RapidkL

RapidkL

Friday, May 28, 2010

PAS Buat APa?



Sehingga ke hari ini, sy masih tertanya² apakah sumbangan PAS kepada masyarakat ISLAM dan negara umumnya?

PAS akan bersuara sekiranya dasar yg dibawa atau diketengahkan oleh UMNO / BN tidak seperti yg mereka harapkan. Tetapi keadaan menjadi sebaliknya, andai ada di antara parti pakatan yg menimbulkan isu sensitiviti ISLAM di negara ini. PAS hanya akan berdiam dan berlindung di sebalik batu kerana menjaga hati ahli pakatan.

Siapa boleh beritahu, apakah sumbangan PAS sehingga hari ini??

PKR tu jgn kata la.. Mmg haprak..


PAS itu parti
PKR itu bangsat
DAP itu cilaka
UMNO itu Agama, Bangsa dan Negara

Monday, May 24, 2010

PAS Juga Harus Ditinggalkan..

KLANG 23 Mei - Pas akan membincangkan kemungkinan untuk membenarkan ahlinya yang bukan Islam mengundi dalam pemilihan parti itu pada masa depan.

Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, perkara itu mungkin akan direalisasikan dengan penubuhan sayap baru parti itu iaitu Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP).

Bagaimanapun kata beliau, banyak pindaan perlu dibuat pada perlembagaan parti yang sedia ada selain perlu mendapat kebenaran Pendaftar Pertubuhan.

''Sebelum itu berlaku, anggota PAS bukan Islam tetap diberi peluang memainkan peranan mereka demi perjuangan parti," katanya kepada pemberita selepas melancarkan DHPP Peringkat Kebangsaan di sini hari ini.

Dalam pada itu, Abdul Hadi berkata, sehingga kini DHPP mempunyai kira-kira 20,000 anggota di seluruh negara.

Tambah beliau, beberapa pemimpin DHPP Kebangsaan telah dilantik hari ini dan mereka akan menggerakkan operasi ke peringkat negeri.

-Utusan M'sia (24 May 2010)


Komen

Parti PAS juga harus ditinggalkan kerana ia telah membuka jln & lubang secara kecil²an kpd bukan Islam utk mengundi pada pemilihan parti tu.

Sedikit demi sedikit PAS membenarkan parti itu dirobek secara perlahan² tanpa memikirkan kesan jangka panjang di mana kepercayaan ahli akan berkurangan secara tidak langsung.

Tidak terperanjat sekiranya PAS membenarkan org bkn Islam menduduki jawatankuasa teratas parti yg membawa dasar perjuangan ISLAM sebagai teras perjuangannya.

Sedikit demi sedikit PAS mencampakkan dasar perjuangan mereka tanpa disedari ahli² parti yg taksub. Ini semua terjadi kerana sifat semulajadi PAS yg tamak & gilakan kuasa. Mungkin bagi PAS itulah langkah terbaik utk memenangi hati puluhan juta penduduk M'sia.

Bayangkan suatu hari nanti, barisan kepimpinan PAS terdiri dari bukan ISLAM dan mereka ini menentukan dasar perjuangan PAS pada masa itu. Ahli² nak kata apa lagi dah??

PAS dah jadi seperti PKR.

Oleh itu, sy seru pd semua ahli² PAS, keluarlah parti. PAS sudah tidak releven pd hari ini. Keluar dan masuk UMNO tapi jgn MENJAHANAMKAN parti teras bangsa MELAYU ini. Juga jgn lupa mengundi UMNO / BN utk masa depan negara & generasi akan datang.


PAS itu parti
PKR itu bangsat
DAP itu cilaka
UMNO itu Agama, Bangsa dan Negara

Sunday, May 23, 2010

Tinggalkan..

Kepada sesiapa yg masih lagi percayakan perjuangan PKR, silalah tinggalkan parti ini buat selama²nya.

Setelah meninggalkan parti PKR maka undi juga harus diberikan pada parti yg layak. Contohnya BARISAN NASIONAL (BN)

Dengan mengundi BN, hidup anda pasti akan lebih selesa dan tenang. Undi lah utk kebaikan semua bukannya utk poket anda~

Thursday, May 13, 2010

2 misi lawan sama




Hari ini & eso sahaja
13 & 14 Mei 2010


Hari ni M'sia telah melangkah ke separuh akhir dan esok juga mungkin bakal mencipta sejarah tersendiri, di mana skuad negara akan melangkah terus ke final Piala Thomas jika berjaya menewaskan China..

Juga tidak dilupakan skuad hoki negara juga telah berjaya menewaskan lawan dari India semalam. Hari ni skuad negara akan bertemu dgn lawan dari China juga..

Saya yakin kita akan berjaya dlm kedua² misi ni. Dengan sokongan padu dari rakyat seluruh M'sia. Pastinya pasukan negara dapat menebus kekecewaan yg lalu..

Oleh itu sokonglah skuad negara kita, Malaysia Boleh !!

Tuesday, May 11, 2010

64 Tahun UMNO


Selamat Ulang Tahun Yang Ke 64
Kepada UMNO

Tunjang Kepada Kekuatan & Kedaulatan Bangsa Melayu
Dan Negara Malaysia

Bersama Kita Bersatu, Bersetia, Berkhidmat
Demi Bangsa, Agama Dan Negara

DULU, KINI DAN SELAMANYA

HIDUP UMNO !!
HIDUP UMNO !!
HIDUP UMNO !!



PAS itu parti
PKR itu bangsat
DAP itu cilaka
UMNO itu Agama, Bangsa dan Negara

Saturday, May 8, 2010

Kete Dah Jumpa

Kete Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar yang hilang dua hari lalu telah dijumpai semula selamat hari ini.

Kete Perdana V6 warna hitam itu ditemui di tepi jalan Prima Damansara pada jam 8.45 am oleh anggota polis semasa membuat rondaan di kawasan berkenaan.

Sebuah nota dijumpa di atas dashboard yg berbunyi: "Sorry PDRM tersilap sapu."

Kete itu dan brg², termasuk topi polis berada dalam keadaan yang sama sebelum dicuri.

Ketika kejadian, si driver yang membawa kereta berkenaan sedang bersarapan di sebuah restoran semasa Khalid pula berada di Singapura atas urusan kerja.


Moral :
Pastikan kete yg dicuri itu bukan kepunyaan Polis ataupun Ketua Polis. Pencuri kete yg lain harus mencontohi sifat yg ditunjukkan oleh pencuri tersebut.

Td masa tgk berita di tv, tergelak besar sy melihat laporan ni.

Wednesday, May 5, 2010

Anwar Khianat Lagi




KUALA LUMPUR 4 Mei - Tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim menuduh kerajaan menggunakan khidmat firma perhubungan awam pro-Israel APCO Worldwide dan kononnya Polis Diraja Malaysia (PDRM) menggunakan khidmat bekas ejen Israel dalam projek berkaitan pengurusan maklumat dan komunikasi, dikecam hebat oleh sebuah laman web berhaluan kanan Amerika.

Melalui tulisannya dalam 'The New Ledger', sebuah penerbitan Internet Amerika yang menyiarkan pendapat golongan yang menyokong sistem kapitalis dan konservatif, Rachel Motte berkata, Anwar telah membuang kawan lamanya di Washington dan menjadikan kontrak APCO Worldwide sebagai asas untuk mereka cipta teori konspirasi mengenai penguasaan Yahudi, rancangan Zionis dan kegiatan subversif di Malaysia.

Katanya, beberapa orang kanan Anwar juga telah melemparkan pelbagai tuduhan, termasuk kononnya kerajaan Malaysia telah menggunakan khidmat sebuah syarikat yang mempunyai hubungan rapat dengan rejim Zionis di Israel berkaitan projek maklumat dan komunikasi.

Dalam tulisan bertajuk "The Reversal of Anwar Ibrahim", Motte mendakwa Anwar, yang dianggapnya sebagai ahli politik berbisa dan berkarisma, menjadi punca munculnya semangat anti Yahudi di Malaysia.

Katanya, ini bukan kali pertama "beliau mengambil jalan ini" dan beliau "mempunyai sejarah menggigit Yahudi (sikap prejudis atau bermusuh dengan Yahudi) apabila keadaan memerlukan beliau berbuat demikian.

Sebagai contoh, kata penulis itu, menjelang pilihan raya umum pada 2008, dalam satu wawancara dengan IslamOnline, Anwar berkata, beliau mempunyai bukti bahawa kerajaan bukan saja memberi sokongan kepada puak pelobi Yahudi di Amerika tetapi juga kepada beberapa pihak di Israel.

Motte berkata, beliau berterima kasih kepada pengundi di Malaysia kerana tindakan mereka menyebabkan gabungan parti pembangkang yang diterajui Anwar tidak mendapat undi majoriti pada pilihan raya itu.

Katanya, sejurus selepas Anwar dibebaskan dari penjara kira-kira 10 tahun lepas, beliau datang ke Washington, D.C. dan menghabiskan masa sejak 10 tahun lepas bagi menampilkan imejnya sebagai seorang yang penuh bersopan santun dan berperibadi mulia di Barat.

"Hasilnya, pemerhati hal ehwal luar Amerika menganggapnya sebagai contoh pemimpin Islam yang demokratik dan pejuang pentadbiran yang liberal dari Asia Tenggara.

''Beberapa tahun lepas, beliau dijemput mengajar selama setahun di Johns Hopkins School of Advanced International Studies dan di situ, beliau menjalin persahabatan dengan Yahudi Amerika seperti Paul Wolfowitz — sebagai suatu cara untuk menunjukkan betapa beliau telah jauh berubah daripada imejnya sebagai seorang militan Islam suatu ketika dulu.

"Malah, pada 2008, (bekas naib presiden) Al Gore — yang terkenal sebagai lelaki yang bijak dan tajam persepsinya — terdorong untuk menulis dalam laman blognya bagi mempertahankan maruah Anwar apabila beliau dikritik.

"Beliau adalah antara tokoh hebat dari Barat yang tidak boleh dibeli — tetapi seseorang itu boleh rapat dengan beliau sekiranya beliau bermusuh dengan pihak tertentu dan mempunyai hubungan dengan media yang berpengaruh dalam Beltway (perkataan yang digunakan bagi merujuk kepada sebahagian daripada sistem politik Amerika sebenar atau yang dibayangkan dan mengambil sempena nama lebuh raya antara negeri yang melingkari ibu negara Amerika)," kata penulis itu.

Motte berkata, hubungan antara Anwar dan tokoh-tokoh Yahudi Amerika yang berpengaruh begitu rapat hinggakan jika ditanya kepada rakyat Amerika siapakah tokoh demokrat liberal di Malaysia bagi tempoh 1999 hingga 2009, mereka dengan mudah akan menjawab tokoh itu ialah "Anwar Ibrahim." "Tapi, adakah apa yang digambarkan oleh Anwar Ibrahim tentang dirinya di luar Malaysia sama dengan tindakan yang dilakukannya di negaranya sendiri?," tanya penulis itu.

Motte berkata, apabila berada jauh dari CNN, Al Gore dan Johns Hopkins, Anwar menampilkan dirinya sebagai penghasut yang menyemarakkan semangat anti-Amerika dan anti-Yahudi.

Kata Motte lagi, "dalam mencari siapa yang boleh dijadikan rakan Amerika di dunia Islam, memang sukar untuk membezakan antara kawan yang baik dan kawan yang jahat."

"Bagaimanapun, lazimnya, ahli politik yang memperjuangkan teori konspirasi anti-Yahudi bukanlah rakan Amerika," katanya bagi merujuk kepada Anwar.

Motte berkata, perkembangan di Malaysia beberapa bulan lepas menyerlahkan perubahan yang mengejutkan apabila ketua Pembangkang Anwar Ibrahim meniupkan semangat anti-Yahudi, manakala Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak pula berdiri teguh bersama Presiden Barack Obama dan Amerika.

Penulis itu mengulangi kenyataannya bahawa memang sukar untuk meneka siapakah yang boleh dijadikan kawan oleh Amerika di dunia Islam, selain Raja dan Permaisuri Jordan, beberapa orang di Emiriyah Arab Bersatu dan keluarga diraja Saudi.

"Sebagai contoh, lihatlah sesuatu yang aneh di Malaysia. Negara itu dan parti yang memerintahnya sedia bekerjasama dan bersikap konstruktif terhadap Amerika, tetapi lain pula halnya dengan parti politik pembangkangnya. Keanehan inilah yang sering digambarkan oleh media Barat," katanya.

Motte berkata, kepimpinan Malaysia sekarang bersikap pro perniagaan, pro Amerika dan berani berterus terang kepada dunia Islam bahawa ia adalah sekutu strategik Amerika.

Malah, katanya, pada Sidang kemuncak Keselamatan Nuklear di Washington baru-baru ini, Najib berikrar akan membantu Amerika dalam pelbagai bidang.

Katanya, nama baik Malaysia sebagai sebuah negara majoriti Islam yang stabil dan berpendirian sederhana begitu menyerlah pada dekad ini hasil usaha keras dan kepimpinan perdana menterinya sekarang dan perdana menteri sebelum ini, Tun Abdullah Ahmad Badawi. - BERNAMA


Komen :
Siapa Benar Siapa Salah..??

Monday, May 3, 2010

Kami Kacau DAP



Semalam bertempat di hadapan taman rekreasi KLCC, kami Pemuda UMNO dan beberapa geng NGO telah melakukan provokasi terhadap DAP yg kononnya bercadang utk membuat protes secara aman terhadap kebebasan media di negara ini terutamanya media arus perdana.

Kumpulan kami dtg dari pelbagai sudut dan memberikan serang balas terhadap puak² DAP & pembangkang samdol.

Apa yg mereka cuba smpaikan adalah ketidakadilan surat khabar hari ini terhadap berita² mengenai mereka. Kata mereka byk cerita² yg dikeluarkan telah bercanggah dari berita asal dan dlm masa yg sama surat khabar arus perdana byk memutar belitkan fakta.

Mari kita tanya puak² pembangkang lahabau, adakah surat khabar keluaran mereka mengeluarkan berita 100% benarnya?
Adakah di dalam surat khabar itu tiada unsur fitnah dan cacian terhadap pemimpin kerajaan? Adakah itu etika sebenar penulisan wartawan?
Fikir²kanlah~


PAS itu parti
PKR itu bangsat
DAP itu cilaka
UMNO itu Agama, Bangsa dan Negara

Sunday, May 2, 2010

Nik Aziz Ulama ker?


SAPE KATA NIK AZIZ TU ULAMA??
Siapa pula yg pandai² isytiharkan Nik Aziz tu ulama tersohor??
Org² PAS je yg ckp Nik Aziz tu ulama


Kalo sape kata Nik Aziz ulama, sila berikan aku sifat² ulama..

Komen

Tuan blog ini tidak pernah menyekat sebarang komen² yg masuk.

Merujuk kpd satu komen yg telah diapprovekan, beliau tanpa nama telah meminta aku auto-masuk semua komen²..

Apasal aku nk kene ikot cadangan ko?
Blog aku, suke ati aku la..
Keperluan komen diapprovekan adalah utk rekod aku je..

Oleh sbb itu juga, aku membenarkan komen² dari Anonymous..
Tiada sebarang pilih kasih (komen²) yg berlaku dlm blog ini..

Cuma suka atau tidak, pengomen kene tggu approve la dari aku..

Kalo tak suke, jgn komen..
Tp kalo suke, sila komen dan sabar..

Jika rajin tulihlah nama & url korang..
Bersama kita keep in touch~


PAS itu parti
PKR itu bangsat
DAP itu cilaka
UMNO itu Agama, Bangsa dan Negara

Saturday, May 1, 2010

Sila Ambil Kalo Suka

Kepada rakan² blogger yg berminat menggunakan gambar ini utk diletak di blog anda, dipersilakan..
Rakan² blogger dari PAS, PKR & DAP juga dialu²kan..

Respon Nik Aziz

Ini respon terkini Nik Aziz berhubung ugutan bunuh ke atas dirinya di 2 tempat berlainan..




Itu saja setakat ini. Saya akan update lg komen² terkini dari Nik Aziz~

Nik Aziz Diugut Bunuh..


Saya ada terdengar cite ttg kes ugutan bunuh Nik Aziz, MB Kelantan.
Ada juga ternampak gambar laporan Polis oleh Pemuda PAS M'sia dlm Facebook.

Nasihat saya mudah sje kpd pemuda yg berkeinginan membunuh Nik Aziz.

Tak payah bunuh Nik Aziz..
Buat derita je diri & keluarga ko..
Biarkanlah Nik Aziz..
Tuo dah..
Nanti mati la tu..
Asyik dok keluarkan fatwa mengarut je..
Dek kerana dia la bangsa Melayu kt M'sia ni tak dapat bersatu..
Fatwanya lebih menjurus bersatu dgn kafir akan dapat kebaikan..
Dlm masa yg sama dpt jatuhkan bangsa sendiri..

ALLAH S.W.T Maha Kaya, pastinya akan tunjukkan pada Nik Aziz suatu hari nanti..

"..setiap yg hidup pasti akan kembali kepadaNya.."


PAS itu parti
PKR itu bangsat
DAP itu cilaka
UMNO itu Agama, Bangsa dan Negara

Mak Bapak Kisah?

Adakah mak bapak hari ini kisah akan tingkahlaku anak² mereka di luar rumah?

Apa yg mereka buat..
Pukul berapa mereka keluar rumah..
Dengan siapa mereka berkawan..
Pukul berapa mereka pulang ke rumah..
Naik apa mereka pulang rumah..
Barang apa di dlm beg, dibawa masuk rumah..
Apa yg mereka bincangkan dlm alam maya, internet..

Adakah mak bapak perasan akan hal ini?
Lagak mereka spt biasa di dlm rumah..
Bila keluar dari rumah..
Hanya Tuhan shj yg tahu..


Renung²kanlah..
Anak sendiri, sendiri jagalah !!
Takkan nak suh Polis jaga..
Polis pun ada anak jugak..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...