Full Width CSS

Melayu Jangan Jadi Lembu !

Saya tertarik dgn artikel bengong dari Pakatan ni mengenai kebimbangan orang Melayu apabila Pakatan berkuasa kelak. Itupun kalau..

Kerusi Parlimen : Ini hanya retorik Pakatan sahaja. Yg dinyatakan ialah ahli parlimen Melayu sekarang lebih ramai dari bukan Melayu. Adakah jumlah ini akan terus kekal?

Andai kata tiba² ramai org Melayu yg bertanding dlm PRU 13 nanti kebanyakkannya kalah. Katakanlah Melayu hanya ada 3/4 daripada jumlah dalam Dewan Rakyat, adakah masih selamat perkara² yg dipertahankan UMNO selama ini spt Kedaulatan Raja² Melayu, Hak Istimewa Org Melayu dan mempertahankan agama Islam sbg agama rasmi di Malaysia.

Jika ia sbg janji & gerenti dari Pakatan, maka kita sebagai rakyat tidak WAJIB mempercayainya kerana Pakatan yg kita kenali mmg tidak bole mengotakan janji spt dlm manisfesto yg digembar-gemburkan pada PRU 12 yg lepas.

Kalau Anwar Ibrahim jadi PM pun, ada tak dia akan terus jaga Ketuanan Melayu ni? Adakah Anwar tidak akan diganggu dan dihasut oleh sahabat² sejati dia dlm Pakatan?

UMNO Rasuah, Kronisme, Rasis : Sebetulnya ingin juga mengetahui adakah mana² org berjawatan di dlm UMNO didapati bersalah kerana mengamalkan rasuah? Ada ker kes² mahkamah sebelum ini mendakwa pesalah rasuah terdiri daripada org UMNO?

Kadang² perkara yg didakwa oleh Pakatan ini kebanyakkannya tidak berasas. Ia adalah alasan utk Pakatan cuba menarik sokongan rakyat secara membuta tuli. Sedangkan tiada bukti berlakunya rasuah di kalangan org UMNO.

Kronisme dan rasis sukar utk katakan tidak berlaku. Jangan hala kan pada UMNO sahaja sebaliknya semua kaum dan parti juga terlibat dalam kronisme dan rasis ini.

Cuba tanya DAP, apakah parti mereka tidak mengamalkan kronisme? Lihat bagaimana sebuah parti yg 'dibintangi' Lim Kit Siang juga turut 'dishare' bersama oleh Lim Guan Eng dan share partner lain ialah rakan subahat sebantal mereka Karpal Singh yg turut mempunyai 'malaikat' kiri dan kanan iaitu Gorbind Singh dan Jardeep Singh.

DAP rasis ker?
Nga Kor Ming tu hina MB Perak.


"..di negeri Perak Darul Kartun ini, kita ada Menteri Besar Hitam Metalik..yg haram jadah itu.."

Tak rasis ker tu? Nak lagi?

Tgk PKR pula, adakah parti itu 'dimiliki' secara mutlak oleh Anwar Ibrahim yakni sbg Penasihat Parti kononnya, Presidennya pula isteri sendiri, Wan Azizah dan Naib Presidennya Nurul Izzah, anak. Itu kebetulan ataupun ketetapan?

Parti anak beranak ni bukannya memperjuangkan hak rakyat sebaliknya menggunakan platform ini sekadar memperjuangkan nasib Anwar Ibrahim yg sudah diketahui mempunyai masalah moral yg sgt dasyat.

PAS pula terlalu banyak amalkan kronisme & penyewelengan. Banyak yg berlaku tetapi disebabkan atas faktor PAS sebagai parti Islam maka rakyat terbatas melihat di sebalik kelembutan PAS. Tp rahsia ini tidak dapat dielakkan oleh PAS sendiri.

Isu balak yg diberikan oleh Nik Aziz kpd org² rapat dgnnya spt Razak Abas & Nordin Awang. Kebanyakan menerima imbuhan bulanan daripada Nik Aziz. Bagaimana pula dengan menantu Nik Aziz, Abd Ariffahmi Abd Rahman yg sebelum ini memegang jawatan Ketua Eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan?

Surat layang yg menuduh kronisme, salah guna kuasa dan mempersoalkan pelantikan anggota keluarga terdeka menerajui syarikat milik kerajaan (GLC) yg mempunyai peranan besar pd Ogos 2009.

Ini adalah beberapa contoh sikap rasuah, kronisme dan rasis yg diamalkan pembangkang. Persoalan ini harus ditanya kembali kpd Pakatan sebelum mereka membuat satu rumusan bahawa UMNO merupakan parti yg mempunyai segala sifat² yg dinyatakan spt di atas.

Lembu ni macam PAS tau. Bila diarahkan pi meragut rumput oleh tuan cina dia si DAP, dia pun pergi tapi kena tarik dululah hidung tu oleh PKR. Punyalah slow & lembab punya lembu.

Sekarang kita tahu siapa Melayu lembu itu kan.

Post a Comment

3 Comments

  1. melayu pas dan melayu pkr serta melayu anon 4.19 diperlembukan oleh cina dap!

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kerana berkongsi artikel bijak terlampau dari Pakatan tu.

    Telah aku perhatikan, kebanyakan hujah2 PR berdasarkan logik yang terpaksa (far-fetched). Mereka suka berkata, benda ini bagus sebab ini, yang akan membawa kepada ini #2, yang akan membawa ini #3, yang akan menghasilkan ini #4, lantas membuktikan kebaikan yang asal.

    Walhal, kebenaran selalunya amat mudah. PR suka beri pengolahan rumit, terima kasih lah. Aku tanak undi korang.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..