Full Width CSS

Memang Sah Penghuni Flat Kerinchi Ditipu Hidup² @n_izzah

Persoalan kenapa Nurul Izzah, MP terpower dalam cerekawala membawa orang luar menceroboh masuk Flat 4 Tingkat semalam terjawab juga akhirnya pada jam 230 petang tadi.
Gambar: Hadirin yang datang untuk mengambil kunci PPR mereka

Sehari selepas “pertempuran berdarah” di perkarangan Flat 4 Tingkat Kerinchi, mereka yang dikatakan tidak bersetuju pindah telah menyerah balik surat dan mengambil kunci PPR masing-masing. Wartawan BLP yang turut diundang oleh penduduk setempat melihat sendiri bagaimana 24 dari 34 penduduk yang tertipu oleh Nurul Izzah datang untuk mengambil kunci masing-masing.

Selebihnya sudah menandakan persetujuan tetapi tidak berkesempatan untuk hadir bersama disebabkan hal masing-masing pada waktu tersebut. Pihak BLP akan memberi pengemaskinian jumlah dari masa ke semasa. 

Apapun, dari raut wajah mereka yang hadir petang tadi, wartawan BLP melihat dengan sendiri kesedihan mereka kerana terperangkap dalam permainan politik Nurul Izzah. Bukan sahaja mereka dipulau oleh rakan-rakan rapat, tertindas, tinggal dalam kedaifan selama dua tahun, mereka juga kerugian ratusan ribu ringgit dan pelbagai kemudahan yang lain. Semua akibat janji-janji yang ditabur dan tidak ditunaikan oleh Nurul Izzah.

Kami mendengar keluhan sesetengah dari mereka yang hadir petang tadi, akan bagaimana Nurul Izzah telah menjanjikan bulan dan bintang namun tidak dapat menunaikan satu pun janji kepada mereka. Mereka menanamkan rasa kesal kerana termakan helah dan sandiwara politik Nurul Izzah. Wartawan BLP juga sebak melihat kelibat Hj Hashim Selit yang sebelum ini begitu lantang hadir untuk mengambil kunci PPR beliau. Wajah Hj Hashim menunjukkan seribu makna.
Gambar: Haji Hashim meluahkan perasaan

Justeru persoalan yang membara pada hari ini ialah, Nurul Izzah hadir semalam bagi pihak SIAPA? Jika hari ini mereka bersetuju untuk ambik kunci, dia memperjuangkan SIAPA?
Jawapannya ialah beliau hadir semalam hanya kerana sandiwara politik dan disebabkan itulah Nurul Izzah terpaksa mengharapkan sokongan NGO Bukan Melayu dan Kumpulan Siswa dari luar. Kita perlu ibaratkan sandiwara politik semalam seperti kita sudah bersetuju untuk menjual motosikal dengan harga RM250 kepada bengkel tetapi Nurul Izzah datang dan mengatakan harga tersebut tidak adil, kita patut dapat RM350 kerana motosikal sudah bikin, ekzos baru tukar. Dia menjanjikan yang dia akan memperjuangkan agar kita mendapat RM350 untuk motosikal tersebut.
Tetapi setelah dua tahun, tanpa apa-apa usaha dari pihak beliau, motosikal kita makin rosak. Bengkel yang sama hanya mahu beli dengan harga RM150, itu pun untuk dijadikan besi buruk. Sedangkan rakan-rakn kita yang lain sudah menjual dengan harga lebih dari pasaran RM250 pada dua tahun lepas. Tak bebulu ke beb?. RM350 yang dijanjikan oleh beliau tinggal kenangan dan janji manis.
Adakah kita akan berdiri sebelah Nurul Izzah? Sudah tentu tidak. Disebabkan itulah Nurul terpaksa memanggil orang luar untuk meramaikan Majlis beliau. Dan sebab itu jugalah BERLAKUNYA PERKARA PERKARA YANG TIDAK DIINGINI di bumi Lembah Pantai ini.
Gambar: Tidak lagi tertipu!

Apa yang terang lagi bersuluh yang sebenarnya bukan sahaja Nurul Izzah tidak memperjuangkan hak mana-mana penduduk Flat 4 Tingkat malah beliau bertindak untuk MENIDAKKAN nikmat yang bakal diterima oleh penduduk setempat di situ. Ikuti pendedahan BLP seterusnya bagaimana kumpulan 34 rugi sebanyak RM177 ribu di dalam entry seterusnya…  
Baca di bawah ni kekecohan di Lembah Pantai semalam :
1- DBKL mula robohkan flat, klik sini,
2- Nurul Izzah panggil samseng mai ugut penduduk, klik sini,
3- Adam Adli kena tumbuk akhirnya, klik sini,
4- Video tumbukkan Mike Tyson hinggap ke muka Adam Adli, klik sini
5- Polis masih sayangkan Adam Adli sini

Apa pun tak boleh si Nurul Izzah ni. !!

Post a Comment

2 Comments

  1. Sapa yg rugi????

    MELAYU...

    ReplyDelete
  2. byk mangsa penipuan pr di seluruh malaysia

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..