Wednesday, November 28, 2012

Analisa Ucapan @Khairykj Perasmian Persidangan UMNO #PAU2012


Khairy Jamaluddin, Ketua Pemuda UMNO Malaysia sekali lagi menggegarkan Dewan Tun Dr Ismail, PWTC dengan, memberikan ucapan yang berisi dan mencerminkan harapan orang muda hari ini.

Khairy juga bercakap tentang retorik pakatan haram pembangkang, mengingatkan kita kepada kepincangan dan dongengan mereka.

Kupasan tentang ketidakefesienan kerajaan yang dipimpin oleh pakatan pembangkang itu perlu kita amati dan fahami kerana kita bakal berdepan dengan PRU yang bakal menentukan masa depan bangsa, agama dan negara.

Kerapuhan ikatan sesama parti pembangkang menjadi lebih nyata dengan pertelagahan calon PM untuk mereka.

MiM tertarik dengan 10 cadangan yang diperkatakan yang menunjukkan Pemuda UMNO telah turun ke padang dan mendengar saranan dan cadangan rakyat. Itu yang penting.

Di antaranya ialah inisiatif terbaru Pemuda UMNO bernama Bantuan Lesen 1Malaysia (BL1M) yang bakal membantu ribuan orang muda.

Satu lagi ialah saranan Pemuda UMNO agar kerajaan mempergiatkan lagi usaha mencari Asnaf dengan bantuan zakat. Dengan cari itu, saudara-saudara Islam tidak didekati oleh anasir-anasir yang boleh memurtadkan mereka.

Malah, sudah banyak propaganda pembangkang yang cuba mengaburi mata rakyat.

Bagaimana pun, orang yang berilmu dan berfikir, tidak mungkin akan percaya dengan propaganda pembangkang itu. Malah, modus operandi mereka memburuk-burukkan sistem pilihanraya dilihat sebagai persediaan untuk memporak-perandakan negara dengan membawa undang-undang ke jalanan.

Propaganda mereka sudah ditanam dan disuburkan sehingga ke hari ini, persis tektik yang dicipta oleh pihak Nazi Hitler.

Argentum ad nausem adalah kaedah propaganda Nazi yang membesar-besar dan berulang-ulang bercakap tentang satu pembohongan sehinggakan ada yang percaya dengan pembohongan tersebut.

Kaedah Nazi itu digunapakai oleh pembangkang dan kes Al-Tantuya dijaja oleh mereka ke sepelusuk negara hinggakan ada yang terbeli dengan propaganda jahat pembangkang.

Rakyat tidak bodoh dan sudah tahu permainan mereka.

Sumber : Dr MiM

3 comments:

  1. As Salam dan Salam 1 Malaysia..

    Mohon di linkkan blog teman ni ye bro..

    http://taipingcentral.blogspot.com/

    Latest article :

    http://taipingcentral.blogspot.com/2012/11/china-doll-verse-2-mcm-sama-plak-ni.html

    ReplyDelete
  2. Taik ko la kairi. Ko kaki botol kaki kelab malam kaki celah kelengkang betina nak cakap islam konon.. Kan kita sama di london hentam burit orang puteh..kita sama2 telan air arak kat night club..aku heran..ko nak cakap agama pulak?

    ReplyDelete

  3. UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

    2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~

    ~ BUKTI 3 ~

    ~ BUKTI 4 ~

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...