Full Width CSS

Syaitan Dalam Badan @hairieothman Belum Ditambat

Nak kata ada makhluk bergelar Syaitan yang masih belum diikat, takkan la pula. Tapi bila tengok tweet daripada Hairie Othman, nampak seperti ada makhluk halus yang masih duduk di dalam hati dan jiwanya  sehingga kelihatan diri Hairie seakan-akan meroyan dan sewel.


Apa saja yang tak kena dengan Hairie?

Adakah dia benar-benar ikhlas mengamuk kerana UMNO ataupun dia ni meroyan disebabkan jumlah RM50,000 yang diterima daripada PAS masih belum mencukupi kuota untuk memaki hamun UMNO?

Isk isk isk.. Ada-ada saja lah kau ni Hairie.

Ni bulan puasa dah hampir sampai pertengahannya. Adakah Hairie masih belum sempat menunaikan solat taubat? Kerana bukankah sebelum Hairie menjengah ke dalam parti yang kononnya memperjuangkan Islam itu, dia pernah berkata PAS adalah tempat untuk dirinya bermuhasabah diri dan dapat menghampirkan diri dengan keredhaan Allah?

Mungkin Melayu ini sudah semakin lupa. Maka benarlah kata bicara Tun Mahathir suatu ketika dahulu semasa mendeklamasikan sajak bertajuk Melayu Mudah Lupa di hadapan perwakilan UMNO di Pusat Dagangan Antarabangsa, PWTC.


Hebat juga Unit Media Baru (UMB) yang menjadi perhatian Hairie sehingga menyebabkan dirinya menjadi takut dan terpaksa BLOCK cybertroopers UMNO ini. Tahniah.

Apa-apa pun, satu ingatan saya pada Hairie.

Berpada-pada apabila kita bercakap mengenai keburukan orang lain kerana semakin lama semakin banyak keburukan sendiri yang akan terkeluar.


Mungkin syaitan ini yang masih terus merasuk pikiran Hairie sehingga ke hari ini.

Post a Comment

11 Comments

  1. syaitan gondol nama dia

    ReplyDelete
  2. hairie..hairie..jangan mudah lupa dah la..engkau nak kutuk pun kutuk lah...sebab ramai sangat Melayu Mudah Lupa...

    ReplyDelete
  3. Badi hantu raya dalam filem Waris di TV3 hari khamis jam 10.00 malam itu yang dok melekat kat badan budak ini.

    ReplyDelete
  4. APA DAH KENA DENGAN MANUSIA SEORANG NI.MUNGKIN DIA DAH BUANG TEBIAT KOT. ITU LAH JIKA ILMU AGAMA TAK SAMPAI KEMANA...DIA AKAN JADI MANUSIA SENGET DAN BAHLOL...TIDAK BERPIJAK PADA BUMI NYATA.ILMU AGAMA YANG SEDIKIT AKAN MEMBUAT SESAORANG ITU PINCANG DAN BERKESUDAHAN MENJADI TAKSUB KEPADA SESEBUAH PARTI POLITIK SEMPIT SERTA TAKSUB PADA PEMIMPIN.

    ReplyDelete
  5. bukan, waris nama dia

    ReplyDelete
  6. Hantu Hairie sudah edan...

    ReplyDelete
  7. nak berpolitik tetapi politik ala burung kakak tua. cina juga berpolitik tetapi tidak jadi burung kakaki tua. sebab itu cina kini lebih dominan berbanding melaise pembangkang!

    ReplyDelete
  8. Kenapa banyak artis tidak mahu menggunakan otak yg diberi Allah untuk berfikir dengan lebih jelas? teruk benarkah artis2 ini. Kita menjadi semakin memandang rendah akan darajat artis sebegini.

    ReplyDelete
  9. Bantu masjid pun salah?

    ReplyDelete
  10. en hairie oi, kes khalwat ko kt langkawi pe cite? bebaik kutuk org tu ye!!!!

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..