Full Width CSS

Minta Maaf Selepas Hina Sahabat Rasulullah S.A.W


Senang je sekarang ni punya undang -undang digunapakai bukan Islam yang tak ada adab ini , minta maaf je lepas kaw-kaw hina Islam . Sama seperti modus operandi puak-puak chauvinis dan rasis DAP buat sebelum ini .

Apakah mereka ini tak sedar perbuatan ini telah menyentuh sensitiviti umat Islam ?? Ini masalahnya kepada cina mata sepet bila tak bercampur dengan bangsa lain di negara ini . Dari kecil sampai besar pi sekolah cina (SJKC) , mana nak kenal dan faham budaya ,adat dan agama bangsa lain terutama orang Melayu Islam .

Tambahan lagi , juak-juak DAP dok menabur kebencian terhadap parti terbesar orang Melayu iaitu UMNO hingga menyebabkan mereka langusng tak hirau sensitiviti bangsa dan agama .

JOHOR BAHRU – Guru dan pengusaha pusat tuisyen di Tangkak, Muar yang menimbulkan kontroversi apabila memaparkan karikatur menghina para sahabat Nabi Muhammad S.A.W. dalam nota ringkas yang diedarkan kepada pelajar baru-baru ini tampil memohon maaf secara terbuka semalam.

 Ku Chong Yoong, 22, yang merupakan guru dan individu yang bertanggungjawab menyediakan bahan tersebut serta pengusaha pusat tuisyen Indah Permai Jaya, Lim Lee Yee, 26, mengaku tidak berniat untuk menyentuh sensiviti umat Islam apatah lagi menghina sahabat Nabi. “Saya kesal perkara ini berlaku. Niat saya hanya ingin membantu pelajar agar lebih mudah faham dan saya tidak berniat untuk menyentuh isu sensitif orang Islam.

“Di sini, saya dengan ikhlas ingin memohon maaf kepada semua umat Islam di Malaysia khususnya di Tangkak serta di seluruh dunia. Saya mengaku, tindakan saya ini kurang matang dan berjanji tidak akan mengulanginya lagi,” kata Chong Yoong yang sudah dua tahun mengajar di pusat tuisyen terbabit.

Sementara itu, Lee Yee pula mengaku tidak tahu mengenai bahan yang disediakan tenaga pengajarnya sehinggalah isu terbabit disiarkan di akhbar. “Selepas ini, saya janji akan lebih berhati-hati dan memantau bahan-bahan yang digunakan oleh guru tuisyen untuk mengajar. Kami juga telah meminta balik semua nota tersebut daripada pelajar dan telah menerangkan hal sebenar kepada mereka,” katanya. - Kosmo


Sebuah pusat tuisyen di Tangkak dekat sini didakwa bertindak biadab memaparkan karikatur menghina para sahabat Nabi Muhammad S.A.W. dalam nota ringkas mata pelajaran Sejarah bagi pelajar tingkatan empat di pusat berkenaan.

SULAIMAN menunjukkan karikatur menghina sahabat Nabi yang didakwa digunakan oleh sebuah pusat tuisyen sebagai bahan mengajar di Ledang, Johor semalam.

Kadi Daerah Ledang, Sulaiman Maidin berkata, pusat tuisyen tersebut melukiskan 16 karakter sahabat nabi dalam bentuk kartun dengan watak berbeza dan bahan-bahan tersebut disediakan tenaga pengajarnya dikenali sebagai Mr. Fu.

“Antara karikatur yang keterlaluan ialah lukisan seorang sahabat nabi yang dilukis dengan wajah khinzir. Imej seorang lagi pula diletakkan gambar wanita dengan bahagian dadanya ditutup dengan tulisan Cina, selain ada yang dikelilingi tiga wanita."



Ulasan :

Begitu mudah memohon maaf selepas menghina sahabat junjungan Rasulullah S.A.W. Tapi apabila terkena pada batang hidung orang Melayu dan Islam, mereka berdebat bagai nak rak suh minta maaf. Sebagai contoh :

Isu ketuk ketampi yang dibawa oleh Teresa Kok Yahudi. Dia dakwa perempuan yang berbogel ketuk ketampi tersebut merupakan warga China yang ditahan di dalam lokap. Alih² pesalah tu merupakan warga Malaysia dan lebih menariknya lagi merupakan orang Melayu.

Kemudian ke mana hilangnya Teresa Kok yang cuba menjadi WIRA menyelamatkan warga China kononnya daripada dimalukan? Minta maaf pun tidak langsung.

Tuihhh bangsat punya kaum !

Post a Comment

2 Comments

  1. Keberanian mereka terserlah kerana PAShits ada di belakang mereka.

    ReplyDelete
  2. pukimak babi punya bangsa cina. i pray all of u will be rotten in HELL forever !!!!

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..