Full Width CSS

ABUtohh : Chegubard Bahlol Heret Polis Pula


Perkembangan terbaru berhubung insiden kekecohan yang berlaku dalam ceramah anjuran bersama Asalkan Bukan UMNO (ABU) dan Hindraf hari ini mendakwa Ketua kumpulan yang melakukan serangan itu merupakan seorang anggota polis.

Menurut Penyelaras ABU, Badrul Hisham Shaharin, dakwaan itu ekoran tiada tindakan yang diambil oleh pihak polis semasa kejadian itu berlaku, malah pihak polis juga dilihat berbual-bual dengan kumpulan penyerang terbabit meskipun telah dimaklumkan orang ramai. 


"Beberapa orang telah mengenalpasti salah seorang daripada penceroboh itu yang masih berada di tempat kejadian dan telah memaklumkan kepada anggota polis mengenainya. Namun kemudian kelihatan anggota polis sedang bersembang dengan orang tersebut. Kami kemudian diberitahu yang beliau (penyerang) adalah seorang pegawai polis tidak berseragam,"katanya.

"Apa yang kami persoalkan ialah tindakan pihak polis yang tidak mengambil apa-apa tindakan terhadap penyerang-penyerang yang masih berada di tempat kejadian. Sebaliknya pihak polis menyuruh kami yang menganjurkan program secara aman memberhentikan acara tersebut. Ini dengan jelas menandakan yang pihak polis tidak mampu mengawal keadaan dan menjaga keselamatan orang ramai yang menghadiri ceramah tersebut,"ujar beliau. 

Memorandum itu diserahkan kepada Timbalan Pesuruhjaya Suhakam, Muhamad Sha’ani Abdullah di pejabat Suhakam tengah hari tadi.

ABU juga turut mendesak Suhakam untuk melaksanakan beberapa tuntutan, antaranya adalah :

1) Menubuhkan jawatankuasa khas untuk menyiasat kejadian ini dan umumkan laporan penyiasatan tersebut.

2) Memastikan penyerang-penyerang yang terlibat dikenakan tindakan undang-undang.

3) Mengeluarkan kenyataan mengutuk tindakan menggunakan kekerasan dan intimidasi perkauman bagi menghalang hak orang awam berhimpun serta bersuara secara aman.

4) Menyiasat samada pihak polis ada bersubahat dengan penyerang-penyerang yang terlibat.

Dalam kejadian pada 21 Januari lalu, ceramah yang diadakan di Jalan Kebun itu, terpaksa ditunda selepas diganggu sekumpulan lelaki yang dilapor bersenjatakan kayu dan topi keledar.

Akibat serangan tersebut, seorang lelaki berusia 33 tahun mengalami kecederaan dan dikejarkan ke hospital. Mangsa kini dilaporkan stabil dan masih trauma dengan kejadian tersebut.


Ulasan :

Wahhh gila gempaklah ABU heret Polis pulak dalam hal ni. Memang gila si Chegubard ni. Lepas ni kalo apa² jadi pada kau, pergi buat report pada SUHAKAM je. Kalo kete hilang pun pergilah buat report kat SUHAKAM. Lepas tu jgn lupa tuduh Polis lagi.

Apa pun tak boleh puak² bangang ni.

ABUtohhh lah~ 

Chegubard & Hindraf sama² tak guna.

Post a Comment

3 Comments

  1. Si bangsat penjilat jubor anwar ni memang bangsat. waktu kejadian menyorok mcm tikus,bila dh selesai keluar jd hero..cukup2 lah jd bangsat..!!! memfitnah ,menuduh org ikut sedap hati mak bapak dia aje..bangsat!!

    ReplyDelete
  2. sebenarnya cikgu bard bukan menyorok masa tu...sbb dia katik maka korang tak nampak, lagi2 keling2 hindraf tu tinggi2, tu yg dia terlindung...

    ReplyDelete
  3. kah kah kah, hindraf pun dah lari tinggal engko 'bebird'

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..