PM

 photo IMG-20140720-WA0036.jpg

Friday, May 27, 2011

Subsidi Punya Hal


1. Bercuti keluar negara sekali setahun terutama selepas persidangan Dewan Negara - semua perbelanjaan ditanggung oleh kerajaan termasuk tiket penerbangan, hotel, duit poket sebanyak RM50,000.00. Kalau tidak bercuti keluar negara seorang menteri boleh menuntut sebanyak RM50,000.00 tanpa resit.

2. Bil letrik percuma ditanggung oleh kerajaan Malaysia

3. Bil Air percuma ditanggung oleh kerajaan Malaysia

4. Bil telefon percuma ditanggung oleh kerajaan Malaysia

5. Peruntukan perkakasan dapor/perhiasan rumah dll boleh dituntut setahun sekali sebanyak RM40,000.00

6. Sebuah kereta Mercedes S320, di lengkapi dgn telefon bimbit,satu pemandu,minyak percuma.Kalau guna khidmat pemandu kementerian, dapatlah duit percuma.(perdana sebagai kereta rasmi semata-mata)

7. Semua pemberian derma seperti kepada perkahwinan, kematian,atau pemberian kepada badan kebajikan kebajikan boleh dituntut.

8. Boleh mengadakan rumah terbuka setiap hari raya, segala perbelanjaan ditanggung oleh kerajaan. Kebiasaan Menteri menuntut sebanyak RM400,000.00

9. Setiap menteri biasanya tuntutan mereka sebanyak RM45,000.00 semua elaun perbelanjaan tidak termasuk elaun-elaun dalam slip pendapatan bulanan.


Nota Kakiku : Saya tak tau lah samada keterangan kat atas ni benar atau sebaliknya tetapi apa yg saya nampak adalah helah pemimpin pembangkang cuba menanam rasa benci kepada kerajaan BN.

Tapi adakah mereka berani keluarkan graft ataupun carta gaji ahli-ahli parlimen?? Ahli parlimen duduk mengangkang pun still dpt gaji RM300 sehari. Tuan² kali kanlah dengan sebulan pendapatan ahli parlimen pula. Tak kira sblh kerajaan ataupun pembangkang.

Cuma yg kelihatan hari ini, ahli parlimen pembangkang kurang dan malas menjalankan tanggungjawab mereka di kawasan masing². Mereka lebih suka berceramah, menghasut, mencari salah kerajaan dan menjahanamkan negara daripada buat keje. Sbg contoh : Bandar Tun Razak (i love Khalid Gaga)

Jgn kritik byk sgt psl subsidi yg kerajaan tanggung selama ni tapi sebaliknya kita cari cara penyelesaian yg terbaik utk semua. Pembangkang pun ada beli Beras Nasional (beras subsidi tu) dan mkn, lagi mau byk bunyik.

Thursday, May 26, 2011

Daftar Pemilih


Sudahkah anda mendaftar sebagai pengundi / pemilih?
Kalo sudah, baguslah tetapi jika belum, anda wajib mendaftar sebagai pengundi / pemilih.
Takda bayaran dikenakan untuk mendaftar.

Syaratnya adalah anda sudah berumur 21 tahun ke atas.

Hanya perlu bawa kad pengenalan (mykad) ke mana-mana Pejabat Pos Malaysia kemudian bagi tahu kat kaunter, nak daftar SPR.

Skg ni pun dh byk dh tmpt daftar pengundi SPR di kompleks membeli belah. Kalo ada kaunter daftar yg dikendalikan parti-parti politik, boleh juga anda mendaftarkan diri kerana ia akan terus direct online ke Ibu Pejabat SPR.

Mendaftar sebagai pengundi tidak beerti anda wajib mendaftar menjadi ahli parti politik seperti UMNO, MCA, MIC, PAS, PKR, DAPig dan lain-lain. Itu adalah optional je.

Kalo ada adik beradik, sedara mara, jiran tetangga dan rakan-rakan yg belum mendaftar lagi, sila bawa mereka juga. Mudah dan pantas.

Pastikan daftar undi di tempat anda bermastautin. Cth, kampung anda di Perlis tapi tinggal di Cheras, Kuala Lumpur. Maka bolehlah daftar utk mengundi di Cheras. Bukannya apa, sebenarnya lebih mudah kerana nak balik kampung pun jauh, kos lagi tu. Tarikh mengundi boleh jadi bila-bila masa saja.

Apa yang penting..

SAYA TAK KISAH ANDA NAK UNDI PAS, PKR atau DAPig TAPI YG PENTING ANDA MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI. INGAT UNDI ANDA PENENTU MASA DEPAN !!!


Kalo nak masa depan yg baik dan generasi akan dtg tidak menyumpah kita maka wajiblah undi Barisan Nasional (BN) ;D

Anwar Solo

Mata air dari Solo ye abang Nuar..
Mata air tu membawa maksud lelaki ker perempuan??


Seronok tgk depa semua dlm kete, gembira sungguh..
Dalam ramai-ramai tu, ada yg penah di 'try' abang Nuar x?? Hihihi..


*bila abang Nuar nak try Aleesha Farhana pulak?? hehe..

Tuesday, May 24, 2011

Mat Salleh Si Batu Api

Cuba tonton video di bawah ni.
Berkenaan isu Lynas akan membuka kilang di Kuantan.


Adakah mat salleh ni benar-benar berniat baik ataupun dia telah dibayar utk bercakap dlm bahasa melayu supaya org Melayu terikut dgn kata-katanya.

Mengapa dia tiba-tiba bercakap berkenaan isu pilihanraya akan dtg?
Mengapa dia bercakap tentang isu liwat?
Mengapa dia berbicara tentang isu perempuan Mongolia??
Kenapa dia meminta rakyat utk mengundi parti yg menguntungkan rakyat?
Kenapa dia terlalu menyibuk akan hal negara ni, hanya disebabkan kebolehan berbahasa Melayu maka segala isu perut hal di M'sia mahu diulas?

Ohhh Khalid Gaga


Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim berkata, ianya sebagai bukti kerajaan negeri terus memberikan sokongan kepada usaha murni pihak-pihak tertentu membantu golongan memerlukan seperti anak yatim, ibu tunggal dan mualaf. Namun katanya, Kerajaan Negeri akan memantau semua pertubuhan bukan kerajaan (NGO) kebajikan yang melibatkan kanak-kanak untuk memastikan keselamatan penghuninya terjamin. Kerajaan negeri juga akan mengenal pasti dan memastikan lokasi yang akan diberikan kepada pemohon adalah selamat dan prosedurnya tidak menyalahi undang-undang.

"Kerajaan negeri telah memutuskan untuk memberi tapak tanah milik kerajaan negeri dengan bayaran sangat rendah iaitu tidak lebih satu ringgit untuk usaha kebajikan," kata beliau selepas mendengar taklimat dan melawat tempat kejadian tanah runtuh di Madrasah Al-Taqwa, Hulu Langat, petang semalam. Beliau berkata, pentadbiran sesuatu institusi kebajikan yang dibina juga akan dipantau bagi mengelakkan sebarang kejadian buruk berlaku.

Selain itu, Khalid meminta Kerajaan Pusat mempamerkan lokasi-lokasi yang berisiko tinggi mengalami tanah runtuh kepada orang ramai supaya kerja pemantauan boleh dilakukan secara bersama dan lebih kerap. Kajian ini katanya telah dibuat selepas tragedi tanah runtuh di Bukit Antarabangsa pada 2009 lalu. Kerajaan Pusat telah meletakkan hasil kajian ini dibawah pengawasan Jabatan Perdana Menteri dan Kerajaan Negeri telah dihalang dari mempamerkan hasil kajian ini kepada orang ramai. “Maklumat kajian ini penting untuk meningkatkan kesedaran orang ramai. Jika orang ramai dimaklumkan, mereka boleh melakukan pemantauan awal di kawasan mereka yang mungkin termasuk dalam lokasi-lokasi berisiko tinggi,” katanya. Selain itu beliau juga berkata, Kerajaan Selangor membuat keputusan bahawa madrasah tersebut tidak boleh diduduki sehingga satu keputusan dibuat mengenai statusnya.

Mengenai anak-anak yatim yang selamat dalam kejadian itu, Khalid memberitahu mereka akan ditempatkan di sekolah tajaan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) Sementara itu, beliau mengulangi ucapan takziah kepada keluarga 16 mangsa yang terkorban dalam tragedi tanah runtuh itu. “Saya juga mewakili rakyat Selangor mengucapkan jutaan terima kasih kepada Tuanku Sultan Selangor yang telah berangkat melawat tempat kejadian hari ini. Keprihatinan baginda telah memberi kekuatan kepada keluarga mangsa-mangsa yang terlibat dalam kejadian ini,” katanya. Beliau turut mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang prihatin dengan menghulurkan pelagai bantuan kemanusiaan termasuk pasukan keselamatan dan polis yang sanggup mengambil risiko ketika menjalankan kerja-kerja mencari dan menyelamat mangsa. “Saya percaya kita semua telah berusaha sedaya upaya untuk menghulurkan bantuan kepada semua mangsa sama ada yang terselamat atau yang terkorban serta ahli keluarga mereka,” katanya.

Semalam adalah hari pertama Khalid melawat tempat kejadian selepas menempuh perjalanan selama 40 jam dan membatalkan seminar di Aspen Intistute, Amerika Syarikat. “Saya amat terkilan dengan kejadian tanah runtuh walaupun kerajaan negeri telah mengambil langkah-langkah sepatutnya untuk meningkatkan tahap kesedaran pemilik tanah terhadap pembangunan cerun,” katanya. Turut bersama beliau penasihat ekonomi Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Khusrin Munawi,ahli Parlimen Hulu Langat, Dr. Che Rosli Che Mat dan beberapa Exco kerajaan negeri yang lain.


Nota Kakiku : Alhamdulillah, akhirnya Khalid Gaga berjaya melawat mangsa-mangsa tanah runtuh. Cuma nak dapatkan kepastian, adakah nnt permohonan tanah utk buat tempat kebajikan di S'gor akan dijual pada kadar RM1 juga?? Terima kasih Khalid kerana sudi menziarahi mangsa. Bila nak mai parlimen Bandar Tun Razak? Lama tak nmpk muke..

Wednesday, May 18, 2011

Yeah Parti !!


Jenama parti politik di Malaysia ini umpama lambakan jenama barangan kecantikan & kosmetik yg byk terdapat di seluruh tanah air. Menurut pendaftaran parti di Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) ada 39 buah parti politik di negara ini. Dalam banyak² jenama tersebut, satu nama sahaja yg layak utk dipercayai iaitu Barisan Nasional (BN).

Pasal apa saya cakap BN?
Lihat sajalah terlalu banyak pembangunan dan nikmat yg dapat dikecapi dari pentadbiran BN. Bukan saja hari ini tetapi telah hampir 54 tahun dahulu kita sudah mula merasai nikmat ini. Apa yg pasti setiap tahun, nikmat yg kita perolehi bertambah² baik dan syukur, alhamdulillah nikmat kurniaan Allah S.W.T ini berkat usaha rakyat bersama berpadu tenaga membina negara Malaysia.

Itulah berkat dalam BN, di mana semua bangsa bersatu padu demi satu perjuangan iaitu memajukan serta membangunkan negara tercinta, Malaysia.

Dalam 'kemeriahan' parti politik di M'sia ini, terdapat 3 parti pembangkang yg 'femes' dan bakal menghuru-harakan negara.


Lihat di bawah..


i- Parti Islam Se-Malaysia (PAS) - lihat saja pada nama parti ni, sepatutnya disingkatkan menjadi PIS bukannya PAS. Mana datangnya abjad A pada awalan nama tersebut? Ini saja dh menunjukkan bahawa Parti Islam Se-Malaysia tidak betul dari mula pemilihan nama. Senang cerita, PAS adalah parti mabuk dan tiada pendirian yg teguh. Selagi Tok Guru nya masih di atas, selagi tu lah PAS tiada pendirian yg tetap. Hudud ke mana, huduh je nampak.

Kalo mereka berkuasa, alamatnya Malaysia boleh jadi mcm Kelantan, tiada pembangunan dan ekonomi negara lebih kurang tahap pasar malam je. Tambahan, jika nk taubat & kembali ke pangkal jalan, adalah tidak digalakkan join PAS kerana ia akan menyesatkan anda lagi.

ii - Democratic Action Party (DAP) - ada demokratik ker parti ni? bukankah perjuangan mereka ini lebih menjurus kepada Parti Komunis atau sama seperti parti di Singapura sana tu, People Action Party, (PAP)? Adakah DAP ikhlas berjuang sama-sama utk rakyat Malaysia atau adakah mereka berjuang utk anak, keluarga dan bangsa sendiri?

Jgn bermimpilah DAP akan memberi impak positif pada negara. Kalo mereka berkuasa, maka akan tergadailah negara Malaysia tercinta ni. Akan wujudlah sebuah lagi negara yg bertuankan Amerika dan tidak tertulis lagi pada passport larangan ke negara Israel. Org BN mampus ditembaknya.

iii - Parti Keadilan Rakyat (PKR) - hah parti ni mmg takda hala tuju yg tepat. Asas pembentukan parti ini adalah memperjuangkan nasib DSAI semasa dipenjarakan dahulu. Skg hala tujunya nak naikkan Penasihat parti menjadi Perdana Menteri.

Tujuan lain ditubuhkan adalah utk menghuru-harakan dan menjahanamkan negara. Skg ni dh ramai dh ahli dia lompat keluar parti pasal semuanya takut diliwat dan rawat. Makin berleluasa lah gejala gay breng ni, astaufirugallah al azimmm. Kalo mereka berkuasa, makanya kiamat lah dunia. Dajal ni, dajal !!



Kepada anda diluar sana yg masih lagi di atas pagar mahupun yg telah kembali ke pangkal jalan politik. Sedarlah selagi kita masih berkuasa, hak dan kebebasan rakyat tidak akan dinafikan. Undilah BN utk kesejahteraan anda dan warisan anda semua.

Kalau anda masih dok perkatakan isu harga minyak yg naik, sebenarnya anda masih lagi membiarkan minda tertutup dek pemikiran kolot pembangkang. Harga minyak naik bukan pasal kerajaan nak pekene kan rakyat tetapi pasaran harga minyak dunia telah naik mendadak. Lihatlah skg ni, kerajaan terpaksa menanggung banyak subsidi utk rakyat. Kalo takmo baca Utusan dan tonton TV1 & TV3 takpe tapi tontonlah CNN, CNBC, Al Jazeera. Lihat perkembangan dunia luar yg memberi efek kepada negara Malaysia.

Tuesday, May 17, 2011

Bersatulah

Inilah padahnya jika kita sesama Melayu & Islam bergasak di Malaysia.
Orang lain akan mengambil kesempatan spt menangguk di air yg keruh.
Macam-macam boleh jadi jika kita bercerai berai.


Utk makluman, darah mamat ni HALAL utk dibunuh.

Ini lagi satu video penghinaan kepada umat Islam.


Siapakah yg patut dipersalahkan?
UMNO, PAS atau PKR??

Mulai hari ini, berhenti menyalahkan satu sama lain. Kita perlu banteras bersama. Kita perlu berusaha menyekang gejala menghina Islam.

Kita boleh flag video-video ini dan saya telah lakukan perkara tersebut.
Harap pihak tertentu mengambil tindakan kepada mereka ini. Kena lakukan sesuatu supaya keharmonian negara tidak digugat.

Sunday, May 1, 2011

Bakal Ahli Parlimen Bdr Tun Razak

Hmmm saya yakin setiap kali persidangan cawangan dan bahagian sayap UMNO pasti akan tertumpu kepada isu bakal ahli Parlimen yang bakal mewakili rakyat untuk Parlimen 124 Bandar Tun Razak. Ini isu yg tiada kesudahan.

Seperti penggal-penggal sebelum ini, Datuk Seri Tan Chai Ho dari MCA merupakan ahli Parlimen kawasan ini untuk 2 penggal berturut-turut. Pada pilihanraya yang lepas, beliau telah tewas pada calon yang pertama kali bertanding di sini iaitu Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Kini tumpuan ahli-ahli UMNO terarah kepada isu calon Melayu yang bakal mewakili mereka untuk pilihanraya ke 13 akan datang ataupun pilihanraya kecil utk masa terdekat (manalah tau, Khalid Gagap terkeluar plak video porno jugak hehe..). Kerana ada kalangan mereka yang berpendapat jika diletakkan calon Melayu pasti undi Melayu tidak akan pecah kepada dua atau lebih.

Mungkin di sebelah pihak MCA, MIC dan PPP, mereka juga mempunyai keinginan yang serupa dengan UMNO. Masing-masing mempunyai pendapat sendiri.
Tetapi kita perlu juga menghargai kebijaksanaan kepimpinan parti utk meletakkan calon yang sesuai di sini.

Tapi bagi saya, kemenangan BN di Bdr Tun Razak bukannya kepada calonnya tetapi parti manakah yang kita pangkah untuk menang. Jika kita memangkah calon Cina sekali pun, yang memimpin negara tetap Melayu. Jika kita memangkah calon atas nama Melayu (bkn BN), kita belum tentu boleh senang kerana yang di atasnya belum tentu Melayu yg ikhlas utk Melayu.

Cuma asas kepada kemenangan biarlah kuat dan kukuh. Maknanya BN perlu mendapat kemenangan yang selesa dan terbaik.

Untuk menang, bukannya senang. Ia memerlukan daya usaha yang lebih dan pengorbanan dari pihak yang berminat untuk memimpin. Kemenangan utama bagi UMNO & BN ialah dengan mencari seberapa ramai anak-anak muda tidak kira bangsa ataupun berlainan parti politik utk mendaftar sebagai pemilih di Suruhanjaya Pilihanraya (SPR).

Pastikan mereka ini turun mengundi untuk negara dan apa yang lebih penting adalah mereka wajib mengundi BARISAN NASIONAL utk masa depan yang lebih baik dan bernilai. Tidak kisah samada calon yg mewakili BN terdiri dari Melayu, Cina, India ataupun lain-lain etnik tetapi apa yg penting adalah mereka merupakan parti kompenan untuk BARISAN NASIONAL.

Jika BN kalah lagi utk parlimen ini, saya adalah orang yg paling kecewa kerana tidak dapat membantu BN utk merampas kerusi ini kembali. Usaha merampas kerusi parlimen ini bukanlah kerja saya seorang sebaliknya perlu ada usahasama semua orang yg mahu melihat BN kembali menerajui parlimen ini. Begitu juga dengan kerjasama yg perlu dijalinkan antara parti kompenan iaitu MCA, MIC dan PPP di parlimen ini.

Sedarlah wahai semua, kita kian kesuntukan masa. Kerana pilihanraya umum akan berlangsung dalam masa terdekat ini. Jika kita terus leka dan terus dibuai mimpi-mimpi indah, sampai bila-bila lah kita tidak akan merampas kembali kerusi parlimen Bandar Tun Razak.

Melayu perlu ubah persepsi mereka terhadap calon parti BN.
Jangan biarkan diri Melayu ditipu dan dikencing oleh mereka yg tidak ikhlas bekerja dengan Melayu spt Anwar Ibrahim, Nik Aziz dan Lim Kit Siang.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...