Full Width CSS

Red Warrior Kalah Tetap Dapat Imbuhan


KOTA BHARU, 19 Okt: Biar pun pasukan The Red Warriors (TRW) gagal melayakkan diri ke perlawanan separuh akhir Piala Malaysia, namun kerajaan negeri tetap menghargai kesungguhan pemain.

Sehubungan itu kerajaan Kelantan akan menyumbang sejumlah RM60,000 kepada pasukan bola sepak sebagai insentif penghargaan terhadap usaha mereka menaikkan imej negeri ini dalam sukan bola sepak negara.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Insan, Belia, Sukan dan NGO, Abdul Fattah Mahmood berkata, walaupun TRW gagal ke peringkat separuh akhir, namun kerajaan negeri tetap menghargai sumbangan pasukan itu.

Katanya, kesungguhan pemain tetap dihargai biar pun ketika menang atau atau sebaliknya.

”Pada perlawanan peringkat suku akhir baru-baru ini kita tewas kepada Terengganu dengan agregat 2-5 dalam perlawanan penentuan di Stadium Sultan Muhammad ke-1V,” katanya di sini.

Oleh itu beliau berharap peminat bola sepak perlu menyedari nasib tidak menyebelahi pasukan Kelantan tahun ini.

Kata beliau kerajaan negeri telah menghantar surat kepada Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) hari ini bagi menjemput pemain dan pihak pengurusan hadir pada majlis makan tengahari.

“Insentif itu akan disampaikan pada satu majlis makan tengahari bersama Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang akan diadakan di Dewan Teratai sebelum Hari Raya Aidiladha ini,” ujarnya.


Ulasan :

Banyak juga duit kerajaan negeri Kelantan ni. Yela walaupun jumlah sedikit RM60,000 tu.

Tapi katanya dulu kerajaan negeri tak punyai sumber kewangan yg banyak bagi membela rakyat miskin & memajukan negeri tersebut. Alih² ni ada duit terus lupa pulak ye.

Saya tak berniat nak bertanya dari mana datangnya duit tersebut tapi saya nak bertanya kpd kerajaan negeri, perlukah memberi imbuhan tersebut kpd pemain bola dan dalam masa yg sama masih ada lagi rakyat miskin tegar di negeri Kelantan?

Bukankah lebih mulia sumbangan itu diberikan kpd mereka yg memerlukan. Jika satu keluarga mendapat RM100 pun sudah memadai.

Tapi hmm lantak koranglah kerajaan negeri, bukan negeri tanah tumpah darahku pun. Apa yg pasti setiap tahun, saya ada menyumbang pada ekonomi negeri Kelantan dengan membeli belah di Rantau Panjang, Kelantan hehe. Ada la sikit tolong kan. Poor Tok Guru~


Post a Comment

0 Comments