Sunday, August 12, 2012

Adakah DAP Bakal Mengalah Pada Hudud PAS Atau Sebaliknya #bn4wp



Tatkala seluruh umat Islam dan rakyat Malaysia didedahkan tentang hukum Haram mengundi DAPigs dalam Pilihan Raya akan datang, satu soalan timbul.

Ke mana perginya suara - suara pemimpin Melayu yang menjadi ahli kepada musuh Islam tu? Kenapa mereka diam membisu? Adakah lidah diorang semua dah kena kerat?

Kalau kita lihat sebelum ni, ramai jugak dikalangan bekas pemimpin serta tokoh Melayu yang masuk DAPigs diantaranya seperti Hatta Wahari, Aspian Alias dan Ariff Sabri.

Sebelum ni, mereka jugak sering bersuara lantang dalam mengecam dan mengutuk UMNO dalam media - media alternatif.

Bila ditanya 'Kenapa diorang masuk DAPigs?', alasannya sebab DAPigs bagi ruang lebih luas untuk memperjuangkan Melayu dari UMNO.

Secara tak lansung, alasan mereka tu membuktikan satu lagi dakwaan PAS bahawa parti tersebut tidak perlu disokong oleh umat Islam.

Kalau mengikut takrifan PAS, mana - mana parti yang meletakkan Bangsa lebih dari Agama, mereka tidak wajar disokong lansung. Apatah lagi nak diberi undi.

Atas dasar itulah, PAS sebelum ini mengeluarkan fatwa kepada ahli - ahlinya bahawa adalah 'Haram Mengundi UMNO' sebab mereka memperjuangkan bangsa.

Tapi, kenapa pulak mereka tak bidas alasan yang diberikan oleh beberapa orang tokoh yang menyertai parti Ultra Chauvinist tu sebelum ini?
Kenapa mereka juga turut menolak kenyataan bahawa menyokong dan mengundi DAPigs adalah HARAM hukumnya? Kenapa fatwa tu tak diguna pakai terhadap DAPigs?

Itu satu persoalan yang PAS memang tak mampu nak jawab. Apatah lagi pemimpin serta tokoh yang menyertai DAPigs sebelum ini.

Jika benar DAPigs ni memberikan ruang lebih luas untuk memperjuangkan Melayu, maka DAPigs juga seharusnya memberikan ruang sama untuk Islam.

Namun hakikatnya tidak sebegitu. Dan perkara ni bukannya satu perkara baru. Ianya sudah diketahui umum bahawa DAPigs ni Anti Islam dan Kafir Harbi.

Jadi, adalah mustahil untuk mereka memberikan alasan sedemikian dan menyatakan yang diorang tak tau pun pasal benda ni!!! Lain la kalau diorang tu cacat, buta dan bisu belaka!!!

Nampak sangat la yang diorang ni pun sebenarnya kecut telur dan ketar lulut nak menentang Si Karpal Whilchar demi untuk memartabatkan agama dan seterusnya menegakkan syiar Islam di Malaysia ni!!! 

Setakat cakap je, baik tak payah!!!

Sumber : Semut Hitam

No comments:

Post a Comment

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...