Full Width CSS

Bersih 3.0 - Melayu Perlu Diusir


Penerbit
Dirahsiakan

Pengarah
Datuk Ambiga (India)

Penulis Skrip 
Lim Kit Siang / Karpal Singh 

Hero/Heroin 
Orang Cina 

Pelakon Tambahan 
Orang Melayu 

Stuntman 
Orang Melayu 

Penjahat 
Polis DiRaja Malaysia 

Penampilan Khas 
Anwar Ibrahim 
Hadi Awang 
Wan Azizah 
Azmin Ali 
Mat Sabu 


SINOPSIS:

Di sebuah negara yang didiami oleh pelbagai masyarakat majmuk di dalamnya. Terdapat sebuah kerajaan Melayu yang memerintah dengan baik untuk puluhan tahun lamanya. Kaum Cina menguasai hab perdagangan dan ekonomi negara tersebut dan manakala kaum India merupakan antara kaum yang terkaya merasakan mereka dizalimi.

Pada suatu masa, Lim Kit Siang dan Ambiga telah dirasuk oleh kuasa jahat (Anwar Ibrahim) yang penuh dengan perasaan dendam dan keji, untuk menjatuhkan kerajaan Melayu tersebut. Persoalan mulai timbul, bagaimanakah caranya?



Dirasakan masa kian suntuk. Maka Lim Kit Siang dan Ambiga menggunakan segala pengaruh mereka mempengaruhi beberapa tokoh Melayu yang dirasakan boleh membantu mereka mempercepatkan urusan menjatuhkan kerajaan Melayu. Maka dilantiknya Wan Azizah, Hadi Awang, Nik Aziz, Azmin Ali, Mat Sabu dan Khalid Samad untuk menjadi jurucakap dan penyebar semangat hitam dalam setiap hati orang-orang Melayu khususnya.

Dengan bayaran yang sangat murah diberikan kepada orang² Melayu, tidak hairanlah perasaan orang² Melayu ketika itu semakin membuak² menentang kerajaan Melayu. Semasa pertempuran tersebut tercetus, muncullah orang² Cina yang akan diangkat sebagai hero dan heroin kerana berjaya menyelamatkan keadaan negara. Ketika itu jugalah Polis DiRaja Malaysia akan dilabel sebagai penjenayah.



Pengakhiran filem ini, beberapa percubaan untuk menumbangkan kerajaan Melayu masih gagal. Beberapa orang 'penjenayah' telah tercedera akibat dibelasah oleh Melayu² yang tak sedar dek untung. Kehebatan Melayu ini diakui oleh orang² Cina yang turut sama berani turun ke jalanan menimbulkan provokasi sehingga akhirnya Melayu bertikam sesama Melayu.

Bezanya untuk kali ini, orang² Cina tidak lagi secara terbuka membawa penyapu seperti tahun 1969. Dengan cara memperbodohkan Melayu dengan janji² manis maka secara tersirat inilah masanya menghalau Melayu dari tanahair sendiri.




Tayangan Perdana
28 April 2012 


* Ke mana pergi nya orang India? Tarik diri lah last minit.
* Filem ini melibatkan pelakon tambahan dan stuntman yang sangat ramai.
* Kos keseluruhan filem ini sebanyak RM10 (tambang pergi - balik)

Nukilan : KP WP

Post a Comment

4 Comments

  1. Bila kuar panggung...best ni wajib tayang dan wajib tgk..hahahaha...

    ReplyDelete
  2. satu bulan umno bayar u berapa bro?

    dengan kualiti kerja u ...i rasa 20 sen pun cukup lah..

    ReplyDelete
  3. Anon 6:54,

    UMNO bayar aku dengan keamanan negara ini. Ada masalah ker?

    ReplyDelete
  4. Filem untk tontonan anak cucu akn dtg...

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..