Wednesday, May 2, 2012

Ulang Siar : Apakah Pos Malaysia Terlibat Dengan Bersih 3.0?



Persoalan ini saya ingin timbulkan kepada Pengerusi Pos Malaysia BerhadDato' Khalid Abdol Rahman.

Mengapakah pada pagi (10am ++) terdapat lebih 100 buah motorsikal posmen berarak di atas jalan raya (Jln Tun Tan Cheng Lock) berhadapan Central Market ketika Perhimpunan Bersih 3.0 sedang bermula?

Di bawah ini saya lampirkan video² yang menunjukkan kehadiran konvoi motorsikal Pos Malaysia beserta sebuah pacuan empat roda milik Pos Malaysia.







Saya tertanya² pada ketika itu, adakah Pos Malaysia mempunyai Hari Sambutan Pos Malaysia ataupun mempunyai upacara keraian yang membabitkan motorsikal² posmen milik Pos Malaysia. Adakah Pos Malaysia tidak mengetahui pada tarikh tersebut bakal berlangsungnya Perhimpunan Haram Bersih?

Apa yang saya musykilkan adalah, motorsikal² tersebut membunyikan hon dan si penunggang pula mengangkat tangan kepada sebilangan peserta demontrasi haram Bersih ketika melalui kawasan dilaluinya.

Adakah konvoi Pos Malaysia ini ingin menunjukkan sokongan kepada Perhimpunan Bersih 3.0 atau adakah Pos Malaysia mempunyai agenda tersembunyi di sebalik semua ini?

POS MALAYSIA WAJIB JAWAB !!




Twitter : @REZQEENHILL
BBM : 23C29857
Email : reezqeenos@gmail.com


8 comments:

  1. Salam bro... gua orang Pos dan gua memang tahu apa yang Pos buat hari tu...Kat bangunan Pejabat Pos Besar KL di Dayabumi tu ada lebih kurang 200 posmen bertugas setiap Isnin hingga Sabtu hantar surat untuk sekitar bandaraya KL. Kita orang kerja Hari Sabtu bro....So pada pagi tu mereka terpaksa di iring oleh Polis Bantuan Pos untuk keluar daripada kawasan himpunan pengganas untuk ke kwasan serahan masing-masing menunaikan tanggungjawab yang di amanahkan. Memandangkan komen jarang di baca oleh orang..harap tuan dapat tulislah penjelasan dalam next posting tuan.

    ReplyDelete
  2. knvoi haram ke.. takde polis iring... pos malaysia kene jawab ni...

    ReplyDelete
  3. Tolong panjangkan laporan nie kepada pihak kerajaan ataupun mana2 wakil parti BN supaya siasatan lanjut dapat dijalankan. Terima kasih.

    ReplyDelete
  4. saudara tak tahu lagi ka? kebanyakan orang yang jadi posman adalah anak2 pembangkang....dan juga ahli2 parti pas, pkr...dekat Batu Kurau ni ada seorang pak cik tu seorang posmen, di luar beliau merupakan setiausaha pas kawasan(tak pasti jawatan)....jadi tak mustahil perkara seperti demikian

    ReplyDelete
  5. Inilah orang melayu.....berbunuh sesama melayu tapi orang lain ynag kenyang.....korang tak sedar lagi ke siapa yg menjadikan melayu hina-dina. cuba pergi ke agensi kerajaan...lihat pabila tauke2 masuk jumpa dengan pegawai atasan, bukan main lagi layanannya....tapi bila orang melayu nak jumpa kana buat macam bole....inilah yang org melayu suka kan....

    ReplyDelete
  6. Salam REZQEENHILL

    Anon 9:52,

    Kau rasa betul ke nih? Kau tengok tak ketiga2 video dalam blog nih?

    Kenapa posmen tu berulang alik kat jln tu? Cuba tengok betul2

    ReplyDelete
  7. korang semua kalau bab kencing bab putar alam memang terror. korang semua memang suka sangat menyusahkan orang lain. kecik2 taknak mampos dah besar buat kacau plak. korang punya pasal la surat tak abis bawak keluar. menyusahkan orang lain sahaja.

    ReplyDelete
  8. aku rasa ada sesuatu yg tak betul , posmen ni lain macam je , lebih kepada merayakan para pendemo BersHit sialan yg ada dikiri dan kanan jalan ...

    kalau betul di eskot polis bantuan , mana kereta polisnya ? kalau benar kena eskot ..bukan begini corak dan gaya menunggang motornya !

    ada baiknya pos malaysia dan para posmen khasnya disiasat , siapa mereka sebenarnya ? adakah mereka salah satu sayap dan agen pembangkang ? bolehkah mereka dipercayai sepenuhnya ?

    jika ada sesuatu yg tak betul , pihak pos malaysia harus lakukan sesuatu , atau adakah pos malaysia dari ketua pengarah sehinggalah kepada posman semuanya penyokong pembangkang ? tak mustahil !!!

    lakukan siasatan lanjut !!!

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...