Full Width CSS

PAS & PKR taknak join perhimpunan sejuta umat

PAS berkemungkinan besar tidak akan menyertai Himpunan Sejuta Umat nanti. Sumber dari Pesuruhjaya PAS negeri nampaknya memang takkan join langsung.

Menurut sumber jugak, PKR tidak akan turut serta utk perhimpunan tersebut. Anwar dkabarkan berkata, perhimpunan ini tidak lgsg memberi faedah positif pada parti. So tak perlu pergi walopun dia seorg Islam.

Hahaha tahniah pd kedua2 parti yg selama ini kononnya bertunjangkan Islam, kini telah menidakkan hakikat tersebut.

Apakah faktor yg nyebabkan PAS & PKR tidak sanggup turut serta dalam perhimpunan ini?

Takot atau malu pada DAPig ker? Ataupun dlm plan jd Govt suatu hari kelak, Islam bakal diiktiraf bukan agama rasmi Malaysia lagi.

Memalukan sungguh! Berani katakan diri tu pejuang Islam tetapi bila dipersimpangan jalan maka strategi terus berubah.

Jika ianya utk kepentingan parti, mereka sggup melakukan apa saja biarpun nyawa menjadi taruhan. Siap ada yg mati dan ada pula berpura-pura mati. Seperti perhimpunan BERSIH yg lepas, lihat sajala berapa ramai yg dtangkap kerana menunjukkan kehebatan menentang & menentang POLIS.

Sudah pasti POLIS bukanlah organinasi yg memurtadkan org Islam tapi mengapa kali ini Himpunan Sejuta Umat yg bertujuan menentang isu murtad dkalangan umat Islam tidak dberi sokongan 100% oleh pembangkang?

Pelik bukan? Ternyata Islam bukanlah hal yg diutamakan oleh Pakatan Haram Jadah. Sungguh memalukan Anwar yg merupakan Ketua Pembangkang dan seorg Islam sendiri menolak perkara ini ke tepi!

Mungkin yg paling dititikberatkan mereka adalah perjuangan bersama musuh dlm selimut yg cuba menguburkan Islam suatu hari nanti.


P/s: siapa lagi yg sentiasa mempertahankan Islam di Malaysia ni.

Sent via my BlackBerry®

Post a Comment

0 Comments