Sunday, January 24, 2010

Usah Berharap

Inilah dinamakan biadap dan bangsat.

Umum sudah mengetahui perihal blogger Aduka Taruna yg telah menaikkan perasaan benci, meluat, bengang, marah dan lain² perasaan yg timbul semenjak tulisannya mengenai kemangkatan Almarhum Sultan Johor baru² ini.

Lihat di bawah tulisan si bangsat ini.


Motifnya tidak dpt difahami tetapi jelaslah pd kita bahawa pemikiran bangang dan cetek blogger ini telah membuatkan beribu² orang seluruh negara mengecam tulisannya yg tidak menghormati Almarhum Sultan Johor serta seluruh kerabat keluarga DiRaja Johor, seluruh rakyat Johor dan rakyat M'sia umumnya.

Sy tidak pikir ini soal rasional kelewatan Almarhum dimakamkan tetapi lebih kpd mencari populariti murahan.

Walaupun sy bkn berasal dari Johor tetapi apabila Almarhum Sultan Johor dan secara tidak langsung melibatkan Institusi Raja Melayu dihina sedemikian rupa. Perasaan sy menjadi marah, sakit hati seakan harus sy hapuskan manusia yg bertopengkan syaitan ini dgn keris² yg tersusun rapi di dinding rumah sy. Apakan daya, negara kita negara yg punyai undang² yg baik dan ia harus diutamakan dan dihormati.


Sy lihat semakin ramai anak Melayu yg bersekutu dgn sy telah bersama² dlm kumpulan yg ditubuhkan dlm laman Facebook. Diberi nama Group Menentang Tindakan Blogger Aduka Taruna Menghina Almarhum Sultan Johor. Tahniah diucapkan kpd moderator yg pantas bertindak dan berjaya mengumpul 3,086 members sehingga jam ini.

Antara ramai² members yg berjaya dikumpul. Cuma ada seorang anak Melayu yg berfikiran terlalu TERBUKA. Lihat pic di bawah.


Seorang lg Melayu yg cuba mencari populariti murahan dgn menjaja kisah berfikiran terbuka. Mmg bagusnya berfikiran terbuka ni tp ia akan jd parah jika fikiran kita terlalu luas sgt keterbukaannya.

Lihat satu lagi ini.


Sy percaya, para pembaca mempunyai pandangan peribadi masing². Cuma satu perkara yg sy ingin tegaskan di sini.


"Siapa yang akan menjunjung dan mengangkat Kedaulatan Institusi Raja Melayu kalau bukan kita sendiri.
Satu perkara harus diingat, Melayu itu sendiri seharusnya BERSATU jika mahu Kedaulatan Institusi Raja Melayu terus terpelihara.
Jangan bermimpi dan usah berharap kaum lain sanggup bergolok gadai demi Raja Melayu.."


Usah berharap pada orang lain utk membuat laporan Polis. Kita lakukan !!
Juga tuan/puan boleh terus adukan perkara yg melibatkan internet/sms/komunikasi terus ke http://www.skmm.gov.my (suruhanjaya komunikasi multimedia m'sia)

Friday, January 22, 2010

Sultan Johor Mangkat

Terdahulu pada sebelah petang Al-Marhum Sultan Iskandar telah di masukkan ke Hospital Pakar Puteri, Johor Bahru setelah gering.

Ekoran itu, Tunku Mahkota Johor, Tunku Ibrahim Ismail Sultan Iskandar hari ini dilantik sebagai Pemangku Sultan semasa kegeringan baginda Sultan.

Setiausaha Jumaah Majlis Diraja Johor, Datuk Abdul Rahim Ramli melalui satu kenyataan memaklumkan, Jumaah Majlis Diraja membuat keputusan itu di bawah Fasal 9(1)(b) dan 9(2) Bahagian Pertama Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Johor 1895 selepas menerima laporan kesihatan daripada pakar-pakar perubatan mengenai kegeringan baginda.

Menyorot kembali, Almarhum Sultan Iskandar yang diputerakan pada 8 April 1932 adalah Yang di-Pertuan Agong Malaysia kelapan iaitu antara 26 April 1984 hingga 25 April 1989.

Almarhum Baginda adalah putera sulung kepada Sultan Ismail ibni Almarhum Sultan Ibrahim dengan isterinya Sultanah Ungku Tun Aminah binti Ungku Paduka Bena Sri Maharaja Utama Ahmad dan dilantik sebagai Tengku Mahkota pada 1959.

Justeru, sama-samalah kita sedekahkan Al-Fatihah ke atas roh Almarhum dan semoga dihimpunkan bersama orang-orang yang soleh – Al-Fatihah.

Sumber : http://umno-online.com


*Sebentar td telah diumumkan secara rasmi oleh MB Johor di kaca televisyen. Takziah diucapkan kepada seluruh kerabat keluarga Diraja Johor dan rakyat negeri Johor.

Tuesday, January 19, 2010

PEMUDA UMNO!!

Saya jarang bercerita mengenai UMNO tapi hari ini saya perlu berbicara mengenainya. Teguran ini bukan hanya pada AJK Pemuda M'sia sahaja tetapi kpd semua peringkat Pemuda UMNO Negeri, Bahagian dan Cawangan.

Seperti yg kita tahu, Pemilihan UMNO diadakan utk mencari watak² yg boleh dipercayai & bertanggungjawab menjalankan amanah² ahli di peringkat akar umbi. Saya lebih suka khususkan pada Pemuda UMNO.

Seperti yg kita tahu juga, semasa kempen pemilihan sememangnya bantuan kita amatlah di'perlu'kan dan di'hargai' utk mengeluarkan undi. Menjelang hari pemilihan, calon² sanggup menghabiskan masa dan duit demi mendapatkan satu undi. Kalo tak menang pun takpe janji nama dah ada dlm pencalonan.

Seperti yg kita tahu lagi, ada di antara mereka yg berjawatan dalam Pemuda ni bukanlah seorang pejuang sejati utk agama bangsa dan negara tetapi mereka adalah seorang bisnesman yang mengejarkan tender dan projek. Adakah hasil tender dan projek mereka kejarkan itu turut diberikan kepada kita sama?

Seperti yg kita tahu lagi juga, ada antara mereka yg berjanji setinggi gunung tp pengakhirannya gunung ke mana janji ke mana. Berjanji kosong spt ais kosong tp jika ia berbaloi utk dirinya, mungkin dia akan cuba tunaikan janji tersebut.

Seperti yg kita tahu, Pemuda UMNO hari ini tidak agresif spt Pemuda dahulu. Walaupun sy bukan dari golongan Pemuda UMNO dahulu tp semangat yg dibawa oleh dua jenis Pemuda ini tampak benar berlainan.

Seperti yg kita tahu tapi buat² tak tahu adalah, Pemuda kita suka mengamalkan sikap tunggu, tengok dan biarkan. Tunggu pembangkang nak buat ape, kemudian lihat pembangkang lakukan ancaman dan akhirnya biarkan berlalu serta terus lupakan.

Seperti kita ketahui, pembangkang hari ini berani mengancam agama Islam, kedaulatan Raja Melayu, bangsa Melayu dan semua yg berkaitan dgn ISLAM & MELAYU. Tapi Pemuda tidak pantas respon akan hal itu. Cuma berdemontrasi secara aman, pegang sepanduk, agak muka masuk sekali dua dlm paper @ tv dan membuat beratus² laporan polis.

Seperti yg kita perasan, ceramah² @ rapat umum yg dianjurkan pembangkang sentiasa diadakan. Tujuannye hanya satu, iaitu meyakinkan rakyat berkenaan matlamat yg dibawa. Tak kisah matlamat peribadi ataupun parti. Adakah Pemuda UMNO ada terfikir utk membuat ceramah @ rapat umum utk menerangkan matlamat perjuangan parti dan menterjemahkan isu semasa kpd rakyat??

Seperti diketahui kot, Pemuda UMNO seharusnye merangka satu pelan perang saraf utk menggagalkan pelbagai misi pembangkang. Jgn asyik meeting dari ptg smpai ke tgh mlm tp pengakhirannye KOSONG. Membazir namanya tu.

Seperti yg biasa kita ketahui tagline ini, "biar lambat asalkan selamat" mmg tidak sesuai digunakan utk berpolitik. Sikap lambat & last minit ni dah menjadi darah daging org Melayu bahkan 1 M'sia pun dah terkena sindrom yg sama. Jgn tunggu esok hendak pilihanraya, hari ini baru mula berkursus dan berkempen. Buruk padahnya nanti.

Seperti anda tak tahu, kaum lain sebenarnye mengharapkan akan kejayaan UMNO/BN memimpin negara dan mereka tetap yakin dengan kepimpinan hari ini. Cuma kita perlu buktikan bahawa sokongan mereka tidak menjadi sia² sahaja.

Seperti hari ini, berkempen dengan cara ceramah² umum mungkin kurang berkesan. Rakyat malu mengaku 'menganut' parti sebenar. Itu sindrom hari ini sebenarnya. Saya percaya ada Biro Media Baru yg diwujudkan utk menjalankan kempen melalui blog, facebook, twitter dan lain². Tetapi adakah ia berjalan seperti yg dikehendaki??

Seperti yg semua mahu, Pemuda UMNO langkahnya mesti selalu kehadapan dan pantas. Kita mahu Pemuda dipandang hebat & menakjubkan. Ketegasan dan kelantangan kita berbicara pada sesuatu perkara akan membuatkan pembangkang tertutup mulut.

Seperti yg semua kehendaki, mereka yg berjawatan nun di atas, masih ada masa utk berubah menjadi terbaik. Jika merasakan tanggungjawab pada ahli dan rakyat adalah suatu perkara yg membebankan, berilah peluang pada mereka yg benar² boleh berbakti dan berjuang bukan kerana harta dan pangkat.

Seperti yg anda tahu, barisan kepimpinan Pemuda UMNO adalah terdiri dari anak muda yg berjaya dan mantap pemikirannya. Saya percaya, jika semua menjalankan tanggungjawab masing² dan menerima pendapat orang bawahan pasti hasilnya terbaik.

Seperti yg kita tahu juga, perjuangan hari ini bukan utk esok lusa tetapi utk generasi akan datang. Jangan biarkan generasi akan datang menyumpah kita, kerana gagal mempertahankan hak² yg sepatutnya kita berikan pada mereka.

Seperti adat Melayu berbicara yg disulami pantun gurau senda tetapi masih berbisa. Menutup bicara saya mohon maaf jika kenyataan ini mengundang rasa marah, sakit hati, pening kepala, mual² terasa ingin muntah dan sebagainya.

Seperti yg anda mungkin ramalkan juga, keterbukaan saya menulis ini akan mengundang masalah pada saya juga nanti. Samada mungkin diambil tindakan tatatertib oleh UMNO ataupun tidak. Tetapi jika saya harus diambil tindakan, saya rela. Kerana matlamat saya adalah menegur perkara yg jelas kelihatan di mata umum.

Ikhlas,

Mohd Riziqin Hillan Bin Md Hasbullah
03451383
Pen. S/U Pemuda UMNO Taman Jaya, Bdr Tun Razak

Sunday, January 10, 2010

ALLAH & GEREJA


Pic kt atas ni antara anak² muda Islam yg cetek fikirannya. Korang baca dan korang sdr bole nilaikannya.

Asalnya aku takmo mengulas tentang isu penggunaan nama ALLAH utk gereja pasal menghormati arahan dari Menteri² dan Ketua Polis Negara tp aku perlu bersuara sedikit di sini.

Pada dasarnya mmg aku tentang sekeras²nya penggunaan isu kalimah ALLAH oleh orang bukan Islam kerana ia bole mendatangkan keburukan pd masyarakat Islam itu sendiri.

Sbg contoh, andainya satu hari nnt anak² muda Islam malas membaca Al-Quran kerana bg mereka ayat² Quran terlalu sukar utk dibaca dan difahami. Jadi bg mereka yg mungkin berpikiran cetek pula, mengandaikan bahawa membaca bible sama juga spt membaca Al-Quran kerana kita berkongsi Tuhan yang sama yakni ALLAH.

Kalo la kita umat Islam pd hari ini tidak menentang tentang isu ini, mgkin inilah kesilapan paling besar yang kita pernah kita berikan pd generasi akan datang. Mgkin bg sesetengah org, nama ALLAH tidak begitu penting kerana ALLAH mempunyai 99 nama. Itu adalah tanggapan orang yg tidak mahu berjihad ke jalan ALLAH dan org itu adalah org yg menggunakan nama ISLAM utk kepentingan peribadi semata².

Kemungkinan suatu hari nanti jika kita biarkan perkara ini berlaku dan berlalu begitu shj, rumah ibadat kita surau dan masjid pula akan diminta utk mereka sembahyang. Bygkan masjid kita dipenuhi dgn kitab² bible, colok² dan susu yg basi.

Perkara ini sangat merisaukan aku dan korang juga pastinya. Sesetengah orang tidak perasan akan hal ini. Kerana terlalu taksub utk menjaga 'keharmonian' & hati kaum lain.




Hah korang baca tgk snapshot picture ni. Memalukan sungguh bergasak menuduh UMNO yg membuat angkara membakar gereja. Menuduh tanpa usul periksa dan lebey arif daripada Polis yg masih melakukan siasatan.

Aku cadangkan pd sesiapa yg kaki bakar tu, tolong bakar mamat yg post outbox ni. Inilah orang yg akan menghancurkan bangsa dan agama kita nanti.

Monday, January 4, 2010

Protes Besar²an

Saya mendapat info daripada Facebook Unit Pidato UMNO M'sia.

Protes Besar²an Berkenaan Isu Pengunaan Kalimah Allah SWT Oleh "The Herald”

Tarikh : 8hb Januari 2010
Masa : Selepas solat Jumaat
Tempat : Masjid Negara Kuala Lumpur
Anjuran : PERKASA MALAYSIA & NGO² Melayu Islam

Harap rakan² yg punyai kesempatan dapat sama² turun memprotes keputusan Mahkamah Tinggi.
Jgn sempadankan diri kita dgn fahaman politik yg berlainan sebaliknya satukanlah atas satu nama Islam.

Sokong Petisyen Larangan Penggunaan Kalimah ALLAH

Aku yakin semua antara kita di sini benar² sakit hati dan tidak menyokong keputusan mahkamah tinggi berkenaan penggunaan kalimah ALLAH pd org bkn Islam.

Korang klik link kt bawah ni utk daftar sebagai salah seorang penentang keputusan ini.

Klik Sini
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...