Tuesday, June 26, 2012

Kerajaan Bayangan PR Sudah Siap Untuk Menipu Rakyat


Perghhhhh Kabinet Bayangan Pakatan sudah semakin jelas kelihatan. Sebelum ini hanya nampak bayang² je. Namun adakah line up di atas ini merupakan kabinet yang dipersetujui Anwar Ibrahim dan kuncu² atau ia sekadar suka² saja?

Mungkin ini merupakan salah satu strategi Anwar Ibrahim untuk memancing undi rakyat agar meyakini mereka. Tapi di mana rasionalnya Anwar membariskan 3 orang Timbalan Perdana Menteri? Siapa akan menjadi Perdana Menteri selepas Anwar Israel?

Adakah Lim Kit Siang, R Sivarash atau Yong Tack Lee?? Atau mungkinkah Hadi Awang menjadi Perdana Menteri kelak??

Bukankah sebelum ini terdapat jaminan daripada Pembangkang bahawa Perdana Menteri akan dikekalkan daripada orang Melayu sendiri dan juga terdapat statement daripada Presiden PAS ini yang menyatakan pendiriannya tidak akan menjawat jawatan Perdana Menteri.

Menariknya lagi apabila Zuraida Mak Lampir menjadi Menteri Wanita iaitu bekas posisi Datuk Seri Shahrizat Abd Jalil kah kah kah kah. Mungkinkah kelak, wanita² Malaysia akan bertindak menyatakan ketidakpuasan hati mereka di atas jalan raya seperti di bawah ini..



Dah dah dah jangan tengok lama, kang ada yang muntah tak sudah².

Kelakar juga bila anak Perdana Menteri menjadi Menteri Belia dan Sukan menggantikan Datuk Shabery Chik. Melihatkan kemampuan Ahli Parlimen Lembah Pantai yang selalu ghaib ini memang belia-belia Malaysia bakal hancur dan rosak semuanya.

Sebagai Menteri Belia, mungkin Nurul Izzah boleh menayangkan video 'sukan' beliau bersama lecturer nya semasa menuntut dulu² tu nanti keh keh keh oppppsss~ Betoi ka Nurul Izzah?

Menteri Melayu - 10 orang
Menteri Cina - 13
Menteri India - 5

Jumlah keseluruhan 38 Menteri.

Kesimpulannya, jangan percaya kepada semua sandiwara Pembangkang gemar menabur janji tetapi enggan mengotakannya. Sudah diberi peluang memimpin negeri kecil untuk puluhan tahun namun nasib rakyat tidak terbela juga. Menteri Cina lebih dari Menteri Melayu, adakah nasib Melayu masih lagi boleh diselamatkan?

Twitter : @REZQEENHILL 
BBM : 23C29857 
Email : reezqeenos@gmail.com  

4 comments:

  1. mak aiii...apasal semuanya posing macam nak makan org je..

    tak bakat langsung nak jadi menteri pun..

    hhhrhhhrrkketuiiii

    ReplyDelete
  2. Muka2 mcm Apek sayur, Apek penternak item, pakcik satay, pakcik bual belacan, Makcik jual tempeh dan nyonya jual sayur, mamak roti prata dan mamak kacang puteh nak jadi menteri.

    Mak Lampir pon ada jugak nak jadi menteri wahkahkahkah.....

    ReplyDelete
  3. Puak2 Pas selalu ckp pemerintahan ulama haha tapi bila tgk jemaah bayangan menteri PR nie... fikirkan la sendiri puok2 taksub Pas hoi...korang kena kencing je la.

    ReplyDelete
  4. bukan takda bakat je...tengok balik, IQ sewel pun ada...

    dalam parlimen, berbahas ikut sedap mulut je...bukan berdasarkan fakta...

    belum terlambat untuk mengubah carta yang ada ni tdak menjadi kenyataan...

    hancur melayu...hancur islam...

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...