PM

 photo IMG-20140720-WA0036.jpg

Wednesday, August 31, 2011

Orang PAS Pun Tak Setuju


Hari Raya Aidilfitri ni memang bulan merapatkan silaturahim, mengikat keutuhan keluarga, boleh menambah berat badan dan juga dapat berkongsi rahsia hati.

Rahsia hati?

Wahahaha ini yg terjadi di rumah saya sekarang ini, bapa saya sengaja membuka filem Bukit Kepong yg sedang ditayangkan di Astro Citra (131). Menariknya bapa saya pernah menonton filem ini panggung wayang bersama emak saya ketika awal tayangannya dahulu.

Terus bercerita bersama tetamu yg berada di rumah merupakan bapa saudara saya iaitu abang kepada bapa saya yg merupakan ahli PAS dan begitu taksub dengan perjuangan PAS dari dulu hingga sekarang. Tapi tidaklah sampai tahap EXTREME cumanya beliau umpama terikut-ikut dgn rakan-rakan surau.

Apabila diutarakan isu berkenaan Mat Sabu hina pejuang Bukit Kepong. Pak cik saya, bersahaja menjawab..

"..Mat Sabu tu bodoh, kalo hang nak jadi pemimpin, hang kena tau lah sejarah negara.. Jangan pasal kepentingan politik pun nak porak perandakan dengan sejarah.."

Ditambah lagi.. "..Dia jangan dok ingat semua orang PAS suka dengan dia, suka dengan cacian tu.. Banyak orang PAS yg tak setuju langsung.."

Hah tu dia, geram sungguh kenyataan Pak cik saya yg berasal dari Penang. Tambahan pula atok saya juga merupakan anggota Polis pada zaman darurat.

Lihat babak di bawah yg begitu menyayat hati





Sangat sedih bila melihat apabila isteri dan anggota Polis ditembak mati oleh Komunis demi mempertahankan negara. Saya cuba membayangkan jika saya berada pada situasi tersebut ataupun ada di antara ahli keluarga saya yg terlibat pada situasi tersebut.

Sangat menyedihkan dan saya tidak sampai hati menontonnya sehingga ke akhir babak. Terlalu sakit hati dan geram.

Baca di SINI untuk rentetan cerita sebenar.

Al-Fatihah
Kepada semua mangsa dan pejuang-pejuang Bukit Kepong dan juga kepada semua perajurit negara yg telah berkorban demi negara yg tercinta.

Barisan pelakon yg menjayakan filem Bukit Kepong

Walaupun sekadar melakonkan semula sejarah negara ini tetapi pujian harus diberikan kepada mereka yg telah menjayakan filem ini. Al-Fatihah juga kepada barisan pelakon ini yg telah mendahului kita.


Tahniah Tan Sri Jins Shamsudin !!



Inilah erti MERDEKA bagi diriku.

MERDEKA ! MERDEKA ! MERDEKA !

Now Showing : Film Bukit Kepong

Ya marilah kita semua menonton filem Bukit Kepong arahan Jins Shamsudin.

Sekarang di Astro Citra (131). Sambil2 mkn rendang dan kunyah kueh raya tu bole la layan tgk kisah sejarah negara ni.

Jgn lupa ajak bersama anak2 kecil tonton sama. Bagitau mereka ini sejarah benar dan watak2 dlm tu adalah hero yg sbenar bukannya si mohamad indera - komunis lahanat tu.

Bagitau juga anak2 jgn tgk sekadar hiburan tapi tgk sbg iktibar utk masa depan. Jgn sesekali buat baik pada musuh dan hendaklah sentiasa berwaspada.

Lahanat punya pembangkang. Perangai serupo komunis.

my  Blackberry®

Salam Merdeka


Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan
Ke 54 Tahun

Negaraku Malaysia !!

Semoga kemerdekaan kali ini, rakyat Malaysia akan terbuka untuk memikirkan masa depan dan hala tuju negara menuju Wawasan 2020 kelak

Dengan harapan segala persengketaan politik dalam negara dapat dijernihkan dan rakyat berusaha menuju ke arah negara maju.

Hentikanlah segala provokasi dan tohmahan tidak beretika kepada kerajaan hari ini demi masa depan yang terbaik untuk setiap generasi di Malaysia.


MERDEKA ! MERDEKA ! MERDEKA !

Tuesday, August 30, 2011

Malam Raya Di KL



Ya Allah ramainya umat yg beraya di kL. Ingatkan kL ni tinggal dalam 100 buah keluarga je hehe.


Tadi sy sempat berkunjung dan berjalan-jalan mengurangkan lemak di badan ni. Saya mengunjungi lokasi jualan di sekitar Jalan Tunku Abdul Rahman yg terkenal dgn lelongan barangan murah paling dasyat di Malaysia.

Sehinggakan orang-orang daripada sekitar Lembah Klang akan turun sama utk membeli belah di saat akhir.

Syarikat perniagaan Hanifa yg memaparkan 13 Yang DiPertuan Agong Malaysia merupakan salah satu bentuk kempen kemerdekaan.

Idea menjual buah-buahan ni sangat menarik ramai pengunjung yg teruja melihatkan kepelbagaian warna buah-buahan tempatan.

Perghhh mmg dah lama saya tak berkunjung di sini. Kali terakhir mungkin 10 tahun lepas rasanya. Malam ni jgn kata semua peniaga yg berlesen je berniaga tapi semua jenis manusia pun ada berniaga di sini. Cakap apa jenis barang nak beli, semuanya ada. Cuma yg tiada haiwan yg hidup sahaja.

Memang meriah dan havoc kata orang. Yang lebih menarik lagi ialah terdapat ramai pengunjung dari luar negara. Yg sudah pasti ada di situ, warga Indonesia, Bangladesh, Nepal, Myanmar, Vietnam dan negara-negara berhampiran. Ditambah lagi dgn pelancong dari negara-negara Eropah yg tertarik dgn banyak tawaran harga gila-gila.


Lelongan yg paling gila saya lihat tadi adalah jualan..
i) baju kurung = 4 helai RM100,
ii) kasut sukan branded =3 pasang RM100,
iii) baju Melayu = 2 helai RM50.
iv) seluar dalam lelaki (renoma)= 3 helai RM10 hehe

Paling kesian kepada anak-anak kecil yg dibawa oleh ibu bapa mereka ke Jalan TAR. Terhimpit-himpit, panas dan tidak selesa.

Balik dari Jalan Tunku Abdul Rahman, saya menyinggah di Pasar Datuk Keramat. Memang berniat nak tgk bunga api a.k.a mercun yg gempak di sana.


Mula-mula nampaklah kedai jual biskut & cookies. Then booth jual baju-baju raya kemudian perghhhhh terus 'heaven' mercun.



Hah video kat atas ni suasana peniaga membuat pertunjukan 'amal' kepada semua pengunjung. Sesiapa yg berminat nak membeli mercun tetapi ingin melihat bagaimana bentuk mercunnya, peniaga di sini sedia utk menunjukkan demontrasi kpd bakal pembeli. Tapi lepas tu kene beli lah, kalo tak beli mungkin kene baling dgn mercun la kot hehe.

Hajat di hati nak beli mercun tp bila dah ada free show, tak pela hehe..


Apa-apa pun. Saya suka dgn apa yg Malaysia kecapi hari ini. Semoga ia nya terus kekal begini utk selamanya.

Selamat Hari Merdeka dan Selamat Hari Raya Aidilfitri~ ;D
Jangan biarkan diri dan keluarga anda menjadi sebahagian daripada statisttik kemalangan jalan raya.

Monday, August 29, 2011

Kelab Protes BN


Wahh susah payah PAS tubuhkan Kelab Protes BN ni. kelab ni dirasmikan oleh Mat Sabul sendiri. Kan lebih bagus kalo ditubuhkan kelab anti timbalan presiden PAS mcm dalam Facebook tu. -Anti Mat Sabu



Hah berbalik pada hal Kelab Protes BN ni. Tujuan penubuhannya disebabkan terasa sangat 'komited' utk meningkatkan lagi segala usaha memberi kesedaran kpd rakyat akan pembaziran dan ketidakstabilan pentadbiran Najib yg akhirnya meletakkan hidup rakyat dalam kedudukan yg cukup terbeban.

Wahhh kelakar juga PAS ni kan. Kenapa la bersusah payah tubuhkan kelab ni utk rakyat? Adakah PAS tidak mempunyai apa-apa lagi isu utk difitnah lagi? Umum mengetahui kerajaan BN hari ini telah berusaha sedaya upaya utk mengurangkan beban rakyat. Sebab itulah kerajaan wujudkan kedai 1 Malaysia yg menawarkan harga yg jauh lebih murah berbanding pasaraya-pasaraya besar yg lain.


Tindakan Kelab Protes BN mengedarkan goodies bag kepada org ramai berisi biskut raya, kad raya PAS Pusat 3 risalah Protes BN dan pelekat kereta..

"Terima Kasih BN, Harga Barang Naik, Hadiah Aidilfitri Untuk Rakyat"


Hah apa tujuannya tu? Mengapa turut edar risalah dan pelekat kereta tersebut?

Nampak sangat tindakan PAS ni sangat tidak bijak. Kerana usaha mereka yg kononnya 'ikhlas' dengan mengedarkan risalah yg mempersendakan org lain dan mempunyai kepentingan sendiri. Perbuatan menghasut org ramai agar tidak mempercayai kerajaan sgt keji dan pengakhiranya rakyat mendapat balasan spt 'gula-gula' iaitu biskut utk dimakan (rasuah la tu).

Meh tgk sini.. Kelab Protes BN

Perasaan Ikhlas Datang Dari Hati Bukan Datang Dari Perasaan Sakit Hati

Ucapan Raya Dari Manchester United

Perlawanan Manchester United vs Arsenal sebentar tadi sepatotnye bole dianggap spt pertemuan buku dan ruas tetapi sangkaan itu meleset sama sekali.

Manchester jauh lagi hebat berbanding Arsenal. Menurut Sir Alex Ferguson.. ''Kami tidak menyangka akan menang besar hari ini.

Bagaimanapun kami menghadiahkan kemenangan ini kpd seluruh Muslim yg menyokong pasukan ini bsempena Hari Raya yg bkal menjelma''



Perlawanan tadi bkesudah MU 8 - 2 Arsenal. Gud nite Malaysia!

-translate AFP keh keh keh
my  Blackberry®

Sunday, August 28, 2011

Mat Sabu Hilang Ingatan


Hah Mat Sabu-Toh dah menghina pejuang dan perajurit negara.. Secara langsungnya Mat Sabul telah mengguris hati dan perasaan keluarga-keluarga dan waris pejuang negara yg telah terkorban semasa zaman penentangan komunis di Tanah Melayu..

Ni nak tanya skit, apa pula pendapat penyokong PAS semua?
Takkan takda perasaan skit kot..
Takkan lag pulak takda sesiapa di kalangan ahli PAS mempunyai pertalian darah dgn pejuang-pejuang negara yg telah terkorban?

Jika kali ini para pendokong dan pecinta PAS bersuara dan menyatakan sokongan terhadap Mat Sabul, ternyatalah mereka terlalu bodoh..

Hari ni pulak, Mat Sabul cakap dia dah tak ingat apa yg dikatakan tempoh hari semasa ceramah di Tasek Gelugor bersama Pemimpin BODOH.

Timbalan presiden PAS, Mohamad Sabu berkata beliau tidak ingat isi ceramahnya berkaitan dakwaan pengganas dalam Kompeni Pasukan Ke-4 Parti Komunis Malaya (PKM) yang menyerang Balai Polis Bukit Kepong pada 23 Februari 1950 adalah wira negara.

"Saya tidak ingat (apa yang diperkatakan) sebab ceramah itu berlangsung minggu lepas (21 Ogos)," katanya kepada akhbar Sinar Harian. Laporan akhbar itu ini memetik Mohamad Sabu sebagai berkata: "Saya tidak mahu komen mengenai apa yang dilaporkan oleh akhbar arus perdana itu". Utusan Malaysia dalam laporan muka depannya semalam menyiarkan Mohamad Sabu sebagai mendakwa Muhammad Indera, lelaki yang bersekongkol dengan Goh Pen Tun dan 200 anggota komunis adalah hero sebenar, bukannya 25 anggota polis dan keluarga mereka yang mempertahankan diri dalam serangan di balai tersebut.

Selain itu, Utusan melaporkan, timbalan presiden PAS itu, dalam ceramahnya di Tasek Gelugor, Pulau Pinang pada 21 Ogos lalu, turut mendakwa Datuk Onn dan Tunku Abdul Rahman tidak layak dianggap sebagai pejuang kemerdekaan kerana menganggap mereka sebagai pegawai British.

Sementara itu, Mingguan Malaysia hari ini menyiarkan berita yang memetik reaksi pelbagai pihak mengecam Mat Sabu, termasuk penerima Pingat Gagah Berani (PGB) dan Seri Pahlawan Gagah Perkasa (SP), bekas pegawai waran 1 Kanang anak Langkau. Kanang dipetik sebagai berkata Mat Sabu tidak layak mengambil bahagian dalam politik demokrasi di negara ini dan menganggap timbalan presiden PAS itu sebagai "watak penghasut yang sewajarnya dikenakan tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA)".Utusan juga memetik ketua penerangan Persatuan Veteran Tentera Melayu, Mohd Jurit Ramli menyifatkan kenyataan Mat Sabu itu sebagai biadap dan kurang ajar.

Manakala Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar pula dilapor Utusan sebagai berkata, Mat Sabu perlu memohon maaf kerana kenyataannya akan menyinggung perasaan waris anggota polis yang maut dalam tragedi berdarah itu.



Tunggulah penghabisannya nanti.. semua ini bakal dipersalahkan kepada UMNO / BN

P/s: Lepas ni kuranglah undi daripada ATM/POLIS pada PAS..

Saturday, August 27, 2011

Mat Sabul Mengarut Lagi

Arwah Atok saya merupakan seorang Polis semasa zaman persengketaan antara rakyat dan komunis pada masa itu. Beliau berkhidmat pada waktu sebelum dan selepas Merdeka.

Pada waktu itu katanya, suasana sungguh tegang sehinggakan rakyat menjadi takot dgn ancaman komunis bg siapa yg mempunyai hubungan secara lgsg mahupun tidak dgn British.

Apabila membaca dakwaan Mat Sabul kononnya pejuang @ hero sebenar adalah komunis bknya askar mahupun perajurit negara yg tkorban semata2 mempertahankan negara.

Soal perajurit negara yg dikatakan menjadi talibarut British amatlah tidak boleh diterima sama sekali. Mat Sabu kena lihat dan pahami rentetan peristiwa sejarah negara.

• Rakyat bersama British menentang tentera Jepun. Maka ditubuhkanlah Parti Komunis Malaya (PKM) majoriti berbangsa Cina - utk membantu British dlm masa yg sama.

• Selepas Jepun menyerah kalah, PKM enggan membubarkan dan menghentikan perjuangan mereka. Disebabkan hal tu, PKM telah menjadi pemberontak dan bertindak menyerang kepentingan British dan mengugut rakyat.

• Kemudian dalam masa yg sama, British umum utk tubuhkan Malayan Union tp Melayu tidak setuju kerana tdapat kepentingan di pihak British (kuasa Raja Melayu dihadkan). Melayu bangkit menentang. Maka British beralah dan tertubuhlah Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO).

• PKM masih terus mengamuk dan berlarutan sehingga Merdeka. Selepas Merdeka, Tunku telah berunding dgn PKM di Baling, Kedah utk persetujuan gencatan senjata.

• Akibatnya PKM xmo beralah dan tercetuslah serangan secara besar2an oleh British dan Rejimen Askar Melayu sehingga tahun 60an - 70an (jika x silap sy). Akhirnya komunis lari masuk hutan dan ke sempadan selatan Thailand.

Si Muhammad Indera 'mungkin' dianggap sbg 'hero' tetapi landasan perjuangannya telah jauh tersasar dari matlamat asal.

Bersekongkol dgn pihak bkn sesama bangsa itu, tidak mengapa tp jgnla sampai tidak boleh membezakan perjuangan dan agama. Bangsa dan agama pun digadaikan.

Mungkin Mat Sabul ingin kaitkan perjuangan Muhamad Indera spt gabungan PAS dgn DAP pd arini. Berbeda agama tp mempunyai ideologi yg sama utk menjahanamkan yg satu.

Tunku Abdul Rahman dan Dato Onn Jaafar adalah hero dan watak pejuang terbaik negara. Mat Sabul pula adalah org yg bercita-cita menjadi SUPERHERO negara. Berhentila dari kelihatan dungu wahai Mat Sabul.

my  Blackberry®

LIVE : Program Mengacau Dodol

Ramadhan kian menghampiri ke penghujungnya beberapa hari lg. Bahang Hari Raya juga semakin terasa dengan pelbagai persiapan utk meraikannya.

Ramai juga warga kota telah mula meninggalkan bandar kL. Bagi yg masih berada di sini, barangkali mempunyai acara atau hal yg perlu dibereskan. Mungkin juga tpaksa beraya di ibu negara lebaran ini.

Oleh itu, utk pertama kalinya. Program mengacau dodol anjuran Pemuda UMNO Bdr Tun Razak & Persatuan Penduduk PPR Desa Tun Razak sdg dilangsungkan sekarang ini.

Program yg telah dirasmikan oleh Ketua Pemuda Wilayah Persekutuan merangkap Ketua Pemuda UMNO Bdr Tun Razak, Saudara Rizalman Dato Mokhtar pada jam 1030pm dan kemungkinan dijangka terus berlangsung sehingga jam 4.00am.

Aktiviti ini semakin rancak dgn penglibatan tenaga-tenaga muda dianggar sekitar 100 org dan dipantau 'otai-otai'.

Bolehlah sahur dodol pagi ini keh keh keh..

my  Blackberry®

Friday, August 26, 2011

Salam Merdeka & Hari Raya Aidilfitri


Buat para pembaca, followers blog REZQEEN HILL dan sahabat blogger sekalian diucapkan..


Salam Merdeka
Semoga Merdeka Kali Ini Mematangkan Bangsa, Agama dan Negara Kita

Dan

Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf Zahir & Batin
Jika ada terkasar bahasa, tersilap bicara dan terkurang ajar di dalam blog ini.


Hati² di musim perayaan ini.
Pandu cermat, ingatlah orang tersayang.

Memandu laju tidak membawa kegembiraan kepada anda tetapi ia akan cepat menghabiskan minyak anda.


Majlis Perasmian Masjid As Syakirin KLCC

Yang DiPertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin telah berkenan menyempurnakan perasmian Masjid As Syakirin di KLCC.



Majlis perasmian bersempena siapnya masjid yg telah diubahsuai dan diperbesarkan utk menampung jumlah tetamu ALLAH yg kian btambah.


Baginda kemudiannya bersama-sama rakyat dan warga 'international' di sini menunaikan solat jumaat.

Turut hadir Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Dato' Sri Jamil Khir Johari dan Ketua Pengarah JAKIM, Tn Hj Othman Mustapha, Pegawai JAWI serta kepimpinan Masjid As Syakirin.

Wassalam..

Sent from my BlackBerry®

Selamat Ulangtahun Pemuda UMNO Malaysia

Kata orang usia 62 tahun sudah diibaratkan sebagai usia di penghujung perjalanan hidup. Pada usia sebegini sepatutnya sudah melupakan segala perkara duniawi dan perlu tumpukan kpd soal akhirat pula.

Tetapi bagi Pemuda UMNO, usia bukanlah penghalang utk terus berbakti kepada agama, bangsa dan negara. Keperluan Pemuda UMNO utk terus berada di arena politik negara masih relevan dgn keadaan tsunami politik yg tidak menentu hari ini.

Waktu ini juga, fungsi Pemuda UMNO sangat diperlukan untuk mengembalikan kepercayaan dan keyakinan rakyat terutama golongan muda kepada UMNO & Barisan Nasional. Orang Melayu perlu tahu bahawa tiada satu pun parti di negara ini yg memperjuangkan & mempertahankan hak orang Melayu.

Beritahu kpd cucu cicit pada masa akan datang bahawa parti keramat ini lah yg memperjuangkan kemerdekaan negara. Walaupun sudah lama berlalu tetapi jasa dan pengorbanan tokoh-tokoh UMNO terdahulu tidak boleh dilupakan begitu saja.

Beritahu juga pada mereka, sebenarnya mereka terhutang budi kepada UMNO selagi mana Malaysia ini kekal aman sejahtera. Jangan sesekali membenci dan mengherdik parti yg sangat berjasa kepada bangsa yg lemah ini. Tambahan lagi, parti ini jugalah yg telah membantu anak bangsa menjadi orang yg berilmu, berwibawa dan terkenal ke seluruh dunia.

Tanamkan niat penuh keikhlasan dan teruskan perjuangan wahai Pemuda UMNO utk bangsa, agama dan negara Malaysia yg tercinta. Jangan berhenti sebelum gugur. Terus maju dan terus mengukir kejayaan yg membanggakan kerana perjuangan Pemuda UMNO baru bermula.


SELAMAT ULANGTAHUN KEPADA
SEMUA AHLI-AHLI

PEMUDA UMNO MALAYSIA
KE 62 TAHUN
26 Ogos 2011

Tuesday, August 23, 2011

BERSIH 3 - Lepas Raya???


Panas.... Panas.... Panas...

Baru dapat info daripada seorang sahabat admin semasa menuntut bersama-sama dulu di bangku sekolah. Sekarang ini beliau dan admin tidak sehaluan mengenai pandangan politik masing-masing tapi masih lagi bersahabat baik. Keluarga beliau dan admin macam saudara kandung. Begitulah rapatnya kami ini.

Cuma sekarang, admin aktif dalam penulisan blog dan beliau pula bekerja sepenuh masa dengan Ibu Pejabat PKR di Damansara sana.


Beliau sempat berkongsi dgn admin sebentar tadi, katanya... Ada satu rancangan yg berkemungkinan sama seperti 9 Julai 2011 lepas iaitu Perhimpunan Bersih mungkin BERSIH 3.0. Tarikhnya masih lagi belum diputuskan tetapi dijangka selepas Hari Raya Aidilfitri ini. (maybe selepas selesai open house banyak-banyak tu)

Berita selanjutnya : BERSIH 3 Suku

Monday, August 22, 2011

Mana Ahli Parlimen Seputeh?


Satu kes yang melibatkan MP Seputeh Teresa Kok telah menyebabkan beliau terus diam dan hilang. Seperti semua rakyat tahu, sejarah MP Seputeh tidak akan perjuangkan apa sahaja yang berkait dengan Islam, walaupun ianya sudah ditulis di dalam Perlembagaan.

Sebelum ini, isu ketuk ketampi, beliau terus hilang apabila mendapati orang yang di dalam video itu bukan cina tetapi Melayu.

Kini satu kes besar di kawasan beliau yang melibatkan anak-anak orang Islam yang diajar ajaran Kristian sudah 4 hari, MP Seputeh masih diam dan membisu.

Kita pun tak tahu sejauh mana penglibatan beliau di dalam hal ini, beliau merupakan Ahli Parlimen di kawasan ini, tidak turun padang, tidak bertanya khabar, hilang, tutup mulut dan tidak mahu ambil tahu kerana apa!!

Tunggu pendedahan kami terhadap penglibatan mereka yang terliat dengan isu ini!!

Rujukan cerita asal : Razlan's


Ulasan :

Wahhh betol² senyap Ratu Selangor pujaan Khalid Gagap ni. Biasanya dia lah yg awal² pegi terpekik melolong melalak sana sini jaja cerita buruk kerajaan BN. Hari ini... hmmmm mana dia??


Nak jadi pemimpin ni kena berlaku adil kepada semua org. Bukan saja kpd kaum sahaja tetapi kpd agama juga. Tidak boleh berat sebelah dan lari² dari rakyat. Tgk lah kes murtad ni, senyap membisu pulak si nyonya tua ni..

Nak kata sibuk menyambut Ramadhan dan Raya Aidilfitri, takkan lah pulak. Dia ni Cina, mana tahu apa perkembangan dunia Islam. Hmm pegi berguru dgn Mak Lampir Ampang kot, belajar jadi 'mulut tempayan' agaknya.



Ohhhh cari punya cari, baru lah saya terjumpa mana hilangnya nyonya tua ni.. Rupa....

Sibuk dok amek gambar utk poster kalendar Cina rupanya. Aiyarrkkkk buduh²~

P/s: Si 'hot' girl ni kalo ditanya tarikh Malaysia merdeka agaknya dia tau tak..??

KENE HACK KOT

SAPE PUNYA KEJE PANDAI² TUKAR LAYOUT AKU NI.. BAGERO !!!!!!

Nah Borang Balik Kampung

Polis DiRaja Malaysia (PDRM) mengadakan satu program keselamatan balik kampung yang bertujuan mencegah kegiatan jenayah semasa penduduk di kawasan perumahan meninggalkan rumah untuk pulang ke kampung semasa cuti perayaan.

Oleh itu satu borang yang dinamakan 'Borang Maklumat : Balik Kampung' disediakan untuk diisi oleh pemilik kediaman dan mengembalikannya semula ke Balai Polis di kawasan anda, bagi memudahkan pihak polis membuat pemantauan dan rondaan.

Klik pada pautan ini, http://www.rmp.gov.my/filebase/document/40773_BORANG_MAKLUMAT_BALIK_KAMPUNG.pdf untuk memuat turun

http://www.rmp.gov.my/filebase/document/40773_BORANG_MAKL

Baik x PDRM ni? Korang blk kampung seronok2 mkn lemang + rendang, dorang dok jaga rumah.

Buruk mana tanggapan korang terutama pembangkang terhadap Polis kononnye kejam dan xberprikemanusiaan tetapi Polis kejam dan jahat ni jugalah yg masih lagi setia bkhidmat utk org awam. Siap tlg tgkkan rumah lg.

Jika rumah dimasuki pencuri, jgn salahkan Polis plak. Polis sudah cuba membendung tp benda tetap nk jadi.

Apa2 pun TAHNIAH kpd seluruh warga PDRM. Selamat menjalankan tugas.

Selamat Hari Raya Aidilfitri..


Sent via my BlackBerry®

Sunday, August 21, 2011

Perasmian Kedai 1 Malaysia












Perdana Menteri, Dato Seri Najib Tun Razak telah berkenan merasmikan Kedai 1 Malaysia Bandar Tun Razak Kuala Lumpur sebentar tadi. Dikatakann Kedai 1 Malaysia ini merupakan kedai ke-2 selepas Kedai 1 Malaysia Kelana Jaya.

Dengan adanya Kedai 1 Malaysia ini, diharapkan rakyat mendapat lebih pilihan barangan keperluan dan dalam masa yang sama dapat menilai harga dgn bijak.

"Melalui Kedai 1 Malaysia ini, saya difahamkan bahawa selain daripada menawarkan barangan keperluan pada harga yang jauh lebih rendah berbanding pasar raya lain, ia turut menjadi ejen pemangkin untuk pembangunan industri kecil tempatan menerusi penyumberan bekalan daripada perusahaan kecil dan sederhana dalam negara," kata Perdana Menteri

Kedai 1 Malaysia untuk rakyat. Kebanyakan barangan di dalam kedai ini mengikut subsidi yg diberikan kerajaan. Diharapkan rakyat tidak mensia-siakan peluang yg diberikan kerajaan. Jgn biarkan rakyat asing 'mencuri' dgn sedar subsidi utk kita.

Antara pemimpin yg hadir sama meraikan pembukaan Kedai 1 Malaysia. Antaranya..

Datuk Ameer Ali Mydin
Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob
Datuk Seri Dr Jamaludin Jarjis
Dato Raja Nong Chik
Datuk Wira Syed Ali Abhabshee
Datuk Rahim Baba
Datuk Seri Tan Chai Ho
Datuk Dr Mohd Syafie Abdullah
Saudara Shaharudin Zainal Abidin
Saudara Rizalman Dato' Mokhtar

Kepimpinan DBKL, PDRM dan Parti Komponen - MCA, MIC, PPP


BN Bagus!!!


P/s: Selamat berbuka puasa..

Friday, August 19, 2011

MELAYU : Bukti PAS Takut Bersatu


Mengapa setiap kali apabila diutarakan isu berkenaan perpaduan ataupun bersatu atas nama Melayu, PAS sering sahaja mengelak dan sering mengkritik rancangan baik tersebut? Mengapa?

Jika ditanya kpd puak PAS, mereka menganggap tindakan bersatu dgn UMNO umpama mengulangi peristiwa hitam yg pedih utk dikenang pada tahun 1971 (jika tidak silap). PAS dan UMNO bekerjasama atas semangat membangunkan ekonomi negara dan atas nama ketuanan Melayu hasil usaha daripada pemimpin PAS pada waktu itu Datuk Asri Muda. Pada 1973, Barisan Nasional ditubuhkan bersama parti-parti di bawah perikatan.

Dan selepas 3 tahun menyulam rasa cinta bersama BN, PAS mendakwa telah dilayan seperti anjing oleh UMNO. Sedangkan pada waktu tersebut, isu dalaman PAS bergolak dan menyebabkan PAS tidak konsisten dgn matlamat bersama BN dan akhirnya PAS disingkirkan.

Saya pun tak tau lah mcmne punya anjing PAS ni dilayan UMNO tapi yg pasti PAS bukan anjing lagi lah masa tu cuma sekarang ni sudah kelihatan seperti anjing suruhan taukey Cina DAP. Maaf ckp, tapi itulah yg sebenarnya. Anjing yg jinak dgn tuannya..''meow.."

Dulu hasrat perjuangan PAS yg dinyatakan oleh Dr Burhanuddin Al-Helmy, katanya..

"..dalam perjuangan kita (PAS) bagi mencapai kemerdekaan, kita telah dan terus menerus memperjuangkan Melayu itu sebagai kebangsaan bagi negara Tanah Melayu ini dengan bertapak di atas asas ideologi Islam yang maha suci.."

Tapi hari ini, matlamat PAS telah jauh tersasar daripada matlamat asal mereka. Pada mulanya utk Melayu mencapai kemerdekaan, kemudian utk negara Islam dan hari ini utk negara berkebajikan. Matlamat perjuangan PAS yg berbeda-beda ini telah menimbulkan kekeliruan di kalangan ahlinya.

Apabila diajukan tentang perpaduan antara Melayu pada hari ini, PAS dilihat spt acuh tidak acuh akan persoalan tersebut. Bagi mereka, Melayu itu hanyalah sandiwara UMNO utk mencuri kedudukan selesa pemimpin-pemimpin mereka hari ini.

PAS sendiri umpama anjing yg takutkan bayang-bayangnya sendiri dan bersikap seperti seorang lelaki yg telah hilang sebijik teloq. Tidak boleh membuat keputusan sendiri utk soal hala tuju parti. Dalam soal isu murtad yg kian meruncing saban hari, PAS terpaksa membisu seribu bahasa umpama mulut mereka telah dijahit oleh tuannya.

Ditambah lagi apabila PAS mempunyai liabiliti / beban iaitu Nik Ajis yg sering memberikan fatwa-fatwa yg bercanggah dgn hukum Islam dan mengelirukan umat Islam di Malaysia. Akur dgn label ULAMAK pada Nik Ajis maka keseluruhan kepimpinan PAS terpaksa menutup kemaluan masing-masing kerana risau ditendang oleh Nik Ajis.

Mungkin juga arahan daripada Anwar Ibrahim dan DAPig meminta PAS tidak memberi apa-apa komen isu murtad jika mahu kekal berkuasa seperti sekarang dan akan dtg jika Pakatan Rakyat berjaya ke Putrajaya hehe. Jika tidak PAS akan kembali seperti dulu. Hidup penuh dgn kebosanan dan kompius sepanjang masa.


Dahulu jika isu murtad Natrah dijadikan kayu pengukur kpd UMNO yg kononnya tidak dapat berbuat apa-apa mengenainya. Tapi hari ini bila isu ini berulang lagi PAS macam tak wujud je. Diam sehingga tersipu-sipu umpama menahan kentot yg bakal mengeluarkan darah dari lubang pujaan Anwar Ibrahim. Adakah PAS masih cukup relevan sehingga ke hari ini?

Kesimpulannya, PAS sebenarnya takut hilang kuasa yg mereka miliki sekarang. Saya 100% yakin, PAS risau sekiranya tembelang mereka selama memimpin negeri taklukan akan bocor dan ketahui umum di mana rasuah dan penyelewengan menjadi darah daging mereka. Itu belum sentuh soal moral pemimpin parti lagi huhuhu..

P/s: PAS umpama sebuah Persatuan Agama Islam di sekolah.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...