Monday, May 28, 2012

Lumrah Kehidupan Manusia Syurga Atau Neraka


Lumrah kehidupan manusia ada masanya di atas dan ada masanya di bawah. Cuma yang membezakannya adalah bila dan ketikanya saja.

Ada kalanya kita hampir terlupa siapa diri kita apabila dipuja dan dipuji melambung². Ada kalanya juga kita hampir berputus asa untuk meneruskan kehidupan apabila dihina dan diherdik.

Namun manusia tetap dipandang sama di sisi Allah S.W.T dan yang membezakannya ketika itu adalah amalan baik yang dilakukan serta kemungkaran yang dicipta oleh hambaNya.

Hanya ada satu Tuhan saja yakni Allah S.W.T yang Maha berkuasa. Hanya Dia saja boleh menentukan hidup mati seseorang manusia itu. Hanya Dia yang boleh mengatur segala²nya dan hanya Dia sahaja yang boleh menentukan ke manakah arah tuju hambaNya kelak samada ke Syurga ataupun Neraka.


Undi Barisan Nasional tak dijamin masuk Syurga tetapi terpulang kepada niat dan amalan pengundi itu sendiri. Undi PAS juga tak confirm masuk Syurga kerana terlalu banyak kemungkaran yang dibiarkan sengaja berlaku demi mengejar cita² dan nafsu dunia.


Twitter : @REZQEENHILL
BBM : 23C29857
Email : reezqeenos@gmail.com 

No comments:

Post a Comment

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...