Full Width CSS

Pekerja KFC vs Pelanggan

Menurut maklumat, kejadian ni berlaku di KFC I-City, Shah Alam.

Sebab musabab terjadi, bila KFC tersebut dikatakan kehabisan ayam. Tak dapat dipastikan samada ayam tersebut habis stok ataupun ayam sedang digoreng lagi disebabkan pelanggan terlalu ramai.

Setelah hampir sejam beratur tiba² Manager tersebut kata ayam takda. Pastu ada lah sorang pelanggan sorang ni memekak.

Ini sumber daripada description laman youtube tersebut.

KFC worker fight with customer in I-City...the customer were waited for more than 1 hour but when comes to his turn, there is NO MORE fried chicken for him... the customer request the management to apologize but the useless Store Manager doing nothing instead the worker shouted at customer - "kalau mau makan, buat sendiri lah BABI.." ....

Baca kat bawah ni, beberapa komen mereka yg berada di tempat kejadian.


Ada beberapa maklumat yg kurang jelas dari info tersebut.



Ini pula respon dari KFC


Pada hemah saya, hal ini berpunca daripada sedikit kelemahan KFC dan juga kesilapan pelanggan tersebut. Branch KFC tersebut mungkin tak menyangka pelanggan akan ramai sebegini dan mereka pula mungkin kekurangan staf pada waktu tersebut.

Kesilapan pelanggan tersebut adalah memaki pekerja di situ. Walaupun servis mereka lambat tapi sebagai pelanggan, wajib bagi dirinya menghormati pekerja di situ. Mereka bukannya duduk goyang kaki dalam dapur tetapi melakukan kerja.

Apabila berlaku kejian dan herdikan maka pekerja ini jadi muak dan menyampah dgn sikap pelanggan tersebut sehinggalah berlakunya kejadian begini.

Kalo manager sorang je marah, tak mengapa.
Tapi kalo staf kat dapur pun marah, ada lah yg tak kena tu.

Sabar atas batasnya walaupun customer always rite~

Post a Comment

4 Comments

  1. Saya pernah juga keje bahagian Customer Service.

    Memang benar, bila berdepan dgn customer cina ni, majoriti, aku ulang MAJORITI macam sial. Biadap dan sangat rasis.

    Lima sen punya pasal pun nak maki orang.

    Ada sekali kena tampar satu customer cina yg cakap "celaka lu melayu" hanya kerana silap harga kat kaunter.

    Baru diorang tau amuk orang melayu..

    ReplyDelete
  2. Betul bro, yg rasis selalunya Cina dlm isu gini. Tapi dorang spin balik kata bukan dorang rasis tapi Melayu pula. Cibai punya cina

    ReplyDelete
  3. JUSTICE FOR KFC WORKERS

    ReplyDelete
  4. yg cina tu wt hal g kutok melayu tu knp..apa slh melayu??haa kan klua.aku mmg pantang laa org kutok bgsa aku sndri……xdpt mknn tu tggu jelaa..kn kna pnmbuk..pstu nk slhkan pekerja kfc 100%(melayu). klau aku cakap CHINESE BITCH. mcm mna?? aku xckp ea.mst korg rsa truk kan? cina tu yg ckp “CIBAI PUNYA MELAYU!!” ..org len blh sbr yg bratur blkg dia…klau nk ckp PEKERJA KFC CIBAI aku rsa ok la bbnding MELAYU CIBAI..mcm slhkan org melayu, smua slh mlayu..knpa?pengajaran…SAYA SAYANG BANGSA saya. sila jaga mulut. kaum hormat sama kaum.kami hormat,kami sayang je org cina. tp MEREKA? kalau mereka xpernah benci MELAYU kenapa kluarkan kata2 tu?…sekian

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..