Full Width CSS

Anak² Sebagai Benteng BERSIH

Kebiasaan yang kita dgr adalah ibu bapa sebagai benteng (penjaga keselematan) kpd anak² tp pada 9 Julai 2011 akan dtg, keadaan sebaliknya akan terjadi di mana anak² akan menjadi benteng kepada ibu bapa yg pengecut dan bacul.


Mengapa anak² yg tidak bersalah dan tidak mengerti apa² sering dijadikan boneka oleh pembangkang semasa perhimpunan haram?

Ohh jika bawa anak, pastinya pihak berkuasa tidak akan bertindak kasar kpd anak² dan ibu bapa. Itu satu persepsi yg baik tetapi kelihatan terlalu pentingkan diri sendiri.

Dek kerana Ambiga Pokemak & Mat Sabul tu, anda sanggup mempertaruhkan nyawa, keselamatan anak² utk turut serta dlm perhimpunan 'aman' ni??

Sebelum 9 Julai 2011 ini, Kementerian Pelajaran WAJIB memberi amaran kpd semua pelajar & penjaga agar tidak melibatkan diri serta anak² pd perhimpunan ini jika tidak mahu diambil tindakan tatatertib.


Termasuk juga pelajar universiti & kolej di bawah seliaan kerajaan. Kalo didapati bersalah dan perlu buang, buang shj !!!

Saya percaya org yg pendek akal spt pembangkang shj akan berbuat demikian. Cadangan saya pada pihak berkuasa dan berwajib.

i- POLIS : Tangkap anak² yg masih bersekolah berkeliaran semasa perhimpunan tersebut.
ii - WARTAWAN : Ambil gambar anak² ini dan trace utk diambil tindakan di sekolah. Tangkap mak bapak dorg.
(utk yg pakai baju kuning 'BERSIH' shj)


Sudah tiba masanya semua pihak mengambil peranan masing² utk memastikan masa depan anak² ini lebih terjamin walaupun mak bapak dorg tak mau menjamin masa depan anak² sendiri.


Yg terjadi itu semuanya ketentuan takdir, jgn nak salah POLIS.

Post a Comment

1 Comments

  1. pemikiran pas memangs ama dengan pemikiran militan islam yang lain..mempergunakan kanak kanak dan agama untuk kepentingan sendiri.

    pas kata mereka mengikut cara Rasullullah s.a.w tetapi Rasullulah s.a.w sendiri tidak pernah memggunakan kanak kanak apatahlagi membawa kanak kanak ke arah merbahaya.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..