Friday, May 4, 2012

Sekitar Kesan Banjir Di Salak Selatan


Gambar di atas ini diambil semasa hari kejadian kelmarin, 2 May 2012, hujan lebat luar biasa melanda kawasan Lembah Klang daripada pagi  hari sehingga ke malam.


Restoran makanan Cina yang dinaiki air setinggi 5 kaki berlumpur teruk.


Sampah dan banjir, tak boleh dipisahkan.


Pejabat Pos juga turut dinaiki air semalam.



Kenderaan yang rosak akibat dimasuki air dihantar ke bengkel yang terdapat di pekan tersebut.


Menurut seorang mangsa, keretanya yang diletakkan di hadapan premis perniagaannya telah dibawa arus air sehingga 500 meter 


Kesan lumpur yang meliputi permukaan jalan raya.


Jurucakap berkata kejadian air naik terlalu pantas. Jangka masa sekitar 5 minit untuk paras air mencapai setinggi 4 - 5 kaki. Memang tidak sempat menyelamatkan harta benda dan barang² bernilai di dalam premis mereka.


Longgokan sampah sama teruknya seperti di Selangor.



Pekerja kontraktor DBKL yang dilantik membersihkan kawasan sekitar yang penuh dengan sampah sarap dibawa arus air.


Secara keseluruhannya, seluruh pekan Salak Selatan ini ditenggelami air. Rata² peniaga di sini mengalami kerugian.


Kalo lihatkan saja pada kesan² lumpur ini, mudah untuk pembaca menjangkakan ketinggian air banjir tersebut.


Motor ini total lost. Dah boleh dijadikan sebagai replika Salak Selatan.


Hari ini merupakan hari bergotong royong di kawasan Salak Selatan.


Lokasi : Pekan Salak Selatan, Parlimen Seputeh.
Negeri : Wilayah Persekutuan
Ahli Parlimen : Teresa Kok

Inilah terjadi sekiranya si Wakil Rakyat lupa diri dan lupa keluasan sebenar Parlimen yang dimenanginya semasa Pilihanraya Umum yang lalu.

Yang menjadi mangsa ialah rakyat.


Bahana sampah yang dibawa oleh Teresa Kok daripada Selangor dan dihumban ke Salak Selatan. Maksud ayat di atas ialah inilah akan terjadi sekiranya Ahli Parlimen malas turun menjenguk kawasan rakyat. Sebelum tahun 2008 sehinggalah tahun 2012, tiada apa yang dibangunkan di kawasan ini kecuali Pejabat Pos yang semakin cantik dan stesen LRT yang elok.


Selain daripada itu, haram takda.

3 comments:

  1. padan ngan muka cina cina penyokong DAP tu. mintak lah tolong teresa cock tu..padan muka korang

    ReplyDelete
  2. HAHAHA BODOH... TU LAH SAPE SUH UNDI CINA RACIST TU...

    ReplyDelete
  3. 1 love for everybody.May 5, 2012 at 7:51 AM

    kita duduk 1 negara.kalau nak racist sangat,tak payah nak bangga laa negara ni kaum majmuk semua..kepala bapak kau nak kutuk2 kaum lain..macam kaum kau sendiri perfect jer..fikir dulu laa..dasar budak2 tak reti fikir.belajar sampai spm laa tu..lepas tu merempit..melayu kan rempit sana,rempit sini..haa..itu lah pandangan kaum lain pada kaum melayu kau tu.jangan nak dengki dengan kesenangan orang lain..ingat Tun M cakap apa..lagi 1,jangan disebabkan kuasa raja dan sultan still ada,kamu orang melayu take for granted..fikir dulu..bodoh punya melayu.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...