Full Width CSS

Pelajar Malaysia Maut Dibunuh Di Indonesia

KUALA LUMPUR 8 Nov. - Seorang pelajar Malaysia di Malang, Indonesia maut selepas dia dibunuh ketika cuba menghalang seorang lelaki daripada mencuri motosikal beliau di hadapan rumah sewanya, di Lowokwaru, Kota Malang malam tadi.

Mangsa yang berasal dari Selangor dan sedang menuntut di semester lima Fakulti Perubatan, Universiti Brawijaya maut di tempat kejadian selepas lehernya dikelar dengan senjata tajam oleh suspek yang cuba melarikan motosikalnya.


Ulasan:

Inilah namanya ajal. Tak kiralah di mana saja berada dan apa jua situasinya. Maut tidak kenal tempat dan siapa orgnya tapi saya sangat bersimpati dgn apa yg terjadi.

Jika di Malaysia pun rakyat sendiri rasa tak selamat, apatah lagi berada di luar negara terutama di Indonesia. Rompakan dan pembunuhan di tanah air pun ada kalanya dilakukan oleh rakyat Indonesia.

Dalam hal ini adakah pihak berkuasa Indo akan bersungguh mencari pesalah dan dihadapkan ke muka keadilan. Adakah kerajaan Indo bersedia memohon maaf kpd keluarga mangsa & kerajaan Msia atas kejadian yg berlaku?

Jika seorang rakyatnya diusik, maka seluruh rakyat Indo akan mengamuk dan berhimpun kecam & bakar bendera Msia. Bagaimana pula hal ini, kita nak berhimpun juga tak di dpn Kedutaan Indonesia hari ni?

P/s: geram betol gua, org gaji dah 2 kali lari ni..
Sent from my BlackBerry® smartphone powered by U Mobile

Post a Comment

0 Comments