Thursday, July 19, 2012

Apa Lagi Ni Latipah Koyak Rabak???



Jika kita sebut nama dia, ada dikalangan rakyat Malaysia akan tanya kita balik, "Siapa dia tu? Artis dari Indonesia ke?"

Kalau kita tunjukkan gambar dia, semua orang ingat Si Tipah Koyak ni warganegara yang berasal dari Timut Tengah. Mungkin salah seorang agen yang dihantar CIA.

Demikian pandangan rakyat tatkala isu berkaitan dengan Si Tipah Koyak ni timbul baru - baru ni. Bak kata orang putih, 'Out Of The Blue'.

Isunya kecik je dan tak melibatkan kepentingan rakyat pun. Tapi, disebabkan Si Tipah Koyak tu nak cari 'Populariti Murahan', maka PKR terpaksa la perbesarkan kisah dia.

Soalnya, kenapa secara tiba - tiba je dia nak ambik tindakan untuk meletakkan jawatan sebagai seorang Ahli Majlis Perbandaran Petaling Jaya?

Apa sebab sebenarnya? Adakah dia sudah tidak menarik perhatian Si Ketua Penipu tu kerana kurang menyerlah dalam tugasan yang diberikan?

Kita pun tau yang KPI seorang pemimpin Pakatan Pembangkang ialah dengan membuat fitnah terhadap pemimpin Barisan Nasional.

Paling tidak pun, setiap seorang dari mereka perlu memainkan peranan untuk menipu rakyat secara istiqomah dan tanpa henti.

Namun, Si Tipah Koyak ni dilihat agak sepi sejak kebelakangan ni. Dia macam tak de isu yang nak melonjakkan nama dia. Mungkin sebab itu dia semakin terpinggir dalam PKR.

Mahu atau tidak, Si Tipah Koyak tu kena la cari jalan untuk menaikkan nama dia. Kalau dulu dia dah gunakan kaedah memanipulasikan isu Murtad.

Tapi, memandangkan isu tu sekarang mendapat tentangan hebat dari kalangan orang Islam, dia dah tak boleh nak guna cara tu. 

Kalau dia nak guna cara dengan membuat dakwaan yang dia juga dipancing untuk lompat parti, dah basi pulak. Ramai dah yang buat cerita yang sama. Nanti orang muak pulak.

Jadi, salah satu caranya untuk dia mendapatkan perhatian dari rakyat ialah melalui cara 'Merajuk'. Bila dia merajuk, ramai la yang akan datang pujuk.

Dia harap kaedah yang digunakan oleh Si Ketua Penipu iaitu untuk meraih simpati rakyat akan mendatangkan faedah. Tapi dia tak sedar yang rakyat tak bodoh macam dia!!!

Apa, dia ingat rakyat nak kesian ke dengan nasib yang menimpa dia? Ceit!!! Pigidah!!! Kalau nak letak jawatan tu, letak je la!!! Nak kecoh satu Malaysia buat apa!!! 

Lagi pun dia duduk dalam Majlis tu pun bukan buat kerja untuk membantu rakyat pun!!! Setakat memanaskan kerusi je buat apa!!! Mengabihkan masa je!!!

Sumber : Semut Hitam

No comments:

Post a Comment

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...