Monday, April 30, 2012

Melayu Rasis, Namewee Tak Pernah Rasis

Apabila kita membicarakan soal perkauman, selalu yang sering dipersalahkan adalah orang Melayu. Kononnya apa yang dituturkan orang Melayu hari ini semuanya berunsurkan perkauman. Baik di dalam Perhimpunan Agung UMNO, PERKASA, TIBAI dan lain² persatuan serta pertubuhan berasaskan Melayu.

Tapi siapa pula yang asyik menyalak kononnya Melayu rasis?
Saya yakin semua pembaca sudah ketahuinya, iaitu orang Cina dan beberapa orang India (tak semua org saya maksudkan)

Tetapi apabila Cina dan India cuba bersikap perkauman, adakah Melayu melenting?

Jawapannya tidak, kerana apa?
1- Kerana kita tak faham bahasa ibunda mereka.
2- Kerana Melayu ni malas nak ambil port dengan cerita perkauman orang lain. Melayu lebih fokus kepada bangsanya sendiri kecuali Melayu pembangkang yang MALU mengaku diri sebagai seorang Melayu.

Sebab tu Melayu lebih gemar buat bodoh je dengan hal² perkauman yang dihidupkan kaum lain ni. Disebabkan kemalasan Melayu nak ambil tahu itulah wujudnya perkataan "ada aku kisah?"

Jom tengok video di bawah ni kejap.



Sekarang adakah anda masih lagi tak kisah, atau sudah kisah?

Kenapa anda perlu kisah?
Kerana Namewee menggunakan ayat pukimak terlebih dahulu berbanding perkataan² mencarut yang lain. Itu yang perlu anda kisahkan mengenai tujuan dan motif asalnya video ini sebenarnya ditujukan kepada orang Melayu terutamanya.

Masih lagi tak sedar?
Apabila kita cakap budak Cina lahanat ni rasis, dia tak ngaku. Tapi apabila dia tuduh kita rasis, maka akan bersemaraklah sokongan dari belakang terhadap Namewee ni.

Kerana apa?
Kerana ada dikalangan kita hari ini yang sudah menjadi pengkhianat kepada bangsa sendiri. Nak tau siapa? Cari lah sendiri dalam google siapa empunya nama Nazri Aziz.

No comments:

Post a Comment

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...