Full Width CSS

AES : Pas Kata Jangan Bayar, Depa Ada Lebih 100 Lawyer

Kenyataan yang disiarkan di muka depan lidah PAS, Harakah untuk keluaran 5 - 8 November 2012 menyebut seperti di bawah.


Saya sangat respect serius dengan PAS kerana sanggup menyediakan lebih 100 orang peguam untuk membantu rakyat yang mahukan kes saman AES ini dibicarakan di mahkamah.

Kenyataan tersebut dibuat oleh Mr Bean Mahfuz Omar ini jelas menunjukkan PAS begitu prihatin dengan nasib rakyat yang teruk dikerjakan oleh kerajaan BN kononnya.

Konon-konon je lah prihatin.


Tapi yang menariknya, Mahfuz dan PAS tidak menyatakan langsung adakah fee ataupun kos guaman tersebut diberikan secara percuma ataupun dikenakan bayaran??

Adakah PAS cuba mengambil kesempatan atas kesusahan rakyat?? Kelakar tak??

Kos saman : RM 300
Kos guaman : RM 500 (minimum)

Tiba-tiba pulak nanti PAS kata, peguam-peguam yang disediakan tak perlu bayar. Tapi pesalah trafik kena bijak bertanya adakah legal fee, appearance @ attendancy fee dan court fee tidak dicas?

Kebiasaannya Bar Council tidak mengenakan legal fee tapi untuk kos-kos yang lain seperti di atas ni kemungkinan akan dikenakan.

Andai kata nanti PAS bagitahu, peguam-peguam ini TIDAK PERLU dibayar langsung maka di situ telah menunjukkan PAS lagi kaya daripada UMNO. Di dalam UMNO pun tak pernah ada peguam sanggup bagi free untuk prosiding bicara mahkamah.


Bagi saya untuk kesalahan trafik, lebih baik bayar terus saman trafik RM 300 tu dan silap-silap boleh buat rayuan jika dibenarkan mahkamah dan kos saman dapat dikurangkan sehingga RM 50 hehe.

Duit saman yang dibayar tersebut pun akan rotate menjadi duit rakyat juga melalui skim-skim bantuan yang kerajaan peruntukan dalam Bajet 2013. Anggaplah kompaun yang dibayar tu umpama membayar zakat. Pahala pun dapat, orang lain pun mendapat faedah daripadanya.


Post a Comment

4 Comments

  1. Baik suruh PAS bayarkan saman tu! Lagi jimat! - RSO

    ReplyDelete
  2. Buat dulu di negeri yg diperintah tengok

    ReplyDelete
  3. Janji biasalah.manisssssss,jadi bengap nk bela pesalah trafik buat apa?

    ReplyDelete
  4. nnt pas perintah malaysia lagi elok kalau semua saman2 dilupuskan...lebih banyak lah kesalahan trafik nnt...

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..