Full Width CSS

Ahli PAS Diarahkan Undi DAP & PKR, Tuihh #TolakPR


Pas yang memilih bekerjasama dengan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk mencapai matlamat politiknya, mengarahkan ahli-ahli parti itu supaya mengundi calon-calon bukan Islam dalam kalangan pakatan pembangkang.

Keputusan itu dibuat hasil ijtihat ulama Pas yang mendakwa merujuk kepada Al-Quran dan hadis, membenarkan tahaluf siyasi dengan parti-parti lain dengan syarat-syaratnya sebagai satu wasilah mencapai kemenangan dalam pilihan raya.

Serentak itu, Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib berkata, tugas ulama dalam Pas adalah untuk memberi penjelasan perkara tersebut kepada ahli-ahli parti menggunakan dalil-dalil daripada al-Quran dan hadis.

"Dalam masa yang sama juga ulama perlu sentiasa prihatin dengan syarat-syarat tahaluf siyasi yang digariskan.


Aikk dulu PAS berdalil² dikeluarkannya apabila orang UMNO (Melayu) yang berada di dalam Barisan Nasional (BN) haram mengundi calon bukan dari kalangan agama sendiri.

Apabila adanya calon Cina ataupun India dari komponen parti, berduyun² orang PAS menghamburkan kata² dan menjatuhkan hukum haram serta pelbagai lagi untuk membuatkan orang Islam sendiri terkeliru.


Hari ini boleh pulak PAS keluarkan kenyataan begitu kerana PAS mementingkan kuasa berbanding Islam. Betol ker tidak apa saya katakan ini?


Post a Comment

1 Comments

  1. undi dap ... besar pahalanya ... terutamanya undi kapal sing ... pasal dia tentang undang-undang hudud yang diperjuangkan oleh puak pas. undi nurul izzah pun besar gak pahalanya ... pasal dia akan usulkan bahawa umat melayu islam akan mempunyai kebebasan beragama semahu mereka ... undi nwar berahi pun besar gak pahalanya ... pasal dia islam liberal dan kaki lewat ... undi mat sabu pun besar gak pahalanya pasal dia syiah dan balun bini orang ... semua mereka itu mempunyai akhlak mulia dimata penganut agama pas ...

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..