PM

 photo IMG-20140720-WA0036.jpg

Friday, April 30, 2010

Polis Tembak Budak

Dinasihatkan semua org jgn buat pelbagai spekulasi ttg kejadian yg terjadi ni. Polis masih menjalankan siasatan kes ini. Jgn jd hero utk setiap perkara yg berlaku tanpa kita ketahui status sebenar.

Tp ada satu group yg ditubuhkan utk sengaja menghangatkan & mensensasikan kejadian ini di mata anak-anak muda yg gemar melayari Facebook


Apa ini semua??
Sengaja menanam rasa benci kepada Polis M'sia?
Semua orang mengutuk tindakan Polis tersebut tp satu perkara yg harus kita ingat ialah mungkin ada kesilapan di situ sehingga terjadi perkara begini.

Kita tak perlu buat andaian ataupun ramalan utk menarik sokongan ramai mengenai kes ini. Biarkan Polis jalankan siasatan dahulu.

Mana ada Polis jahat. Pastinya mereka yg menjadi Polis adalah terdiri daripada org-org yg sanggup dipertanggungjawabkan keselamatan org ramai kpd diri mereka.

Kata mereka Polis menganiaya arwah tetapi sekarang mereka mengaitkan kes Anwar Ibrahim sama dianiaya oleh Polis. Apa semua ni?

Sengaja menanam perasaan benci dan marah kepada Polis dan Kerajaan?
Kerja pembangkang la ni.


Kenapa pula Tan Sri Musa Hassan dibenci?
Adakah tindakan polis tersebut atas arahan KPN?
Sedar atau tidak KPN telah byk menyedarkan rakyat ttg peranan Polis yg sbenar dan juga peranan Polis melindungi rakyat.

Mengapa perlu membenci KPN?
Org bodoh sahaja yg sengaja menjatuhkan org lain atas perkara yg belom diketahui statusnya.

Perlu anda ingat..
Tanpa Polis hari ini, negara kita tidak akan kecapi keadaan aman & selesa begini. Bukan mudah menjaga keselamatan awam dan negara. Tetapi rakyat gemar mencemuh Polis dgn berkata bukan-bukan.

Andai suatu hari nanti, Polis melancarkan mogok kerja sehari. Adakah kita akan rasa selamat?

"Biarlah apa yg nak dikatakan oleh ahli politik, tp sy ingin tahu sama ada anda mahu kami menguatkuasakan undang2 atau tidak..

Kalo tak nak, sy akan beritahu org sy supaya tidak lagi menahan kereta yg dpandu dgn cara mencurigakan atau mengambil tindakan terhadap pelumba haram yg bermaharajalela.." kata Musa Hassan.

Sunday, April 25, 2010

Bersedia Ke Damansara!!

Adakah kita sudah bersedia utk menggegarkan negeri Selangor lagi ??

Penyandang kerusi DUN Kota Damansara telah meninggal dunia disebabkan kemalangan.

Berita rujuk di sini atau sini

Yaaa mari kita sama² niatkan azam dan iktikad utk merampas kerusi DUN Kota Damansara pula..

Yehaaaa.. Semangat²~


(kesahihan berita blom 100% pasti)

update 26 April 2010

Kesahihan berita ini telah disangkal oleh pihak ADUN Kota Damansara. Dengan ini penulis memohon maaf atas kesilapan yg tak disengajakan kpd semua pihak yg ada kena mengena dgn ADUN Kota Damansara dan lain².

Alhamdulillah~


BARISAN NASIONAL - 24997
PARTI KOMUNIS RAKYAT - 23273
UNDI JAHANAM - 721

MAJORITI - 1725
BARISAN NASIONAL
MENANG



Setelah pelbagai rintangan kita lalui sepanjang berkempen di Hulu Selangor, akhirnya BARISAN NASIONAL kembali merampas kerusi Parlimen Hulu Selangor.

Walaupun majoriti tidak banyak tetapi ini adalah petanda awal PERUBAHAN kerajaan negeri Selangor. Benarlah kata YB P Kamalanathan, segalanya bermula di Hulu Selangor.

Apa yg penting hari ini, kita perlu sama² berusaha keras utk mendampingin rakyat dan meyakinkan rakyat tentang hala tuju kerajaan BN.

Kemenangan BN hari ini, adalah atas daya usaha jentera p/raya BN yg tak henti² membantu kempen sepanjang hari.

Bagaimanapun, kita jgn terlalu confiden & selesa utk masa akan dtg. Pastikan kemenangan ini kekal selamanya utk rakyat. Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan..


PAS itu parti
PKR itu bangsat
DAP itu cilaka
UMNO itu Agama, Bangsa dan Negara

1/2 Jam Lagi Mengundi



Ada lagi setengah jam utk mengundi & tentukan YB baru utk kawasan Hulu Selangor..

Ni guide utk memangkah bagi sesiapa yg belom mengundi..

Pastikan BARISAN NASIONAL

CEPAT²~

Lihat & Tentukan

sila undi berdasarkan perot calon.


P. Kamalanathan adalah calon 1 M'sia



terima kasih kepada Satira Politikus

Selamat Mengundi


Kepada seluruh penduduk & warga Hulu Selangor diucapkan selamat mengundi..

Undilah calon yg benar² berkelayakan dan tidak mementingkan parti sebaliknya calon yg benar² ikhlas menjalankan tanggungjawab sebagai wakil rakyat.

Jangan undi calon kaki botol & calon yg tiada pendirian tetap (suke melompat tu).

Jika calon bukan terdiri dari anak tempatan, baik lupakan sahaja kerana mereka punyai agenda tersendiri. Jangan termakan dgn janji² kosong yg belom tentu dpt dikotakan kelak.

Utk memudahkan cerita, pangkah saja BARISAN NASIONAL [X]

Kepada jentera BN. Teruskan berkempen di saat akhir walaupun masa berkempen telah tamat. Ini adalah masa utk PERUBAHAN.

Bak kata calon BN 1 Malaysia, P. Kamalanathan..

"..jika mahu membersihkan sungai Selangor, di hulu lah tempatnya.. Jika mahu menukar kerajaan negeri, di Hulu Selangor lah mulanya.."

Keluarlah awal pagi utk elakkan sebarang kesesakan dan permasalahan.

Akhir kata, pasti akan ada kekecohan bakal berlaku pd hari pengundian. Bagaimanapun, undi tetap undi !
Pastikan anda tidak mensia² kan kertas undi anda.


PANGKAH BN !


BARISAN NASIONAL
PILIHAN TEPAT, PILIHAN BIJAK
BIJAK..BIJAK



PAS Itu Parti
UMNO itu Agama, Bangsa dan Negara

Sunday, April 18, 2010

Siapa Selepas Ini?

Tidak takutkah wahai mereka² yg berlumba² mahu menjadi Wakil Rakyat??

Tidak sedarkah mereka berat menggalas tanggungjawab diamanahkan oleh rakyat??

Beranikah mereka menghadapi cabaran masa akan datang??

Adakah mereka telah bersedia untuk meninggalkan keluarga, teman dan penyokong setia??

Cukup waktukah mereka berkhidmat utk rakyat??


Kerana di M'sia telah menjadi trend @ kebiasaan..
Wakil Rakyat meninggal dunia semasa memegang tanggungjawab rakyat..

Oleh itu..
Kepada sesiapa yg sudah cukup amalan dan segalanya utk bekalan di akhirat.. Sila lah memohon utk menjadi Wakil Rakyat..


p/s: Harap² lepas ni takde lagi PRK diadakan kerana Wakil Rakyat meninggal dunia. Cuma berharapkan Khalid Gagap melepaskan kerusi di Parlimen Bdr Tun Razak.. (bilo lagi den nk meraso dorian runtuh hehe)

Kesian PAS


Mengapa MESIA APCO terlalu cetek sgt pemikirannya..

Tulisannya berbunyi begini..
"..Lihat Kaum cina yang bukan Islam memberikan sokongan kepada parti Islam. Tp sayang orang Melayu yang beragama Islam menolak parti Islam kerana telah ditipu UMNO selama 50 tahun!!!.."

Jika PAS sebuah parti yg benar² berlandaskan Islam dan punyai pendirian yg tetap tentang matlamat perjuangan mereka pastinya akan mendapat sokongan padu dari bangsa sendiri.

Tetapi lihatlah hari ini. Matlamat perjuangan dan pendirian PAS ternyata jauh sekali dari dasar perjuangan tokoh² PAS terdahulu yg nyata meletakkan prinsip negara Islam sebagai matlamat parti. Kepentingan PAKATAN lebih diutamakan. Suara & sokongan ahli diletak tepi kerana kerakusan mengejar cita² 'murni' bersama PKR & DAP.

Melihatkan gambar di atas, tentu sekali pembaca boleh membuat pelbagai rumusan..

1] adakah mereka diajak bergambar dgn bendera PAS?
2] adakah mereka menyokong dasar perjuangan PAS?
3] sokongan mereka terhadap PAS bersandarkan matlamat apa, PAS atau PAKATAN?
4] jika PAS keluar dari PAKATAN, adakah mereka masih tetap menyokong PAS?

Hmmm oleh itu..
Teruskanlah bermimpi wahai pemimpin² & ahli² PAS semuanya. Kerana anda sedang dipermainkan dalam diam. Perkara ini sudah terang lagi bersuluh. Semua orang mengatakan perkara yang sama. Kalo masih tak nampak tu maknanya PAS telah buta mata dan hati.

Tepuk dada tanyalah selera PAS.
Biasanya selera PAS ni berdemontrasi dan mengaibkan orang tak tentu pasal. Pastu gemar buat huru hara time penamaan calon & pilihanraya. Bising ja lebih, bila berhadapan kecut teloq~

tahniah PAS..

Keluar Parti..

Hal kisah keluar parti, lompat parti dan yg sewaktu dengannya dah terlalu biasa kita dgr. Nak² lg ketika menjelang Pilihanraya Kecil ataupun Pilihanraya Umum.

Ini saranan untuk cawangan / bahagian / ibu pejabat UMNO !

1] Bila borang diserahkan. Jgn terus terima bulat² sebaliknya perincikan butiran diri dan intebiu mereka. Samada mereka ini benar² ikhlas ataupun sekadar mengikut shj org lain lompat. Ini penting utk masa depan parti.

2] Pastikan mereka yg melompat masuk UMNO hendaklah diperiksa latar belakang dahulu. Biar BERSIH, jgn amek yg kotor. Takot nanti habis satu UMNO terkena wabak.

3] Semasa penerimaan mereka ke dalam parti. Pastikan juga mereka ini telah berdaftar dengan SPR dan pastikan mengundi UMNO @ BN. Sekadar ramai ahli tetapi undi kurang nak buat apa !

4] Jika ada bajet lebih tu, buatlah kursus bina semangat utk ahli² baru UMNO dan mereka² yg baru melompat masuk parti. Biar kenal asas perjuangan UMNO supaya semangat cintakan agama, bangsa, parti dan agama terus tersemat. Next time dorang akan pikir dlu sebelum lompat parti..


*Lebihkan lah keje utk UMNO demi kepentingan agama, bangsa dan negara. Jgn asyik jaga poket sendiri je. Rosak bangsa & agama nanti mcm PAS..

Wednesday, April 7, 2010

Melayu Kita

Agak-agak para pembaca, berapa lama lagi kita org Melayu nak bersatu ??

Bersatu dalam satu suara pakatan PERKASA sudah terlaksana tapi nak bersatu antara PAS & UMNO tu bila agaknya jadi kenyataan ??

Bagi UMNO tiada masalah. Bila-bila masa saja rundingan boleh dijalankan. Tetapi di pihak PAS adakah mereka benar-benar bersedia ??

Mungkin perbalahan isu Melayu & Perlembagaan telah lama berlalu tetapi kewarasan kita sebagai org Melayu mempertahankan hak-hak Melayu utk masa kini dan depan, tidak akan berhenti.

Masa utk berdamai & bersatu dirasakan agak terlalu lama sangat.

Takot-takot nanti, keadaan akan menjadi keruh bila tibanya masa berkempen PRK - Hulu Selangor.

Bila keadaan menjadi keruh, pastinya proses damai antara Melayu tu juga akan mengambil masa yg sangat lama sehingga berbulan-bulan...

So.. Jadi ker tak nak bersatu ni??



p/s: ikotkan hati saya, takyah bersatu dgn PAS psl mereka ni lalang.. tp demi bangsa, agama, negara dan generasi akan dtg, kita harus realisasikan impian tersebut..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...