Full Width CSS

Tahniah @PDRMsia Masih Sayang Adam Adli cc : @hishammuddinH2O

Cuba kita renung² dan ingat kembali rentetan isu yang terjadi di hadapan pintu gate Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI).


Time tu banyak pelajar yang baring atas jalan, bersorak dan melalak di hadapan pintu utama tersebut. Polis dipanggil bagi menjaga keamanan. Malangnya nasihat Polis kepada mereka (rata² Melayu) tidak dipedulikkan.


Malahan pada ketika itu mereka bertempur pula dengan Polis yang cuma menjalankan tanggungjawab menjaga keamanan setempat.

Disebabkan hal tu, maka berlakulah perkara yang mendapat liputan meluas media alam maya sehingga 2 ke 3 minggu. Dari situ jugalah terjadinya kejadian menipu tak hagak².




Baca sini dan sini tengok.

Kerana kebongokkan mereka merempuh dan mencari pasal dengan Polis, maka mereka cap Polis sebagai balaci UMNO.

Tetapi balaci UMNO, si Polis ini jugalah yang membantu si Adam Adli dari terus dibelasah oleh orang lain. Meh tengok lagi Polis membantu Adam Adli.


Cuba tengok video di bawah ni pula. Dengar apa yang dikatakan Chief Inspector yang mengarahkan anggotanya membuat barisan bagi protect Adam Adli.

Lihat dari minit ke 5:00 sehingga habis. Polis begitu mempertahankan Adam Adli daripada serangan pihak tertentu.



Sudahlah Polis bantu lindungi Adam Adli tapi ada lagi puak bangang ni yang mempertikaikan kewibawaan Polis ketika kejadian terjadi.

Weihh kira baik lah Polis ada tolong korang. Kalo Polis takda masa tu, saya rasa 2 3 orang budak² Solidariti Mahasewel Malaysia (SMM) ni dah selamat terbaring dalam bilik mayat Hospital Universiti.


Ini budak gemok merangkap bodyguard Adam Adli yang ditangkap selepas peristiwa tumbukkan Mike Tyson terjadi. Baca sini.

Ni lagi satu hamlau.

Saya tak rasa, Polis bongok macam budak² SMM ni yg isytiharkan diri mereka ni PANDAI lah sangat. Video bukti dah ada, biarkanlah Polis buat keje.

Korang takyah cakap banyak, pergi belajar je lah. Kang nanti dipanggil bodoh, marah pulak kan.

Post a Comment

4 Comments

  1. penumbuk yang sampai tu nampaknya besar..padat..tapi naper ckit sgt melecetnya kat muka Adam Babi tu..kalau dapat biarlah spai tertanggal gigi dia 4/5 batang..biar Adam Babi tu rasa nikmatnya makan gigi sendiri..wakakakaka...padan muka kau setaaannnnn...

    ReplyDelete
  2. haha..budak nih mmg bodoh....penah dengar ker adam adli keluar sbgi pelajar cemerlang....klu die pandai dh tentu die gi belajar....sbb die bodohlar die ader kat situ....

    ReplyDelete
  3. RH,

    sapalaaa yg akan dapat cikgu bongok mcm aa ni?

    penyokong2 aa dakwa kata aa ni memperjuangkan nasib guru2 yg bakal keluar nnt utk segerakan penempatan mrk, kononnya!

    aa pergi ke flat kg kerinci tu nak perjuangkan nasib guru2 tu la agaknya!! he he

    ReplyDelete
  4. Taubatla taknk undi pr

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..