PM

 photo IMG-20140720-WA0036.jpg

Wednesday, November 30, 2011

Ringkasan Ucapan Tanpa Text Ketua Pemuda WP

Masa yg dibenarkan 5 minit sahaja utk mengusulkan cadangan di dalam Persidangan Pemuda UMNO petang tadi.

Para wakil negeri akan bangun berucap dan mengangkat usul yg utk dibawa ke dalam Persidangan Agung UMNO esok hari.

Antara yg terakhir berucap merupakan Ketua Pemuda UMNO Bhgn Bdr Tun Razak merangkap Ketua Pemuda Wilayah Persekutuan (WP), Saudara Rizalman Dato' Mokhtar.

Beliau yg hanya berucap tanpa text tampak tenang dan bersahaja berjenaka dgn wakil Pahang yg telah 'mencuri' sedikit waktunya dgn berucap panjang dan sempat berseloroh mengenai bakal calon winnable candidate harus menepati masa yg diberikan dan disambut dgn hilai tawa dlm dewan.

Bercakap mengenai cabaran yg digalas bg memastikan kemenangan BN di WP, beliau menyatakan Pemuda UMNO WP telah bersedia menghadapi PRU 13 akan dtg dan hanya menunggu semboyan dibunyikan oleh Presiden UMNO.

Sambil menyifatkan dakwaan Anwar Ibrahim pada tahun 2008, bahawa WP merupakan kubu kuat PKR, sgt tidak tepat kerna melihatkan perkembangan semasa dan trend org muda bandar skg ini telah mula beralih kpd BN atas dasar mempercayai kebolehan parti UMNO menerajui negara.

Beliau juga turut menyangkal dakwaan kononnya UMNO hanya mendapat sambutan generasi muda luar bandar sahaja. Sebaliknya UMNO kini merupakan parti yg memahami kehendak aspirasi semua golongan termasuk golongan muda.

Kubu-kubu yg kononnya kuat bg PKR sebaliknya nanti akan bertukar menjadi kubur kpd perjuangan tidak bermoral PKR.

Rizalman yg mewakili Pemuda WP mencadangkan agar Majlis Pembangunan Belia Bandar diwujudkan.

Kementerian WP & Kesejahteraan Bandar diharapkan dapat menyediakan satu platform tambahan untuk suara anak muda/belia bandar bagi menyuarakan pandangan serta mencari jalan menyelesaikan permasalahan belia bandar

Cadangan seterusnya Pemilikan Rumah. Beliau menyarankan kepada kerajaan agar projek perumahan PR1MA dapat dibina di setiap kawasan parlimen WP dalam merealisasikan impian generasi muda memiliki rumah di dalam bandar agar dapat memulakan penghidupan dan kerjaya di bandaraya Kuala Lumpur.

Dalam masa yang sama beliau mengharapkan agar pembinaan projek PR1MA ini dapat disegerakan memandangkan cadangan perlaksanaan sebanyak 5,884 unit bakal disiapkan dalam tempoh 5 tahun.

Beliau turut menawarkan fungsi Sekreatiat Hal Ehwal Bandar (SHEB) dilebarkan ke luar bandar agar byk pihak mendapat manfaat daripadanya.


UMNO Untuk Semua

Info Persidangan UMNO 2011 #PAUMNO

Tahukah anda, Persidangan UMNO kali ni menampilkan kelainan.

Jika dahulu semua perwakilan dan pemerhati hanya perlu menunjukkan pas sahaja.

Tapi utk persidangan kali ini, setiap perwakilan dan pemerhati dibekalkan bersama kad 'touch n go' utk memasuki dewan persidangan.

Jika mempunyai pas tapi tak miliki kad tersebut, jawapannya tetap tak dibenarkan masuk.

Ini satu langkah yg bijak daripada pengelola utk membendung kemasukan 'pemerhati' ke dalam dewan secara berlebihan dan dalam masa yg sama malaun-malauan pembangkang juga dapat dibasmi dari curi-curi masuk.

Majulah UMNO Parti Tertua Di Dunia


UMNO Still The Best

Skandal Cinta Blogger REZQEEN HILL

Semenjak bertemu Lisa Surihani pagi tadi di Persidangan Puteri UMNO, hati gua ni dah terpahat dgn dirinya.

Mata terbayang-bayang. Jiwa tak menentu. Rindu plak hahaha.

Saya pasti ramai pembaca terutama lelaki juga turut jatuh 'cinta' dgn Lisa Surihani hehe.

Hilang fokus nk tgk sidang Pemuda. Sebentar lagi bakal ada lg post artikel yg bru.

UMNO Pilihan Artis Malaysia Juga

Setelah tersebarnya gambar Lisa Surihani yg menyertai Persidangan Puteri UMNO pagi tadi maka byk pihak yg mula menggaru kepala.

Rata-rata puak pembangkang jahanam, telah mula terfikir utk mengisi borang UMNO kerana nak rasa lebih 'dekat' dgn artis feberet mereka ini kononnya.

Begitulah kuatnya aura yg dibawa oleh artis-artis ke dlm UMNO. Parti yg satu lg tu pun ada juga artis tp semuanya haprak kapla jingga.

Pasal artis mereka mempunyai masalah jiwa dan sakit mental yg kronik. Ada pula kalangan artis mereka mempunyai agenda tersirat iaitu menjadi calon parti utk PRU akan dtg.

Apa pun tak bleh.


BN - Pilihan Org Muda & Artis Juga

Puteri Sudah Bersedia Utk PRU 13

Selesai sudah ucapan dasar dari Ketua Wanita, Ketua Pemuda & Ketua Puteri sebentar tadi. Sekarang tgh berlangsung ucapan usul pula.

Saya sempat mengikuti ucapan dasar Ketua Puteri, Datuk Rosnah. Dalam ucapan beliau tadi mengingatkan bahawa gerak kerja Puteri tidak terhad kepada meraih undi shj tetapi Puteri juga akan bertindak agresif terhadap sebarang ancaman kpd UMNO.

Semangat Puteri kuat umpama skuad Harimau Muda membaham sang Garuda. Puteri tidak mahu kelihatan lemah dan dianggap seperti bdk kecil yg belum tumbuh gigi sebaliknya Puteri telah bersedia dan jauh lebih terancang utk menghadapi PRU13 akan datang. (Puteri sudah bertaring katanya hehe ngeri plak)

Selepas ucapan dasar tadi, Puteri UMNO telah menyampaikan anugerah & penghargaan kpd idola generasi muda masa kini.

Antara penerima anugerah Pencapaian Khas Generasi Muda Puteri UMNO ialah pelakon berbakat Lisa Surihani dan juga Catriona Ras pemenang pingat emas Sukan Sea Jakarta 2011 yg lepas.

Tahniah diucapkan dan selamat berjaya kepada Puteri UMNO. Semoga suntikan semangat dari Ketua Puteri meningkatkan lagi semangat juang Puteri kepada UMNO.


Puteri UMNO Tetap Unggul

Persidangan 3 Sayap Telah Bermula #PAUMNO

Ketiga-tiga sayap UMNO - Wanita, Pemuda & Puteri telah pun bermula seawal jam 8am tadi.

Dato' Seri Shahrizat, Dato' Rosnah dan YB Khairy sedang menyampaikan ucapan dasar kpd para perwakilan di lain-lain dewan.

PWTC kian dipenuhi para perwakilan & pemerhati.

P/s: sedang mencari lubang tikus utk masuk dewan Pemuda. Pas media tak diterima pulak aduhai~


UMNO Peneraju Kepimpinan Negara

Sekitar Hari Pertama #PAUMNO 2011

Warna warni sekitar PWTC

Pembangkang Mula Meroyan Dek TSMY

Pembangkang sudah mula meroyan selepas ucapan perasmian oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin sebentar td yg disiarkan live oleh TV1 dan TV3.

Amek kau..

Byk pepatah dan pantun terpalit teruk di muka pembangkang terutama pemimpinnya. Antaranya..

1. Inilah perhimpunan terbesar umat Melayu yang mengangkat suara keramat rakyat dari segenap ceruk desa dan kota, dari segenap lapisan warga, untuk dijadikan suluhan, panduan dan sempadan dalam melayari bahtera di samudera perjuangan meninggikan agama, memartabatkan bangsa, mendaulatkan nusa dan menobatkan siasah parti UMNO yang tercinta.

Kesatuan kita ini ibarat kata pepatah Melayu:

Bulat Air kerana Pembetung

Bulat Manusia kerana Muafakat

Kata seia kata sepakat

Setuju sependirian setuju sependapat

Kata dibulati kata bertepati

Janji termeteri, kejayaan dinikmati

2. Untuk itu syabas kita ucapkan kepada PKR, walaupun sebenarnya:

Hisap rokok dalam kelambu,

Terbit asap menjadi abu

PKR umpama golok kayu

Tetak tak lut gadai pun tak laku


I like this pantun~

Tuesday, November 29, 2011

Muhyiddin Balun Nasik Campur Pakatan

"..Melayu yang bersekongkol dgn DAP adalah pengkhianat bangsa.."

Demikian petikan ucapan Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddidin Yassin.

Beliau berkata ketika merasmikan Persidangan 3 Sayap Parti Wanita, Pemuda & Puteri UMNO sebentar tadi.

DAP yg kian hari semakin ligat memutarkan dakyah-dakyah busuk dan keji bahawa UMNO yg merupakan parti racist sangatlah tidak bertamadun.

DAP sendiri juga sebenarnya racist kononnya mendakwa sbg parti yg mengamalkan demokratik tp ironinya lebih dilihat sbg parti yg dipimpin satu kaum saja dan lg teruk pula dibarisi suku sakat keluarga sendiri.

Kegemaran DAP melaga-lagakan bangsa Melayu sgt jelas dilihat kini dgn menyebelahi PAS yg merupakan 'alat' alternatif Pakatan utk mencapai cita-cita ke Putrajaya kononnya.

Termakan dgn kata fitnah dan niat jahat DAP, PAS pula sanggup menggelarkan UMNO yg sebangsa & seagama sebagai kafir.

Tapi sekafir-kafirnya UMNO, parti ini yg memperjuangkan kedaulatan Raja-Raja Melayu, Hak Keistimewaan Melayu dan Mempertahankan Islam Sebagai Agama Rasmi dan nombor 1 di Malaysia.

Daripada sebuah parti yg tidak berprinsip dan jelas menggunakan nas-nas AlQuran utk kepentingan parti serta menjadi asas perjuangan mengelirukan umat Islam hari ini.

Terbangang setelah dimaki oleh DAP yg dipersetujui oleh PKR mengenai hasrat mewujudkan negara Islam, PAS terus melatah setelah melihat tiada tercatat ayat di dlm AlQuran tentang negara Islam yg mereka impikan.

PAS terpaksa menukar 'tema' parti kpd Negara Berkebajikan. Ironinya sebuah negeri yg telah dipegang kerajaan PAS lebih 20 tahun masih lg tidak mempunyai bekalan air Bersih 2.0.

Kegagalan PAS di Kelantan sudah menjadi kayu pengukur kpd hasrat mewujudkan negara berkebajikan. Rakyat sudah pandai menilai mana kerajaan yg benar-benar menjaga kebajikan rakyatnya. PAS hanya sebagai boneka Pakatan yg dipimpin oleh org yg tidak bermoral.

Anwar Ibrahim sbg ketua pembangkang dan penasihat PKR hanya mempunyai satu tujuan iaitu menjadi Perdana Menteri dan membolot harta kekayaan negara bersama kuncu-kuncunya.

PKR yg merupakan parti ultra liberal dari awal penubuhannya yg langsung tiada asas moral, baik kpd pemimpin dan barisan kepimpinannya. Soal agama, bangsa dan negara diletakkan di kedudukan terakhir utk merealisasikan hasrat 'murni' mereka.

Sesuai dgn mood UMNO iaitu Dulu, Kini & Selamanya PKR akan kekal dan terus dgn agenda pertamanya mempertahankan Anwar Ibrahim dari segala bentuk tuduhan moral dan lain-lain.

Hisap rokok dalam kelambu,
Terbit asap menjadi abu,
PKR umpama golok kayu,
Tetak tak lut gadai pun tak laku.

Begitulah bangangnya PKR skg ni. Sudah ramai keluar parti kerana tidak yakin dgn PKR dan kembali menyetujui dan mempercayai parti yg telah berjuang selamanya utk org Melayu.


Dulu, Kini & Selamanya
UMNO Bersama Rakyat Malaysia

Berjaya Masuk Dewan Merdeka

Akhirnya berjaya memasukkan diri ke dalam Dewan Merdeka, PWTC bersama blogger Bro Jinggo.

Akan update info-info utk pembaca sekalian. Itu pun kalo ada bateri lg henpon ni hehe..

Sekarang tgh menanti kehadiran Tan Sri Muhyiddin Yassin.


BN - Pilihan Orang Muda

Perasmian 3 Sayap Sebentar Lagi

Perasmian Persidangan 3 Sayap akan dirasmikan sebentar lagi oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Sayap Wanita, Pemuda & Puteri semuanya tampak begitu teruja pada malam ini menunggu ketibaan YAB yg dijangka tiba jam 830pm.

Insyallah malam ni amanat yg bakal disampaikan akan menyentuh byk aspek gerak kerja parti utk PRU akan dtg.

Semoga amanat yg diutuskan ini bakal memberi impak positif kpd perwakilan utk dibawa pulang ke bahagian masing-masing.


UMNO SELAMANYA

PAU 2011 - Tak Memerlukan Mereka Ini


Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2011, kali ini tidak memerlukan orang² yg datang hanya utk suka², seronok², tido dan melepak kat Riverside ketika persidangan sedang berlangsung.

Bak kata orang negeri, menghabiskan boras jo.

Memang tak semua perwakilan yg bersikap begini tapi saya paham perasaan org yg mengantok dan terlalu letih melihat & mendengar telatah para perwakilan yg berceloteh di atas pentas. Tak mengapa lah tapi...

Apa kejadahnya kalo ternampak para perwakilan dan pemerhati ke hulu hilir di sekitar The Mall, Chow Kit dan lain² tempat ?? Perkara ini dah selalu terjadi dan seakan sinonim dgn setiap kali berlangsung PAU.

Kali ini saya dan rakan blogger yg lain akan membuat intipan terhadap mana² perwakilan yg tidak dapat memenuhi kehendak suara akar umbi utk menjadi wakil pada PAU ini.

Selain dari gambar anda dirakam, sudah pasti gambar ini terus ke Ibu Pejabat PWTC.

Selamat Bersidang !

Sebab Musabab Anwar Dipecat - Tun Mahathir

Artikel ini sesuai dibaca oleh semua golongan yg sehaluan dan sekapal dgn Anwar Ibrahim. Sesuai juga dibaca oleh mana² golongan homo dan golongan munafik di Malaysia.

Sesuai juga utk diprint & diphotostat banyak² kemudian diedarkan kpd orang kampung

Tun Dr. Mahathir bin Mohamad pernah menjelaskan mengapa beliau terpaksa mengambil tindakan memecat Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri, Menteri Kewangan dan keahlian UMNO, semuanya berpunca dari salah laku moral.

Berikut merupakan penjelasan Dr Mahathir yang ketika itu Presiden UMNO dan Perdana Menteri Malaysia menjelaskan sebab-sebabnya kepada ahli mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO di PWTC, yang turut dihadiri Anwar pada malam 3 September 1998.

Semasa saya berjumpa dengan Menteri Besar dan juga beberapa orang lain yang datang berjumpa saya untuk mengetahui berkenaan masalah ini, ada tuduhan bahawa saya ambil tindakan ini kerana politik kerana saya nak menyelamatkan diri saya.

Saya nak kata di sini, kalau saya ambil tindakan pasal politik, apa gunanya saya tunggu sehingga keadaan jadi begini genting dan masalah-masalah lain menekan negara. Pilihan ini saya ambil keranasaya percaya tuduhan-tuduhan yang dibuat terhadap Dato’ Seri Anwar Ibrahim mempunyai asas yang kukuh.

Saya tidak puas hati dengan tuduhan ini pada mulanya.

Tahun lepas, bulan Ogos tuduhan ini dibuat oleh orang-orang. Seorangnya ialah adik (Ummi Hafilda) kepada Azmin iaitu setiausaha kepada Dato’ Seri Anwar Ibrahim dan juga seorang driver yang dahulu bekerja sebagai driver Dato’ Seri Anwar Ibrahim dan kemudian bekerja sebagai driver Azmin, sekarang ini sudah bekerja di Melaka (Azizan Abu Bakar).

Surat telah disampaikan kepada saya dan kedua-dua dan surat itu dibawa oleh Megat Junid yang menyatakan bahawa ini telah dibuat oleh orang berdua ini dan telah berjumpa dengan Megat Junid dan Tun Daim.

Saya tolak sepenuhnya tuduhan yang dibuat terhadap Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Saya tuduh Megat Junid cuba membuat surat layang dengan pakar fitnah terhadap Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Dan dengan itu, tidak ada siapa yang tahu dan saya pula diberi oleh pihak polis satu kenyataan yang dibuat oleh adik Azmin iaitu Ummi yang berkata bahawa tuduhan yang dibuat dalam surat pertamanya itu adalah tidak berasas dan saya anggap bahawa dengan itu, kes itu telah selesai.

Sepertimana Ahli-ahli Majlis Tertinggi tahu, saya tidak kata apa-apa kepada Majlis Tertinggi tentang pendirian saya terhadap Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Bahkan saya masih anggap dia bakal pengganti saya.

Dan selepas peristiwa itu pun, saya masih lagi buat kenyataan berkali-kali bahawa saya memberi sokongan penuh iaitu dia akan menjadi pengganti saya dan saya ingin serah UMNO bulat-bulat termasuk penyokong-penyokong saya kepadanya sebagai Presiden parti dan juga sebagai Ketua Kerajaan.

Ini adalah satu kenyataan yang selalu saya buat di hadapan Dato’ Seri Anwar Ibrahim atau di ucapan-ucapan lain yang saya buat. Saya selalu membuat kenyataan yang sama sehingga akhbar-akhbar asing pun telah setuju tentang the annointed assistant – apa nama – pengganti yang telah dikenal pasti oleh saya.

Selama ini pun, saya telah memberi sokongan penuh sehingga daripada masa masuk ke dalam UMNO sehingga menjadi Ketua Pemuda, Naib Presiden kemudian Timbalan Presiden. Sepanjang masa saya beri sokongan dan mempertahankan apabila ada orang menangkis.

Banyak orang yang datang jumpa saya yang membuat macam-macam kenyataan termasuk percubaan memburukkan diri saya dalam dan luar negera.Tuduhan bahawa secara tidak langsung saya melakukancrony capitalism, hypnotism, cronyism, corruption dan berbagai-bagai lagi.

Apabila Zahid Hamidi membuat kenyataan yang sama, saya dan semua Ahli Majlis Tertinggi tahu bahawa saya membuat teguran yang keras terhadap Zahid.

Kalau pun Dato’ Seri Anwar Ibrahim sendiri membuat teguran yang sama di Johor, tetapi saya tidak tegur Dato’ Seri Anwar Ibrahim, saya salahkan Zahid.

Saya kata, apa yang dikatakan Dato’ Seri Anwar Ibrahim ditujukan bukan kepada Malaysia dan bukan kepada saya tetapi kepada negara-negara lain.

Sepanjang masa sehingga Majlis Tertinggi mesyuarat agung pun saya membuat pendirian yang sama iaitu Dato’ Seri Anwar Ibrahim akan menjadi pengganti saya apabila saya berhenti.

Dan sebenarnya saya berhajat untuk berhenti tahun ini, tahun 1998. Waktu tahun sudah, saya pergi bercuti dua bulan dan semasa itu saya serah pentadbiran kepada Dato’ Seri Anwar Ibrahim dengan tidak ragu-ragu walaupun ada orang yang kata itu tidak bijak dan Dato’ Seri Anwar Ibrahim tidak setia kepada saya, saya tidak terima dakwaan mereka.

Perkara ini sepatutnya tidak membawa kepada apa-apa tetapi malangnya buku ini. Buku 50 Dalil ini dikeluar, ada orang bagi kepada saya satu salinan, saya tak baca, pasal saya anggap buku ini sebagai fitnah.

Sampai sekarang ini pun saya tak baca.

Tetapi, Dato’ Seri Anwar Ibrahim sendiri mengambil tindakan untuk mengambil apa nama internal…apakah (istilah itu) saya pun tak tahu, apa nama bahasa undang-undang ini. Dia cuba menyekat pengedaran buku ini.

Dan tindakan itu diambil sebagai satu tindakan criminal iaitu melapor kepada polis bahawa buku ini patut di ban kerana ianya mengandungi banyak tuduhan-tuduhan yang tidak berasas.


Dato’ Seri Anwar Ibrahim sendiri beritahu kepada saya bahawa dia mengambil tindakan ini dan saya kata “this is very tricky,” inilah perkataan yang saya guna.

Saya masih ingat “this is very tricky” sebabnya saya kata tricky adalah apabila sesuatu yang diserah kepada polis, maka polis akan siasat dan walaupun kalau tidak ada apa-apa.. tak apalah.

Tetapi kalau ‘ada apa-apa’ polis sebagai professional body akan siasat…Jadi itulah yang berlaku.

Polis membuat siasatan dan kemudian memberitahu saya bahawa tuduhan-tuduhan dalam buku itu walaupun tak semuanya benar, tapi ada yang benar.

Mereka telah menyoal beberapa orang dan orang-orang ini secara sukarela, kata polis memberi maklumat dan polis memberitahu kepada saya apa yang diakui oleh orang-orang ini.

Saya mengaku, saya terkejut kerana saya tak sangka satu orang, satu kawan yang saya fikir begitu warak sekali boleh terlibat dalam kegiatan yang semacam ini.

Yang lain saya tak berapa peduli sangat, tentang masalah duit dan lain-lain saya tak berapa peduli. Tetapi tuduhan yang mengejutkan saya ialah berkenaan womenize, ada hubungan seks dengan beberapa wanita, tuduhan bahawa ada percubaan untuk intact isteri orang dan yang dahsyat sekali ialah tuduhan bahawa telah meliwat seorang lelaki yang dulu menjadi driver kepada Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Itu tuduhan yang dibuat oleh polis dan mereka mempunyai cukup bukti, apa statement-statement yang ditandatangani dan gambar-gambar yang mereka ambil tentang orang ini.

Namun, saya masih tidak puas hati dan saya bagitahu kepada polis, bahawa saya sendiri nak tanya orang-orang ini dan saya berjumpa dengan orang ini satu persatu dan tanya, “Sama ada polis paksa mereka atau pun tidak?”

Jawapan mereka, “Mereka tidak dipaksa.” Saya tanya pula, “Sama ada mereka sanggup memberi – apa nama – keterangan dalam mahkamah kalau mereka dikehendaki menjadi saksi?”

Mereka semua mengakui bahawa, “Mereka sanggup memberi penjelasan dalam mahkamah.”

Orang pertama yang saya jumpa ialah seorang driver yang tidak fasih dalam bahasa Inggeris, bercakap bahasa Melayu sedikit sebanyak dan orang ini bercerita pada saya tentang bagaimana dia membawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke suatu bangunan dan dia juga bertanggungjawab disuruh mencuci dan menyiapkan bilik tidur dan juga membawa perempuan-perempuan Cina jalang, bawa untuk berjumpa Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Dan selepas itu, dia bawa balik perempuan-perempuan ini dan juga hantar. Kadang-kadang hantar Dato’ Seri Anwar Ibrahim balik rumah dalam kereta yang cermin hitam, orang tidak nampak.

Saya tanya, “Berapa kali benda ini berlaku?” Dia kata, “Banyak kali” dan “Siapa yang dibawa?”. “Banyak perempuan Cina. Ada juga perempuan seorang Mexican,” dia kata.

Saya tak tahulah, sama ada dia tahu Mexican atau tak Mexican ke, itu dia kata. Itu daripada driver itu.

Saya tanya dia berkali-kali, “Sama ada benar atau tidak benar? Sama ada dia sanggup membuat kenyataan ataupun tidak?” dia juga berkata, “Bahawa yang jahat ini ialah Datuk Nalla dan dia bekerja dengan Datuk Nalla.”

Datuk Nalla kadang-kadang tidak bayar gajinya. Dia kata, “Dato’ Seri Anwar Ibrahim baik, yang menghasut Dato’ Seri Anwar Ibrahim ialah Datuk Nalla.”

Saya juga jumpa dengan seorang kerani dan dia bercerita bagaimana Dato’ Seri Anwar cuba nak ada hubungan seks dengan dia. Dan dia tolak dan dia balik beritahu kepada ibu dia dan abang dia dan adik dia.

Dan mereka itu berkata, jangan buat apa-apalah, pasal dia ini orang besar. Tidak buat laporan atau apakah.

Orang yang ketiga yang saya jumpa ialah seorang perempuan India yang juga membuat kenyataan bahawa dia berjumpa nak dilakukan hubungan seks oleh Dato’ Seri Anwar dalam sebuah bilik dalam sebuah bangunan seperti itu dan dia juga menolak kerana katanya dia datang haid.

Wanita yang ketiga ialah seorang perempuan Melayu yang mengaku dia ada hubungan seks dengan Dato’ Seri Anwar.

Kemudian saya berjumpa dengan driver yang bernama Azizan. Dia dulu bekerja dengan Dato’ Seri Anwar. Lepas itu, dengan kerana Dato’ Seri Anwar mengadakan hubungan songsang dan dia berasa malu dan berkali-kali buat dan dia berhenti kerja. Dan kemudian dia bekerja dengan Azmin.

Apabila dia bekerja dengan Azmin, adik Azmin bertanya kepada dia, berkenaan dengan ke mana dia selalu bawa isteri Azmin. Dan apabila cerita-cerita ini bangkit, dia sebut apa yang berlaku kepada dia. Apa yang Dato’ Seri Anwar buat kepada dia.

Itu… Ummi tadi telah mengajak dia supaya membuat laporan dan dia pun membuat satu laporan yang ditandatangani. Tetapi, dia kata yang tulis bukan dia. Yang tulis Ummi dan dia tandatangan. Ummi lah yang tanya kepada driver ini tentang kelakuan isteri Azmin yang selalunya dapat panggilan telefon, dapat pergi ke shopping complex dan hilang sekejap.

Lepas itu balik, bercakap berkenaan dengan boyfriendnya yang biasa menyebut bahawa anak dia itu adalah anak Dato’ Seri Anwar. Sebab itu adik Azmin ini buat keputusan untuk melapor.

Dan apabila dia melapor, dia diburu oleh polis. Sehingga polis pergi ke rumah kawannya dan pecah pintu dan tangkap dia dan paksa dia suruh ubah kenyataan bahawa apa yang dia kata itu tidak benar. Jadi, itu cerita daripada Ummi.

Sebenarnya saya tidak berminat untuk berjumpa dengan Ummi. Oleh kerana Dato’ Seri Anwar sendiri beritahu kepada saya, bahawa Ummi ini ialah keluarga kepada Azmin. Dan Ummi ini sudah rujuk balik kepada keluarganya dan tidak lagi membuat tuduhan-tuduhan ini.

Dan oleh kerana itu, saya tidak berminat untuk berjumpa dengan Ummi.

Sebaliknya, pada suatu malam saya hadir satu majlis perkahwinan. Setelah saya balik ke rumah, isteri saya telefon. Dia kata, ada dua orang nak jumpa saya. Sanggupkah saya jumpa? Saya kata, “Pasai apa?” “Ialah pasal kes.”

Yang datang ni ialah Ummi dan seorang lagi yang berjanggut dan mengaku dirinya tiga pupu kepada Dato’ Seri Anwar, ada kaitan dengan Sulaiman Palestin.

Dan Ummi bercerita tentang apa yang berlaku. Sama seperti yang diceritakan oleh Azizan. Saya tanya Ummi, saya dengar kata dia telah tarik balik (tuduhan yang dibuat sebelum ini).

Dia kata, dia tidak pernah tarik balik. Dia terpaksa.. dipaksa oleh polis untuk menarik balik apa yang dia buat kenyataan.

Jadi, pendek kata, setelah saya dengar semua ini, saya berpendapat bahawa cerita-cerita ini adalah benar.

Dan inilah yang menyebabkan saya memikir semula tentang Dato’ Seri Anwar sebagai Presiden UMNO dan sebagai Perdana Menteri Malaysia. Sesuainya sebagai Timbalan Presiden UMNO dan Timbalan Perdana Menteri.

Yang lain saya boleh maaf, saya boleh lupa tetapi perbuatan songsang ini perbuatan yang tidak halal, baik daripada segi agama ataupun bagi masyarakat kita.

Adalah sesuatu yang saya tidak boleh terima dan saya tidak mahu bertanggungjawab, membenarkan orang yang terlibat dengan perbuatan yang buruk ini menjadi pemimpin UMNO dan jadi pemimpin negara.

Memang Dato’ Seri Anwar Ibrahim cuba berkata, bahawa tuduhan ini tidak benar. Tetapi saya perlu buat penilaian saya sendiri. Dan saya yakin dan saya percaya bahawa tuduhan ini adalah benar.

Selain daripada itu, saya juga berjumpa dengan seorang Ketua Bahagian UMNO daripada Perak, Hamzah namanya. Dia bawa saya tape recording – apa nama telephone called, antara isterinya dengan Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Sekali lagi saya terkejut mendengar apa yang diperkatakan oleh Dato’ Seri Anwar Ibrahim kepada seorang isteri kepada seorang Ketua Bahagian UMNO. Cuba nak pikat dia supaya – apa nama – supaya berjumpa untuk tujuan apa. Dan loghat cakap itu saya dapati tidak begitu baik.

Saya masih tidak mahu mendedahkan perkara ini seboleh-bolehnya.

Walaupun pihak polis sudah ready, sudah pun menyiapkan kes-kes ini terutama berkenaan Datuk Nalla.

Saya nak cuba kalau boleh tidak mendedahkan perkara ini. Sebab itu, saya minta supaya Dato’ Seri Anwar Ibrahim letak jawatan.

Saya berharap kalau dia letak jawatan, dia pergi, saya tak payah nak sebut tentang perkara ini kerana perkara ini mengaibkan seseorang dan parti kita dan keluarga-keluarga Dato’ Seri Anwar Ibrahim sendiri yang saya berpendapat tidak berdosa.

Dan saya tidak hendak perkara ini mencemarkan mereka.

Tetapi Dato’ Seri Anwar Ibrahim tidak menuruti. Dengan itu, saya terpaksa melucutkan jawatan Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Apabila saya lucutkan jawatan ini, saya terpaksa membuktikan sebab-sebab kenapa saya melucutkan seseorang yang memegang jawatan ini.

Saya terpaksa membuktikan sebab-sebab kenapa saya melucutkan seorang yang memegang jawatan yang tinggi dalam parti dan kerajaan.

Saya tidak boleh mempertahankan tindakan saya melainkan saya dedahkan segala-galanya.

Saya cuba nak harap kata Dato’ Seri Anwar Ibrahim akan pergi dengan rela hati dan saya tidak perlu berkata apa-apa.

Kalau pun nak tuduh bahawa ini ialah oleh kerana pendapat yang berbeza-beza berkenaan dengan ekonomi, yang itu tidak mengapa, saya boleh pertahankan diri saya.

Tetapi apabila saya mengambil tindakan melucutkan, saya mesti jelaskan sebab-sebab yang saya ambil tindakan.

Sebab itu saya panggil Menteri-menteri Besar ke rumah saya sebagai ketua-ketua perhubungan.

Saya tidak panggil Majlis Tertinggi kerana saya berharap, masih berharap – saya tidak perlu jelas kepada Majlis Tertinggi. Saya jumpa dengan Menteri Besar, saya terang semuanya.

Dan saya sanggup kalau Menteri-menteri Besar nak jumpa dengan orang yang saya jumpa pun saya sanggup untuk berjumpa, supaya dapat mengesahkan sendiri apakah benar atau pun tidak ?

Tetapi Menteri-menteri Besar tidak berminat untuk nak bertanya walaupun mereka berjumpa dengan Ummi dan Hamzah dan seorang lagi budak yang berjanggut.

Saya bagi penerangan kepada Menteri Besar supaya tindakan yang saya akan ambil akan difahami oleh Menteri-menteri Besar. Saya berhajat – berharap, saya dapat menerangkan perkara ini kepada Majlis Tertinggi tanpa mengeluarkan butir-butir yang tidak sedap didengar.

Tapi sebagaimana yang kita tahu, Dato’ Seri Anwar Ibrahim tidak meletakkan jawatan. Saya terpaksa melucutkan jawatannya dan saya terpaksa menjelaskan semuanya pada malam ini.

Saya tak nak ulas banyak lagi. Saya tahu Dato’ Seri Anwar Ibrahim membuat tuduhan bahawa ada konspirasi daripada seluruh alat kerajaan.

Saya tak tahulah apa asas-asas itu.

Saya tak akan tahankan diri saya kerana bagi saya, yang penting ialah seorang yang mempunyai moral yang begitu buruk, moral yang menjadi lebih buruk kerana menggambarkan diri sebagai seorang yang alim, seorang ulama, seorang yang boleh menjadi imam, boleh buat khutbah, orang yang semacam ini lebih daripada orang lain, tak patut buat kerja yang semacam itu.

Pada pendapat saya, Dato’ Seri Anwar Ibrahim bukan sahaja tidak layak memegang jawatan dalam kerajaan, tidak layak memegang jawatan dalam UMNO, bahkan tidak layak menjadi ahli UMNO.

Itu pendapat saya. Kalau Dato’ Seri Anwar nak mempertahankan diri, sila…


Sumber : AIDC

Wajib Serius Perhimpunan Kali Ini

Perhimpunan Agung UMNO 2011 (PAU 2011), bakal berlangsung mulai hari ni dgn Perasmian Persidangan 3 Sayap - Wanita, Pemuda & Puteri UMNO.

Majlis bakal dirasmikan oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin, Naib Presiden UMNO pada jam 8 malam di PWTC.

Saya, ahli-ahli UMNO dan seluruh warga Malaysia berharap agar perhimpunan kali ni memberi manfaat dan faedah yg berguna utk semua.

Para perwakilan dan pemerhati harus serius melihat perhimpunan ini yg bakal menentukan masa dpn dan hala tuju parti.

Perwakilan dilantik oleh akar umbi utk menjadi 'suara' mereka yg di bawah. Pada masa yg sama para perwakilan harus memberikan @ menunjukkan input & hasil yg diperolehi sepanjang perhimpunan UMNO berlangsung sekembalinya ke bahagian masing-masing.

Jika PAU 2011 dilihat dan dianggap seperti perhimpunan biasa, nescaya malatpetaka yg dasyat bakal melanda UMNO dan kerajaan BN.

Selamat bersidang para perwakilan.

#PAUMNO


BlackBerry®

Friday, November 25, 2011

Nak Jalan² Di Kelantan Lah


Saya teringin sekali pergi ke Kelantan dalam masa terdekat ni.

Bukan pasal apa, cuma nak pegi window shopping cuci mata. Sambil tu boleh la pegi merayau² sekitar negeri Che Siti Wan Kembang atau nama jolokan lainnya ialah negeri Serambi Mekah.

Sejuk mata & telinga mendengar negeri Serambi Mekah, alhamdulillah.


Lepas tu teringin juga nak pegi berjalan² di sekitar Pasar Siti Khadijah. Bolehlah beli sayur²an kat situ. Mesti best kan banyak pilihan ada.

Boleh juga berkenalan dgn gadis² peniaga kat situ yg comel lote.

Tapi kalo tak dapat berkenalan gadis kat situ, boleh la cari gadis² kelate yg berderetan di sekitar Jalan Hamzah, Kampung Limau Manis. Mesti yg manis² gadis kat situ.



Kalau dah deal dgn gadis² ni, barulah bole bawa pulang ke hotel. Penguatkuasa di negeri Kelantan takkan sedar hal ni lah. Dgr cite harga pun sekitar RM60 je. Amek 2 3 orang gadis sekali pun bagus gak ni.

Tapi andai kata la kalo terbosan di Kota Bharu, teringin nak rasa heaven spt di kL. Boleh je lah singgah mana² disko yg terdapat di sana.


Memang terbaiklah tu. Tapi org kata, disko yg dekat rumah MB Kelantan pun not bad gak.

3.6 kilometer je, biar betul beb. Kang buat² tgh masyuk berdangdut, Nik Ajis dtg sergah pulak. Terkedu jadinya.

Tapi lantaklah, jiwa dah tak sabar lah rasanya nak pegi Kelantan. Sapa yg harus diajak ni.

Mana satu kawan² yg jenis hidung belang erk, bole bawak sama.

Untung² dpt gadis type Adik Wanie mcm dlm video di bawah ni hehe..



Huh melecet ar tgk. Tu belom dapat lagi.

Nak kena jugak pegi sana. Perghhh tak bole sabar lah hehe.

Saya pasti ramai pembaca yg sudah mula terliur dan terfikir utk tidak pegi mencari 'jodoh' di negara seberang Indonesia ataupun Thailand. Semuanya terdapat di dalam Malaysia sahaja.

Tapi persiapan yg penting perlu saya lakukan sebelum ke Kelantan ialah membawa bekalan air yg secukupnya. Maksud saya bekalan air bersih utk mandi, gosok gigi, berwuduk, minum dan lain² perkara lah asalkan boleh bersih.

Isk² kotor sangat lah katanya air kat Kelantan, salah siapa lah semua ni, baca sini.

Maka terpaksa lah datang ke Kelantan bawa satu lori tangki air utk kegunaan sepanjang berada di sana.


Oklah dah tak sabar nak pegi Kelantan. Duit pun dah cukup, ujung bulan kan. Memang marbeles lah.

Kalo boleh nak pegi malam ni gak. Esok dah ari sabtu huhu.


Tok Guru!!!!
Tungguuuu Aku Maiiiii !!!!!


P/s: minta maaf lah kawan² Kelantan ya.


BN - Pilihan Orang Muda
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...