Full Width CSS

Al Kisah BR1M Hihi

Tentunya kita ,masih ingat insiden dimana seorang Ketua Cawangan UMNO Bahagian Sik, iaitu Cawangan Charok Sireh iaitu Seyr yang dipukul oleh seorang fanatik militan hijau pasrael. Begitulah samsengnya seorang yang mengaku berada dalam sebuah parti yang menjunjung islam, tetapi tidak tahu erti islam itu sendiri.



Orangnya yang cukup biadap ketika berkata-kata dan cukup kurang ajar bila berdebat tiba-tiba hari ini muncul untuk menagih wang BR1M di Dewan Sekolah Menengah Agama Sik pada sessi petang. Kelibat beliau mula disedari ketika beliau baru tiba dan sedangcuba mencari tempat letak KERETA.



Begitu juga ketika beliau sedang duduk-duduk santai didalam dewan, mungkin beliau sedang hendak meng'adjust' perasaan serbasalah beliau yang kemudiannya bejaya di'tuning' dengan baik. Sebagai tambahan beliau juga berjaya menjalani proses PENEBALAN MUKA tatkala seketika sebelum sampai kekaunter Bank.



Setelah mengambil duit yang sekejap difartwakan HARAM, sekejap pula difartwakan harus kerana hukum-hukum sebegini bagi mereka yang menganut pas sebenarnya bukan lah mutlak sebaliknya andaian mengikut kesesuain dan keuntungan sendiri.

Ketika hampir ke muara kaunter bank sementara, beliau telah disapa dan disarankan oleh seseorang agar bersyukur kepada Allah dan berterima kasih kepada Dato' Sri Mohd Najib Tun Abd Razak yang telah menunaikan janji beliau semasa pembentangan bajet 2012 tahun lepas. Malangnya kerana KEBEBALAN beliau.



Beliau secara terang-terang menolak dengan cuukp angkuh sambil berkata "Ini duit kerajaan, bukan duit Najib" dan kemudiannya disusuli dengan "Ini duit rakyat" seperti burung tiung yang cukup akur dgn apa yang didengari tutur bicara tuannya yang mengajar dia bercakap. Dia sebenarnya hanya mengajuk tanpa mengerti apa yang dipertuturkannya.



Kemudian orang yang menegurnya terus meneruskan anjuran agar beliau tidak mengambilatau mengembalikan duit berkenaan, dengan lagak BODOH SOMBONG beliau berkata "Ini hak aku, akupun bayar CUKAI". Sebaik mendengar jawapan umpama BOLA TANGGUNG itu, aku ambil peluang untuk tanya soalan MAUT. "Berapa banyak cukai tahunan yang hang bayar?". Mungkin kerana tidak mahu jatuh ekor EGOnya, dengan lancar seperti burung tiung yang baru baik(pulih) dari sakit paruhnya(mulut) beliau berkata, "RM2,000 setahun!"

RM2,000 setahun cukai yang dibayar kepada LHDN???????

Ha ha ha......ha ha ha......Aku tak mahu sambung lagilah cerita benar aku ini.....korang sambung-sambunglah sendiri penamat cerita aku ini mengikut kreativiti korang yang membaca...SELAMAT MENCUBAAAA.....

Sumber : Pelantaq Hujah


Ini pun menarik gak gambarnya hihi

Sambung atas tadi. Kalo bayar income tax RM2,000 sebulan, bermakna pendapatan bulanan Pakcik tu RM3,500 ke atas beb. Menggila Pakcik tu punya pendapatan. Lagi peliknya kalo dah pendapatan atas RM3,000 sebulan, macam mana pulak dia bole dpt Bantuan Rakyat 1 Malaysia? Hahahaha

Post a Comment

2 Comments

  1. Yang selalu cakap aku berhak dapat apa-apa dari kerajaan sebab aku bayar cukai sebenarnya bukan pembayar cukai pun sebab gaji pun tak sampai tahap bayar cukai.Homo cun ni tak kisah sikit pun sebab dapat bontot dari sayangku....

    ReplyDelete
  2. Ada orang yang aku kenal, isteri kerja kerajaan gaji lebih daripada rm3k, suami kerja swasta gaji bawah 1k. Kereta ada 2 biji. Mohon BR1M atas nama suami dan diluluskan. Aku rasa duit tu dah habis pun guna. Tak tau la untuk beli 'keperluan' or 'kehendak'.

    Ada orang lain yang aku kenal, ikut syarat memang layak (gaji bawah 3k), suami je kerja, isteri suri rumah. Pakai kereta pun MyVi 1.3 je, tapi sampai sekarang tak dapat khabar berita BR1M. Bila suruh call tanya or buat rayuan, dia kate takpe la. Mungkin kerajaan pilih orang lain yang lebih memerlukan daripada dia.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..