Monday, June 25, 2012

@n_izzah Orang Tak Mati, Dibilangnya Mati



Apa kecoh-kecoh ni Nurul?

Teruk betul lah si Nurul ni. Kelmarin ada unit Blok F PPR Cempaka  terbakar. Dan  kerana nak tunjukkan kononnya dia prihatin, terus si Nurul keluarkan Tweet ni.


Seorang mangsa terkorban akibat kebakaran di Blok F PPR Cempaka semalam, insyaAllah saya akan melawat petang ini.


Masalahnya sekarang, tiada sesiapa pun yang terkorban dalam kebakaran tu! Habis tu, yang kau beria-ia nak doakan mangsa kebakaran tu mati pasal apa Nurul?

Dan yang lebih lawak lagi, sebenarnya mangsa kebakaran TAK ADA PUNdi PPR Cempaka pada petang ini kerana mereka dah balik kampung! Habis tu yang si Nurul nak datang melawat tu sapa? 

Nak lawat rumah kosong tanpa tuan rumah? Nak ziarah jenazah anak patung terbakar?

Itulah Nurul, nampak sangat kau langsung takda hubungan dengan penduduk Lembah Pantai. Langsung tak pernah dekati mereka. Cuma dengar khabar angin je, terus buat kecoh kononnya prihatin, padahal benda yang kau kecoh-kecohkan tu tak betul pun!!

Memang sesuai betul kau dapat gelaran BETINA BSF (BANGKANG, SPIN, FITNAH). Rumah terbakar pun kau spin putar alam tak ingat dunia punya!!

Orang hidup kau kata dah mati. Orang takda kat rumah kau nak datang melawat.

Kalau aku jadi tuan rumah, memang kecik hati aku bila wakil rakyat sebar fitnah macam tu. Tuan rumah segar-bugar, sihat walafiat lagi, boleh dikatakannya dah mati! Kalau orang yang buat fitnah macam ni datang rumah aku nak tunjuk kononnya prihatin, aku halau je dengan penyapu!!

Bandingkan cara Nurul Izzah buat kerja dengan cara Raja Nong Chik buat kerja.

Sebaik sahaja dapat berita tentang kebakaran tu, wakil Dato' Raja Nong Chik dari Pusat Khidmat Masyarakat Lembah Pantai terus turun padang untuk sampaikan bantuan RM500 sebelum keluarga mangsa balik kampung. 

Dato' Raja Nong Chik juga telah arahkan DBKL beri bantuan bencana RM300 dan percepatkan pembaikian unit yang terbakar serta penyedian unit ganti jika diperlukan. 

Yayasan Wilayah Persekutuan juga diarah untuk memberi sumbangan tambahan sebanyak RM1000 untuk melegakan penderitaan mangsa.

Haaa, macam ni lah baru dinamakan pemimpin. Walaupun beliau bukan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Dato' Raja Nong Chik lebih peka dengan penderitaan dan masalah penduduk Lembah Pantai dari wakil rakyat kawasan itu sendiri.

Nurul, dah berapa tahun kau jadi wakil rakyat? Dah hampir 4 tahun kan? Kau tu kan Ahli Parlimen Lembah Pantai sepenuh masa, mengapa kau takda di kawasan semasa berlaku bencana seperti ini?

Kalau Dato' Raja Nong Chik hantar wakil, tu aku faham sebab dia Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, bukan setakat jaga Wilayah Persekutuan, malah portfolionya meliputi satu Malaysia!

Tapi kau dibayar elaun sebagai Ahli Parlimen Lembah Pantai sepenuh masa. Jadi sepatutnya kau sentiasa ada di Lembah Pantai untuk bantu penduduk setempat, bukannya dok joli kat tempat lain.

Sebagai Ahli Parlimen Lembah Pantai kau sepatutnya sensitif dengan penderitaan rakyat tempatan. Sebagai Ahli Parlimen Lembah Pantai kau sepatutnya cepat turun padang untuk hulurkan bantuan, bukannya sebar khabar angin pasal mangsa kebakaran ataupun jalan-jalan makan angin luar negara sambil sebar fitnah tentang Kerajaan!!

Apa kecoh-kecoh ni Nurul?

Sumber : Apa Kecoh-Kecoh

Twitter : @REZQEENHILL 
BBM : 23C29857 
Email : reezqeenos@gmail.com  

3 comments:

  1. bengap betul anak penyokong tegar yahudi dan kakiliwat tegar ni..tu lah namapk ssngat tak pernah melawat kawasan. woi nurul bertaubatlah oiii..dah gila nak mmapos apa. orang tak mati cakap mati..hahahaha..macam bapak kau juga la, kena langgar sikit tunjuk gambar macam naka mampos sangat..

    ReplyDelete
  2. .. dia dah "betulkan" ...silap type...katanya nak type TERKESAN, tertype TERKORBAN... pantat ko lah ko ingat orang bodoh ke?dah dapat salah info tu mengaku je lah ... salah type...reply babpak ajar ka? kimak ko dasar batu api, muka cuma muncul nak provoke orang je, aku dok sentosa, aku tau laa.. asal orang buat majlis, tiba tiba dia pun ada majlis kilat jugak.. satu hapa komen takde pasal Hari Belia, ada accident tiba tiba jadi prihatin, tak pernah nampak muka kerinchi, alih alih nak pindah muncul pulak..ko tak takut ke tuhan ke nurul?dok jadi batu api memanjang?bila jadi gaduh, ko mesti selamat, ada bodyguard..yang orang ramai kalau jadi bunuh membunuh, ko tak kena apa, dah cabut awal awal...kimak ko

    ReplyDelete
  3. haram tak guna punya wakil rakyat menyusahkan penduduk sahaja..

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...