Full Width CSS

Pegawai Biarkan @NajibRazak Dimalukan Di London


Apa yang ingin saya katakan kali ini lebih menjurus kepada hati dan perasaan sebagai seorang anak Malaysia yang berbangsa Melayu.

Lihat video di bawah.



Setiap kali saya ulang tayang video ini pastinya darah saya menjadi menyirap dan sakit hati, kenapa?

Apa perlunya bagi seorang pemimpin nombor satu Malaysia mengucapkan ayat² yang terkandung antara minit 0:35 sehingga minit 1:00 dari video di atas.

"..can't you stop it PLEASE.."
"..i know, i know but can u stop it.."
"..u can meet with me later, ok.."
"..PLEASE can u stop it.."
"..no..no u wait for me.."
'..u can talk to me later, ok.."

Sekadar untuk pedoman semua, perkataan PLEASE tidak patut terpacul keluar dari mulut seorang Perdana Menteri. Dia pemimpin nombor 1 negara dan dia tak perlukan berkata PLEASE untuk memohon audience nya reda dan diam seketika untuk membenarkan dia beri ucapan.

Itu bukan kerja Dato Seri Najib !! Siapa patut bertanggungjawab?

Penganjur harus ingat, jangan main selamba panggil semua orang berkumpul di situ dan membiarkan DS Najib mengawal audience nya sendiri tanpa ada sesiapa yang membantu PM menSTAPLERkan mulut budak Cina longkang tu.


Pihak yang menganjurkan program tersebut sepatutnya dari mula lagi bertanggungjawab menilai dan kenal pasti siapakah audience yang bakal bersama dengan Perdana Menteri. Penganjur sepatutnya lebih mengetahui latar belakang mereka. Paling busuk pun, penganjur mestilah mengetahui dari manakah setiap audience tersebut datang. Sama ada daripada London, Manchester dan kawasan sekitarnya.

Mana perginya pegawai² yang mengiringi Najib ketika itu? Takkan ikut Najib ke sana untuk makan angin? Takkan ada sorang pun bertindak menghalang budak tu menjerit? Hak tuihhh la hang pa ni semua. Saya tak berniat nak menghina ataupun menghukum kalian tapi amat penting bagi hang pa semua untuk mempertahankan BOS BESAR hang pa sendiri daripada dimalukan.

Gaji setiap tahun boleh dikatakan naik, siap ada bonus. Tapi nak pertahankan majikan sendiri, jauh sekali. Sampai bila, pegawai² Najib mahu membiarkan PM terus berseorangan bekerja 24 jam seminggu? Atau sekarang ni dah rasa cukup selesa dan yakin BN boleh terus menerajui negara pada masa akan datang? Atau merasakan kerja² ini sudah diserahkan bulat² kepada blogger² pro kerajaan?

Saya pasti perasaan sakit hati bercampur geram ini turut dipendam oleh pengawal peribadi DS Najib tapi tanggungjawab mereka harus diutamakan iaitu menjaga keselamatan PM dan tidak boleh berada jauh lebih daripada 50 meter dari Najib. Jika tidak, pastinya mereka orang pertama yang akan menghalau keluar budak Cina lahanat tu.

Daripada kejadian tersebut, saya amat kesal dengan perkara ini. Mungkin jauh di sudut hati Najib, beliau amat kecewa tapi apakan daya, kehendak rakyat perlu diutamakan.

Jangan sampai nanti KEPALA Dato Seri Najib pun boleh dipegang oleh Cina haram jadah ni.




Twitter : @REZQEENHILL 
BBM : 23C29857 
Email : reezqeenos@gmail.com 

Post a Comment

9 Comments

  1. Salam,

    Saya tak rasa begitu. Bagi saya sikap DS Najib itu dianggap gentleman dan merendah diri walaupun seorang PM apabila dia secara sendirinya meminta beruk yg sedang menjerit itu berhenti dan diam dan DS Najib akan memperjelaskan kepada beruk2 tu setelah selesai ucapan. Bagi saya DS Najib seorang yg COOL dan tau mengendalikan beruk2 dan tuan2 kepada beruk2 tersebut.

    ReplyDelete
  2. RH,

    memang rasa sedih sgt2 krn PM terpaksa berdepan dgn perkara yg tidak sepatutnya berlaku kpd beliau. mana perginya sikap hormat menghormati yg telah lama kita rakyat Malaysia amalkan? takkanla bila dah pergi merantau ke luar, sikap ini luntur? padahal, dlm hal hormat menghormati ni, orang2 barat lebih baik dari kita yg di timur ni.

    krn kadang2 bangsa2 lain yg asalnya mendatang, terang2 tidak hormatkan tuan rumah. apa lagi bila jauh dari tanah air, makin melampau2 sikap mrk! dah duduk di luarnegara bersenang lenang di sana, mengapa nak bising2 psl Malaysia lagi? diam2 duduk bersantai di sana sudahla!!

    PM bertandang ke UK bukannya nak ajak puak2 budaya haprak tu berdemo tp berdialog secara sihat... hanya masa yg menentukan betapa nnt anakcucu mrk beratuskali ganda biadap kembali dgn mrk!!!

    ReplyDelete
  3. *Yop Kongsi~Berbalahan pandangan, biarlah kena pd tempatnya.. kata para pemikir UKM; Prof Madya Dr Sulaiman Noordin dlm ulasan berkaitan dg hadith Nabi SAW ~”Tinggalkan apa yg ada keraguan didalamnya dan ambillah jalan yg tidak ada keraguan didalam nya. Ta’atlah kpd pemerintah, jangan keluar drpd jemaah yg besar dibawah ketua yg dilantik melalui proses pilihan raya.” Rujukan: http://www.anwaraidc.com/?p=13719

    ReplyDelete
  4. mantap bro RH... kafir harbi anak anjing campur babi kuning sial tu mana ada adat.....anak anjing cina tu berani sebab tu UK... cuba dia wat cam tu kat kawasan kita.... gua pasti makan tanah si sial tu...

    ReplyDelete
  5. Aku sedih pemimpinku diperlakukan sebegini rupa. FUCK CINA!!!

    ReplyDelete
  6. memang haram jadah budak 2 eko tu..tak ada adap, dan tak reti adap langsong..

    ReplyDelete
  7. memanglah sedih apabila PM kita diperlakukan sebegitu...tapi cuba tengok berapa ramai yang berkelakuan seperti mereka semasa majlis tu...bagaikan jarum didalam lautan...bandingkan juga sikap tenang dan sabar PM berbanding dengan Nuar yang apabila diajukan soalan2 terus melenting giler...

    ReplyDelete
  8. memanglah sedih apabila PM kita diperlakukan sebegitu...tapi cuba tengok berapa ramai yang berkelakuan seperti mereka semasa majlis tu...bagaikan jarum didalam lautan...bandingkan juga sikap tenang dan sabar PM berbanding dengan Nuar yang apabila diajukan soalan2 terus melenting giler...

    ReplyDelete
  9. Apapun aku still salute ngan PM kita. Still kool... kalau Anwar yang kat pentas tu, sure dia cakap "INI PERKAKAS UMNO" tapi PM takde pun cakap "INI BALACI DAP"...

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..