Tuesday, March 20, 2012

Hang Mati Dulu Baru Dapat RM500


Ini benar² terjadi di Kedah.

Kerajaan negeri Kedah terpaksa membelanjakan hampir RM10 ribu untuk menaikkan iklan billboard ini semata² nak bagi tau kepada rakyat Kedah dan orang luar sana mengenai perancangan Skim Kafalah Kedah.

Tu dia Skim Kafalah Kedah.

1- RM500 disumbangkan untuk setiap kematian bagi yang layak.
2- RM3.6 juta diperuntukkan bagi tahun 2010.
3- RM4 juta diperuntukkan bagi tahun 2011.

Tu dia, banyak betoi duit kerajaan negeri Kedah. Haaa hat duit tu, saya malas nak cerita lah. Cuma saya nak cerita pada rakyat Kedah la ni.

Hang pa semua, tak perlu nak tunggu sesiapa dalam keluarga mati dulu untuk dapatkan RM500. Pasal kalo depa mati sekali pun, belum tentu bleh dapat RM500 kerana mungkin tak cukup syarat yang dikehendaki kan.

Bercakap pasal syarat ni pulak, kerajaan BN pun kenakan syarat untuk dapatkan Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) tapi rakyat tak perlulah mati terlebih dahulu untuk dapatkan duit RM500 tu. Syaratnya hanya berpendapatan RM3,000 ke bawah saja, dah boleh melayakkan hang pa dapat RM500 dan paling best ialah boleh enjoy dengan duit tersebut utk belanja sanak saudara makan KFC.

La ni orang Kedah semua, jangan pikiaq panjang. Nanti PRU mai, hang pa semua pakat pangkah (X) Barisan Nasional. Mana lah tau, kot nanti lepas PRU, kerajaan BN berminat nak bagi BR1M pada semua rakyat sekali lagi ka hehe.

Rezeki Tuhan nak kasi, siapalah yang tahu kan.


____________________________________________________
Pengumuman


Mari membantu keluarga ini. Bantuan anda sangatlah dihargai.

No comments:

Post a Comment

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...