RapidkL

RapidkL

Tuesday, September 27, 2011

Aduhai Sakit Pipi

Sy bru mendapat gambar ni dan sgt menarik jika sy dpt kongsikan bersama para pembaca sekalian.

Selamat tersenyum dan tersengeh utk hari ni.



Sent via my BlackBerry®

Monday, September 26, 2011

PAS dapat sokongan...

Top Catholic bishop tells non-Muslims to support hudud in Kelantan - harakahdaily

Apa kejadahnye Pas Kelantan nk bangga dgn berita di atas ni?

Jgnlah berharap sgt dgn janji serta desakan bishop tu wahai Pas. Semua itu hanya retorik semata-mata.

Hudud tu apa? Org bkn Islam tau ker apa bentuk hudud tu? Tau ker apakah maksud di sebalik hudud itu sdr.

Org bkn Islam sememangnye mengetahui bhw Pas merupakan parti yg lemah. Bkn shj Mursyidul Am, Presiden, dan Timb. Presiden yg lemah bahkan semua AJK serta ahlinya lemah dan tidak punyai semangat perjuangan parti.

Bila kena sergah dgn sekutu pakatan, trus menggelabah ketaq lutot. Bahkan kisah perbalahan Nik Aziz dan Karpal Singh adalah retorik sandiwara pembangkang utk meraih undi kesian drpd org Melayu.

Percayalah apabila Pas bkuasa kelak sudah pastinya kuasa Pas akan terhakis sedikit demi sedikit dek kerana dikikis oleh Dap dan Pkr yg tak pernah duduk senang dgn pencapaian bese-bese Pas.

Kesimpulannya Pas skg ni lgsg tak bole wat ape2. Cuma bole mengemis undi tetapi tidak sekali memimpin dgn baik.


Sent via my BlackBerry®

Bob Lokman Malaikat PAS


"Tugas saya kini berceramah, membantu Pakatan Rakyat agar lebih berketrampilan dalam usaha mengejar impian ke Putrajaya," - Bob Lokman

Alahai..
Gelinya hati ni bila membaca petikan ayat di atas.

Dulu hang kata masuk PAS psl nak kejar ganjaran akhirat kerana dah terlalu sesat jalan disebabkan terlalu mengejar nafsu syahwat dunia. Skg ni dah mula kelihatan usaha mendapatkan ganjaran di akhirat sudah berkubur.

Apa nak jadi hang ni Bob. Kata dulu masuk PAS takmo kejar glemer. Skg ni dah duduk dalam PAS pun nampak glemer gak. Dulu masa jadi artis takda pulak cerita pasal hang keluar setiap hari kat media, skg ni boleh dikatakan setiap hari berita @ cerita Bob Lokman masuk ke dalam media.

Baru² ni, Bob Lokman dijemput utk menjadi TARIKAN kpd org² PAS dan penduduk sekitar Bandar Tun Razak menyertai Majlis Sambutan Hari Raya. Hah tu dia, punyalah glemer Bob Lokman ni skg. Kalo diikutkan ranking semasa org² PAS, dia nombor 3 skg ni.

1. Mat Sabu
2. Nik Aziz
3. Bob Lokman
4. Hadi Awang

Bukan nak cite sgt psl Bob Lokman ni cuma nak habaq kat hang pa semua, yg Bob Lokman ni la org yg akan membawa PAS 'menakluki' Putrajaya nanti. Perghhh gile lah.

Gaya mcm BN vs PAS je kat Malaysia ni. PKR dan DAP nak campak mana pulak? Hahahaii

Tak perlu lah bersusah payah menakluk Putrajaya tu wahai Bob Lokman. Hang pi ja naik basikal ramai-ramai pusing seluruh Putrajaya. Hah tu pun dah kira 'takluk' Putrajaya la jugak.

Kesimpulannya, tak yah lah nak gi takluk Putrajaya tu. Pi jaga negeri Kelantan sana tu. Buat hukum hudud. Ambo nak tgk brapa banyak rakyat Kelantan akan lari keluor dari negeri Tok Guru~

KTM Komuter Baru




Harap-harap selepas keluarnya Komuter KTM yg baru ni tak banyak masalah yg dihadapi oleh pengguna perkhdimatan nih.

Tarikh pelancaran tren ini masih lagi tidak diumumkan. Akan datang.


Friday, September 23, 2011

Pelancaran Twitter PDRM

Pada hari Rabu yg lepas, saya telah dipilih oleh Facebook (FB) Polis DiRaja Malaysia utk bersama-sama dengan pegawai serta kepimpinan PDRM meraikan ulangtahun pertama FB PDRM dan pelancaran Twitter @PDRMsia.

Majlis disempurnakan oleh Ketua Polis Negara (KPN), YDH IG Tan Sri Hj Ismail Bin Hj Omar sendiri. Kehadiran KPN, Timbalan KPN serta pegawai-pegawai PDRM yg hadir disifatkan sgt TERBAIK kerana dalam kesibukan beliau sbg KPN, beliau sudi utk bersama fans FB bersuai mesra.

Menurut KPN, FB PDRM telah mempunyai fans 85,000 orang dan sentiasa bertambah dari semasa ke semasa. Ada juga fans bukan kalangan rakyat Malaysia tetapi rakyat dari luar negara turut sama mengikuti perkembangan dan aktiviti PDRM daripada FB PDRM.

Melihatkan kepada kemesraan KPN dan para pegawainya yg agak sporting bergambar bersama fans PDRM telah berjaya mengubah persepsi negatif org awam mengenai PDRM

Pelancaran Twitter, mempunyai fungsi yg seakan sama dgn FB PDRM tetapi telah ditambah fungsinya seperti menyampaikan maklumat semasa PDRM, berita kes² semasa dan trafik kepada pengikut twitter PDRM.

Apa pun usaha pihak PDRM ini menunjukkan bahawa PDRM berterima kasih dgn sokongan org awam kepada mereka. Sebagai org awam juga, kita boleh menjadi mata dan telinga kpd pihak PDRM dan menyalurkan maklumat yg betul kepada PDRM agar sama-sama mendapat manfaat.

Kebanyakan fans yg hadir melahirkan rasa puas hati kerana mendapat peluang yg jarang diperolehi oleh sesiapa sahaja. Bahkan mungkin ada dikalangan anggota Polis sendiri tidak memperoleh peluang bertemu dgn kepimpinan PDRM.

Dikhabarkan ada juga fans FB yg datang dari seluruh pelusuk negara termasuk Sabah dan Sarawak.

Tahniah PDRM !!~

Tuesday, September 20, 2011

Amanat Pm Utk Putrajaya

Amanat Dato Seri Najib Tun Razak kpd seluruh warga kakitangan kerajaan di Putrajaya agar mempertahankan wilayah ini daripada tergadai kpd pihak tak bertanggungjawab.

Persoalannya adakah warga Putrajaya dan kakitangan kerajaan seluruh negara sanggup mempertahankan atau mereka ingin melihat peralihan kuasa kerajaan BN kpd kerajaan yg belom pasti akan memberi apa yg kerajaan hari ini sediakan.

Ini bukan soal Parlimen Putrajaya sebaliknya merupakan soal masa depan negara dan masa depan kakitangan kerajaan itu sendiri.

Apa yg dikecapi hari ini tidak mungkin menyamai dgn apa yg bakal dicurahkan kerajaan 'baru' kpd rakyat kelak.

Kerana janji bkn sekadar dijaja kpd rakyat tetapi ia wajib ditunaikan demi mendapat keyakinan rakyat.

Moga apa yg terjadi hari ini kpd kerajaan negeri-negeri Selat kecuali Perak dan negeri yg ditadbir oleh si tua nyanyuk menjadi pengajaran berguna kpd seluruh rakyat.

Sekadar menjaja dan memburukkan imej org lain tidak sesekali mampu menaikkan ekonomi sesebuah negeri itu waima sekadar berdoa dan bertawakal sekali pun tidak akan mengubah apa-apa jika tiada sebarang usaha dgn keringat sendiri.

Sedarlah wahai kakitangan kerajaan. Undi anda juga penentu masa dpn negara. Jika anda melihat kerajaan hari ini perlu ditukar bermakna anda tersilap.

Kerana kerajaan hari ini jauh lebih prihatin, penyayang, komited kpd perkembangan rakyatnya. Jadi tidak salah kiranya undi anda itu dilaburkan utk kerajaan BN.

Apa yg pasti kehidupan dan masa dpn anda lebih terjamin berbanding memilih jalan yg tidak diketahui arahnya.

Renung-renungkan dan pastikan pilihan yg bijak.


Sent via my BlackBerry®

Anwar Kaki Burung




Thursday, September 15, 2011

Andai PDRM Boikot Bertugas

Polis DiRaja Malaysia (PDRM) asyik dikutuk, dihina dan dicaci oleh rakyat Malaysia sendiri. Bayangkan situasi di bawah ini terjadi di Malaysia jika tiada penguatkuasaan.



Ini video di negara China tak silap lah. Pasal saya pun tak paham. Cuma yg boleh saya simpulkan ialah si lelaki ni cuba menolong perempuan yg pengsan tu tetapi dalam masa yg sama mengambil kesempatan terhadap mangsa. CPR sepatotnya di mulut sahaja bukan di buah dada. Gila seks lah ni.

Apa yg saya ingin sampaikan, inilah situasi yg bakal berlaku jika kita mengambil sikap endah tak endah dgn keadaan sekeliling. Inilah juga situasi jika suatu hari nanti Polis boikot utk berkhidmat sehari.

Kenapa saya cakap begitu, kerana saya dah naik muak dengan rakyat Malaysia hari ni. Kutuk, hina, dicaci, dimaki Polis setiap masa. Sedikit pun tak hargai tugas Polis. Nak² lagi skg kontroversi dgn isu Polis Bukit Kepong vs Komunis dulu.


Janganlah sampai isu tersebut hendak dipolitikkan. Di Malaysia ni kalo boleh, kita sebagai rakyat tidak mahu menyentuh atau menyebut pelbagai isu sensitif kerana dikhuatiri akan menyakitkan hati dan perasaan orang lain ataupun bangsa lain.

Samalah juga dgn isu pejuang² negara yg terasa dihina oleh Mat Sabu. Pejuang yg masih hidup serta waris² pun turut terasa dgn kenyataan tersebut. Jadi sebelum membuat apa² kenyataan, kena lah beringat perasaan orang lain. Jangan asyik pikir 'selesa' bontot sendiri je.

So bagaimana jika Polis boikot utk bertugas?

Wednesday, September 14, 2011

FORUM MERDEKA

FORUM MERDEKA

Isu Komunis, Mat Indera, Mat Sabu
14 September 2011 - Malam Ni !!
8:45 Malam
Kelab Sultan Sulaiman Kg. Baru. Kuala Lumpur


Anjuran : PERKASA


SEMUA DIJEMPUT HADIR

Aktiviti Di Sungai Klang


Hah tadi tengah baik punya menikmati pemandangan lepas hujan Kg. Baru, Kuala Lumpur daripada Megan Avenue II, tiba² saya ternampak berlaku aktiviti di Sg. Klang.

Sudah beberapa hari saya perasan akan aktiviti ini. Tetapi hari ni kelihatan mcm mencurigakan. Nampak lebih meriah. Macam ada welding je, potong² besi di situ.

Adakah kerja² yg dilakukan ini mendapat kebenaran dan arahan daripada DBKL ataupun AKLEH?

Jika ya, mana pula uniform pekerja ataupun uniform keselamatan. Pasal apa saya kata keselamatan, pasal apabila hujan lebat. Air sungai ini akan naik secara mendadak. Rumput² tu mmg takkan kelihatan. Mmg takkan selamat kalo berada kat bwh jambatan sekalipun.

Tak pecaya, pi duduk tgk time hujan. So ni berbalik pada soklan td.

Adakah pihak berkuasa perasan akan aktiviti ni? POLIS nampak? DBKL nampak tak? AKLEH tahu tak?

Mana lah tau, dorang ni tgh potong dan curi besi bawah jambatan AKLEH ker, kang roboh pulak highway tu kan hehe.

So ada tak mana² pihak boleh beri penjelasan?

Bukan syak tapi prihatin dgn sekeliling. Kang roboh highway tu, sibuk mencari teka teki sebab musabab terjadi hehe.

Jasa Namewee Sangat Tinggi


Saya terpikir sejenak, apakah jasa dan sumbangan yg telah dilakukan oleh Namewee si anak haram tu sehingga berjaya mendapat GREEN LITE bertemu dgn PM Najib dalam masa terdekat ni.

Yang saya tau, hanya menempelak dan memperli orang shj dia tau. Yang lain tak da apa pun membanggakan selain daripada filem Nasik Lemak 2.0 yg hanya dia sorang je bangga hakk tuihhh.

Namewee Jumpa Najib?

Wahhh orang ramai dari ceruk kampung, tempuh ujan panas, banjir, jln jem dan mcm² lagi. Punyalah payah nak jumpa PM, kalo dpt jumpe pun dari jauh je nampak PM Najib yg putih, berbibir merah tu.

Tapi si lahabau sorang ni senang je dpt permission bertemu dgn PM. Aduhaiii. Kami si blogger BN pun tak pernah pun dpt offer jumpe, peluk cium Najib haha sardisnya.

Harap² dgn pertemuan PM Najib bersama Namewee si babi ni menghasilkan sesuatu yg positif utk rakyat. Mana la tau, Najib nak ajak masuk bilik. Nak tampar muka dan terajang budak cina sorang ni bersama geng² kabinet hahaha.

Tapi jika si lahanat ni betol² nak buat baik, dia perlu meminta maaf kpd semua org yg pernah dia sakiti. Perlu buat pengumuman satu dunia utk mohon maaf pada rakyat Malaysia terutamanya.

Takyah jaga hati satu orang berbanding jutaan orang yg lain terpaksa putih mata.

Tuesday, September 13, 2011

Hebatnya Kalimah Bismillah

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Penyayang Lagi Maha Mengasihani


Dengan menyebut kalimah Bismillah, kambeng tersebut boleh diam dan kaku begitu sahaja.

Hebat sungguh kalimah Bismillah ini.

Hujung Minggu Ini - Filem Bukit Kepong Lagi, Amacam?


Setelah 2 kali dalam bulan Kemerdekaan ini saya menonton filem Bukit Kepong, rasanya masih lagi tidak memadai.

Saya mohon kepada mana-mana stesen tv, untuk menayangkan lagi sekali filem Bukit Kepong di kaca televisyen pada setiap hujung minggu sehingga hujung bulan September ini. Lagi best jika ditayangkan selepas perarakan pada hari Malaysia pada 16 September 2011 ni.

Biar muntah puak² yg menjunjung komunis. Sayang sangat kan dengan komunis. Rasakan !!


Ni perasaan sakit hati masih lagi belum terubat dek perbuatan Mat Sabu yg sungguh biadap menghina pejuang² kemerdekaan negara. Bukan saya sorang sahaja yg masih tidak dapat menerima penghinaan tersebut tetapi masih ramai di luar sana merasai apa yg saya rasakan.

Kalo ada peluang, teringin nak bertemu Mat Sabu. Nak sepak terajang dia. Bodoh !!


P/s: "..Mah, nak peluk..nak cium..nak isap semua.." - Mat Sabu

Monday, September 12, 2011

Setuju Tangguh Cas 6%


KUALA LUMPUR: Syarikat telekomunikasi (TELCO) bersetuju menangguhkan kutipan cukai perkhidmatan enam peratus daripada pengguna prabayar sehingga perbincangan semula dengan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM). Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim, berkata antara cadangan yang dibincangkan bersama TELCO adalah caj enam peratus itu hanya dikenakan kepada pengguna yang membeli pek permulaan prabayar.
"Kerajaan mengambil kira sumbangan sebanyak RM6 bilion oleh TELCO kepada pendapatan negara dari 1998 hingga kini," katanya pada sidang media selepas mesyuarat bersama TELCO, di Angkasapuri, di sini, sebentar tadi.
Minggu lalu, TELCO mengumumkan mereka akan mula mengutip cukai perkhidmatan enam peratus untuk perkhidmatan prabayar Jumaat ini.

Sumber : Berita Harian

Ulasan :

Terima kasih kepada semua syarikat telco kerana sudi menangguhkan cas 6% yg bakal dikenakan kepada pengguna.

Tetapi saya ada rasa sedikit tidak setuju kerana mengapa hendak ditangguhkan?? Bukankah lebih baik, ianya dibatalkan je daripada bakal diteruskan kelak.

Tangguh ataupun teruskan, ia akan menyebabkan rakyat terasa terbeban dgn cas yg dikenakan itu. Diharapkan syarikat telco nanti bersedia utk mengkaji semula lebih mendalam sebelum mengenakan sebarang cas tambahan kpd pengguna.

Tiada pengguna, tiadalah untung syarikat pra bayar !!!!

Si Komunis Jumpa PM Najib

PETALING JAYA (Sept 11, 2011): Controversial artiste and video producer Wee Meng Chee, better known as Namewee, may have his long-held wish to meet the prime minister granted this week.

Wee’s manager Fred Chong told Sin Chew Daily yesterday Datuk Seri Najib Abdul Razak has agreed to meet Wee.

“We received a call from the Prime Minister’s Office about the good news yesterday.

“The call was a pleasant surprise,” said Wong, who disclosed that Wee had waited for this moment for more than a year.

However, he said as Wee is currently in northern peninsular to promote his maiden film Nasi Lemak 2.0, the earliest he could call on the prime minister would be Tuesday.

Asked what Wee has to say to Najib, Chong said: “We have wanted to meet the prime minister for more than a year. Although we don’t know exactly his intention for the meeting, we want to tell him the difficulties we went through in producing Nasi Lemak 2.0 and the '1Malaysia' message that the film conveys."

“We hope the government would treat all Malaysians equally to realise the 1Malaysia vision, and support all local directors regardless of race, so that the Malaysian film industry would prosper.”

Wee spent took two years to produce Nasi Lemak 2.0, a comedy based on the 1Malaysia concept. The film, which comprises a multicultural cast of Malaysian stars, tells a story about a chef seeking his identity through the making of nasi lemak.

The cast includes comedian and singer Adibah Noor, Karen Kong, Afdlin Shauki, Kenny & Chee, Reshmonu, Dennis Lau, Nur Fathia, Nadine Thomas, Pete Teo, Ho Yuhang, Dian Sharlin, and Felixia Yap.

Wee spent a year trying to obtain funding from the National Film Development Corporation Malaysia (Finas) and Creative Industries Fund (CIF) but to no avail.

Sumber : The Sun


Ulasan :

Apabila saya membaca berita ini, hati saya terus menjadi luluh dan kecewa kerana PM Najib bersetuju berjumpa dgn si lahanat yg mengutuk lagu Negaraku, mempersendakan azan subuh, mengutuk Pengetua sekolah di Johor, kutuk TNB di Muar.

Terbaru, selepas 'berjaya' nya tayangan filem Nasik Lemak 2.0 yg saya sendiri tidak akan sesekali akan menontonnya dan tetap melarang keluarga serta anak saudara saya menontonnya biarpun pelakonnya hebat seperti Afdlin Shauki, Adibah Noor dan David Arumugam.

Kalau setakat nak jumpa PM dan nak bagi tahu betapa susahnya membikin filem 1 Malaysia, adalah lebih baik tak yah jumpe ! Ramai lagi karyawan dan director boleh buat filem 1 Malaysia dgn lebih mudah dan tak kecoh² mcm kau tu.

Kau tu budak baru dalam industri filem, memang lah sukar buat filem begini, bodoh !

Sudah tentu selama ni pun kerajaan melalui Filem Negara Malaysia (FNM) serta FINAS menyokong semua producer serta syarikat produksi tempatan utk menghasilkan filem serta drama yg bermutu. Contoh..

- KRU Production yg jauh lebih kreatif dan mendahului syarikat production yg lain di Malaysia.

- MIG Production milik David Teoh, beliau boleh menghasilkan berpuluh-puluh filem dalam tempoh setahun dan yg pastinya menguntungkan.

- Skop Production melalui pengarah mudanya Shamsul Yusof yg berjaya membuat rekod tayangan filem tempatan Box Office mencecah RM11 juta.

Kesemua mereka di atas juga tak pernah berjumpa PM utk kasi tahu betapa sukarnya membuat filem begini.


Apahal kau sorang yg nak jumpa PM?

Ohhh rupanya nak kasi tau, tanpa bantuan modal dari FINAS dan FNM (tanpa persetujuan Rais Yatim), kau telah berjaya buat filem ni tapi sambutan tidak menggalakkan, begitu?

Of kos lah sambutan tak menggalakkan pasal kau tu mulut jahat. Hati kau busuk. Penuh dgn rasa tak puas hati dgn kerajaan. Perangai kau tu dah serupa komunis. Utk kali ini saya sgt TIDAK BERSETUJU dgn PM Najib kerana sudi bertemu dgn si bangsat negara ni.

Jangan terlalu menjaga hati kaum lain di Malaysia ni, semua benda hang nak kasi dan turutkan saja demi mencapai visi 1 Malaysia. Tapi jika ia sampai tahap mengabaikan bangsa sendiri, sudah tentu buruk padahnya pada hang dan kami semua yg mendokong UMNO/BN.

Sunday, September 11, 2011

Now On Air : Bukit Kepong

Meh semua pakat2 layan filem Bukit Kepong di tv2.. Hahaha biar dapat pengajaran skit puak lahanat kt Malaysia ni.

Padan muka puak lahabau, korg teringin sgt nak bukak rahsia Bukit Kepong kan hahaha

Layan~ :D
Sent via my Blackberry®

Friday, September 9, 2011

Dalam Sedih Ada Lucunya


Pertama sekali apabila melihat gambar di atas, saya cuba mentafsirkan apakah gambar ini. Kemudian saya menafsirkan jenis kenderaannya, mungkin Toyota Hilux.

Apabila saya klik gambar di atas, saya membaca tulisan tersebut satu persatu dan akhirnya saya dapat rumuskan si pemilik kereta ini menjadi mangsa keadaan di mana ada la manusia bangang yg telah memecahkan cermin keretanya utk mengambil mungkin barangan berharga di dalam.

Dalam seriusnya ada juga rasa lucu. Dalam lucunya ada perasaan geram. Dalam geramnya ada timbul geli hati. Apa-apa pun saya tetap bersimpati pd tuan punya kenderaan ini.

Kesian pada pemilik kenderaan ini yg pastinya merupakan seorang Melayu yg sudah berumahtangga dan kemungkinan juga yg menulisnya adalah perempuan.


P/s: Hari ni kita susahkan orang, akan datang nescaya kita akan disusahkan orang pula

1 keluar 50 masuk

EKSLUSIF


Berita daripada Harakah : 1 keluar UMNO

Ketika Umno dan medianya terus-terusan menyerang timbalan presiden PAS, Haji Mohamad Sabu, ketua cawangan Umno cawangan Bentara Kiri, Mohd Nordin Awang menyertai PAS.

Majlis meraikan kemasukan beliau dan penyokongnya itu disempurnakan oleh Pesuruhjaya PAS Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam majlis ‘Selamat Tinggal Umno’.

Sumber : HarakahDaily

Tahniah kepada PAS kerana berjaya mendapatkan seorang bekas Ketua Cawangan UMNO Bentara Kiri.

Ni nak bagi tau skit, dia tu masuk PAS bukan kerana perjuangan PAS tapi kerana nak menghancurkan PAS sedikit demi sedikit. Beliau merupakan ejen UMNO yg dilatih utk memendekkan usia PAS.

Kalo tak percaya, tggu lah nanti ya keh keh keh. Undi tetap kepada Barisan Nasional.

Sekali lagi tahniah PAS !!
__________________________________________________

Berita dari sekutu UMNO : 50 masuk UMNO

Kecewa dengan kenyataan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang mengangkat komunis sebagai wira dalam peristiwa Bukit Kepong, mendorong kira-kira 50 penyokong Pas daripada 10 keluarga di sekitar Kampung Tandop Besar, di sini menyertai UMNO.

Kumpulan berkenaan diketuai Ismail Abdullah, 60, yang lebih 35 tahun menjadi ahli Pas menyerahkan borang keahlian mereka kepada Ketua UMNO Bahagian Padang Terap, Datuk Seri Mahdzir Khalid pada satu majlis di kampung tersebut hari ini.

Sumber : Utusan Malaysia

Tahniah juga kepada PAS kerana dgn kematangan fikiran Mat Sabu telah berjaya membuatkan 50 orang bekas ahli PAS bertindak keluar parti.

Mungkin ada ramai lagi ahli-ahli PAS yg sedang berkira² utk bertindak keluar dari PAS selepas ini. Mungkin juga mereka akan keluar secara senyap² tanpa pengetahuan PAS dan mungkin juga mereka tidak keluar dari PAS tetapi duduk diam² di dalam parti tetapi mengundi Barisan Nasional nanti.

So terima kasih lah pada Mat Sabu kerana usaha daya beliau mengangkat pejuang Komunis telah menyebabkan PAS kehilangan undi daripada orang Melayu yg mungkin berlainan parti tetapi mempunyai 1 semangat patriotik.

Thursday, September 8, 2011

'Otai' Perang Nak Belasah Mat Sabu

Mereka ini bukan pesakit-pesakit diabetis ataupun pesakit kencing manis ataupun pelakon filem Bukit Kepong. Tetapi mereka ini adalah bekas-bekas perajurit negara yg merupakan 'hero' kemerdekaan negara.

Kenapa mereka berkumpul tunjuk kaki?

Hah tu sebab dorang nak KAKI kan Mat Sabu. Ada yg nak tendang, ada yg nak terajang dan ada yg nak sepak Mat Sabu. Ada juga yg berminat utk membelasah Mat Sabu hingga lunyai spt digilis kereta api yg berulang alik 39 kali.

Kesian melihatkan otai² perang ni yg kebanyakannya telah mengalami cacat kekal disebabkan terkena jerangkap samar, periuk api dan lain-lain. Tu semua jadi pasal nak buru si Komunis pengkhianat negara la.

Haram jadah betol.

Kerana otai² ni kita dapat hidup kekal aman dan juga dapat berfacebook dan baca blog dan juga menjadi penentang kerajaan serta menjadi tali barut Komunis.

Lagi menyedihkan apabila ada dikalangan anak cucu pejuang kemerdekaan ini telah menjadi tali barut Komunis tanpa sedar. Menyetujui sahaja apa yg dicanangkan oleh pemimpin mereka dek kerana kerakusan kuasa politik.

Kuasa² Komunis menyebabkan umat Islam khususnya di Chechnya menderita dgn kegilaan kuasa Rusia.


Itulah dia kalo tak membaca buku. Parti Komunis Malaya (PKM) tu ideologi dia mmg tetap nak tubuhkan negara Komunis dan menjadi spt negara revolusi China & Rusia. Tuhan pun dorang tak percaya apatah lagi nak jadi negara yg baik.

Meh baca pendapat dari JASA, klik sini


P/s: Mat Sabu nak jadi hero amende nye.. Baru tergolek moto dan naik wilcha.. Hang kata hang terer.. Apa pun tak bole..

Apa Jadi Dengan Ratusan Laporan Polis?


KITA kembali disajikan dengan berita beratus-ratus laporan polis yang dibuat oleh rakyat yang marah dan kecewa dengan kenyataan celupar Timbalan Presiden Pas, Mat Sabu yang melabel satria negara yang terkorban dalam peristiwa bersejarah dan berdarah Bukit Kepong sebagai bukan pejuang tanah air.

Saya percaya, ramai lagi yang berkongsi sentimen sedemikian tetapi hanya mampu memendam rasa dan berdoa semoga Mat Sabu kembali bermuhasabah diri dan memohon keampunan kepada ahli keluarga bekas pejuang yang dihinanya, terutama di bulan Syawal yang mulia ini.

Tetapi Mat Sabu tetap Mat Sabu. Kesombongan dan bongkaknya sebagai pemimpin nombor dua Pas tetap dipertahankan, sama seperti Tok Gurunya, Datuk Nik Aziz Nik Mat, yang juga Menteri Besar Kelantan.

Kedua-duanya keras kepala dan tidak pernah menyesal dengan kenyataan songsang dan fitnah dan penghinaan terhadap orang. Mereka menggunakan apa saja modal untuk tujuan politik sempit mereka.

Jika tidak ada modal atau isu, mereka akan mencipta yang baru melalui khayalan dan dongengan mereka asal ada sahaja bahan untuk diputarbelitkan dalam ceramah politik mereka.

Berbalik kepada cerita laporan polis terhadap Mat Sabu, yang kini berjumlah melebihi 500 kesemuanya, saya dan mungkin ramai lagi akan bertanya apa seterusnya akan berlaku setelah rakyat berduyun-duyun membuat laporan tersebut?

Dulu kita juga disajikan dengan berita mengenai lebih 1,500 laporan polis yang dibuat terhadap penganjur Bersih 2.0. Ambiga dan kedegilannya yang berkeras mahu menganjurkan perarakan haram Bersih. Sudah pun dibuatnya, tetapi mengapa laporan-laporan polis tersebut tidak ada tindakan susulan daripada pihak yang berwajib?

Mengapa pejabat Peguam Negara tidak mengeluarkan arahan pendakwaan terhadap Ambiga?

Begitu juga dengan laporan palsu yang dibuat oleh ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam kes video seks beliau?

Laporan polis juga dibuat. Cerita laporan palsu Anwar Ibrahim kini ditimbulkan semula oleh Pergerakan Puteri UMNO melalui Naib Ketuanya Shahanim Mohd. Yusof yang membuat laporan polis di IPD Kuala Muda, Kedah, kelmarin.

Yang peliknya, trio Datuk T yang bercakap benar dan mendedahkan perlakuan jijik Anwar pula didakwa.

Bak kata orang Melayu 'Pelik bin Ajaib' perkara begini boleh berlaku dalam negara kita yang mendokong sistem demokrasi dan berpaksikan pada undang-undang serta keadilan. Kedaulatan Undang-undang juga menjadi teras kepada Lima Prinsip Rukun Negara yang didokong oleh kerajaan dan rakyat negara ini. Tetapi secara ringkasnya, di manakah keadilannya?

Saya serta rakyat lain yang menuntut keadilan, percaya laporan oleh Puteri UMNO semalam tidak akan membawa apa-apa erti dan sekadar menambahkan lagi statistik jumlah laporan polis untuk direkodkan sebagai data PDRM.

Yang pasti, Mat Sabu tetap dengan keceluparannya dan Anwar dengan sandiwaranya. Kita akan terus menjadi penonton dengan cerita palsu mereka.




Ulasan :

Saya agak tertarik dgn surat pembaca pada ruangan Forum - Utusan Malaysia.

Kalo diikutkan pandangan penulis, mmg benarlah apa yg dikatakan kerana telah berpuluh, beratus, beribu laporan Polis telah dibuat tetapi apakah pengakhiran bg ke semua laporan yg dibuat tersebut?

Adakah ia sekadar laporan Polis utk mencari publisiti ataupun ia laporan utk meminta pihak berkuasa menjalankan siasatan serta mengambil tindakan terhadap orang yg diadu.

Situasi hari ini membuatkan rakyat yg menyokong kerajaan dari belakang berasa tersepit dan was² kerana apakah kerajaan tidak boleh menggunakan saluran undang² yg sedia ada utk mendakwa dan menghukum mereka ataupun adakah kerajaan takut dgn pihak pembangkang?

Ramai yg kata, Peguam Negara takut menggunakan undang² sedia ada kerana mereka sendiri tidak arif mengenai undang² ini berbanding peguam² yg mendokong perjuangan pembangkang.

Apa sudah jadi ni. Kita yg buat undang² tetapi kita sendiri yg takut dgn undang² tersebut. Tidak hairan lah bg saya jika skg ini ada dikalangan penyokong kerajaan pun menggunakan peguam dari pembangkang utk memenangi sesuatu kes.


P/s: jangan berani kuatkuasakan undang² kpd mereka yg lemah dan tidak 'fasih' mengenai undang² shj.

Tuesday, September 6, 2011

Cinta Sebenar Natasha

KANGAR – “Saya berasa amat bersalah dan bimbang selepas teman saya menerima aib disimbah asid. Oleh itu, saya hendak pergi dari sini.”


Demikian luahan seorang pondan yang mahu dikenali sebagai Natasha, 28, yang dikaitkan punca cemburu seorang lelaki sehingga sanggup bertindak menyimbah asid ke atas rakan serumahnya di Taman Seri Bakau di sini pada Sabtu lalu.

Kata Natasha, dia akan membawa diri ke tempat baharu bagi menjalani kehidupan lebih aman bersama teman serumahnya yang juga mangsa kejadian, Mohd. Hafizuddin Johari, 20.

“Sejak kami bersama, ramai pihak tidak senang dengan hubungan kami sehingga sering diugut dan dicaci.

“Kejadian ini amat menakutkan saya dan demi keselamatan dan keselesaan hidup, kami akan pindah,” katanya ketika ditemui di Rumah Kelab Media Perlis di sini semalam.

Semalam akhbar melaporkan seorang pemuda cedera di muka dan tangan kanan akibat disimbah asid oleh individu tidak dikenali ketika sedang mengunci pagar rumahnya di Taman Seri Bakau di sini.

Menurut polis, motif serangan oleh suspek berusia 19 tahun itu disebabkan cemburu ekoran mangsa melarangnya mendekati Natasha. Penyerang tersebut kemudiannya berjaya diberkas.

Natasha yang bekerja sebagai jurujual kosmetik berkata, punca temannya diserang adalah kerana suspek tidak berpuas hati ekoran tidak dapat mendekati dirinya.

“Saya dan Hafizuddin tidak mengenali penyerang itu tetapi disebabkan sifat dan keadaan saya, ramai lelaki hendak berkawan tetapi saya tidak melayan mereka,” ujarnya lagi.

Natasha mendakwa menjadi tumpuan ramai lelaki ekoran minatnya yang suka menyanyi dan menari di beberapa pusat karaoke di sekitar pantai negeri itu.

“Saya sayangkan Hafizuddin sebab dia banyak menolong dan memberi sokongan kepada saya. Oleh itu, keputusan kami ini baik untuk semua pihak,” ujarnya.

Sementara itu, Mohd. Hafizuddin yang bekerja di bidang penyediaan makanan memberitahu, dia akan mengikut Natasha kerana serasi hidup bersama sejak mengenalinya empat bulan lalu.

Sumber : Kosmo


Ulasan:

BODOH !!
Kalo aku terajang dua² budak ni apa pun tak dapat. Macam sial punye statement.

Ini lah dia org yg bakal merosakkan anak bangsa sendiri. Dan merupakan antara penyumbang kepada cepatnya berlaku Kiamat~

Nasib lah korang kat Perlis, kalo kat area kL ni. Aku gi cari, simbah asid. Bangang!~

Memalukan bangsa, dan agama sendiri je.

Tak mengaku saya saudara seIslam dengannya. Malunya keluarga si lelaki tu dgn pe'el anak dia yg cinta sesama jenis.

Woi batang sama batang nak wat apa? Wat lawan pedang je la.

Uwekkk muntah²~

Apa pun tak boleh

Monday, September 5, 2011

Kau Nak Tukar Bendera Malaysia?


Mogadishu - Kerajaan Somalia hari ini mengeluarkan laporan lengkap mengenai kematian jurugambar warga Malaysia yang diserang hendap.

Antara yang berada dalam laporan tersebut ialah kekeliruan kumpulan2 pejuang membezakan bendera Malaysia dengan Amerika Syarikat

"Kumpulan2 pejuang di Somalia tidak pernah dengar nama Malaysia. Dan sentimen anti Amerika (Syarikat), sangat tinggi di sini. Kami (kerajaan Somalia) sudah mengeluarkan garis panduan dan amaran mengenai sentimen anti Amerika Syarikat.

Tetapi pihak Malaysia berkeras mahu mempamerkan bendera Malaysia kerana misi ini adalah misi publisiti politik negara mereka." Jelas jurucakap kerajaan Somalia.


Hohhh..
Puak² pembangkang asyik spin cite ni je.. Takda story lain ka nak spin??
Habis tu sekarang nak letak salah pada kerajaan Malaysia kerana mempunyai bendera Jalur Gemilang yg hampir sama dgn Amerika?

Dulu tak mo cakap, sekarang baru lah terhegeh² nak cakap. Nampak sangat puak pembangkang merupakan golongan suka mengambil kesempatan.

Sekarang puak pembangkang meletakkan kesalahan kpd kerajaan Malaysia kerana disebabkan Jalur Gemilang, seorang rakyat Malaysia telah terkorban. Deyyy orang mati kena tembak, eksiden boleh berlaku di mana-mana saja. Jgn ckp kat Somalia, kat tepi longkang Jln Bukit Bintang pun boleh kene tembak kalo tak betol². Itulah namanya ajal.

Disebabkan pembangkang lahanat tiada isu skrg ni dan teruja menunjukkan rasa 'simpati' pada mangsa so terpaksa mainkan isu bendera pulak. Dari dulu lagi saya dah tau puak pembangkang mmg takda rasa bangga langsung dgn Jalur Gemilang ni.

Saranan utk puak pembangkang, kalo berjalan ke luar negara spt ke negara Arab dan Afrika, jgn pkai Jalur Gemilang lah. Pakai bendera Thailand atau China. Takkan ada org nak tembak dah. Tapi andai kata orang PAS pergi ke Somalia tanpa membawa bendera pastinya TETAP ditembak sampai mati kerana mereka menganiaya, menjual dan menjatuhkan maruah ISLAM di negara sendiri.

P/s: pembangkang gemar menghukum salah tetapi tidak mahu membantu menyelesaikan masalah..

Samseng Jalanan Hak Tuihhh~


Lihat gambar di atas - sumber The Sun. Kelajuan yg telah ditangkap menggunakan kamera speed trap Polis DiRaja Malaysia (PDRM) utk Ops Sikap Ke 23.

Bas Ekspres - 130 km/j
Mercedes Benz - 220 km/j
BMW - 240km/j
Myvi - 180km/j

Tak ker gila meroyan PDRM bile tgk kenderaan ni laju tak agak² semasa Ops Sikap dijalankan. Ini mmg takde sikap toleransi atas jalan raya dah. Bila dah kena saman, puaslah dok mintak ampun tak buat lg kononnya. Tak mampu nak bayar saman dan apa-apa lagi lah.

Tapi bawak kete laju-laju mcm pelesit boleh pulak. Apa ingat bawak kete laju² tak perlukan minyak? Mana dapat isi minyak byk² tu? Huhu

Perghhhh..

Saya ingin berkongsi sebuah cerita yg telah terjadi semasa saya dalam perjalanan pulang dari Penang pada malam Jumaat lepas.

fuck samseng jalanan

Kejadian terjadi antara Taiping - Kuala Kangsar highway PLUS pada waktu malam.

Semasa saya sedang memotong di lorong kanan, sebuah kete BMW (lihat pada lampu ketenya) dari belakang dgn laju memberi lampu tinggi pada saya agar memberikan jalan kepada dia.

Di sebabkan lorong kiri masih penuh dgn kenderaan, saya terpaksa drag BMW tersebut sehinggalah terdapat ruang kosong dan selamat utk masuk ke lorong kiri. BMW masih memberikan lampu tinggi berulang kali kepada saya.

Sudah diberikan signal kiri, tiba-tiba si BMW terus memotong dari kiri. Terperanjat dibuatnya dan saya terpaksa mengelak ke lorong kanan semula. Tindakan refleks saya adalah membunyikan hon serta memberi lampu tinggi semula pada si BMW ini. Kerana di dalam kete saya terdapat 2 orang anak saudara, abg dan kakak ipar saya yg sedang tido.

Tindakan saya itu telah menyebabkan si BMW marah dan secara tiba-tiba terus memberika hazard light dan masuk ke lorong kiri semula. Apabila saya memotong dan masuk ke lorong kiri, BMW td berada di belakang kete saya dan memberi lampu tinggi spjg jln.

Si BMW terus mengekori saya sehingga 5 KM jauhnya. Sehinggalah perkara ini disedari oleh adik saya yg mengikuti dgn kete lain. Lantas adik saya terus menghimpit ruang di antara kete saya dan BMW tersebut. Akhirnya si BMW terus mematikan lampu tingginya tapi tetap mengekori kete saya sehingga 10 KM.

Mungkin menyedari tindakannya dilihat terlalu bodoh, akhirnya si BMW tadi terus memecut laju dan hilang dari pandangan mata. Mungkin dah eksiden masuk dalam gaung.

Sikap belagak pemandu-pemandu di Malaysia ini dah tak boleh dibendung lagi dah. Asal saja yg berkenderaan hebat di jalan raya sahaja dibenarkan memberi lampu tinggi pada kenderaan murah spt saya. Saya pun bayar tol dgn harga yg sama, saya juga berhak ke atas lebuhraya tersebut.

Jika diikutkan nombo plat, kete saya lagi SENIOR daripadanya. Kete saya mungkin dah beratus kali berulang menggunakan lebuhraya tersebut berbanding dgn nombo kete si BMW - WUG **** (tak ingt angkanya)

Kepada semua pemandu di luar sana, bertimbang rasa la sesama kita. Semua orang nak cepat sampai ke destinasi tetapi biarlah dalam keadaan selamat. Orang lain pun nak hidup lama. Jgn nanti eksiden sampai melibatkan kete orang yg tak bersalah pulak. Time tu menyesal pun tak guna, pastinya ke penjara dulu.

Thursday, September 1, 2011

10 Tahun Sebelum Merdeka

Ini video dokumentari 10 tahun sebelum Merdeka di Tanah Melayu.

Tonton dan fahami maksud yg disampaikan dlm video di bawah.


Pihak-pihak pembangkang dan orang yg buta sejarah mcm Mat Sabun dan lain-lain patot tonton. Apa pun tak bole.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...