PM

 photo IMG-20140720-WA0036.jpg

Thursday, June 30, 2011

Gambar Pejabat Bahagian UMNO Bandar Tun Razak

Laporan Polis yg dibuat oleh Exco Pemuda UMNO Bandar Tun Razak di Balai Polis Salak Selatan.

Kesan cat kuning yg disimbah di hadapan pintu masuk Pejabat Bahagian UMNO Bandar Tun Razak.

Kredit : Adnan Seman

Bos, Saudara KP Rizalman dan lain² takda, pegi BERPERANG dgn AMK di Tropicana.


P/s: Gambar ayam sembelih takda. Dah goreng kasi org² PKR makan tghari td hehe..


PATRIOT dan 7 Eleven

Rentetan dari malam 27 Jun 2011 yg lepas, kini Patriot kembali mengganas semula di Pejabat PKR.

AMK nak sgt berhadapan dgn Patriot. Sekarang Patriot sudah mari. Apa cite?

Utk pengetahuan puak AMK, Patriot sekarang sudah BERSEDIA 24 JAM mcm kedai 7 Eleven tu. Anytime panggil, bole turun. Bukan WP & S'gor je turun, 1 Malaysia boleh turun. Takda hal lah..

Ini lagi hebat dari bapakanda & abanganda tu.

Inilah akibatnya jika AMK berani mencabar Pemuda Patriot utk 'repeat' semula berhimpun di hadapan pejabat PKR. Jangan disentuh api yg sedang marak membara ni. Nasib baik Polis ada, kalo Polis takda, ada yg tak dpt turut serta BERSIH, 9 July 2011 nnt.

So bile pulak hangpa AMK ni nk dtg Ibu Pejabat UMNO??
Bukan Pejabat Bahagian UMNO ye mcm yg puak² lu org campak ayam mati pagi td. Itu kerja org pengecut mcm Ketua AMK lu org yg perot besar (spt gambar di bawah hahaha)


Kitorg sudah dtg Ibu Pejabat PKR, korang meh dtg Ibu Pejabat UMNO. Jemputlah datang, bawak keranda masing². Kain kapan, Patriot sudah sediakan, free of charge sbb kerajaan UMNO/BN kan kerajaan kebajikan.

Tapi kalo dtg nak register masuk UMNO, pegi mana² Pejabat Bahagian UMNO.

Peringatan kpd AMK, ini adalah pengajaran utk hangpa. Kalo ilmu belum cukup di dada jgn berani mencabar org. Lepas ni mmg takda maaf bagimu.

Ayam & Cat Kuning Pejabat Bahagian


Kakitangan pejabat UMNO Bahagian Cheras dan Bandar Tun Razak di Kuala Lumpur pagi Khamis terkejut besar bila mereka hendak masuk kerja.

Ini bila didapati ada ayam sembelih dan cat warna KUNING dilempar oleh orang tidak dikenali di situ.

Empat ekor ayam sembelih di lempar ke dalam pekarangan UMNO Bahagian Cheras di Jalan Peel manakala enam ekor di pejabat UMNO Bandar Tun Razak.

Ketua UMNO Bahagian Cheras Datuk Syed Ali Alhabshee yang dihubungi Agendadaily menyifatkan perbuatan tidak bertanggongjawab ini sebagai satu provokasi.

“ Kita tidak tahu kerja siapa...tapi ini satu kerja jahat nak cetuskan ketegangan,”tegasnya.

Apapun beliau telah meminta para ahli UMNO di bahagian itu agar bersabar dan serahkan kejadian ini disiasat oleh pihak polis.

Ketua Pemuda UMNO Bahagian Bandar Tun Razak, Saudara Rizalman Dato' Mokhtar juga kesal dengan tindak tanduk seumpama ini.

Beliau turut meminta ahlinya bertenang dan biar pihak polis siasat kes.

Sumber : Agendadaily

Ulasan :

Alahaiii kasi ayam je ker? Napa tak dicampakkan lembu, kambeng, badak sumbu atau gajah sembelih je dpn pejabat bahagian?? Takde bajet ker? Kah kah kah kah..

Buatlah mcmne sekali pun, Patriot takkan sesekali berundur lah wahai puak lahabau !! Ini semua keje org² yg takut dgn 'ancaman' paling dasyat oleh Patriot.

Secara tidak langsung juga, Patriot telah mendapat sokongan ramai atas perbuatan yg 'berhemah' dari puak lahanat + lahabau ni. Ni yg makin berkobar² tggu 9 July 2011 hahaha..

Lepas ni kalo nk campak binatang apa² dpn pejabat bahagian tu biarlah tak disembelih lg. Biar geng UMNO yg sembelih, boleh wat kenduri rakyat. Sbbnya yg disembelih oleh puak lahabau ni, kita tak tau la sembelihan yg betul mengikut syarak atau tidak sbb mereka ni nama je Islam hehehe..

P/s: mintak TOLONG sgt², jgn campak Nik Ajis dpn Pejabat Bahagian UMNO ya~ Najis tu..

Tuesday, June 28, 2011

Nak Lawan KUNING

Pemuda Patriot UMNO, PERKASA, Silat Lincah Malaysia, MIC dan beberapa NGO Melayu telah menyatakan persetujuan mereka utk turun pada 9 Julai 2011 ini. Semuanya dengan satu tujuan dan satu motif iaitu menghalang kumpulan BERSIH.

Tak sabarnya nak tunggu 9 Julai 2011 nanti. Nak tgk kumpulan mana lagi ramai samada pihak yg benar ataupun pihak kunin. Tapi yg pasti pd hari tersebut, si penganjur akan berkata..

"..kita sudah hampir sampai di Istana Negara utk serahkan memorandum tetapi telah dihalang oleh POLIS ***** UMNO dan BN. Bagaimanapun kita akan cari tarikh yg sesuai utk serahkan memorandum ini.."

Hah itu semua alasan orang penakut. Sedangkan si penganjur ni dok melepak je kat rumah. Semua ni sandiwara pembangkang ja. Yg pasti pada hari tersebut juga si Mat Sabul akan ditangkap Polis. Manakala si Ambiga Petualang Negara akan menyorok di belakang undang-undang.

Abang Polis nanti kalo tangkap puak BERSIH ni tlg lempang kepala dorg skali

Tapi kebelakangan ni mana hilangnya suara-suara Cina DAP?? Sudah hilang taringkah atau mereka ada plan yg lebih baik utk menjahanamkan negara?? Atau DAP sudah merancang utk keluar dari KL agar pada pilihanraya akan dtg, DAP dilihat sebagai parti yg tidak menghuru-harakan negara dan sekaligus diberi kepercayaan rakyat menerajui kerajaan selepas PRU 13???

Ini pun kita kene jaga juga. Bukan boleh percaya CINA KOMUNIS ni.

Nasihat saya pada semua PATRIOT di pihak yg benar, jgnlah kita menimbulkan huru hara kerana kedatangan kita pada hari tersebut adalah utk tidak membenarkan suasana huru hara daripada terjadi.

Jgnlah kita mengganggu periuk nasik peniaga kecil, pekedai, pemandu teksi dan membantutkan perjalanan pelancong asing ke serata tempat menarik di KL. Tujuan kita adalah utk membantu pihak-pihak yg 'bakal' teraniaya di KL.

Kepada pihak berkuasa, kami rela ditangkap dan disumbat ke lokap sekiranya usaha kami ini tidak mengancam keamanan dan keselamatan negara tercinta.

P/s: mana PEKIDA???

BERSIH tukar lokasi berhimpun

Dengan sedikit provokasi daripada Pemuda Patriot UMNO, ahli jamaah BERSHIT semakin bimbang akan risiko yg bakal mereka hadapi nanti pada 9 Julai 2011.

Bukan shj mereka akan berhadapan dengan tindakan PDRM (kemungkinan ATM masuk juga) malahan mereka akan berdepan dengan kumpulan Patriot UMNO dan terpaksa berhadapan di benteng terakhir di Istana Negara adalah kumpulan PERKASA.

Itulah kebimbangan mereka sekarang. Samada mahu turut serta bersama Ambiga Petualang Negara & Mat Sabul ataupun menghadiri kenduri jiran tetangga shj. Baju warna kuning BERSHIT dah siap tergantung tetapi tak tau nak pakai atau tidak.

Dengar cerita si Ambiga Lahanat tu dah tukar pelan berhimpun atas arahan Anwar Ibrahim. Katanya mereka akan berkumpul di Port Dickson, Negeri Sembilan. Wallaweyyy tukar tempat plak.

Bimbang akan keselamatan kpd bakal² 'perusuh' dan anak ikannya iaitu Mat Sabul maka Ambiga bersetuju menukar tempat berhimpun BERSIH.



Ni yg feberet Anwar~ hehe

Pemuda Patriot UMNO


KUALA LUMPUR, 28 Jun — Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Rizalman Mokhtar mempertahankan tindakan ‘ganas’ sekitar 600 ahli sayap itu di luar ibu pejabat PKR dekat sini malam tadi atas alasan ia satu-satunya cara untuk memastikan pesaing politik menerima mesej bahawa ia tidak akan bertolak ansur dengan sebarang ancaman ke atas pemimpin mereka.

“Kami tahu pemimpin-pemimpin PKR di belakang ugutan bunuh ke atas Ketua Pemuda kami. Itu sebabnya kami mahu menghantar mesej. Jangan cuba main-main dengan kami,” kata beliau (gambar) kepada The Malaysian Insider ketika dihubungi pagi ini.

Rakaman gelagat mereka mengepung ibu pejabat PKR lewat malam tadi boleh diikuti di YouTube.

Sesetengah pihak menyamakan tindakan mereka itu seolah-olah aksi ‘mat rempit’.

Rizalman tidak menafikan label itu selepas sayap tersebut berjanji akan mengadakan perhimpunan balas dengan aman pada 9 Julai ini.

Bersih merancang untuk mengadakan Himpunan Bersih 2.0 pada tarikh tersebut.

“Kami tidak melihat adanya cara lain. Jika kami melakukan dengan cara yang baik, kumpulan macam ini, sangat sukar untuk bercakap dengan mereka. Mereka selalu mempolitikkan isu-isu semasa,” katanya yang merujuk kepada PKR.

“Ini adalah tahap maksimum untuk menunjukkan kami ini serius,” kata beliau. -TMI

Ulasan :

Tahniah kpd Ketua Pemuda Wilayah Persekutuan & Bahagian Bandar Tun Razak, Saudara Rizalman Datuk Mokhtar dan kpd semua Pemuda Patriot UMNO!!

Apa ada hal bro, pembangkang sbenarnye yg takut dgn byg² sdr. Skg dah ternyata hasil gertakan Pemuda Patriot UMNO mlm td di hadapan Pejabat PKR dah membuatkan ramai ahli² PKR berpikir 2 3 kali utk menyertai Perhimpunan BERSIH 9 Julai 2011.

Jgn ingt Pemuda Patriot UMNO akan duduk diam dan memerhatikan shj tingkah laku jahat pembangkang yg paling kurang ajar membelakangkan undang². Siapa yg mula² menimbulkan provokasi? Kalo takda angin masakan pokok boleh bergoyang. Kalo takda sapa yg meniup api kemarahan, masakan juga ia boleh membakar perasaan sakit hati rakyat berkenaan BERSIH.

Soal kenapa Polis tak ambil tindakan tu, terpulanglah pada Polis kerana Pemuda Patriot UMNO berkumpul semalam adalah sekadar memberi amaran shj tetapi tidak mendatangkan bahaya serta ancaman nyawa serta keselamatan kpd lain² pihak.

Hal nak bakar pejabat PKR tu adalah tidak benar. Sebaliknya Pemuda Patriot UMNO ni sengaja mahu menggertak. Tetapi jika benarlah mereka nak bakar, lebih elok lah mereka bakar semua barisan kepimpinan PKR dan BERSIH 2.0. Cilaka² semua !!~

Ahli PKR pun mula menjaja cerita sana sini dok kata bdk² Pemuda Patriot UMNO telah dibayar oleh penganjur. Ehhhh soal dibayar atau tidak lantak lah pegi la. Kalo mereka dibayar sekalipun tentu utk mengisi minyak dan upah utk sama² berhimpun. Ini semua kes jeles AMK kerana mereka tidak mendapat privilege sebegini spt UMNO.

Sudah²lah wahai pencacai² Anwar Ibrahim. Masih ada masa lagi utk kalian semua kembali ke pangkal jalan dan bertaubat kerana dek kerana sifat kalian ni nanti akan memecahkan perpaduan bangsa Melayu dan menghancurkan negara.

Lihatlah video di bawah dan direct ke laman Youtube, komen² ketakutan puak² pembangkang.

Friday, June 24, 2011

Cara Berjimat

Ni saja nk kongsi cara bagaimana nk menjimatkan elektrik. Kan tarif elektrik naik ni huhu..

Sila usha video di bawah. Boleh amalkan jika berminat :D



Tapi jika anda tanya saya bagaimana cara nak menjimatkan bil ASTRO, caranya begini :
i) kurangkan channel langganan anda spt remove kartun, world news & channel movie
ii) berhenti melanggan ASTRO.

Saya prefer yg kedua tu psl saya akan berbuat demikian jika ASTRO tetap dgn pendirian menaikkan bil bulanan.

Berita Tergempar - Hot Video BERSIH 2.0

Setiap kali ada kejadian atau perkara yg besar utk negara kita, pasti video ni akan keluar. Saya mmg suka sgt² kah kah kah..

Ini adalah kamera tertutup dari mesyuarat tergempar BERSIH..

Karakter utamanya ada Anwar.. Bayangkan...


Ha ha ha ha berapa kali entah si Hitler ni nak marah..

Kredit : 1peluru.blogspot.com

PASti Berjaya


Tahukah anda bahawa kebanyakan ahli² PAS yg akan terlibat dgn 'perhimpunan' BERSIH akan datang tidak mengetahui motif dan dalang di sebalik perhimpunan ini.

Rata² ahli PAS ini berkata mereka bertindak demikian utk menumbangkan kerajaan yg kejam dan PAS ingin mewujudkan sebuah negara Islam. Tetapi sebenarnya mereka telah tertipu dgn lakonan Mat Sabul iaitu 'anak ikan' si Ambiga Petualang Negara.

Sama lah spt kes si Teoh Bengkok tu terjun bangunan SPRM sbb nak selamatkan 'maruah' org² yg terlibat dgn skandal rasuah tu. Si PAS dan Melayu yg jahanam ni pun pegilah sokong sbb katanya dia dianiaya. Sedangkan si Teh O Beng ni tgh ketawa terbahak² dlm kubur tu dok gelakkan ramai org tertipu dgn muslihat dia. Nak² plak Melayu skali termasuk dgn Anwar Yibrahim tu haha..


Berbalik kisah PAS ni, umum mengetahui deklarasi PAS utk mewujudkan negara Islam sudah tiada lagi selepas Muzakarah Tahunan PAS baru² ini sebaliknya PAS berhasrat mewujudkan negara berkebajikan. Tetapi spt kita sedia maklum juga, ahli PAS ni mempunyai satu sifat yg 'malas amek tahu' atau senang cite malas nak korek lebih lanjut sesuatu kisah tu.

Mereka percaya dgn apa yg didengar dan dicanangkan dari org PAS sdr dan tidak percaya dgn apa yg dilihat dan dicakap oleh pihak lain terutama dari Kerajaan, TV3, RTM dan Utusan Malaysia (maknanya kes kereta eksiden smpai mati tu, tipu gak la??). Itu sikap PAS dari dulu sampai skg. Dari generasi tua sampailah generasi muda.


Mereka yakin dgn apa yg dikatakan Mat Sabul itu benar kerana dakwa mereka pemimpin spt itu wajib ditaati dan dipatuhi. Tetapi pemimpin negara spt Perdana Menteri dan seluruh barisan kabinetnya WAJIB ditentang.

Kalo terjumpa kat mana² tolong baling taik

Yg lagi kesian, mereka tidak kenal siapa Puan Guru Ambiga. Si bitch ni adalah orang yg paling memusuhi dan pembenci Islam di negara ini. Dia adalah org yg memperjuangkan hak org² Islam yg murtad spt kes Lina Joy. Dia juga pendokong dan penggerak IFC (interfaith commission) dalam erti kata lain ejen Yahudi.


Kesian benar lah pengikut PAS yg taat sgt ni. Senang² diputar belit oleh pemimpin mereka. Paling kesian adalah pakcik² (veteren) PAS yg berjuang bermati-matian.

Sedangkan mereka lupa bahawa segala perbuatan spt menghina dan menghuru-harakan keamanan negara boleh mendatangkan dosa juga. ALLAH tak suka hambanya berbuat begini.

Dalam masa yg sama mereka terlupa utk memperbanyakkan amal ibadat kerana umur sudah makin meningkat. Kubur sudah kata marilahhhh, rumah sudah kata pergilahhhh tapi pemimpin PAS asyik dok kata berjuanglahhhh, fisabilillahhhhh !!

Aku dok kata pirahhhh PAS mabuk !!!

Wednesday, June 22, 2011

Anak² Sebagai Benteng BERSIH

Kebiasaan yang kita dgr adalah ibu bapa sebagai benteng (penjaga keselematan) kpd anak² tp pada 9 Julai 2011 akan dtg, keadaan sebaliknya akan terjadi di mana anak² akan menjadi benteng kepada ibu bapa yg pengecut dan bacul.


Mengapa anak² yg tidak bersalah dan tidak mengerti apa² sering dijadikan boneka oleh pembangkang semasa perhimpunan haram?

Ohh jika bawa anak, pastinya pihak berkuasa tidak akan bertindak kasar kpd anak² dan ibu bapa. Itu satu persepsi yg baik tetapi kelihatan terlalu pentingkan diri sendiri.

Dek kerana Ambiga Pokemak & Mat Sabul tu, anda sanggup mempertaruhkan nyawa, keselamatan anak² utk turut serta dlm perhimpunan 'aman' ni??

Sebelum 9 Julai 2011 ini, Kementerian Pelajaran WAJIB memberi amaran kpd semua pelajar & penjaga agar tidak melibatkan diri serta anak² pd perhimpunan ini jika tidak mahu diambil tindakan tatatertib.


Termasuk juga pelajar universiti & kolej di bawah seliaan kerajaan. Kalo didapati bersalah dan perlu buang, buang shj !!!

Saya percaya org yg pendek akal spt pembangkang shj akan berbuat demikian. Cadangan saya pada pihak berkuasa dan berwajib.

i- POLIS : Tangkap anak² yg masih bersekolah berkeliaran semasa perhimpunan tersebut.
ii - WARTAWAN : Ambil gambar anak² ini dan trace utk diambil tindakan di sekolah. Tangkap mak bapak dorg.
(utk yg pakai baju kuning 'BERSIH' shj)


Sudah tiba masanya semua pihak mengambil peranan masing² utk memastikan masa depan anak² ini lebih terjamin walaupun mak bapak dorg tak mau menjamin masa depan anak² sendiri.


Yg terjadi itu semuanya ketentuan takdir, jgn nak salah POLIS.

Tuesday, June 21, 2011

Anwar Berjalan²

Ternampaklah link video ni pada wall FB seorang 'org kuat' dlm Pakatan Rakyat. Kononnya video ni utk kempen kpd rakyat la.

Maka ternampaklah Anwar b'jalan 'seorang' diri meninjau sistem pengangkutan awam. What the hell, naik LRT aliran Kelana Jaya je? Cuba lah naik k0muter, bas metrojaya tgk. Barulah berjiwa rakyat, barulah faham kehendak rakyat.

Ini setakat naik LRT pastu lepak mcm org buta kt stesen, salam semua org, minum teh tarik, lagi mau cite masalah rakyat?? Duduk kt restoran mcm tu cite MLM boleh la kot. Tipu sana, tipu sini. Keliling yg duduk tu semua org² dia. Jadi pada siapa dia bertanya masalah yg dihadapi rakyat sbenarnya??

Tgk kat 2:38 - nampak sgt dia suka perempuan cina kan kah kah kah.. Anwar ohh Anwar..


Kalo nak berjanji bagi macam² pada rakyat, boleh lah. Tapi cuba tgk tunaikan janji tengok..
Apa Pun Tak Boleh..

Slogan Anwar yg baru - DemiRakyat (kapla buto hang)

Monday, June 20, 2011

Blogger SOKONG PDRM

Tuan² semua dibenarkan dan dijemput utk meletakkan logo ini di blog masing² sebagai tanda sokongan kita para bloggers kepada anggota serta keseluruhan unit Polis DiRaja Malaysia.


Perhimpunan Pelancaran Gerak Aman Anti BERSIH 2.0

Berikut adalah gambar-gambar yg berjaya dirakamkan semasa Perhimpunan Pelancaran Gerak Aman Anti BERSIH 2.0

Tempat : Padang Sultan Sulaiman, Kg. Baru
Masa : 3.00 Petang


















Ini adalah di antara rakyat yang tidak mahu bersekongkol dengan Ambiga Lahanat Si Penjahanam Negara Malaysia.

Ternyata ini perhimpunan ini bukan sahaja utk Melayu tetapi melibatkan kaum Cina dan India juga. Bukan semua orang mahukan reformasi jalanan seperti yg digemari pihak pembangkang cilaka lahabau.

Jangan kita persiakan keamanan yg telah lama kita kecapi sejak kemerdekaan 31 Ogos 1957 dan jangan kita menjadi sebahagian daripada penjahanam negara serta perosak agama sendiri seperti PAS & PKR.

PAS Itu Parti
PKR Itu Bangsat
DAP Itu Cilaka & Komunis


Thursday, June 16, 2011

Hack Sana Sini


Kerajaan jgn tunggu² lagi. Teruskan saja usaha mengesan dan menangkap para hackers² yg telah menggodam laman² web rasmi kerajaan. Saya tak sure samada hackers ni terdiri daripada rakyat tempatan ataupun bdk indon.

Tapi kalo pihak berkuasa terer dan boleh trace hackers ni dtg dari Malaysia why not terus ambil tindakan. Letak dlm ISA kerana mendatangkan ancaman kepada negara.

Jgn nak bagi muka sangat. Perkara ni betol² mencabar undang² negara Malaysia di mana rakyat boleh bertindak sesuka hati tanpa had dan kawalan kerajaan?

Usah tunggu lagi, sampai bila kerajaan mahu berdiam diri? Nak tunggu sehingga PRU13 selesai ka? Ini benar² dah melampaui batas.


KUALA LUMPUR - Portal rasmi Jabatan Pengajian Politeknik dan sebuah portal pelancongan swasta menjadi mangsa pertama sekumpulan penggodam yang dikenali sebagai Dragon Force Malaysia di sini awal pagi semalam.

Dalam kedua-dua portal itu, penggodam terbabit menyatakan tindakan tersebut dibuat sebagai protes terhadap kerajaan Malaysia supaya tidak menghalang kebebasan menggunakan Internet.

"Tiada yang selamat, terima kasih ahli Dragon Force. Kepada pentadbir, Dragon Force sudah datang. Terkejut huh? Jangan bimbang banyak yang akan datang lagi.

"Hormati kami, kami masukkan kod, kami ubah sistem anda, kami buka kata kunci anda, kami salah guna jaringan anda bukan kerana kami benci tetapi kami suka. Enjoy!," kata penggodam yang menggelarkan dirinya sebagai Kambeng Merah melalui mesej yang ditinggalkan dalam portal yang digodam.

Bagaimanapun, kedua-dua portal yang digodam selama 13 jam bermula tengah malam kelmarin sehingga kira-kira pukul 1 petang itu boleh diakses semula setelah dibaik pulih oleh pentadbir portal berkenaan.

Dalam pada itu, sumber daripada Jabatan Pengajian Politeknik mengesahkan kejadian tersebut dan sedang menunggu laporan penuh pembekal perkhidmatan laman webnya.

"Kami mempunyai dua portal iaitu www.politeknik.edu.my danpoliteknik.gov.my. Yang telah diserang ialah politeknik.gov.mysementara portal yang satu lagi tidak digodam.

"Buat masa sekarang, memang tiada sebarang kerosakan serius dan semua kerosakan itu sudah dibaiki. Selepas pihak kami mendapat laporan penuh daripada pembekal, kami akan buat laporan terus kepada pihak atasan mengenainya," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Selain itu, sebuah lagi portal milik syarikat Impressions Holidays & Resort Sdn. Bhd. iaitu www.tourmalaysia.com.my turut menjadi mangsa kumpulan sama.

Ini benar² dah tahap kurang ajar. Lihat laman ini http://mydragonforce.wordpress.com.
Pesanan saya, pihak berkuasa sila ambil tindakan. Jgn tunggu nasik menjadi bubur.

Wednesday, June 15, 2011

Angry Birds


Tentu sekali para pembaca sekalian sudah mengetahui kewujudan game Angry Bird. Ramai anak² muda bermain di gadjet masing² spt handphone dan tablet iPad dan lain².

Yg ni pula saya nak share kan Angry Bird version pc @ laptop kpd para pembaca sekalian.

Sila klik link di bawah ni ya khas utk penyokong kerajaan shj haha..

http://www.filesonic.com/file/1228671704/Angry_Bird.rar

Selamat bermain~

BERSIH²


Agak terperanjat tadi bila menerima undangan utk bersama kumpulan penjahanam negara ini di Facebook. Apa yg pasti, saya akan turun gak pada tarikh tu tetapi sebagai penentang BERSIH.

Kita mahu tengok siapa yg akan diBERSIHkan nnt pada hari tersebut. Jgn buat negara ini mcm mak bapak Ambiga yg punya. Jgn pikir kami di pihak kerajaan akan berdiam diri. Sebaliknya kami akan turun menentang & bertempur dgn BERSIH !!!

Tujuan kami bukannya utk bergaduh tetapi bertujuan mengajar si lahabau² BERSIH ini daripada merosakkan keamanan negara. Jika tidak mampu menyumbang jasa kepada negara, lebih baik jgn membuat onar dan kacau bilau. Janganlah menjadi sebahagian masyarakat yg merencatkan ekonomi negara Malaysia ini.

Hah lihat di bawah ini, tujuan BERSIH 2..

- bersihkan senarai undi (mmg SPR update)
- mereformasikan undi pos (tak perlu)
- gunakan dakwat kekal (dlm pertimbangan)
- akses media bebas & adil (lancau !)
- masa berkempen minima 21 hari (nk pjgkan tempoh maki hamun kerajaan)
- kukuhkan institusi awam (sedia kukuh dah)
- hentikan rasuah (kurangkan rasuah lah, nak suh henti mcm tu mmg susah)
- hentikan politik kotor (politik kotor kt mana² negara semua ada)

Semua bende ni menguntungkan pihak pembangkang. Rasuah tu semua adalah utk kaburkan rakyat je. Lancau lah dalam kerajaan PKR, PAS dan DAP takde rasuah & politik kotor !!!~

Saranan saya pada pihak berkuasa, jgn segan² gunakan kuasa yg telah diamanahkan. ISA kan sahaja mereka ini.


Tuesday, June 14, 2011

Ajaran Abuya

Akhir² ini kita ada mendengar mengenai cerita berkenaan kumpulan ajaran sesat yg telah diharamkan oleh kerajaan M'sia iaitu Al-Arqam (jemaah aurad muhammadiah). Antaranya berkenaan dakwaan isteri ketiga Ashaari yang mendakwa suaminya itu tidak mati sebaliknya telah ghaib utk bersama² bergabung dengan Rasulullah SAW dan Imam Mahadi.

Astaghfirullahalazim~

Ingtkan matinya Ashaari, maka berakhirlah ajaran ini. Rupanya ia masih lagi disambung oleh keturunannya. Umum mengetahui ajaran Ashaari ini mmg telah jauh tersasar dari ajaran Islam itu sendiri. Sebagai contoh,

i) pengikutnya wajib beriman kpd Abuya @ Ashaari (diagungkan spt Nabi Muhammad)
ii) Abuya memberitahu Tsunami yg melanda Acheh adalah atas kehendak dan perintah Abuya sendiri
iii) boleh berhubung direct dgn Rasulullah SAW
iv) dakwa boleh menangguhkan kematian
v) dakwa boleh 'slow talk' dgn Allah SWT

Astaghfirullahalazim~

Hari ini kumpulan Al-Arqam tidak lagi dianggap sebagai ancaman kepada negara. Jika dahulu, ramai juga pengikut kumpulan ini yg dimasukkan ke dalam Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA). Kemudian dilepaskan selepas diyakini telah 'bersih' setelah diberi 'rawatan' pemulihan.

Tapi hari ini, kumpulan ini masih terus dengan agenda mereka? Mengapa?

Adakah disebabkan pengasasnya telah meninggal dunia maka Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) tidak perlu memantau lebih kpd kumpulan ini. Atau kerana Al-Arqam telah dikelaskan sebagai kumpulan ajaran sesat yg tidak merbahaya selepas tahun 1994 pengharaman kumpulan ini?

Usaha pemantauan ini bukan sahaja terletak pd JAKIM semata², sebaliknya pihak Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia (SKMM) turut berperanan menutup mana² laman web, blog mahupun youtube yg berkisarkan perjuangan Al-Arqam ataupun mana² kumpulan ajaran sesat daripada dikunjungi oleh rakyat khususnya umat Islam.

Kita tidak mahu umat Islam di negara ini bertelagah sesama sendiri disebabkan terlalu byk fahaman Islam yg boleh menyesatkan akidah. Jika mahu hapuskan kumpulan ajaran sesat Al-Arqam mahupun kumpulan yang lain, pastikan ia dihapuskan sehingga ke lubang cacing. Jgn tinggalkan sisa yg akhirnya akan menjadi daging yg busuk dalam masyarakat Islam M'sia.

Friday, June 3, 2011

Mangsa Keadaan

Anda tengok dan anda huraikan sendiri.
Banyak perkara yg boleh kita huraikan dari gambar di bawah ni.

Tapi apa yg pasti kereta ini boleh disifatkan sbg mangsa keadaan.
Dia tak tahu mana satu parti pilihan terbaik tetapi apa yg penting dia menyokong saranan Gagasan 1 Malaysia oleh PM, Dato' Seri Najib Tun Razak.
Tetapi Islam bukan agama rasmi Malaysia lah (bulan & bintang sudah hilang).

Kadar Tarif Elektrik

Anda tahu alatan elektrik apakah yang menyumbang kepada bil elektrik bulanan??

Bagi penduduk di Semenanjung Malaysia, tarif TNB kira-kira antara 30 sen sehingga 45 sen kilowatt-hour (kWh), bergantung kepada penggunaan harian kita.
Lebih banyak kita guna, lebih mahal kadarnya.

Kat bawah ni cuma jadual penggunaan barangan lektrik dan anggaran kadarnya utk sejam.
(kadarnya nampak seakan murah tetapi harus diingat jika kadarnya adalah 3sen/sejam bermaksud anda kene bayar RM20 sebulan kalo dibiarkan 24 jam)


Klik gambar utk paparan lebih jelas

Oleh itu bersamalah kita berjimat utk kebaikan bersama.

Jimat Tenaga, Jimat Duit
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...