Sunday, June 24, 2012

TR1Ma Ditarik Balik ??

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hari ini mengumumkan insentif hampir RM35 juta untuk golongan pemandu teksi di negara ini melalui program Teksi Rakyat 1Malaysia (TR1Ma).

Najib berkata, di bawah program TR1Ma ini, setiap pemandu pertama teksi akan menerima baucar subsidi tayar sebanyak RM520 bagi penggantian empat tayar untuk tempoh dua tahun.
"Subsidi sejumlah RM34.84 juta yang disalurkan oleh 1Malaysia Development Bhd ini akan memanfaatkan seramai 67,000 pemandu teksi di seluruh negara," katanya ketika melancarkan TR1Ma di depan 25,000 pemandu teksi di Stadium Bukit Jalil di sini.
Beliau berkata, jenis teksi yang layak menerima subsidi ini ialah teksi bajet, teksi eksekutif, kereta sewa dan teksi lapangan terbang.

Selain itu, Najib juga mengumumkan bahawa kerajaan melalui Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan akan menyediakan dana lebih daripada RM1 juta untuk menyediakan Skim Insurans Perlindungan Kemalangan Diri kepada 100,000 pemandu teksi di seluruh negara.

Beliau berkata, ia adalah inisiatif jangka pendek kerajaan untuk meringankan beban golongan pemandu teksi di negara ini.

TR1Ma ditarik balik jika kerajaan yang memerintah bertukar tangan. Kalo takmo amek risiko, jangan gadai undi anda.

Undilah Barisan Nasional

Twitter : @REZQEENHILL
BBM : 23C29857
Email : reezqeenos@gmail.com


Sent from my BlackBerry® smartphone powered by U Mobile

3 comments:

  1. Hahaha...tekejut biawaak...! Sokong tu sapa Pemandu teksi yang MEMBURUK-BURUK kan Kerajaan BN kepada penumpang juga harus ditarik balk Bantuan Tayar.... Kerajaan kena tubuh Jawatan Kuasa Pemantau dan buat penyamaran sebagai Penumpang dengar apa para pemandu akan kata mengenai bantuan Tayar teksi...Stahu saya ramai para pemandu teksi adalah penyokong PR..Naik saja penumpang dihidangkan macam-macam fitnah,kutuk kerajaan BN...Oleh Mat Bond.

    ReplyDelete
  2. pr menang.....permit kasi

    ReplyDelete
  3. Wife aku tiap minggu 3-4 kali naik teksi, dari Cheras ke KL Sentral, kebanyakkan yang dia jumpa pemandu teksi yang kutuk kerajaan.

    Bukak ceramah PAS dalam teksi, kutuk najib rosmah, cina kutuk kerajaan, kata DAP jugak tolong cina, MCA tak buat apa, india yang gila babi sokong nuar, kata PKR jugak tolong dorang.

    Majoriti yg wife aku jumpa pemandu teksi dalam hampir 7-8 bulan naik teksi, kebanyakkan sokong pembangkang.

    Aku yakin dorang tak kan cakap terima kasih pun pada kerajaan, yang dorang akan cakap, patut dari dulu dorang tolong, nak pilihanraya baru mau tolong, jawapan klise biasa akan kita dengar.

    Wife aku rabu akan naik teksi, tengok apa dorang cakap pasal TR1MA ni. Sayang sumbangan kerajaan kebanyakkan dah dimanipulasi akal waras nya dgn kebencian terhadap kerajaan, Walhal pembangkang habuk pun takde buat utk rakyat, yang buruk jugak dorang pilih.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...