RapidkL

RapidkL

Saturday, December 31, 2011

Video Tangisi Pemergian Anwar Ke Penjara Sg Buloh



Sedey sungguh tgk video kat atas ni. Rasa macam nak terkencing pun ada psl terlalu sejuk plak malam² ni kat rumah hahahaha.

Tu dia, tu dia.. Dah keluar pulak video versi sedey Anwar Ibrahim. Serius, saya sangat SEDEY tengok video kat atas ni tapi dalam hati hanya penyokong UMNO saja yg tau hahaa

Utk makluman, video ni dikeluarkan ditujukan kpd para pengikut setia Anwar Ibrahim agar menangisi pemergian Anwar ke Penjara Sg. Buloh nanti. Sama² lah kita doakan nanti, Anwar akan bertemu keinsafan di dalam sana.

Akhir sekali, tontonlah video DOUBLE sedey utk perjuangan hak tuihhh Anwar Ibrahim



Siasat Latarbelakang Kemudian Lantik

Sebelum kita mengakhiri tahun 2011, saya ingin membawa pembaca sekalian utk menonton video yg mungkin telah ditonton beberapa kali oleh pembaca semua.



Dari apa yg pembaca perhatikan di dalam video di atas merupakan lakonan sandiwara Anwar Ibrahim semasa sebutan kes liwatnya pada tahun 1998/1999.

Saya perhatikan, perkara yg paling utama sebelum Anwar Ibrahim dipenjarakan pada 9 Januari 2012 nanti (mcm confirm je hehe) adalah siapa pengawai Polis dan penjara yg akan mengiringinya sepanjang di dalam sana.

Pihak KDN harus ambil kira akan perkara ini. Jika kita lihat di dalam video di atas, segala perilaku Anwar di dalam wad hospital umpama telah dipersetujui dan dilakonkan dgn jayanya bersama oleh pegawai Polis, dan nurse di situ. Bagaikan ada satu pakatan di antara mereka semua yg terlibat.

Perkara ini perlu diambil serius.

Anwar Ibrahim seperti yg dikenali merupakan seorang yg sangat licik dan dengan mudah memancing sokongan dgn ayat² kesiannya. Perkara ini tidak mustahil akan terjadi jika pegawai yg dilantik nanti, tidak mempunyai ketegasan dalam menjalankan tugas.

Saya dan anda tentunya tidak mahu Anwar Ibrahim terus meracuni minda rakyat Malaysia dgn cerita² seperti sakit tulang belakang, racun arsenik dan pelbagai lagi dakwaan yg bakal dijaja oleh Anwar Ibrahim nanti.

Hang Kata Hang Terer



Hari tu bukan main beria-ia Adam Adli dan bebudak SMM nak berpidato di Padang Kota Lama, Penang. Kononnya, dorang nak tunjukkan dorang punya kuasa dalam mendesak kerajaan.

Tapi hari ni.., Adam Adli and the geng sudah takut beb.. Terus dorang batalkan pidato di Speakers Corner Padang Kota.


Janji hari tu pukul 1 nak buat speech.., tapi akhirnya gua dimaklumkan program dorang terpaksa dibatalkan atas sebab keselamatan.

Korang nak tahu sebab apa? Puncanya ialah.., ramai "anak-anak hantu Penang" sudah siap berkumpul di area tu khas untuk "bertinju" dengan mahasiswa penjilat Anwar..


Budak Bagan ada..., budak Jelutong adaa.., budak Balik Pulau adaaa.., dan budak Pmtg Pauh pun adaaaa.. Tunggu nak "beraksi" saja... Hahahaha...

So akibat sindrom telor dah masuk ke perut.., Adam Adli dan kengkawan pun tak berani muncul di Padang Kota ni.. 

Malu beb.. Dulu bukan main berani sangat dorang di PWTC.. Sekarang ni try lah tunjuk di Penang ni kalau nak rasa macam mana nak jadi "dalca"...


Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) bersama Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS) akan mengadakan jelajah ke semenanjung Malaysia untuk menyampaikan mesej serta tuntutan mereka.

“SMM & BEBAS akan memulakan jelajah ini dengan mengadakan serahan memorandum & sudut pidato Kebebasan Akademik di dua negeri di Utara Tanah Air,” kata kumpulan mahasiswa berkenaan dalam satu kiriman email kepada keadilandaily.

Turut serta dalam siri jelalah itu, ialah pemimpin mahasiswa Universiti Perguruan Sultan Idris, Adam Adli Abdul Halim yang baru-baru ini mencetuskan kontroversi apabila menurunkan bendera Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak.

Selain itu, ia turut disertai Pengerusi SMM, Ahmad Syukri Abd Razab, Safwan Anang (BEBAS), Adam Adli Abdul Halim (LMP UPSI), Haziq Abdullah (KAMI) dan Ekhsan Bukharee (AKSI).

Satu memorandum Kebebasan Akademik akan diserahkan kepada Kerajaan Negeri Kedah pada 29 Disember, jam 10 bertempat di di Wisma Aman, dan disusuli pidato Kebebasan Akademik di Padang Kota Lama, Pulau Pinang Jam 1 tengahari.

Sumber : MPP Online 

.

Hah tgk² ni. Cuak sungguh depa termasuklah dgn penyokong² dia hahaha

Exco Pemuda Dilanggar Lari

Makluman baru diterima dari laman FB Pemuda UMNO Kepong.

Saudara Karim, Ketua Cawangan merangkap Exco Pemuda UMNO Bahagian Kepong dipercayai menjadi mangsa langgar lari malam tadi di Jalan Kepong.

Beliau kini dilaporkan dalam keadaan tidak sedarkan diri di Hospital Selayang.

Mohon kerjasama sesiapa yg mempunyai maklumat berhubung kejadian. Sila hubungi balai polis berhampiran.

Harap disebarkan. Terima kasih.
Post Guna BlackBerry® Je

Friday, December 30, 2011

Saya Sokong OSBON

Lari topik plak malam ni.



Disebabkan kefanatikan rakyat Malaysia malam ini yg tak sabar² menonton Maharaja Lawak Mega. Sudah pasti ramai yg sudah mula membuat tekaan tersendiri dalam menentukan siapa juara MLM malam ini.

Saya beranggapan pada malam ini, berkemungkinan besar OSBON bakal memenangi MLM. Itu hanya tekaan saya sahaja. Tapi kalo kalah, esok tetap juga akan update blog hehe.


Orang lama~

Adam Adli vs UPSI

Mahasiswa kontroversi, Adam Adli Abdul Halim mendakwa Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) tidak mempunyai asas kukuh untuk mendakwanya atas dua pertuduhan yang dikeluarkan universiti itu.

"Saya sudah berbincang dengan beberapa pihak termasuk peguam dan pakar dalam Perlembagaan yang berpendapat, Upsi tidak ada asas untuk dakwa saya. 

Saya akan kemukakan surat kepada Upsi supaya gugurkan dakwaan," katanya ketika ditemui selepas menyertai Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) bersama Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (Bebas) memulakan siri jelajah negara, menyerahkan memorandum dan tuntutan Kebebasan Akademik kepada Kerajaan Negeri.

Memorandum diserah­kan oleh Pengerusi Bebas, Muhammad Safwan Anang kepada Setiausaha Politik Menteri Besar, Muhammad Sanusi Md Nor, di pekara­ngan Wisma Darul Aman.

Adam Adli berkata, pihak universiti telah menghantar surat panggilan hadir perbicaraan pada 9 Januari depan, berhubung kes membabitkan dirinya yang didakwa mencemar nama baik Upsi dan ancam ketenteraman awam.

"Dua pertuduhan itu tidak berasas, apa maksud saya cemar nama baik Upsi, sedangkan saya tidak lakukan jenayah atau ditahan polis. Malah setakat ini, polis tidak ambil keterangan daripada saya," katanya.

Aktivis pelajar yang juga penuntut Upsi ini dikatakan bertindak menurunkan bendera wajah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Ibu Pejabat Umno sewaktu demonstrasi 17 Disember lalu.

Ketika memorandum diserahkan kepada Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah, Adam Adli dikatakan berbuat demikian secara spontan. 


Ulasan:

Mengapa mesti 9 Januari? Tarikh tersebut Adam Adli dan rakan-rakan dah bersiap nak ke Mahkamah Jalan Duta bersempena 'MERAIKAN' kekalahan kes liwat Anwar & Saiful dan mengucapkan selamat jalan kpd Anwar yg akan ke Penjara Sg. Buloh.

Pasal hal tindakan dari UPSI tu. Ni nasihat saya. Dah la dtg belajar tempat orang, kemudian sesuka hati nak tentukan tindakan pengurusan pada ko ye.

Adat nuntut ilmu la der, kenalah ikut peraturan yg dh ditetapkan. Jgn pakat main semborono je anggap undang-undang tak lut pada ko dan dgn angkuh pasang lawyer nak lawan pengurusan UPSI.

Pengurusan UPSI berhak mengambil tindakan tatatertib ataupun menyingkir Adam Adli atau sesiapa sahaja kerana undang-undang UPSI mungkin sudah sedia tertulis mengenai larangan berpolitik terhadap penuntutnya sehingga AUKU dimansuhkan.

Malu lah sikit wahai Adam Adli. Jgn terlalu ego dan angkuh dgn apa yg ko miliki hari ni. Kelak nanti memakan diri sehingga ko menangis lagi.

Jgn lupa ye 9 Januari 2012, Adam Adli dipanggil mengadap di UPSI. Andai kata dia berada di Mahkamah Jalan Duta, pengurusan UPSI dah bleh BUANG terus dia ni.

SMM Ke Penang Tapi...

Tu dia budak² Solidariti Mahasewel M'sia (SMM) yg 'berpidato' di Pdg Kota Lama, Penang. Wahhh bestnya dapat peluang kebebasan berucap ehhh berpidato dpn khalayak ramai.

Tapi soalnya, ramai ker? Nampak dalam gambar ni hehe ada lah dekat 6 orang termasuklah tukang amek gambar.


Kenapa jauh sangat pulak budak² SMM ni berjalan sampai ke Penang?
Terdesak sangat ker, sampaikan terpaksa menarik sokongan orang ramai dan mahasiswa di sana.

o0o0o mungkin di sana, mereka akan selamat dan takkan ditumbuk kerana berada di negeri yg bersefahaman sama spt mereka.


Ni serah memorandum kat Pejabat Ketua Menteri Penang, ada berarak atas jalan raya tak? Nampak macam takda je. Tapi kenapa mahasewel ni tak berarak di atas jln raya sana?

Ada sesapa bole bagi tahu?

Adakah mereka tak cukup ahli utk berarak di sana atau mereka ni semua penakut dan bacul di negeri yg diperintah Cina?

Nampak sangat lah mahasewel yg berarak di atas jalan raya Kuala Lumpur tempoh hari mempunyai agenda busuk dan berniat jahat terhadap kerajaan. Sengaja ingin memalukan kerajaan dan memburukkan imej negara Malaysia.


Hah tengok tu budak gemok baju merah. Ingat lagi tak, siapa dia? Hehe.. Cuba tengok gambar bawah ni hehe.


Gangster SMM. Baca sini, kisah nyaris ditumbuk.


Kesiannya, anak Melayu sahaja yg berminat berpolitik tapi anak² kaum lain lebih GEMAR belajar dan berjaya. Mereka tahu mengambil dan menggunakan kesempatan yg disediakan kerajaan BN.

Thursday, December 29, 2011

RM1 atau RM10

Sambil menggunting rambut seorang pelanggan, Mamak tuan kedai sengaja menunjuk-menunjuk di hadapan pelanggannya tentang kebodohan budak bernama Ajoi yang sedang bermain di depan kedainya dan berkata.

Mamak: "Saya mau tunjuk juga itu budak pakai baju Power Ranger, budak yang paling bodoh di dunia"

Pelanggan: "Nape awak cakap macam tu Mamak?"

Mamak: "Awak sini kasi tengok.."

Mamak memanggil Ajoi datang kepadanya.

Kemudian Mamak tu menunjukkan 2 helai wang kertas kepada Ajoi. Sehelai RM1 dan sehelai lagi RM10.

Mamak: "Nah awak pilih yang mana awak mahu?"

Ajoi mengambil duit RM1, mengucapkan terima kasih dan terus berlalu pergi.

Mamak: "Hahaha kan saya dah kata! Itu budak memang bodoh. Sudah berpuluh kali kasi dia pilih duit, dia mesti pilih duit RM1 juga hahaha!"

Kata Mamak tersebut dengan angkuhnya.

Selepas selesai menggunting rambut. Pelanggan yang melihat kejadian tu bertanya kepada Ajoi.

Pelanggan: "Ajoi, pasal apa ko tak amek duit RM10 tadi tu? "

Ajoi: "Mamak tu suka kalau saya amek duit RM1. Kalau saya amek RM10 tu, mesti Mamak tak mahu bagi lagi."

Pelanggan: "Dah berapa lama Mamak tu buat gitu?"

Ajoi: "Dah dekat 6 bulan".

Pelanggan: "Berapa banyak dah ko dapat RM daripada dia?"

Ajoi: "Kalau tolak cuti Hari Raya, Deepavali itu semua. Saya dah kumpul RM170."

Pelanggan: "Hahaha ko budak paling bijak dalam dunia".

Tamat.

Moral Cerita :

1. Ramai yang merasakan lebih bijak dibandingkan orang lain, sehingga mereka selalu memandang rendah kepada orang lain. Sebenarnya ukuran kepandaian seseorang hanya TUHAN yang mengetahuinya. Alangkah bijaksananya kita jika tidak menganggap diri sendiri lebih bijak dari orang lain.

2. Perbezaan orang yang berjaya dengan orang kurang berjaya adalah, orang yang berjaya berfikir untuk hari esok, orang kurang berjaya berfikir untuk hari ini saja.

3. Akibat memandang rendah keupayaan orang lain, akhirnya diri sendiri yang rugi.

4. Dah dapat duit, pandai ucap terima kasih. Contoh: Dapat duit Bantuan Rakyat 1 Malaysia RM500 nanti jangan lupa ucap terima kasih ya. Budi bahasa budaya kita.

5. Menabung merupakan amalan murni.

6. Jangan jadi macam Mamak Gunting Rambut.

Surat Terbuka Kepada Nurul Izzah

Kandungan surat yg hangat diedarkan di dalam parti PKR sekarang ini. Mengenai Nurul Izzah yg didakwa bakal membawa masuk semula Zaid Ibrahim ke dalam PKR semula menjelang PRU 13 akan datang.


Katanya pembuat surat ini ialah Azmin Ali. Ar lantak lah sapa yg buat, meh baca

SURAT TERBUKA KEPADA PARA REFORMIS DAN ANGGOTA PARTI KEADILAN RAKYAT 

Tuan-tuan dan puan-puan anggota PKR yang dihormati,
 JANGAN BENARKAN NURUL IZZAH BAWA ZAID IBRAHIM SERTAI PKR SEMULA! Telah menjadi rahsia umum bahawa Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar mempunyai hubungan akrab dengan Presiden Parti KITA Zaid Ibrahim.



Dalam sesi pemilihan PKR 2010 yang lalu, Nurul Izzah dan Zaid dilihat telah mengatur beberapa gerak kerja dalam PKR khususnya untuk kempen politik mereka. Namun, hanya Izzah yang berjaya menduduki kerusi Naib Presiden sementara Zaid kalah kepada musuh ketat politik beliau, Azmin Ali. Hubungan rapat Nurul Izzah dan Zaid tetap berlanjutan hingga ke hari ini biarpun selesai pemilihan 2010 dan Zaid dengan penuh dendam telah bertindak mengkhianati PKR dan menubuhkan parti KITA.

Penubuhan KITA tidak dilihat sebagai masalah kepada Nurul Izzah yang masih terus dan kerap mengadakan pertemuan dengan Zaid. Hubungan politik mereka diaturkan oleh Setiausaha Politik Nurul Izzah, Fahmi Fadzil yang merupakan bekas hos rancangan Fairly Current Show di bawah produksi Ezra Zaid iaitu anak Zaid Ibrahim.



Fahmi dan Ezra adalah kawan baik yang menjadi agen dalam mencatur agenda politik Nurul Izzah dan Zaid. Maka tidak mengejutkan menjelang pilihanraya umum akan datang, Zaid yang sebelum ini galak menyerang PKR, kini dilihat kembali berlembut dengan PKR sehingga tanpa segan silu berani menawarkan diri untuk bertanding di kawasan Parlimen Petaling Jaya Selatan yang kini dipegang oleh YB Hee Loy San.

Menurut beberapa sumber dalaman dari Parti KITA, Nurul Izzah dan beberapa orang pimpinan PKR yang lain telah bersetuju melobi Zaid untuk bertanding menggunakan tiket PKR atau PAS. Hal ini menyebabkan Zaid telah mengeluarkan kenyataan bahawa KITA tidak akan bertanding di mana-mana kawasan sekiranya menjejaskan peluang Pakatan Rakyat.
 Pastinya Zaid yakin dengan kemampuan Nurul Izzah untuk mengaturkan peluang bagi dirinya bertanding menggunakan tiket PKR dan platform Pakatan Rakyat.


Sebagai Naib Presiden paling kanan dalam PKR dan anak kepada Anwar Ibrahim, Nurul Izzah pastinya mampu memanipulasi ayahnya dan setidak-tidaknya dapat membuka ruang buat Zaid menyertai PKR dan Pakatan Rakyat semula.
 Saya menyeru tuan-tuan dan puan-puan anggota dan pendukung PKR seluruhnya supaya mengambil perhatian serius berhubung perkembangan ini. Ingatlah siapa Zaid Ibrahim, yang dahulunya pernah mencaci dan menghina kepimpinan PKR termasuk mengaibkan Anwar Ibrahim sebagai “pemimpin yang bermasalah dan tidak layak menjadi Perdana Menteri” dan juga pernah melabel mantan Timbalan Presiden Dr Syed Husin Ali sebagai “si tua nyanyuk”. 




Perlu diingatkan bahawa ketika mana parti sedang berdepan dengan kemungkinan akan kehilangan Anwar Ibrahim, pastinya ada anasir jahat dari luar yang tidak akan berhenti dari memecahbelahkan parti. Jangan kita benarkan seorang lagi ‘Hasan Ali’ muncul di dalam PKR. Nurul Izzah perlu sedar bahawa status beliau sebagai anak kepada Anwar Ibrahim tidak semestinya akan merestui semua tindakan politiknya. Keutuhan parti perlu dipertahankan.
 Jangan benarkan Nurul Izzah membawa Zaid Ibrahim kembali ke dalam PKR! 

REFORMASI!!!


Ulasan :

Lantak pi la hampa. Nak bergaduh ka nak bertumbuk ka, dah malas nak ambik tau. Nurul Izzah ni dah umpama satu² perempuan yg gedik dlm Pakatan Rakyat selain dari Elizabeth Wong

Forum Bina Nusa 'Nasib Melayu Di Bumi Melayu'

FORUM BINA NUSA
'NASIB MELAYU DI BUMI MELAYU'
MASIHKAH ANDA SAYANG?


Moderator :
Tuan Hj Naseron Ismail (Kolej Negeri)


Ahli Panel :
Prof. Datuk Dr Kamaruddin Kachar (MPM)
Prof Madya Dr Ridhuan Tee Abdullah (UPNM)
Dr Mohd Fairus Khairuddin (Mantan Timb. Ketua Menteri P.Pinang)


Tarikh : 31 Disember 2011 (Sabtu)
Masa : 830 Malam
Tempat : Perkarangan Pejabat UMNO Bahagian Bandar Tun Razak,
Taman Tenaga, Kuala Lumpur

(sampai di hadapan KL DOWNTOWN, buat pusingan U)


Jemput datang beramai² atas semangat cintakan agama, bangsa dan negara Malaysia.
Mohon disebarkan.

Hantar Peluru Guna Sampul Surat Je Lah



Ahli parlimen Taiping, Nga Kor Ming hari ini menerima sampul surat yang mengandungi ugutan bunuh dan sebutir peluru, yang dikirimkan ke rumah ibu bapanya di Ayer Tawar, Perak. 

Sambil menggelar Nga sebagai "cina kurang ajar Yeop" dalam loghat tempatan, pengirimnya memberi "tiga pilihan", iaitu: Mampus cepat dengan peluru; Mampus lambat simbah dengan asid kat muka; dan Mampus lambat langgar dengan kereta, pakai kerusi roda. 

"Ini amaran dari orang Melayu - jangan kurang ajar," bunyi surat tersebut,di mana peluru diletakkan dan dibalut dengan kertas tisu.

"Ini sudah melampau... tak boleh diterima langsung," kata Nga ketika dihubungi, sambil menambah bahawa ibu bapanya yang sudah tua, amat terkejut dengan kejadian itu. 

"Kami dalam politik, kami boleh berdepan dengan tekanan sebegitu, tetapi tidak ahli keluarga kami," katanya. 

Ni semua gara gara seluar dalam dah terlondeh, hakikatnya pendedahan demi pendedahan yang dibuat oleh sahabat sahabat bloggers yang mengatakan laki si sleeping partner ni kongker projek kerajaan negeri semasa nizar lembu dicucuk hidung jadi MB dulu! 

Sebenarnya kalau kita semua masih ingat kenapa YB Ipoh Barat si Kulasegaren kalah dalam pertandingan DAPig negeri Perak kerana terlalu kuat menyalak akan kuasa yang ada pada cina cina komunis ni laa.. 

Ni kes pembahagian hasil rompakan tak sama rata! Puak India memang tidak diutamakan dalam pembahagian hasil samunan! 

Jadi rasanya nak alih isu! Nak lari tajuk! Maka dibuat macam macam cerita supaya reda la isu yopp.. 

Macam karpal dulu bila dah tersepit dalam isu Sultan! 



Sumber : Putra Merdeka




Ulasan : 


Pergilah mampos lu. Haram jadah punya Nga !!


Nasib baik peluru tu dihantar guna sampul surat, kalo peluru tu dihantar guna PISTOL. Macamne tu.?


Meh baca pendedahan kes salah guna kuasa oleh Nga Kor Meng bodoh. Baca sini.

Polis Bakal Tangkap Admin Facebook Kutuk UMNO



Perhatian semua kepada member-member gua yang wat group salah guna jaga-jaga. Start bulan Januari 2012 cybergurt akan block mana-mana pihak yang salah guna facebook dan group yang melampau ke batasan atau page. Dan pihak polis serta pihak facebook malaysia bersama-sama cybergurt akan turun padang untuk selesai kes ini.  

Dan juga admin-admin yang salah guna facebook, group dan page pula akan di kenakan penjara 1 tahun serta denda RM5000 Bagi mana-mana pengikut akan di kena denda RM5000 serta penjara 5 bulan. ~kijang59


Sumber : Blog Pembangkang Bodoh


Ulasan :

Info ni saya dapat dari blog² pembangkang.

Apa bodoh sangat otak tu, mano pulak Polis sesuko hati nak pegi tangkap admin Facebook yg kutuk UMNO. Saya percaya ramai juga pembaca yg menjadi bongok apabila membaca artikel yg dipetik dari blog pembangkang ni.


Andai kata berita ini benar.

Takkan lah Polis Malaysia ni bodoh macam Anwar Ibrahim pergi tangkap orang sesuka hati.. Saya percaya Polis takkan pergi tangkap admin Facebook tu kalo tiada laporan fitnah ataupun ugutan yg diterima oleh UMNO. Sudah pasti tujuan laporan itu dibuat utk menepis dakwaan pihak tak bertanggungjawab terhadap UMNO itu sendiri.

Ia mungkin sekadar utk memberitahu kpd org ramai jgn sewenang²nya mengeluarkan dakwaan yg tidak berasas terhadap UMNO sebagai tanda amaran. Tapi kenapa Polis & UMNO nak tunggu sampai tahun depan pula. Sekarang pun dah boleh buat kot haha.

Kesimpulannya, janganlah mempercayai khabar angin yg disampaikan oleh org yg tak dikenali dan apa yg paling penting, siasat dan pastikan kesahihan berita terlebih dahulu & jgn pakat² dok share dlm facebook cerita² begini.

Dikhuatiri ramai yg bakal mendapat dosa setelah membaca berita fitnah dan dalam masa yg sama memberi komen mengutuk Polis & UMNO mengenai 'tindakan' yg bakal dilaksanakan itu.

Wednesday, December 28, 2011

Cuci Deria Malam Ini



Jika pembaca sekalian boleh buat seperti dalam video di atas, bermakna anda seorang yg pakar dalam bidang selit menyelit hahaha.




Bangga Mempunyai Mahasiswa Bodoh


Setahu saya mereka bergelar mahasiswa yang pergi menuntut ataupun belajar ke pusat-pusat pengajian tinggi tidak kira samada swasta mahupun awam bukannya lamapun cuma untuk tempoh beberapa tahun saja dan jarang yang kita dengar sampai melebihi enam tahun.

Tetapi mengapa mereka harus mensia-siakan masa emas yang mereka perolehi itu yang sepatutnya untuk menuntut ilmu bagi bekalan untuk masa depan diri, keluarga dan bangsa dengan perkara-perkara yang nyata tidak berfaedah sama sekali seperti melakukan berbagai-bagai aktiviti protes terhadap pihak kerajaan yang selama ini telah banyak menyediakan bermacam-macam bentuk kemudahan untuk mereka mendapatkan ilmu?

Bukan semua anak-anak muda khususnya lepasan sekolah di negara ini yang berpeluang untuk melanjutkan pelajaran mereka ke peringkat yang lebih tinggi sebagaimana yang diterima oleh kebanyakkan pelajar yang sudah berjaya diterima masuk ke IPTS atau IPTA contoh seperti Adam Adli serta serta mereka yang lain yang menubuh Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) yang kemudiannya bertindak umpama seekor anjing yang tersepit akan menggigit balik tangan orang yang telah membantu melepaskannya dari tersepit.

Di Sarawak dan di Sabah, bukan sedikit jumlahnya mereka yang telah habis belajar di sekolah menengah yang berusaha memohon untuk mendapat tempat di institusi-institusi pengajian tinggi awam dan swasta dalam negara ini bagi meneruskan pengajian mereka ke peringkat yang lebih tinggi lagi namun ada yang terpaksa akur dan menerima keadaan apabila gagal di terima masuk atas banyak sebab seperti gagal menerima pinjaman pelajaran dan sebagainya.

Tetapi yang peliknya mengapakah mereka yang sudah berjaya diterima masuk ke pusat-pusat pengajian tinggi telah menyalahgunakan peluang yang mereka perolehi itu untuk tujuan yang lain sehingga sanggup pula mengabaikan tujuan sebenar mereka sebelum ini iaitu sebelum menjejakkan kaki ke institusi tertentu di negara ini?

Sepatutnya apabila semakin tinggi mereka pergi untuk belajar maka semakin matang dan semakin cerdiklah cara mereka berpikir sebelum bertindak dan bukan sebaliknya...



Sumber : Anak Merdeka

Kita Bakal Termakan Povokasi


Sudah dah tak terkira lagi berapa banyak Islam telah dihina selama ini. Kita tak payah pergi jauh², lihat saja di Malaysia. Bermacam² cerita mengenai penghinaan ke atas agama Islam.

Hari ni heboh gambar mana punya budak India yg sudah bikin umat Islam satu Malaysia panas. Betapa biadapnya sikap budak India ni. Mungkin bagi bangsa lain, ia sekadar mengangkat 1 jari tgh dan bergambar di hadapan kalimah Islam dalam erti kata mudahnya mencarut (simbol FUCK).


Biadap !
  1. Mengapa perlu bergambar sedemikian rupa?
  2. Adakah sengaja ingin melaga²kan umat Islam dgn kaum lain?
  3. Atau adakah ia sekadar lambang kpd kegagahan budak lelaki ini yg berani berhadapan dgn tindakan undang²?
Ini merupakan satu bentuk provokasi yg sengaja diadakan utk menimbulkan api kemarahan umat Islam kpd kaum lain di negara ini. Juga ia merupakan satu langkah drastik dari pihak tak bertanggungjawab utk meneguk di air yg keruh.


Jika dilihat semua perkara mengenai ketegangan agama di sini, jelas sekali ditimbulkan oleh orang bukan Islam. Kemudian apabila orang Islam sendiri melatah dgn bangkit melawan provokasi tersebut dan akhirnya orang Islam juga menjadi mangsa keadaan. Apalah yg mereka terlalu iri hati dgn Islam di Malaysia ni? Terima sajalah Islam sebagai agama rasmi di Malaysia. Sudah lama dipersetujui oleh semua kaum semasa Merdeka. Hak kebebasan beragama pun telah jelas tertulis di dalam Perlembagaan Malaysia. So apa lagi nak?


Sebagai seorang Islam, saya merasakan cukuplah Islam di Malaysia dihina dan dikeji. Kita semua wajib lakukan sesuatu agar perkara yg tidak diigini berlaku lagi.

KDN juga perlu mengambil tindakan tegas kpd budak ini. Lihat bagaimana tindakan tegas KDN yg akhirnya memaksa DUA BERADIK MERINGKUK DALAM PENJARA SELAMA 5 TAHUN disebabkan tindakan mereka membakar gereja tahun lepas dek kerana termakan provokasi daripada penganut Kristian yg menggunakan kalimah Allah.


Baca sini.

Undang² tetap undang². Ia tak boleh dipengaruhi dgn status, bangsa dan agama. Ia perlu dilaksanakan terhadap sesiapa saja yg didapati bersalah dan dgn sengaja menimbulkan benih² ketegangan kaum di Malaysia ini.

Selagi kita belum bersatu, selagi itulah Islam akan dipijak² dan terus dihina. 


P/s : nak tunggu apa tindakan PAS

Nurul Izzah True Malaysian Leader




Seriously i'm surprise with that title Nurul Izzah is the true M'sia leader. Oh hot damn. But first of all, i think i better speak in Bahasa. Why? Because i'm look stupid like Nurul Izzah when i'm talking in English hehe.

Berbalik pada kehebatan Nurul Izzah yg dianggap PEMIMPIN SEBENAR oleh sebilangan pihak adalah tidak wajar kerana dgn wujudnya video yg menunjukkan Nurul Izzah menghadiri ritual sambutan hari lahir Dewa Krishna sudah terus dianggap sebagai hebat.

Siapalah yg bongok sangat letak title begitu.

Hebatnya jika Nurul Izzah mengumumkan duit elaun sebagai Ahli Parlimen disumbangkan kpd penduduk yg susah dan tidak bernasib baik di Lembah Pantai. Itu hebat tapi masih belum boleh lagi diumumkan sebagai True Leader.

Malahan Anwar Ibrahim pun masih belum boleh diangkat sebagai True M'sia Leader. Mungkin boleh diangkat sbg True M'sian Homo Leader kot hehe.



Bertapa terdesaknya Nurul Izzah.


MP yg lupa kawasan yg diwakilinya. Kesian penduduk Lembah Pantai yg mengundinya. Semuanya tertipu dgn janji² yg dijaja sebelum memenangi PRU 12 lepas. Apalah nasib sama seperti pengundi di Bandar Tun Razak dibohongi Tan Sri Khalid Ibrahim juga.

Baca sini selanjutnya.

Ada Lagi Melayu Gay Kahwin


Selepas kecoh berita budak gay Melayu yg kahwin dgn mat saleh gay juga di Ireland baru² ini, kali ni sekali lagi Malaysia digemparkan dgn tersebarnya gambar perkahwinan budak MELAYU GAY di Greece pula.

MasyAllah, apa nak jadi dgn orang Melayu Islam Malaysia ni. Melayu sama Melayu bertelagah, berpuak² kemudian dgn gejala anak kandungan luar nikah, buang anak dan bermacam² lagi masalah yg melanda umat Islam akhir zaman ini terutamanya orang Melayu.

Di tanah air, si mahasewel nya buat demontrasi tuntut hapuskan AUKU, turunkan bendera DS Najib. Ni pulak mahasisgay di luar negara pula buat hal kahwin sesama jenis. Apa bodoh punya budak ni.


Rosak betul anak² Melayu yg berada di luar negara ni. Culture SHOCK teruk.

Kalo nak jadi gay pun, tolonglah jangan pakai baju kebangsaan Malaysia dan menterjemahkan diri kepada bangsa Melayu & beragama Islam. Sebagai sebuah negara Islam, tentunya seluruh rakyat Malaysia juga merasa tempias malunya.

Pihak berkuasa, diharap memainkan peranan bagi menghindari perkara² sebegini dari terus berlaku dan terus berleluasa baik di luar atau di dalam negara.

Saya sendiri berharap gambar di atas ini tidak benar seperti yg didakwa oleh blog² lain.


P/s: mahasewel takmo ker buat demontrasi bantah perkahwinan mahasisgay di luar negara? kan hampa semua fighter !!


Saifudin Nasution Ganti Khalid Ibrahim Di Bandar Tun Razak

Setiausaha Teragung PKR, yang juga Ahli Parlimen Machang, Saifudin Nasution kerap kali dalam ceramah politiknya menghentam ahli-ahli Parlimen BN kononnya memiliki harta hasil daripada rasuah sehingga membuatkan rakyat terpedaya walaupun hakikatnya dakwaan itu adalah suatu fitnah.



Dalam setiap ceramahnya di hadapan penyokong Pakatan Pembangkang juga di dalam Dewan Rakyat, beliau bercerita mengenai kebiadapan pemimpin BN yang meminggirkan rakyat yang hidup melarat akibat kenaikan harga barang dan rasuah pemimpin BN sehingga rakyat hidup melarat.

Bagaimanapun, semua itu hanyalah lakonan semata-mata bagi menarik perasaan simpati rakyat terhadap perjuangan pemimpin Pakatan Pembangkang yang dikatakan memperjuangkan hak rakyat. Sepanjang tempoh hampir 3 tahun, Saifudin Nasution yang menjadi kebanggaan ahli-ahli PKR dan pengundi Machang telah berjaya mengumpul kekayan berganda hasil daripada kemenangannya sebagai Ahli Parlimen Machang tapi adalah mustahil dengan pendapatan yang ada, beliau mampu hidup mewah dan membina kekayaan termasuklah mahligai mewahnya di Machang Kelantan.


Ketika hidup Saifuddin Nasution semakin mewah dan berlatarbelakangkan mahligai mewah, rakyat di Parlimen Machang yang diwakilinya masih ada yang miskin merempat, kais pagi makan pagi. Sebaliknya mahligai yang dibinanya dengan nilai jutaan ringgit sedangkan rumah rakyat yang dipimpinnya masih ada yang beratapkan langit, berlantaikan tanah dan berdinding buluh. Masih ada rakyatnya masih minum air telaga.

Tetapi, apabila kita mendengar gaya percakapannya seolah-olah beliau pejuang yang bercirikan Islam, mendahulukan kepentingan rakyat daripada diri sendiri tapi lain pula yang berlaku.


Hari ini Saifuddin Nasution begitu gigih membongkar kepincangan National Fedlot Corporation sedangkan beliau sendiri jelas merupakan pemimpin munafik yang berselindung di sebalik kepandaiannya berhujah sehingga rakyat terkeliru untuk menilai wajah-wajah sebenar Saifuddin Nasution.


Beliau cuba membongkar untuk kepentingan politiknya tetapi dalam masa yang sama rakyat pimpinannya dibiarkan melata tanpa pembelaan sewajarnya dari beliau sebagai Ahli Parlimen Machang.


Pernah suatu ketika Saifuddin Nasution dihalau daripada satu majlis di Kampung Belukar, Machang apabila beliau mahu menggunakan masjid untuk kelangsungan politiknya. Menyedari rakyat Machang semakin menolaknya, beliau berhasrat untuk bertanding di luar Kelantan dengan memilih Parlimen Bandar Tun Razak.

Berhentilah Saifuddin daripada terus menjadi pemimpin munafik. Rakyat memerlukan pembelaan dan bukannya retorik politik seperti yang sedang beliau lakukan. Nasib dan masa depan rakyat lebih penting daripada persekongkolan kebejatan moral dalam pimpinan pembangkang.

Sumber : Wira Kenyalang

Ulasan : 

Jika benar dakwaan ini, maka Tan Sri Khalid Ibrahim tidak akan pertahankan parlimen 124, Bandar Tun Razak la ye. Ada bagusnya juga sbb si Khalid Gaga ni mmg tak guna, jarang nampak batang hidung dia kat sini.


Yang dia lebih utamakan adalah isu² di negeri Selangor saja seperti perbanyakkan rumah² urut, ambil pasir sana, robohkan tempat berniaga org Melayu dan jaga kepentingan bangsa lain di S'gor.

Tapi di Bandar Tun Razak, dibiarkan begitu saja. Nasib baiklah ada juga budak² Pemuda UMNO Bandar Tun Razak yg 'TOLONG' jaga kebajikan rakyat di sini. Meh jadi friend  facebook - Pemuda Bandar Tun Razak.

Kalo rakyat di Machang pun telah ditipu Saifudin, inikan pula rakyat Bandar Tun Razak pula hendak digoreng hahaha. Takpelah, kita tengoklah nanti ya siapa yg berkuasa di parlimen ini.

Pilih BN Untuk Masa Depan

Jangan Ingkar Kata Tok Guru !


Pesan ambo pado semua puok² PAS, lebih baik ikot kato Tok Guru.
Jange pegi amik pitih RM500 tuh. Pitih haram katanya.

Molek jugo kato Tok Guru, ramai lagi orang yg lebih memerlukan dari puok² PAS ni.

Siapo dah pegi hantor form tu, biarkan dulu. Dapat pitih nanti, demo hulur kat ambo ni ar. Pasal ambo antaro golongan yg tak boleh dpt pitih RM500

Toilet Masjid Kelantan Port Beromen



KOTA BHARU - Hasrat sepasang kekasih untuk melampiaskan gelora nafsu serakah mereka di dalam bilik mandi sebuah masjid di sini kelmarin tidak kesampaian apabila dicekup oleh penduduk kampung.
Perbuatan terkutuk pasangan belasan tahun tersebut untuk memadu asmara berjaya dikesan oleh jemaah sebuah masjid di Kampung Pasir Tumboh, dekat sini setelah menyedari terdapat motosikal diletakkan di pekarangan kawasan tersebut.

 
Seorang penduduk yang dikenali dengan panggilan Pok Cik Ya berusia 60-an memberi­tahu, kira-kira jam 4.20 petang dia melihat terdapat seorang remaja perempuan yang ber­baju kurung memasuki bilik mandi bersebelahan dengan tandas wanita.
 
Menurutnya, sejurus itu terdapat seorang lelaki memasuki bilik sama dan dia terus memaklumkan kepada jemaah masjid yang bersiap sedia untuk mengerjakan solat Asar berhubung kelakuan mencurigakan itu.
 
“Selepas beberapa minit berada di dalam bilik mandi, sekumpulan jemaah bertindak mengetuk pintu tetapi pasangan terbabit enggan membukanya.
 
“Beberapa minit kemudian pasangan terbabit membuka pintu tersebut dan remaja lelaki tadi keluar lalu melarikan diri, dengan meninggalkan teman wanitanya yang kemudiannya menyusul keluar dengan berpakaian lengkap,” katanya ketika ditemui di masjid tersebut semalam.
 
Bagaimanapun katanya, lelaki terbabit yang cuba melarikan diri dari masjid itu berjaya ditahan semula oleh penduduk kampung kira-kira 200 meter dari masjid tersebut.
Sumber : Sinar Harian.


Ulasan :

Sebelum kerajaan PAS Kelantan nak melaksanakan undang² hudud. Lebih baik lihat dan baiki moral rakyat di negeri tersebut terlebih dahulu. Kemudian baru try dahulu kuatkuasakan undang² tersebut di sana. 

Ramai yg mahu melihat keberkesanan daripada pelaksanakan hudud di sana. Saya tidak memperlekehkan hudud, malahan saya bersetuju dgn undang² hudud. Cuma apa yg rakyat mahukan, adakah dgn ada nya undang² hudud ini ia akan diyakini adil ataupun tidak.

Kalo ada nya hudud ini sekadar nama sahaja, lebih baik lupakan. Tetapi kalo kewujudan hudud ini menjadi satu platform yg kuat membimbing rakyat ke jalan yg baik, ia sangat dialu²kan. 

Tuesday, December 27, 2011

SMM Tiada Pengaruh Politik !


Katanya budak² mahasewel yg menuntut penghapusan AUKU ni tiada terlibat dan dipengaruhi mana² parti politik. Hmmmm ok, takda pengaruh mana² parti politik ya.

Adakah ahli politik yg terpengaruh dgn SMM pula? Pelik betol ni.

* Perhimpunan bantah penggantungan Prof Aziz Bari di UIA.
 

Siapa mamat pakai songkok tu?

 
Siapa pula lelaki Cina dan pompuan Melayu tu?


* Hantar memorandum kpd SUHAKAM & UMNO


 Siapa lelaki Cina ni? Ohhh mungkin tak sengaja diambil gambarnya

 Hah ni pulak bersama dgn pompuan bukan warganegara M'sia, si Latipah Koyak.



* Ni bergambar bersama pelanduk 2 serupa DS Anwar Ibrahim.



Kesimpulannya, SMM dan budak² yg kononnya memperjuangkan mahasiswa ni semua 'tidak' terlibat dgn mana² pengaruh parti politik ya.

Ramai Bengang Dengan Yusry KRU


Bila melihatkan gambar ni, ramai lah mamat² yg dulu tangkap cintan dgn Lisa Surihani jadi merana dan kecewa. Ada tu yg sanggup menonton semua filem lakonan Lisa Surihani semata² minat gile dgn si aweks soghang ni (info ni kawan kolej teman yg cite).

Alih² si Yusry KRU juga yg dapat memikat hati Lisa Surihani haha. Bermula daripada Erra Fazira pun Yusry sapu, ni pulak Lisa Surihani ahaiii.

Aduhaiii kesabaran je lah wahai jejaka² di luar sana, ada lagi ramai gadis² howt selain si Lisa ni. Kalo tak cukup gadis howt di Malaysia, pergi je cari kat Jakarta atau Bandung. Kos maintenance pun murah kot hehe.

Kalo nak lagi best & marvelous, pergi Lebanon sana kahwin RM15 ribu je. Awek pun cantik² hehe.

Kepada Yusry & Lisa Surihani, selamat berbahagialah hendaknya dan selamat bernikah 23 Februari 2012 nanti. Nak tgk gambar lagi, bukak facebook - KRU Studios


P/s: saya lebih suka teman hidup yg tak glemer psl takda siapa nak ganggu hidup nanti.




Kebal Tidak Semestinya Kebal


Al kisah terjadi pada beberapa bijik kete kebal yg disaman polis trafik. Kalo tgk gambar ni, mmg tgh disaman. Tapi kesalahan tu, tak tau lah nk cakap.
  1. Mungkin lebih had kelajuan yg ditetapkan
  2. Mungkin potong double line,
  3. Mungkin tak pakai tali pinggang keledar
  4. Memandu dgn bahaya.
  5. Konvoi takda permit.
Apa pun salahnya, saman tetap juga dikeluarkan. Begitulah juga dgn kesalahan² yg dilakukan oleh sesiapa saja di Malaysia ini tanpa mengira status dan pangkat. Jika melakukan kesalahan, maka hukuman tetap juga diberikan.

Baik kesalahan yg melanggar peraturan undang² negara ataupun peraturan perlembagaan parti politik.




Boboi Bakal Kehilangan Sedikit Undi



Saya tertarik dgn ulasan daripada Afdlin Shauki mengenai isu penurunan bendera oleh mahasewel Adam Adli. Apa yg dikatakan itu adalah benar dan saya pikir ia sama seperti pendapat daripada orang² UMNO sendiri.

Rata² orang UMNO yg saya temui, mereka tidak marah jika mahasewel yg berarak dari SUHAKAM menuju ke PWTC utk menghantar memorandum. Tapi yg membuatkan perasaan mereka terguris apabila Adam Adli menurunkan bendera DS Najib. Jelas ia dah lari dari matlamat asal sebenar SMM dan BEBAS pada hari tersebut.

Rentetan daripada itu, puak² SMM dan BEBAS terpaksa mencari alasan utk mengiyakan perbuatan Adam Adli sekaligus menyelamatkan dia. Apa pun tak boleh budak ni.



Nurul Izzah Obses Dgn Najib

Obses ker stim ker teruja ker, apa yg penting DS Najib malas nak layan budak mentah dlm politik ni. Saya rasa, banyak lagi perkara mustahak utk DS Najib pikir selain dari 'permintaan' anak pompuan Anwar ni.

DS Najib bukannya tak boleh menang di kawasan² lain cuma trend sekarang ni, rakyat tempatan mahukan wakil rakyat daripada anak kawasan tersebut juga. Kerana wakil rakyat telah tersedia maklum akan perkara berbangkit, permasalahan setempat dan selok belok kawasan yg diwakili.

Tidak seperti wakil rakyat pembangkang yg bersepah² di merata tempat. Apabila menang pilihanraya, langsung tak nampak batang hidung. Pasal apa? Pasal mereka sendiri bukan anak jati kawasan tersebut, maka nya segala permasalahan yg dihadapi penduduk dianggap sbg perkara biasa.

Apa yg ada pada Nurul Izzah ni, dia menang dulu pun atas faktor bapak dia. Kemungkinan PRU akan datang, dia bakal kehilangan kerusi Parlimen dan mungkin akan meroyan² mcm Mak Lampir Ampang.

Baca sini utk selebihnya.


Monday, December 26, 2011

Memang Ya Parti Politik Tak Terlibat SMM

Katanya tak terlibat dgn mane-mane parti politik ya.

http://www.youtube.com/watch?v=CeTrJ7S23GE

Yela tu. Betol ker mahasewel ni cakap? Atau sekadar cakap utk lepaskan diri dpn wartawan?

Dgn ini saya mengUGUT Adam Adli utk diapa-apakan jika terjumpa dgnnya. Saya akan 'tunjukkan' mcm mane dunia ini.

Heh kesian betol. Esok kita tgk gambar-gambar Adam Adli, SMM & BEBAS yg 'tidak' terlibat lgsg dgn parti politik.

YB Pakatan Semuanya PEMALAS Hanya Harapkan UMNO

Ini antara bukti UMNO masih relevan dan diperlukan oleh rakyat. Sumbangan Pakatan hanyalah utk suara² yg berkepentingan sahaja. Apalah malang kawasan Parlimen dan DUN yg dikuasai YB Pakatan hehe semuanya pemalas belaka.




Teresak Kok merupakan seorang YB Kinrara, dan beliau juga merupakan MP Seputeh. Rakyat Seputeh sudah muak dengan beliau kerana tidak pernah turun untuk melihat kawasan.
Kalau bukan kerana 78% pengundi di Kawasan Seputeh berbangsa Cina, saya percaya beliau tidak akan menang di kawasan ini, tetapi apa nak buat, berapa ramai bangsa Cina yang memangkah diatas kualiti kerja daripada memilih warna kulit? tidak dinafikan mungkin ada juga diantara mereka yang memilih berdasarkan kualiti kerja, tetapi tidak dapat dinafikan masih ramai yang memilih YB berdasarkan kulit mereka.

Negara kita sudah maju, seharusnya kita membuka mata kepada perkhidmatan seorang wakil rakyat yang disumbangkan kepada rakyat setempat bukan hanya melihat warna kulit. 
Rakat Seputeh dan Kinrara kamu tolaklah Wakil Rakyat yang tidak mahu melayan rakyat! Selama beliau memerintah apa yang beliau buat? 
Dibawah ini sebagai contoh seorang YB yang tidak turun ke bawah membantu rakyat malah beliau menuduh rakyat miskin ini menipu, sekirannya menipu, kenapa tidak disaman sahaja mereka ini?  

SENTUL – Seorang ibu lima anak di sini mendakwa dirinya digunakan wakil rakyat PR untuk mendapatkan publisiti murahan membantunya menyelesaikan masalahnya.
S Valamathi, 28, yang tinggal di pangsapuri Sri Dahlia, Taman Puteri, Puchong mendakwa, dia dikunjungi akhbar yang melaporkan masalahnya yang kehilangan suami dipercayai ditahan polis.
Dakwanya, selepas kisahnya didedahkan, dia dikunjungi Ahli Parlimen Puchong, Gobinh Singh dan Adun Kinrara, Teresa Kok yang berjanji menyelesaikan masalahnya.
“Mereka berjanji membantu menjelaskan bil air RM1,200 dan elektrik RM1,100 serta akan menjejaki lokasi suami, S Murugan, 35, ditahan.
“Bagaimanapun, sehingga hari ini, tiada sebarang makluman dan bantuan disalurkan menyebabkan kami sekeluarga hidup bergelap dan tiada bekalan air lebih setahun serta hidup bergantung ehsan jiran tetangga,” katanya ketika ditemui di bandar Sentul, semalam.
Dakwanya, dia yang turut menghadapi masalah sewa rumah tertunggak lebih tiga tahun berjumlah RM14,700 buntu keadaan suaminya yang telah lebih tujuh bulan tidak ditemui kerana tidak dimaklumkan tangkapan ke atas suaminya....

Anda boleh baca selanjutnya di Laman teresa Kok .. yang hadir hanya 3 keluarga menerima bantuan, dihebohkan seluruh dunia .. padahal kalau dia nak beri bantuan .. sudah tentu ramai yang akan datang... tetapi biasa la .. buat kerja hanya untuk nama dan publisit .. begini lah rupanya 
PA yang menjaga wang rakyat Teresa Kok menyatakan sepatutnya lebih ramai yang hadir, tetapi sebab kerja hanya 3 keluarga yang hadir.... boleh diterima ke? kalau di Seputeh .. UMNO buat .. cina india dan melayu semua hadir  .. nak kumpul 100 ...200 .. malah 500 keluarga senang-2 kalau nama bantuan .. Teresa Kok jangan asyik menipu rakyat!
Meh baca lagi, klik disini.
Sumber : Razlan's

P/s: Apalah nasib rakyat jika UMNO tidak berkuasa lagi nnt.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...