Full Width CSS

Mohd Aiman Ada Otak Berbanding Adam Adli



Pelajar begini yang patut menjadi idola kepada mahasiswa seluruh Malaysia... Bukan yang senang2 dikeldaikan oleh parti politik seperti Adam Adli.

Pelajar UTM, Mohd Aiman yang turut menyertai perhimpunan aman mahasiswa pro-aspirasi di hadapan pejabat KPT, Putrajaya semalam menuntut Adam Adli yang bertindak biadap menurunkan bendera PM di bangunan UMNO supaya meminta maaf kepada majoriti mahasiswa yang tidak bersetuju dengan tindakan dan kenyataan Adam yang menyatakan dirinya mewakili majoriti mahasiswa.


Aiman turut meluahkan kekesalannya terhadap Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah yang melayan minoriti mahasiswa yang didalangi SMM tapi tidak hadir semasa suara majoriti mahasiswa datang untuk menyerahkan memorandum kepadanya.

Aiman juga menasihatkan SMM supaya tidak lagi mengelirukan & menyesatkan mahasiswa demi fokus mereka kepada akademik.


Ulasan : 

Saya setuju dgn kata² yg dilontarkan oleh Mohd Aiman.

"Kita harus fokus pada akademik, di mana letaknya ketinggian ilmu kalo mahasiswa tidak menguasai ilmu. Kalo mahasiswa tidak menguasai ilmu bagaimana mahu menguasai ilmu politik.."

Kalo ilmu belum cukup di dada, tak perlu lah bercita² bermain dgn politik. Habiskan belajar dahulu kemudian barulah pikir mahu ceburi politik ataupun tidak.

Kepada Saifuddin Abdullah, saya tak tau nak cakap apa dah. Tepuk dada tanya Perdana Menteri keh keh keh..


Post a Comment

2 Comments

  1. Shaifuddin memang dah lama menyokong pembagkang tu..sejak dari dulu lagi....tapi PM relax aje tak mahu ambik tindakan secara drastik....tunggu ajelah kabinet revise nanti kantoi le dia....bukan pm yg singkirkan majlis tertingi umno...shaifuddin ni umpama duri dalam daging pada umno....jgn silap PM pun bijak membuat percaturan...habis lah masa depan dia.....his very2 stupid T/ minister....dia nak pi mana lepas ni? nak masuk pembangkang boleh lah......bodoh punya mamat....

    ReplyDelete
  2. apa pun gua respek kat mamat yang dok bercakap kat video nie... tapi gua lagi 2 kali respek kat aweks belakang dia...

    tengok mata jer dah terpikat... patut ler dia tutup muka... kalo tidak dah tentu tak boleh tidor malam...

    "dari mata jatuh ke hati"...

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..