M'sia?
Semua orang mengutuk tindakan Polis tersebut tp satu perkara yg harus kita ingat ialah mungkin ada kesilapan di situ sehingga terjadi perkara begini.

Kita tak perlu buat andaian ataupun ramalan utk menarik sokongan ramai mengenai kes ini. Biarkan Polis jalankan siasatan dahulu.

Mana ada Polis jahat. Pastinya mereka yg menjadi Polis adalah terdiri daripada org-org yg sanggup dipertanggungjawabkan keselamatan org ramai kpd diri mereka.

Kata mereka Polis menganiaya arwah tetapi sekarang mereka mengaitkan kes Anwar Ibrahim sama dianiaya oleh Polis. Apa semua ni?

Sengaja menanam perasaan benci dan marah kepada Polis dan Kerajaan?
Kerja pembangkang la ni.


Kenapa pula Tan Sri Musa Hassan dibenci?
Adakah tindakan polis tersebut atas arahan KPN?
Sedar atau tidak KPN telah byk menyedarkan rakyat ttg peranan Polis yg sbenar dan juga peranan Polis melindungi rakyat.

Mengapa perlu membenci KPN?
Org bodoh sahaja yg sengaja menjatuhkan org lain atas perkara yg belom diketahui statusnya.

Perlu anda ingat..
Tanpa Polis hari ini, negara kita tidak akan kecapi keadaan aman & selesa begini. Bukan mudah menjaga keselamatan awam dan negara. Tetapi rakyat gemar mencemuh Polis dgn berkata bukan-bukan.

Andai suatu hari nanti, Polis melancarkan mogok kerja sehari. Adakah kita akan rasa selamat?

"Biarlah apa yg nak dikatakan oleh ahli politik, tp sy ingin tahu sama ada anda mahu kami menguatkuasakan undang2 atau tidak..

Kalo tak nak, sy akan beritahu org sy supaya tidak lagi menahan kereta yg dpandu dgn cara mencurigakan atau mengambil tindakan terhadap pelumba haram yg bermaharajalela.." kata Musa Hassan.

Sunday, April 25, 2010

Bersedia Ke Damansara!!

Adakah kita sudah bersedia utk menggegarkan negeri Selangor lagi ??

Penyandang kerusi DUN Kota Damansara telah meninggal dunia disebabkan kemalangan.

Berita rujuk di sini atau sini

Yaaa mari kita sama² niatkan azam dan iktikad utk merampas kerusi DUN Kota Damansara pula..

Yehaaaa.. Semangat²~


(kesahihan berita blom 100% pasti)

update 26 April 2010

Kesahihan berita ini telah disangkal oleh pihak ADUN Kota Damansara. Dengan ini penulis memohon maaf atas kesilapan yg tak disengajakan kpd semua pihak yg ada kena mengena dgn ADUN Kota Damansara dan lain².

Alhamdulillah~


BARISAN NASIONAL - 24997
PARTI KOMUNIS RAKYAT - 23273
UNDI JAHANAM - 721

MAJORITI - 1725
BARISAN NASIONAL
MENANG



Setelah pelbagai rintangan kita lalui sepanjang berkempen di Hulu Selangor, akhirnya BARISAN NASIONAL kembali merampas kerusi Parlimen Hulu Selangor.

Walaupun majoriti tidak banyak tetapi ini adalah petanda awal PERUBAHAN kerajaan negeri Selangor. Benarlah kata YB P Kamalanathan, segalanya bermula di Hulu Selangor.

Apa yg penting hari ini, kita perlu sama² berusaha keras utk mendampingin rakyat dan meyakinkan rakyat tentang hala tuju kerajaan BN.

Kemenangan BN hari ini, adalah atas daya usaha jentera p/raya BN yg tak henti² membantu kempen sepanjang hari.

Bagaimanapun, kita jgn terlalu confiden & selesa utk masa akan dtg. Pastikan kemenangan ini kekal selamanya utk rakyat. Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan..


PAS itu parti
PKR itu bangsat
DAP itu cilaka
UMNO itu Agama, Bangsa dan Negara

1/2 Jam Lagi Mengundi



Ada lagi setengah jam utk mengundi & tentukan YB baru utk kawasan Hulu Selangor..

Ni guide utk memangkah bagi sesiapa yg belom mengundi..

Pastikan BARISAN NASIONAL

CEPAT²~

Lihat & Tentukan

sila undi berdasarkan perot calon.


P. Kamalanathan adalah calon 1 M'sia



terima kasih kepada Satira Politikus

Selamat Mengundi


Kepada seluruh penduduk & warga Hulu Selangor diucapkan selamat mengundi..

Undilah calon yg benar² berkelayakan dan tidak mementingkan parti sebaliknya calon yg benar² ikhlas menjalankan tanggungjawab sebagai wakil rakyat.

Jangan undi calon kaki botol & calon yg tiada pendirian tetap (suke melompat tu).

Jika calon bukan terdiri dari anak tempatan, baik lupakan sahaja kerana mereka punyai agenda tersendiri. Jangan termakan dgn janji² kosong yg belom tentu dpt dikotakan kelak.

Utk memudahkan cerita, pangkah saja BARISAN NASIONAL [X]

Kepada jentera BN. Teruskan berkempen di saat akhir walaupun masa berkempen telah tamat. Ini adalah masa utk PERUBAHAN.

Bak kata calon BN 1 Malaysia, P. Kamalanathan..

"..jika mahu membersihkan sungai Selangor, di hulu lah tempatnya.. Jika mahu menukar kerajaan negeri, di Hulu Selangor lah mulanya.."

Keluarlah awal pagi utk elakkan sebarang kesesakan dan permasalahan.

Akhir kata, pasti akan ada kekecohan bakal berlaku pd hari pengundian. Bagaimanapun, undi tetap undi !
Pastikan anda tidak mensia² kan kertas undi anda.


PANGKAH BN !


BARISAN NASIONAL
PILIHAN TEPAT, PILIHAN BIJAK
BIJAK..BIJAK



PAS Itu Parti
UMNO itu Agama, Bangsa dan Negara

Sunday, April 18, 2010

Siapa Selepas Ini?

Tidak takutkah wahai mereka² yg berlumba² mahu menjadi Wakil Rakyat??

Tidak sedarkah mereka berat menggalas tanggungjawab diamanahkan oleh rakyat??

Beranikah mereka menghadapi cabaran masa akan datang??

Adakah mereka telah bersedia untuk meninggalkan keluarga, teman dan penyokong setia??

Cukup waktukah mereka berkhidmat utk rakyat??


Kerana di M'sia telah menjadi trend @ kebiasaan..
Wakil Rakyat meninggal dunia semasa memegang tanggungjawab rakyat..

Oleh itu..
Kepada sesiapa yg sudah cukup amalan dan segalanya utk bekalan di akhirat.. Sila lah memohon utk menjadi Wakil Rakyat..


p/s: Harap² lepas ni takde lagi PRK diadakan kerana Wakil Rakyat meninggal dunia. Cuma berharapkan Khalid Gagap melepaskan kerusi di Parlimen Bdr Tun Razak.. (bilo lagi den nk meraso dorian runtuh hehe)

Kesian PAS


Mengapa MESIA APCO terlalu cetek sgt pemikirannya..

Tulisannya berbunyi begini..
"..Lihat Kaum cina yang bukan Islam memberikan sokongan kepada parti Islam. Tp sayang orang Melayu yang beragama Islam menolak parti Islam kerana telah ditipu UMNO selama 50 tahun!!!.."

Jika PAS sebuah parti yg benar² berlandaskan Islam dan punyai pendirian yg tetap tentang matlamat perjuangan mereka pastinya akan mendapat sokongan padu dari bangsa sendiri.

Tetapi lihatlah hari ini. Matlamat perjuangan dan pendirian PAS ternyata jauh sekali dari dasar perjuangan tokoh² PAS terdahulu yg nyata meletakkan prinsip negara Islam sebagai matlamat parti. Kepentingan PAKATAN lebih diutamakan. Suara & sokongan ahli diletak tepi kerana kerakusan mengejar cita² 'murni' bersama PKR & DAP.

Melihatkan gambar di atas, tentu sekali pembaca boleh membuat pelbagai rumusan..

1] adakah mereka diajak bergambar dgn bendera PAS?
2] adakah mereka menyokong dasar perjuangan PAS?
3] sokongan mereka terhadap PAS bersandarkan matlamat apa, PAS atau PAKATAN?
4] jika PAS keluar dari PAKATAN, adakah mereka masih tetap menyokong PAS?

Hmmm oleh itu..
Teruskanlah bermimpi wahai pemimpin² & ahli² PAS semuanya. Kerana anda sedang dipermainkan dalam diam. Perkara ini sudah terang lagi bersuluh. Semua orang mengatakan perkara yang sama. Kalo masih tak nampak tu maknanya PAS telah buta mata dan hati.

Tepuk dada tanyalah selera PAS.
Biasanya selera PAS ni berdemontrasi dan mengaibkan orang tak tentu pasal. Pastu gemar buat huru hara time penamaan calon & pilihanraya. Bising ja lebih, bila berhadapan kecut teloq~

tahniah PAS..

Keluar Parti..

Hal kisah keluar parti, lompat parti dan yg sewaktu dengannya dah terlalu biasa kita dgr. Nak² lg ketika menjelang Pilihanraya Kecil ataupun Pilihanraya Umum.

Ini saranan untuk cawangan / bahagian / ibu pejabat UMNO !

1] Bila borang diserahkan. Jgn terus terima bulat² sebaliknya perincikan butiran diri dan intebiu mereka. Samada mereka ini benar² ikhlas ataupun sekadar mengikut shj org lain lompat. Ini penting utk masa depan parti.

2] Pastikan mereka yg melompat masuk UMNO hendaklah diperiksa latar belakang dahulu. Biar BERSIH, jgn amek yg kotor. Takot nanti habis satu UMNO terkena wabak.

3] Semasa penerimaan mereka ke dalam parti. Pastikan juga mereka ini telah berdaftar dengan SPR dan pastikan mengundi UMNO @ BN. Sekadar ramai ahli tetapi undi kurang nak buat apa !

4] Jika ada bajet lebih tu, buatlah kursus bina semangat utk ahli² baru UMNO dan mereka² yg baru melompat masuk parti. Biar kenal asas perjuangan UMNO supaya semangat cintakan agama, bangsa, parti dan agama terus tersemat. Next time dorang akan pikir dlu sebelum lompat parti..


*Lebihkan lah keje utk UMNO demi kepentingan agama, bangsa dan negara. Jgn asyik jaga poket sendiri je. Rosak bangsa & agama nanti mcm PAS..

Wednesday, April 7, 2010

Melayu Kita

Agak-agak para pembaca, berapa lama lagi kita org Melayu nak bersatu ??

Bersatu dalam satu suara pakatan PERKASA sudah terlaksana tapi nak bersatu antara PAS & UMNO tu bila agaknya jadi kenyataan ??

Bagi UMNO tiada masalah. Bila-bila masa saja rundingan boleh dijalankan. Tetapi di pihak PAS adakah mereka benar-benar bersedia ??

Mungkin perbalahan isu Melayu & Perlembagaan telah lama berlalu tetapi kewarasan kita sebagai org Melayu mempertahankan hak-hak Melayu utk masa kini dan depan, tidak akan berhenti.

Masa utk berdamai & bersatu dirasakan agak terlalu lama sangat.

Takot-takot nanti, keadaan akan menjadi keruh bila tibanya masa berkempen PRK - Hulu Selangor.

Bila keadaan menjadi keruh, pastinya proses damai antara Melayu tu juga akan mengambil masa yg sangat lama sehingga berbulan-bulan...

So.. Jadi ker tak nak bersatu ni??



p/s: ikotkan hati saya, takyah bersatu dgn PAS psl mereka ni lalang.. tp demi bangsa, agama, negara dan generasi akan dtg, kita harus realisasikan impian tersebut..

Saturday, March 20, 2010

Orang Asing

Kita kerap mendengar tentang isu kemasukan & penangkapan warga asing di negara ini. Perkara ini bagaikan tiada kesudahan semenjak berpuluh tahun lamanya. Bermula dari penghijrahan warga Indonesia ke M'sia utk mencari makan & sesuap nasi.

Kini negara kita M'sia umpama spt negara² besar seperti Amerika & Britain di mana berbagai² bangsa, agama, keturunan dan kewarganegaraan dpt dilihat. Baik yg hijrah secara halal mahupun haram.

Ada positif dan ada negatifnya bila sesebuah negara itu menjadi negara tumpuan spt M'sia ini. Positifnya, ia secara tidak langsung dapat menjana ekonomi negara secara sihat dengan pengaliran wang keluar masuk negara. Perkara negatifnya adalah, masalah sosial dan nama baik negara terjejas secara perlahan².

Umum mengetahui negara M'sia terdiri dari pelbagai bangsa, Melayu, Cina dan India. Secara zahirnya orang Indonesia / Filipina akan kelihatan spt org Melayu. Pelawat dari negara China & India akan kelihatan spt kaum Cina dan India juga. Kadang² kita sendiri tidak dapat membezakannya.

Ada pelawat yg memasuki ke negara ini menggunakan pas lawatan sosial / pas belajar / pas kerja. Pas lawatan sosial byk digunakan oleh pelawat dari negara China, pas belajar byk digunakan oleh pelawat dari negara² Afrika dan pas kerja byk digunakan dari negara Indonesia & India.

Dari India, kebanyakan mereka ke sini utk bekerja. Di restoran² mamak & di Plaza Low Yat menjual aksesori komputer terpakai. Kita tidak tahu samada yg bekerja di restoran mamak 'halal' bismillah 786 ni benar² beragama Islam ataupun tidak. Bila diminta utk mengucap kalimah syahadah, terus buat tak paham. Tapi peliknya bole paham bile mengambil order dan kdg² bole bergurau senda dgn pelanggan.

Juga yg mereka peniaga aksesori komputer terpakai ini, sedikit sebanyak telah mencalarkan imej negara di mata pelancong asing kerana membuat banyak penipuan penjualan barang. Hal ini pernah terjadi di hadapan mata sy sdr.

Dari Afrika pula, mereka menggunakan pas belajar di kolej² swasta tempatan. Lihat shj di Tmn Connaught / Sunway dan Subang. Kos pembelajaran yg ditawarkan di M'sia adalah faktor utama kepada mereka utk belajar di sini. Ada yg benar² belajar dan ada yg mencari peluang mengembangkan 'bisnes' di sini.

Kes gaduh, mencuri, wang palsu dan dadah adalah perkara yg berlegar di kalangan kelompok kulit hitam ini. Kes yg terjadi baru² ini di Damansara benar² memeranjatkan apabila kelompok mereka ini cuba utk merogol anak gadis tempatan yg sama² tinggal dalam blok perumahan di sana.

Pas lawatan sosial mmg terkenal di kalangan mereka yg datang dari Tanah Besar China. Seakan² menjadi trend apabila yg ditangkap kerana melacur itu datangnya dari China dan menggunakan pas lawatan. Alasan itu terlalu biasa tp akan menjadi sedikit luar biasa bila menggunakan alasan ditipu ejen dan dijadikan pelacur terpaksa.

Setelah kelab² malam menjadi sasaran, kini akitiviti mereka lebih tertumpu kepada restoran makanan. Tak kira la siang ataupun malam, aktiviti mesti dijalankan utk kaut keuntungan dari penggemar seks M'sia.

Dari Indonesia pula, tuan puan boleh agak sendiri kan. Tak sudah² dgn isu pekerja binaan, lombok, pembantu rumah dan curi.

Soalnya sudah beberapa kali mereka yg membuat kesalahan ini telah ditangkap atas kesalahan berikut tetapi kesnya tidak juga berkurangan. Setelah mereka dilepaskan, bolehkah dibenarkan berlegar² di M'sia?

Adakah mereka terus dihantar pulang ke negara asal dan nama mereka terus diblacklist oleh pihak Imigresen M'sia? Kemungkinan pemalsuan dokumen akan berlaku, tiadakah cara menggunakan database pengenalan melalui cap jari?

Setiap kemasukan warga asing, hendaklah melalui sistem pengesanan cap jari. Biar ketat di pintu masuk negara, agar tidak rosak masyarakat di dalam negara.

Thursday, March 18, 2010

Apabila Wartawan Diterjah

Hangat sungguh berita² sepanjang minggu ni.

Dari kisah :-
MP lompat parti..
Artis dengan makmal mini dadah..
Khabar angin Tan Sri Musa letak jawatan..
Kedai alatan seks..
Budak hilang dah jumpa semula..
Zahrain dedah rahsia Anwar cabot lari..

dan juga al kisah facebook tentang..
All Entertainment Reporters In M'sia Sucks
Satu laporan polis dibuat berkenaan hal tersebut.




Melatah pula mereka kali ini..
Perasan atau tidak setiap hari kita sering disensasikan dengan isu² selebriti yg tak sehebat mana berkenaan isu peribadi / percintaan / bergaduh / rumah tangga / berhutang dan lain² lg.

Apa yg cuba dilakukan oleh pemilik All Entertainment Reporters M'sia Sucks bukanlah kesalahan yg terlalu BESAR cuma mengutarakan pendapat peribadinya sendiri dan disokong oleh yg lain. Mungkin pemiliknya adalah artis ataupun orang biasa. Tetapi ini adalah realiti yg harus diterima oleh wartawan yg terlibat.

Berita mengenai laporan polis sini.

Saya percaya, tidak semua wartawan dimaksudkan. Cuma mereka lebih tertumpu kpd wartawan yg sengaja menjaja cerita murahan selebriti tempatan. Tidak dinafikan juga ada antara wartawan ini yg menjalankan tugas dgn baik & tahu batas² etika kewartawanan.

Wartawan juga manusia biasa. Mereka juga mencari rezeki yg halal. Dan kerjaya mereka menuntut utk mencari bahan² berita yg sensasi. Apa yg boleh kita lakukan sebagai pembaca?

Ini adalah lumrah dunia, jika anda yg memulakan & anda juga harus menerimanya semula dengan hati terbuka. Mungkin apa yg para wartawan tersebut rasai skg ini, itulah juga perasaan mereka para selebriti rasai semasa diterjah. Ibarat ditelanjangkan bulat².

Cuma ada beberapa perkara yg saya tidak bersetuju dgn All Entertainment Reporters M'sia Sucks ialah mereka memaki & menghamburkan kata² kesat yg tidak sepatotnya dikeluarkan. Inilah yg ditakuti oleh sebilangan kita apabila kita berbicara melalui media tanpa sempadan.

Nasihat saya kepada pembaca, janganlah kita 'bersubahat' sama dgn cerita² yg disensasikan utk tujuan yg tidak berfaedah kpd masyarakat kita. Kita bukan bangsa low class yg menagih cerita² murahan begini~


p/s: salute pd Mazidul Akmal Sidik..

Tuesday, March 16, 2010

Khidmat Kompang


Kelab Kompang Taman Jaya, Bandar Tun Razak.


Kalo ade sesiapa yg berminat nk dapatkan khidmat kompang utk majlis² perkahwinan atau majlis rasmi silalah berhubung terus dgn saya.

Majlis kematian, kami tak main kompang.

Cepat² sementara baju masih bau kilang..

Booking awal utk elak penuh. Harga boleh dirunding.

Cara booking : Call + Booking + Bank In 1/3 Dari Jumlah Bayaran

Coverage : KL + Putrajaya + Kajang + Shah Alam + Gombak + Keramat


Hp :  012 977 8313 (faizal)

Wednesday, March 3, 2010

Sebilangan Lady Driver

Semakin hari semakin risau driving.

Disebabkan sesetengah pemandu wanita yg sgt brutal di atas jln raya.
Terlalu menakotkan dari dulu sehingga mlm ni.
Bkn aku sengaja cari psl dgn kaum wanita tp cuma nak ceritakan hal yg berlaku td.

Logikkah aku dipersalahkan kerana memandu di lorong kiri dlm kelajuan 40km/j dan sgt berhati² dlm kesesakan. Disebabkan sikap gopoh & tidak hiraukan persekitaran serta menukar lorong tanpa signal telah menyebabkan kete aku bergeser dgn kete tersebut.

Agak²lah kalo nk tukar lorong tu. Tgk side mirror biar selamat baru la tukar lorong. Dah tu bwk kete smbil ckp fon. Nyaris² moto di laluan tgh antara 2 lrg tak 'bersepah' blkg kete tu.

Smpai di tmpt selamat. Dia keluar terus marah² aku. Kata dia aku yg salah sbb bwk kete tak hati². Terkelu lidah sbb yg marah tu ppuan cantek berbangsa mata sepet. Semakin dia marah semakin cantek keh keh keh. Rupa paras mmg cantek tp perilaku tak cantek. Uishhh gengsternye..

Kalo bwk kete Kancil mst disalahkan sbb bad impression pd driver kete murah kan. Kalo bwk kete mewah skit, good & excellent impression lg tu.

Memandangkan keadaan begitu, aku tak melawan ape yg ppuan tu ckp sbb aku letih bekeje arini. Baik simpan je rs marah tu dlm hati. Kang kalo aku bertengkar pon bukan dpt hasil. Tak psl² naik blood preasure.

Agaknya dh give up, driver tu warning akan buat repot polis smbil catit nombo plat kete. Aku berkata.."please do police repot.." smbil tersenyum.

Kemudian, dia berlalu pegi marah² dgn memandu laju dan NYARIS accident dgn kete dari arah belakang psl tak kasi signal membelok, bodoh~

Dari tempat kejadian, aku lihat driver ppuan tu dpt 'hadiah' middle finger dari driver kete blkg selepas bunyik brek yg pjg.

Tuesday, March 2, 2010

Tips Menjadi Ahli Politik Berjaya

Ini tips yg jarang digunakan oleh pemimpin UMNO sekarang.
Tips ni digunakan oleh geng² yg salah 'menuntut ilmu' pd thn 1998 dlu. Anda akan mendapat tempat serta merta dalam UMNO jika ikot cara di bawah.

Tipsnya begini..

i) Anda perlu menjadi seorang yg agresif menentang dasar parti. Walaupun apa yg parti lakukan adalah betol. Anda perlu menafikannya.

ii) Jika anda rasa seperti disisihkan. Anda perlu bertindak keluar dari parti. Adakan sidang akbar dan cuba adakan cerita² buruk tentang parti walaupun anda tidak pasti.

iii) Semasa itu, si muka² tembok pembangkang akan sama² menyokong kenyataan anda walaupun dulu mereka bukan ahli UMNO. Sokongan mereka akan ditulis dlm akbar gosip mereka & blog² penghentam kerajaan.

iv) Anda akan dijemput tour seluruh M'sia utk menabur fitnah dan mengelirukan rakyat. Jika anda bernasib baik, mgkin anda akan ikut Ketua Pembangkang (KP) ke luar negara utk menambah bilangan penduduk dunia yg membenci UMNO di samping menemankan KP mencari KY Jelly.

v) Jika anda merasakan diri anda telah popular berbanding semasa berada dlm UMNO dulu. Juga setelah puas anda menabur fitnah atau secara tiba² perasaan insaf timbul atau anda yakin diri anda telah dinodai dan mahu keadilan terhadap diri anda, inilah masanya.

Tak usah la pikir utk meminta maaf secara terbuka kpd umum terutamanya ahli UMNO ataupun membuat kenyataan terbuka tentang kekesalan anda.

Pergi sahaja mana² pejabat cawangan atau bahagian UMNO. Mintak borang, isi dan hantar bersama duit RM2 kepada Ketua Cawangan / Ketua Bahagian / Ketua Penerangan. Utk lebih popular, anda boleh la terus menghantar kepada Timbalan Presiden ataupun Presiden UMNO sdr.

Esok harinya, wajah anda akan terpampang di dada² akbar. Anda akan diangkat sbg hero. Atau ayat yg lebih tepat adalah 'wira tak didendang'. Hakkk tuihhh~

Pastinya idop anda lebih terjamin setelah lompat kembali kpd UMNO. Mereka akan gunakan anda utk dijadikan modal menghentam pembangkang dan sebagainya. Kini anda menjadi 'anak emas' kpd parti berbanding ahli² yg lama berjuang secara bersendirian dan sukarela.

Jika anda berjaya, TAHNIAH.
Jika tidak berjaya, CUBA LAGI sampai mati.

Monday, March 1, 2010

UMNO Parti Keluar Masuk


Haihhh senang sgt org² PKR & PAS ni masuk UMNO semula??

Dulu bkn main dok tabur fitnah bukan² psl UMNO..
La ni depa dok jilat balik semua kata² kesat & fitnah tu ka??

Bukan tak suka depa masuk UMNO semula, mmg baguih tu..
Tp adakah dgn kemasukan depa semula ni akan membantu menaikkan prestasi UMNO atau depa ni yg akan menghancurkan UMNO pd masa akan datang??

Ya la kan, kalangan depa ni ada gak org yg berpengaruh..
Takot nnt dah lama dok nyebar sayap dlm UMNO, dah byk pengikut..
Tau² ja umum kuar parti psl dlm UMNO ada puak² la yg nk jatuhkan dia bla bla bla..

So, apa tindakan UMNO utk perkara gini?
Tiada tapisan ka atau siasatan terperinci?

Takmo la nnt org dok cop, UMNO ni parti yg bole keluar masuk bile² masa..
Agak² tak suka hari ni, lompat kuar.
Agak² dah suka esok, lompat masuk UMNO balik..

Sunday, February 28, 2010

Asyik Anak Kecil Sahaja

(gambar disedut dari Kosmo)

Apa² saja kejadian yg berlaku di M'sia ni mcm jd satu trend semasa.
Musim skg ialah = Org Tak Sayang Anak. (Buang anak, pukul anak dll)

Sakit hati dan emosional bile sy membaca kisah perihal anak perempuan kecil yg berusia 3 thn mati dipukul oleh manusia jahanam pada ruangan akbar hari ini. Dia bukanlah manusia sebenar tetapi adalah manusia jelmaan syaitan yg dilaknat ALLAH S.W.T.

Terlalu menyayat hati tatkala melihat jenazah Allahyarham adik Syafiah Humairah dikafan.

Apalah dosa anak ni agaknya??


Dah hilang pedomankah masyarakat kita hari ini?
Mana letaknya keperimanusiaan kita?
Inikah akibatnya jika ilmu yg dibekalkan tidak dimanfaatkan?

Terbaca kisah anak² jiran yg melihat kejadian berlaku. Alangkah baiknya jikalau sy & anda² pembaca berada sama di sana. Mungkin nyawa adik Syafiah Humairah dapat diselamatkan.

Mungkin sy & anda pembaca akan bertindak menendang kepala 'syaitan' tersebut sehingga patah tulang tengkoknya. Mungkin sy akan dituduh membunuh tanpa niat syaitan tersebut. Kecewanya sy, tiada di tempat kejadian.

Tidak bole sy membayangkan bagaimana kulit kepala arwah terkoyak kerana dipijak. Bdk sebesar gitu jika ditampar pun mmg takkan melawan apatah lg ditendang dan dipijak spt bola. MasyaAllah~

Sy cadangkan agar, pesalah utk kes² buang anak, dera anak & lain² yg berkisarkan kanak². Mereka ini dihukum sebat di hadapan org ramai. Hukum mereka di Dataran Merdeka, KL. Biarkan kesalahan & hukuman mereka dilihat orang ramai. Supaya menjadi tauladan kpd org lain.

Jgn takot utk melaksanakan hal ini. Jgn bimbang kritikan org luar negara. Kerana apa yg kita lakukan adalah utk kebaikan masyarakat M'sia. Ini hal dlm negara kita, kita yg wat acuannya sendiri.

Pihak berkuasa, patot pantau akan hal ini dan diberi perhatian yg terbaik. Jgn asyik TUBUHKAN SURUHANJAYA @ BADAN KHAS SIASATAN sahaja. Tak ke mana semua itu.

Friday, February 26, 2010

SALAM MAULIDUR RASUL

12 Rabiulawal 1431H / 26 Februari 2010

Marilah kita menggali semula mutiara keindahan hidup baginda SAW. Mari kita susuri dan teladani qudwah dakwah dan perjuangan baginda bagi kita memacu semula gerakan pencerahan dan pembangunan semula sbg satu ibadah.
Biarpun jasad baginda jauh beribu-ribu batu, namun jiwa,perjuangan baginda tetap mekar dan dekat di hati kita.

Ya Nabi salamun'alaik
Ya Rasul salammun'alik
Ya Habibi salammun'alik

telah terbit bulan purnama

cahaya menyinari kami
kau contoh akhlak terpuji
wajahmu penyejuk hati

kau bagaikan matahari
cahaya menerangi bumi
engkaulah permata hati
bertahta di sanubari

Ya Habibi Ya Muhammad
penyeri timur dan barat
kau yang gagah yang mulia
engkaulah iman kami



MEMANTAP UKHUWAH,
MEMPERKASA UMMAH

1 MALAYSIA
1 UMMAH




Ikhlas Daripada,
REZQEEN HILL

Wednesday, February 24, 2010

Khuatir & Risau

Kebelakangan ni sy lihat begitu byk meje pendaftaran Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) di merata tempat.

Setiap kali itu jugalah sy b'tanya pd kwn² opis & sekolah samada mereka telah mendaftar menjadi pemilih / pengundi atau belom.

Jawapan yg diterima berbunyik spt ini :-

i) "blom, aku tak minat la politik² ni.."
ii) "blom, nnt la.. lmbt lg pilihanraya.."
iii) "dah tp aku tak penah gi ngundi sbb UMNO byk tipu rakyat, parti lain nmpk tak stabil.."
iv) "bla bla bla..."

Bagi sy, sebenarnye takde alasan utk warganegara M'sia ni utk mendaftar sebagai pemilih / pengundi. Sebagaimana mereka boleh memperbaharui Mykad yg rosak atau hilang, sebegitulah mereka lakukan utk mendaftar.

Mereka ini sebenarnye tak sedar akan untung buruk nasib negara suatu hari nanti. Mungkin pada fikiran mereka, kerajaan BN tetap akan terus memerintah walaupun 100 kali pilihanraya diadakan.

Jika dilihat pada pilihanraya yang lepas, sokongan terhadap kerajaan pemerintah telah jatuh sedikit berbanding tahun sebelumnya. Ini mungkin berpunca dari faktor 'terlalu yakin' warganegara yg tidak mendaftar SPR dan isu² semasa yg tak masuk akal dari pembangkang.

Jika perkara ini tidak diatasi, berkemungkinan kerusi² BN akan hilang sedikit demi sedikit tanpa kita sedari. Jika kerusi ini dirampas oleh bangsa sendiri yg tahu akan tanggungjawab dan tunaikan harapan pengundi, tidaklah menjadi masalah. Tetapi jika kerusi tersebut jatuh di tangan bukan sebangsa dan mempunyai agenda tersendiri? Bagaimana?

Sy telah memikirkan hal ni berulang² kali. Sy percaya pembaca pun berfikiran sama. Tapi bagaimanakah caranya untuk kita meyakinkan mereka ni bahawa betapa pentingnya mendaftar sebagai pemilih / pengundi??

Perlukah kerajaan memperkenalkan undang² di mana warganegara yg telah mencapai umur 18 thn telah WAJIB utk mendaftar sebagai pemilih / pengundi?
Berikan mereka tempoh sehingga berumur 20 thn utk mendaftar.

Jika mereka masih gagal utk mendaftar pd SPR. Satu tindakan undang² harus dikenakan pada mereka ini. Sy yakin jika undang² ini diperketatkan, sedikit sebanyak mereka ini akan membantu proses demokrasi negara nnt.

Saturday, February 13, 2010

Islam Indonesia

Akhir² ni kes penggunaan kalimah ALLAH oleh agama lain dah surut² kedengaran. Dek kerana pengaruh & cerita yg lebih kuat berkenaan kes liwat Anwar & Saiful dan juga cerita moral Nik Ajis yg semakin nyanyuk dimakan usia.

Ni berkenaan dgn isu kalimah ALLAH..


Tgk pic di atas..

Sbenarnye ada byk komen² gini ada dlm fesbuk. Baik komen dari bukan beragama Islam mahupun anak muda yg mengaku beragama Islam dan berbangsa Melayu.

Kenapa setiap kali perkara berkaitan agama Islam, kita mesti mahu kaitkan dengan Indonesia??
Kenapa mesti refer pd Indonesia??
Katanya di Indonesia sana takde pon kecoh² mcm di M'sia psl guna kalimah ALLAH..

Ni saya mau tanye..
Di Indonesia sana tu ISLAM sangat ka??
Islam mereka tu dipandang negara asing ker?
Mmg ramai umat Islam di sana tp cara & pentadbirannya berlandaskan Islam ker??

Ehhh come on, think out of box la..
Tgk sendiri M'sia & Indonesia, 2 buah negara yg jauh berbeza..
M'sia agama rasminya adalah ISLAM & Indonesia agama rasminya Pancasila.
Persoalannya kenapa M'sia jauh lebih membangun berbanding Indonesia??

Kalo ikotkan, Indonesia lagi luas & punyai banyak sumber mentah berbanding M'sia.
Tapi kenapa M'sia lebih maju?
Kenapa di Indonesia hal yg remeh pun menjadi isu besar di sana?

Pikir²kanlah..

Dan juga berhenti dari memberi gambaran negatif tentang M'sia!!

Sunday, January 24, 2010

Usah Berharap

Inilah dinamakan biadap dan bangsat.

Umum sudah mengetahui perihal blogger Aduka Taruna yg telah menaikkan perasaan benci, meluat, bengang, marah dan lain² perasaan yg timbul semenjak tulisannya mengenai kemangkatan Almarhum Sultan Johor baru² ini.

Lihat di bawah tulisan si bangsat ini.


Motifnya tidak dpt difahami tetapi jelaslah pd kita bahawa pemikiran bangang dan cetek blogger ini telah membuatkan beribu² orang seluruh negara mengecam tulisannya yg tidak menghormati Almarhum Sultan Johor serta seluruh kerabat keluarga DiRaja Johor, seluruh rakyat Johor dan rakyat M'sia umumnya.

Sy tidak pikir ini soal rasional kelewatan Almarhum dimakamkan tetapi lebih kpd mencari populariti murahan.

Walaupun sy bkn berasal dari Johor tetapi apabila Almarhum Sultan Johor dan secara tidak langsung melibatkan Institusi Raja Melayu dihina sedemikian rupa. Perasaan sy menjadi marah, sakit hati seakan harus sy hapuskan manusia yg bertopengkan syaitan ini dgn keris² yg tersusun rapi di dinding rumah sy. Apakan daya, negara kita negara yg punyai undang² yg baik dan ia harus diutamakan dan dihormati.


Sy lihat semakin ramai anak Melayu yg bersekutu dgn sy telah bersama² dlm kumpulan yg ditubuhkan dlm laman Facebook. Diberi nama Group Menentang Tindakan Blogger Aduka Taruna Menghina Almarhum Sultan Johor. Tahniah diucapkan kpd moderator yg pantas bertindak dan berjaya mengumpul 3,086 members sehingga jam ini.

Antara ramai² members yg berjaya dikumpul. Cuma ada seorang anak Melayu yg berfikiran terlalu TERBUKA. Lihat pic di bawah.


Seorang lg Melayu yg cuba mencari populariti murahan dgn menjaja kisah berfikiran terbuka. Mmg bagusnya berfikiran terbuka ni tp ia akan jd parah jika fikiran kita terlalu luas sgt keterbukaannya.

Lihat satu lagi ini.


Sy percaya, para pembaca mempunyai pandangan peribadi masing². Cuma satu perkara yg sy ingin tegaskan di sini.


"Siapa yang akan menjunjung dan mengangkat Kedaulatan Institusi Raja Melayu kalau bukan kita sendiri.
Satu perkara harus diingat, Melayu itu sendiri seharusnya BERSATU jika mahu Kedaulatan Institusi Raja Melayu terus terpelihara.
Jangan bermimpi dan usah berharap kaum lain sanggup bergolok gadai demi Raja Melayu.."


Usah berharap pada orang lain utk membuat laporan Polis. Kita lakukan !!
Juga tuan/puan boleh terus adukan perkara yg melibatkan internet/sms/komunikasi terus ke http://www.skmm.gov.my (suruhanjaya komunikasi multimedia m'sia)

Friday, January 22, 2010

Sultan Johor Mangkat

Terdahulu pada sebelah petang Al-Marhum Sultan Iskandar telah di masukkan ke Hospital Pakar Puteri, Johor Bahru setelah gering.

Ekoran itu, Tunku Mahkota Johor, Tunku Ibrahim Ismail Sultan Iskandar hari ini dilantik sebagai Pemangku Sultan semasa kegeringan baginda Sultan.

Setiausaha Jumaah Majlis Diraja Johor, Datuk Abdul Rahim Ramli melalui satu kenyataan memaklumkan, Jumaah Majlis Diraja membuat keputusan itu di bawah Fasal 9(1)(b) dan 9(2) Bahagian Pertama Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Johor 1895 selepas menerima laporan kesihatan daripada pakar-pakar perubatan mengenai kegeringan baginda.

Menyorot kembali, Almarhum Sultan Iskandar yang diputerakan pada 8 April 1932 adalah Yang di-Pertuan Agong Malaysia kelapan iaitu antara 26 April 1984 hingga 25 April 1989.

Almarhum Baginda adalah putera sulung kepada Sultan Ismail ibni Almarhum Sultan Ibrahim dengan isterinya Sultanah Ungku Tun Aminah binti Ungku Paduka Bena Sri Maharaja Utama Ahmad dan dilantik sebagai Tengku Mahkota pada 1959.

Justeru, sama-samalah kita sedekahkan Al-Fatihah ke atas roh Almarhum dan semoga dihimpunkan bersama orang-orang yang soleh – Al-Fatihah.

Sumber : http://umno-online.com


*Sebentar td telah diumumkan secara rasmi oleh MB Johor di kaca televisyen. Takziah diucapkan kepada seluruh kerabat keluarga Diraja Johor dan rakyat negeri Johor.

Tuesday, January 19, 2010

PEMUDA UMNO!!

Saya jarang bercerita mengenai UMNO tapi hari ini saya perlu berbicara mengenainya. Teguran ini bukan hanya pada AJK Pemuda M'sia sahaja tetapi kpd semua peringkat Pemuda UMNO Negeri, Bahagian dan Cawangan.

Seperti yg kita tahu, Pemilihan UMNO diadakan utk mencari watak² yg boleh dipercayai & bertanggungjawab menjalankan amanah² ahli di peringkat akar umbi. Saya lebih suka khususkan pada Pemuda UMNO.

Seperti yg kita tahu juga, semasa kempen pemilihan sememangnya bantuan kita amatlah di'perlu'kan dan di'hargai' utk mengeluarkan undi. Menjelang hari pemilihan, calon² sanggup menghabiskan masa dan duit demi mendapatkan satu undi. Kalo tak menang pun takpe janji nama dah ada dlm pencalonan.

Seperti yg kita tahu lagi, ada di antara mereka yg berjawatan dalam Pemuda ni bukanlah seorang pejuang sejati utk agama bangsa dan negara tetapi mereka adalah seorang bisnesman yang mengejarkan tender dan projek. Adakah hasil tender dan projek mereka kejarkan itu turut diberikan kepada kita sama?

Seperti yg kita tahu lagi juga, ada antara mereka yg berjanji setinggi gunung tp pengakhirannya gunung ke mana janji ke mana. Berjanji kosong spt ais kosong tp jika ia berbaloi utk dirinya, mungkin dia akan cuba tunaikan janji tersebut.

Seperti yg kita tahu, Pemuda UMNO hari ini tidak agresif spt Pemuda dahulu. Walaupun sy bukan dari golongan Pemuda UMNO dahulu tp semangat yg dibawa oleh dua jenis Pemuda ini tampak benar berlainan.

Seperti yg kita tahu tapi buat² tak tahu adalah, Pemuda kita suka mengamalkan sikap tunggu, tengok dan biarkan. Tunggu pembangkang nak buat ape, kemudian lihat pembangkang lakukan ancaman dan akhirnya biarkan berlalu serta terus lupakan.

Seperti kita ketahui, pembangkang hari ini berani mengancam agama Islam, kedaulatan Raja Melayu, bangsa Melayu dan semua yg berkaitan dgn ISLAM & MELAYU. Tapi Pemuda tidak pantas respon akan hal itu. Cuma berdemontrasi secara aman, pegang sepanduk, agak muka masuk sekali dua dlm paper @ tv dan membuat beratus² laporan polis.

Seperti yg kita perasan, ceramah² @ rapat umum yg dianjurkan pembangkang sentiasa diadakan. Tujuannye hanya satu, iaitu meyakinkan rakyat berkenaan matlamat yg dibawa. Tak kisah matlamat peribadi ataupun parti. Adakah Pemuda UMNO ada terfikir utk membuat ceramah @ rapat umum utk menerangkan matlamat perjuangan parti dan menterjemahkan isu semasa kpd rakyat??

Seperti diketahui kot, Pemuda UMNO seharusnye merangka satu pelan perang saraf utk menggagalkan pelbagai misi pembangkang. Jgn asyik meeting dari ptg smpai ke tgh mlm tp pengakhirannye KOSONG. Membazir namanya tu.

Seperti yg biasa kita ketahui tagline ini, "biar lambat asalkan selamat" mmg tidak sesuai digunakan utk berpolitik. Sikap lambat & last minit ni dah menjadi darah daging org Melayu bahkan 1 M'sia pun dah terkena sindrom yg sama. Jgn tunggu esok hendak pilihanraya, hari ini baru mula berkursus dan berkempen. Buruk padahnya nanti.

Seperti anda tak tahu, kaum lain sebenarnye mengharapkan akan kejayaan UMNO/BN memimpin negara dan mereka tetap yakin dengan kepimpinan hari ini. Cuma kita perlu buktikan bahawa sokongan mereka tidak menjadi sia² sahaja.

Seperti hari ini, berkempen dengan cara ceramah² umum mungkin kurang berkesan. Rakyat malu mengaku 'menganut' parti sebenar. Itu sindrom hari ini sebenarnya. Saya percaya ada Biro Media Baru yg diwujudkan utk menjalankan kempen melalui blog, facebook, twitter dan lain². Tetapi adakah ia berjalan seperti yg dikehendaki??

Seperti yg semua mahu, Pemuda UMNO langkahnya mesti selalu kehadapan dan pantas. Kita mahu Pemuda dipandang hebat & menakjubkan. Ketegasan dan kelantangan kita berbicara pada sesuatu perkara akan membuatkan pembangkang tertutup mulut.

Seperti yg semua kehendaki, mereka yg berjawatan nun di atas, masih ada masa utk berubah menjadi terbaik. Jika merasakan tanggungjawab pada ahli dan rakyat adalah suatu perkara yg membebankan, berilah peluang pada mereka yg benar² boleh berbakti dan berjuang bukan kerana harta dan pangkat.

Seperti yg anda tahu, barisan kepimpinan Pemuda UMNO adalah terdiri dari anak muda yg berjaya dan mantap pemikirannya. Saya percaya, jika semua menjalankan tanggungjawab masing² dan menerima pendapat orang bawahan pasti hasilnya terbaik.

Seperti yg kita tahu juga, perjuangan hari ini bukan utk esok lusa tetapi utk generasi akan datang. Jangan biarkan generasi akan datang menyumpah kita, kerana gagal mempertahankan hak² yg sepatutnya kita berikan pada mereka.

Seperti adat Melayu berbicara yg disulami pantun gurau senda tetapi masih berbisa. Menutup bicara saya mohon maaf jika kenyataan ini mengundang rasa marah, sakit hati, pening kepala, mual² terasa ingin muntah dan sebagainya.

Seperti yg anda mungkin ramalkan juga, keterbukaan saya menulis ini akan mengundang masalah pada saya juga nanti. Samada mungkin diambil tindakan tatatertib oleh UMNO ataupun tidak. Tetapi jika saya harus diambil tindakan, saya rela. Kerana matlamat saya adalah menegur perkara yg jelas kelihatan di mata umum.

Ikhlas,

Mohd Riziqin Hillan Bin Md Hasbullah
03451383
Pen. S/U Pemuda UMNO Taman Jaya, Bdr Tun Razak

Sunday, January 10, 2010

ALLAH & GEREJA


Pic kt atas ni antara anak² muda Islam yg cetek fikirannya. Korang baca dan korang sdr bole nilaikannya.

Asalnya aku takmo mengulas tentang isu penggunaan nama ALLAH utk gereja pasal menghormati arahan dari Menteri² dan Ketua Polis Negara tp aku perlu bersuara sedikit di sini.

Pada dasarnya mmg aku tentang sekeras²nya penggunaan isu kalimah ALLAH oleh orang bukan Islam kerana ia bole mendatangkan keburukan pd masyarakat Islam itu sendiri.

Sbg contoh, andainya satu hari nnt anak² muda Islam malas membaca Al-Quran kerana bg mereka ayat² Quran terlalu sukar utk dibaca dan difahami. Jadi bg mereka yg mungkin berpikiran cetek pula, mengandaikan bahawa membaca bible sama juga spt membaca Al-Quran kerana kita berkongsi Tuhan yang sama yakni ALLAH.

Kalo la kita umat Islam pd hari ini tidak menentang tentang isu ini, mgkin inilah kesilapan paling besar yang kita pernah kita berikan pd generasi akan datang. Mgkin bg sesetengah org, nama ALLAH tidak begitu penting kerana ALLAH mempunyai 99 nama. Itu adalah tanggapan orang yg tidak mahu berjihad ke jalan ALLAH dan org itu adalah org yg menggunakan nama ISLAM utk kepentingan peribadi semata².

Kemungkinan suatu hari nanti jika kita biarkan perkara ini berlaku dan berlalu begitu shj, rumah ibadat kita surau dan masjid pula akan diminta utk mereka sembahyang. Bygkan masjid kita dipenuhi dgn kitab² bible, colok² dan susu yg basi.

Perkara ini sangat merisaukan aku dan korang juga pastinya. Sesetengah orang tidak perasan akan hal ini. Kerana terlalu taksub utk menjaga 'keharmonian' & hati kaum lain.




Hah korang baca tgk snapshot picture ni. Memalukan sungguh bergasak menuduh UMNO yg membuat angkara membakar gereja. Menuduh tanpa usul periksa dan lebey arif daripada Polis yg masih melakukan siasatan.

Aku cadangkan pd sesiapa yg kaki bakar tu, tolong bakar mamat yg post outbox ni. Inilah orang yg akan menghancurkan bangsa dan agama kita nanti.

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...