Full Width CSS

Transformasi Mahasiswa Penentu Pemerkasaan Bangsa Melayu @razaliibrahim @shaberycheek @NajibRazak #PAU2012

Malam semalam berlangsung Majlis Makan Malam Biro Kelab UMNO Luar Negara (KULN) & Biro IPT di PWTC.

Program bertemakan Transformasi Mahasiswa Memperkasa Bangsa dilihat sangat memberi impak yang bagus untuk golongan remaja & belia yang kebanyakan masih lagi menuntut di Universiti & Pusat Pengajian seluruh dunia. Tema tersebut jika dilihat secara mendalam sebenarnya menjurus kepada peranan pelajar itu sendiri hari ini yang bakal menentukan masa depan bangsanya sendiri.

Dalam konteks ini, UMNO merupakan satu-satunya parti yang memegang dan memperjuangkan bangsa Melayu di dunia ini. Bertepatan dengan itu, pembentukan umat Melayu yang lebih berjaya pada masa akan datang bermula dengan gerakan transformasi dalaman kelompok mahasiswa itu sendiri yang bakal mencorakkan hala tuju bangsa Melayu nanti.

Mungkin ia nya terlalu biasa didengari tetapi sebenarnya ia jauh lebih bermaksud pada masa akan datang jika golongan mahasiswa hari ini sedar akan tanggungjawab tersebut.

Majlis makan malam ini turut dihadiri oleh Pengerusi Kelab UMNO Luar Negara YB Datuk Seri Shabery Cheek dan YB Dato Razali Ibrahim merangkap Naib Ketua Pemuda UMNO M'sia.

Satu perkara yang perlu golongan muda hari tanamkan dalam jiwa. Otak yang dianugerahkan oleh Allah S.W.T hendaklah digunakan sebaiknya untuk menangani andai terdapat anasir-anasir buruk yang cuba menodai perpaduan bangsa dan kesucian agama Islam.

Dalam masa yang sama, gunakanlah kecerdikan otak untuk membantu dan meningkatkan taraf ekonomi bangsa Melayu dan lindungi kesucian Islam daripada dinodai oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.


Update via My BlackBerry® Smartphone Powered By Barisan Nasional

Post a Comment

0 Comments