Full Width CSS

Hang Kata Hang Terer



Hari tu bukan main beria-ia Adam Adli dan bebudak SMM nak berpidato di Padang Kota Lama, Penang. Kononnya, dorang nak tunjukkan dorang punya kuasa dalam mendesak kerajaan.

Tapi hari ni.., Adam Adli and the geng sudah takut beb.. Terus dorang batalkan pidato di Speakers Corner Padang Kota.


Janji hari tu pukul 1 nak buat speech.., tapi akhirnya gua dimaklumkan program dorang terpaksa dibatalkan atas sebab keselamatan.

Korang nak tahu sebab apa? Puncanya ialah.., ramai "anak-anak hantu Penang" sudah siap berkumpul di area tu khas untuk "bertinju" dengan mahasiswa penjilat Anwar..


Budak Bagan ada..., budak Jelutong adaa.., budak Balik Pulau adaaa.., dan budak Pmtg Pauh pun adaaaa.. Tunggu nak "beraksi" saja... Hahahaha...

So akibat sindrom telor dah masuk ke perut.., Adam Adli dan kengkawan pun tak berani muncul di Padang Kota ni.. 

Malu beb.. Dulu bukan main berani sangat dorang di PWTC.. Sekarang ni try lah tunjuk di Penang ni kalau nak rasa macam mana nak jadi "dalca"...


Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) bersama Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS) akan mengadakan jelajah ke semenanjung Malaysia untuk menyampaikan mesej serta tuntutan mereka.

“SMM & BEBAS akan memulakan jelajah ini dengan mengadakan serahan memorandum & sudut pidato Kebebasan Akademik di dua negeri di Utara Tanah Air,” kata kumpulan mahasiswa berkenaan dalam satu kiriman email kepada keadilandaily.

Turut serta dalam siri jelalah itu, ialah pemimpin mahasiswa Universiti Perguruan Sultan Idris, Adam Adli Abdul Halim yang baru-baru ini mencetuskan kontroversi apabila menurunkan bendera Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak.

Selain itu, ia turut disertai Pengerusi SMM, Ahmad Syukri Abd Razab, Safwan Anang (BEBAS), Adam Adli Abdul Halim (LMP UPSI), Haziq Abdullah (KAMI) dan Ekhsan Bukharee (AKSI).

Satu memorandum Kebebasan Akademik akan diserahkan kepada Kerajaan Negeri Kedah pada 29 Disember, jam 10 bertempat di di Wisma Aman, dan disusuli pidato Kebebasan Akademik di Padang Kota Lama, Pulau Pinang Jam 1 tengahari.

Sumber : MPP Online 

.

Hah tgk² ni. Cuak sungguh depa termasuklah dgn penyokong² dia hahaha

Post a Comment

0 Comments