Thursday, May 31, 2012

Pembangkang Sure Dislike Video Ni

Tak perlu tunggu lama, sekarang jugak si puak² lahanat ni dah mula bertindak DISLIKE video yang memaparkan kekotoran yang terdapat dalam himpunan aman BERSIH, hak tuihhhh !!~



Dalam video di atas ni, banyak info dan maklumat yang berguna serta pendedahan yang dipaparkan agar penyokong² atas pagar dapat memahami maksud tersirat yang cuba disampaikan melalui perhimpunan tersebut. 


Isinya sangat mudah difahami oleh semua lapisan masyarakat tetapi terpulanglah kepada rakyat untuk menilaikannya. Sedarlah hari ini untuk hari esok yang lebih terjamin.



Twitter : @REZQEENHILL
BBM : 23C29857
Email : reezqeenos@gmail.com  

Penjelasan Sebenar Kontrak @RajaNongChik Dan Kontrak KBS


Pilihanraya Umum semakin hampir. Masing² sibuk mempersiapkan jentera parti dan mencari serta menyediakan bahan untuk sepanjang tempoh kempen tersebut. Turut tidak terkecuali ialah Pembangkang yang sudah melakukan RESEARCH yang sangat gempak.

Habis semua benda dikoreknya. Begitulah hebat parti Pembangkang di Malaysia ni. Sumber yang mereka dapati memang sangat mengkagumkan semua pihak. Namun di sebelah Pro Kerajaan, memang tiada langsung sumber yang mengkagumkan. Tapi bukan pasal sumber tu saya nak ceritakan tapi nak mengajak semua pembaca menilai sendiri penipuan yang dijaja Raja Petra Kamaruddin (RPK) baru² ini.

Jom baca cerita pasal Dato Raja Nong Chik (RNC) dan keluarganya yang cuba difitnah oleh Nurul Izzah di Lembah Pantai.


Sebelum ni aku dah bagi tau, Nurul dah terdesak kerana populariti  RNC semakin meningkat di Lembah Pantai sedangkan imej Nurul sendiri semakin suram. Oleh itu, untuk memburukkan imej Dato Raja Nong Chik, Nurul pun gunakan RPK sebagai proksi untuk menyerang  RNC.

Apa tuduhan yang dibuat oleh RPK? 

RPK mempertikaikan bagaimana syarikat yang pemegang saham utamanya adalah anak RNC boleh mendapat kontrak dari Kementerian Belia dan Sukan.

Dalam hal ni, nasib baik ada sumber dari Kementerian Belia dan Sukan yang sanggup membantu untuk menerangkan keadaan sebenar.

Apa ceritanya ya?




Istijuara Sdn Bhd telah menerima Surat Niat (Letter of Intent) dari KBS pada 18 Julai 2006 untuk membekal, memasang dan menyelenggara peralatan untuk Institut Kemahiran Belia Negara Bandar Penawar, Johor.Pada masa ini, RNC tidak memegang sebarang saham dalam syarikat ini. Begitu juga anak beliau.

Pada tahun 2007, RNC telah membeli saham di dalam syarikat berkenaan dan meletakkannya di bawah nama anak beliau. Pada masa ini, RNC masih belum dilantik menjadi Menteri. Pada masa ini beliau juga bukan Ketua Bahagian UMNO Lembah Pantai.

RNC dah lebih 30 tahun jadi ahli perniagaan. Jual beli saham dalam syarikat ni perkara biasalah. Orang biasa pun main jual beli saham, takkan ahli perniagaan macam RNC tak boleh beli saham kan? 


Setakat ni nampak tak apa-apa urusan yang melanggar undang-undang? Takda kan?

Seterusnya RNC dilantik menjadi Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar pada tahun 2009. 

Pada 22 Mei 2010 kompleks IKBN Bandar Penawar telah siap. Selepas kompleks tersebut siap, barulah surat tawaran (Letter of Award) untuk membekal, memasang dan menyelenggara peralatan dikeluarkan kepada Istijuara Sdn Bhd.

Haaaa, inilah yang cuba dijadikan isu oleh RPK. Dia cuba membayangkan kononnya tawaran ini diberikan kerana RNC menyalahgunakan kuasanya sebagai Menteri, sedangkan surat niat dah dikeluarkan pada tahun 2006 sebelum RNC menjadi Menteri lagi!! 

Mungkin ada yang akan tanya, kalau surat niat dikeluarkan pada tahun 2006, mengapa surat tawaran hanya dikeluarkan pada tahun 2010 selepas kompleks IKBN siap?

Inilah yang RPK tak faham, atau mungkin sengaja buat-buat tak faham. Kalau spesifikasi dan kontrak dimuktamadkan pada tahun 2006 sedangkan kompleks hanya akan siap pada tahun 2010, sudah tentu spesifikasi peralatan yang ditetapkan akan ketinggalan zaman! Cuba bayangkan, dalam tahun 2006, komputer mungkin pakai teknologi Pentium 1, tapi sekarang dah pakai teknologi Pentium 5!

Logik ke kalau kompleks serba moden, tapi pakai peralatan kuno! Mesti pembangkang macam Nurul lah orang yang pertama akan bising pertikaikan mengapa Kerajaan buat kontrak untuk bekal peralatan guna spesifikasi out of date!

Jadi, kena tunggu sampai kompleks dah nak siap, baru boleh dimuktamadkan spesifikasi peralatan yang perlu dibekalkan. Bila dah muktamadkan spesifikasi, baru boleh tetapkan harga untuk tawaran. Nak muktamadkan spesifikasi dan harga pun bukan senang. Mesti kena runding banyak kali untuk memastikan harga yang ditawarkan berpatutan. Kalau tak, kena jawab dengan Audit Negara lah. Bila dah tetapkan harga, baru boleh keluar Surat Tawaran (Letter of Award).

Tak tahu spesifikasi, macam mana nak tetapkan harga kan?
Inilah SOP atau Standard Operating Procedure perolehan Kerajaan. Kalau tak ikut SOP, pembangkang juga yang akan bising. Tapi sekarang, bila ikut SOP pun dia cuba nak buat isu!

Terdesak sangat ke Nurul? Benda macam ni pun nak buat kecoh? 
Setakat ni, apa yang melanggar undang-undang? Takda apa-apa pun. 

Nampak sangat pembangkang dah takda modal.


Twitter : @REZQEENHILL
BBM : 23C29857
Email : reezqeenos@gmail.com  

Sumber : Apa Kecoh²

Azmin Ali Diserang Dari Dalam Parti Sendiri



Membaca twitter YB Batu, Tian Chua yang mengatakan bahawa Raja Petra Kamarudin (RPK) telah dibayar oleh UMNO & BN untuk menjatuhkan YB Gombak, Azmin Ali membuatkan saya tertanya-tanya dimana logiknya dakwaan bahawa RPK mahu membantu UMNO dan Barisan Nasional (BN) untuk menjatuhkan Azmin Ali semata-mata. Azmin Ali hanya individu dan jika benar ramai yang termakan cerita RPK tentang rasuah yang dibongkarkan, kesannya terlalu kecil kepada Pakatan Rakyat.


Tambahan pula, laman portal RPK, The Malaysia Today lebih banyak (99%) menceritakan keburukan kerajaan BN dan parti UMNO.

Tetapi jika Azmin Ali tersingkir akibat serangan bertali arus ini, yang paling untung adalah pemimpin-pemimpin PKR sendiri yang selama ini banyak menyimpan dendam terhadap Azmin Ali. Umum mengetahui bahawa ramai kalangan pemimpin dan wakil rakyat yang bertanding atas tiket PKR bertindak keluar parti selepas pemilihan PKR yang memperlihatkan dominasi kumpulan pro Azmin Ali menang besar. Mereka ini lebih kenal siapa sebenarnya Azmin Ali.

Apa yang dapat saya mahu nyatakan disini ialah, Azmin Ali menjadi sasaran dari kalangan pemimpin dan ahli PKR sendiri. Tuduhan terhadap UMNO hanya sekadar menutup kisah sebenar. Tian Chua tahu dan ramai yang tahu tetapi hanya berdiam diri bagi memesongkan perhatian rakyat terhadap masalah dalaman PKR.

Jika benar pendedahan RPK itu mainan politik UMNO, sudah tentu dokumen-dokumen itu didedahkan oleh kumpulan blogger pro-UMNO sendiri dan dipaparkan di muka depan Utusan Malaysia. Tetapi kenapa RPK dan The Malaysia Today menjadi pilihan ?

Tidak ramai yang punyai kebolehan mengatur strategi sedemikian rupa. Sepengetahuan saya antara yang berkebolehan ialah Pengarah Strategik PKR yang kita tahu punyai cita-cita yang cukup tinggi.


Sumber : Minda Hijrah



Twitter : @REZQEENHILL
BBM : 23C29857
Email : reezqeenos@gmail.com  

Tuesday, May 29, 2012

Apa Kejadahnya Nak Buat Hiway Minta Duit Rakyat


Apa perlu nya lebuhraya yang menghubungkan Kota Bahru - Kuala Krai jika rakyat terpaksa menjadi korban kerajaan negeri?

Saya sendiri tidak nampak di mana kewajaran kerajaan negeri meminta rakyat berkorban, berwakaf dan bergolok gadai untuk mendapatkan kemudahan lebuhraya tersebut.

Apa ni Nik Aziz, main² ker?
Adakah lebuhraya ini untuk memperlihatkan kerajaan negeri berjaya membangunkan negeri Kelantan secara keseluruhannya? Atau lebuhraya ini sekadar untuk mengaburi mata rakyat bahawa kerajaan PAS Kelantan berjaya membangunkan projek mega yang menelan kos berbillion² ringgit?

Tak dinafikan dengan kewujudan lebuhraya seperti ini dapat memendekkan waktu perjalanan dari satu tempat ke tempat yang lain selain dapat menjana ekonomi yang baik untuk penduduk setempat.

Tapi jika rakyat terpaksa melakukan pengorbanan daripada segi wang ringgit, tanah pusaka, tanah kebun dan pelbagainya, itu sudah kelihatan umpama kerajaan cuba memiliki hasil titik peluh rakyat sendiri atau dalam bahasa mudahnya merompak duit rakyat secara terang²an.

Di mana letaknya pula tanggungjawab kerajaan negeri selaku pemerintah di Kelantan selama lebih 20 tahun? Masih tidak cukup pengalaman lagi kah kerajaan negeri menguruskan setiap tanah jajahan negeri Kelantan atau sebenarnya kerajaan negeri Kelantan tamak?

Tahun 2012 bukanlah seperti kondisi negara semasa zaman perang dan sebelum merdeka. Di mana rakyat terpaksa berkorban jiwa raga, harta benda dan bergolok gadai membantu Tunku Abdul Rahman dan rombongan ke London untuk mendapatkan kemerdekaan.

Zaman sekarang ini merupakan zaman serba maju dan canggih. Kerajaan negeri Kelantan seharusnya bijak menguruskan tadbir negeri sendiri dengan lebih baik dan berjaya. Bukankah kerajaan PAS Kelantan mempunyai sumber yang besar melalui pembalakan haram yang dikerjakan oleh Husam Musa. Di mana perginya segala hasil² cukai pembalakan? Di mana perginya hasil² cukai pendapatan?


Aduhaiii~
Contoh yang boleh dianggap penyelewengan bodoh daripada kerajaan negeri Kelantan yang tak bijak langsung ialah perjanjian (MoU) menantu Nik Aziz yang ingin membangunkan Bazaar Tok Guru di atas tapak berkeluasan 5.9 ekar. Namun hanya 1.5 ekar saja digunakan untuk Bazaar tersebut.


MoU ditandatangi di antara pihak Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) dengan 2 persatuan peniaga dan penjaja sekitar Kota Bharu. Kandungan MoU tersebut menyatakan bahawa projek Bazaar Tok Guru tidak berorientasikan keuntungan (bodoh 1). Kerana ia lebih kepada hasrat murni Nik Aziz melihat para penjaja dari arked UDA dan peniaga pasar lama MPKB mendapat tempat baru yang selesa untuk berniaga.

Namun kebodohan 2 mulai timbul apabila baki tanah seluas 4.4 ekar yang bernilai hampir RM30 juta dipindah milik selama 99 tahun kepada Sensa Timur Sdn Bhd yakni syarikat yang membangunkan Bazaar Tok Guru.

Apa yang PMBK dapat daripada perjanjian tersebut hanyalah tingkat 2 dan 3 bangunan Bazaar Tok Guru sahaja. Itupun selepas PMBK membayar semula sepenuhnya pinjaman RM5.5 juta yang si menantu a.k.a hantu Nik Aziz pinjam bagi pihak PMBK dari pemaju (Sensa Timur Sdn Bhd). Akhirnya PMBK dan kerajaan negeri tidak menerima apa² keuntungan daripada sebarang aktiviti pembangunan tanah seluas 4.4 ekar tersebut selama satu abad.

Apabila ditanya mana keuntungan daripada pembukaan Bazaar Tok Guru tersebut, si menantu pun menjawab bahawa syarikat pemaju, Sensa Timur Sdn Bhd telah bersetuju untuk menderma sebuah sekolah Tok Guru berhampiran rumah Nik Aziz, Pulau Melaka. Menariknya lagi, sekolah tersebut diuruskan anak² lelaki Nik Aziz.

Mungkin disebabkan kebodohan menantu Nik Aziz inilah tercetusnya idea kerajaan negeri meminta sedekah rakyat untuk membangunkan lebuhraya Kota Bharu - Kuala Krai secara percuma.

Fikir²kanlah.
Kalo kerajaan BN yang memerintah Kelantan, Insyallah negeri ini akan lebih maju dan berdaya saing dengan negeri² sekitarnya.



Twitter : @REZQEENHILL
BBM : 23C29857
Email : reezqeenos@gmail.com 

Radhi OAG Nasihatkan Belia !!



Saya melihat perkembangan Radhi sebagai sesuatu yang positif untuk dirinya dan golongan belia. Mengenali vokalis OAG ini dari dekat merupakan satu pengalaman yang bagus untuk diri saya dan mungkin juga untuk belia² lain di luar sana.

Secara peribadi juga, saya bangga dengan anak muda ini yang mempunyai semangat luar biasa di atas pentas dan mempunyai kekuatan tersendiri melawan godaaan najis dadah yang pernah hampir merosakkan dirinya suatu ketika dahulu.

Berkat usaha yang berterusan melawan nafsu, akhirnya Radhi kembali kepada kehidupan normalnya dan menjalani kehidupan seperti kita semua.

Kepada belia² di luar sana, jangan sesekali terjebak dengan apa² bentuk penyalahgunaan dadah kerana ia akhirnya bakal menjahanamkan diri sendiri.


Twitter : @REZQEENHILL
BBM : 23C29857
Email : reezqeenos@gmail.com

Monday, May 28, 2012

Jom Cuci Mata Tengok Gambar Sekitar @hbn2012 #beeantblues































Twitter : @REZQEENHILL
BBM : 23C29857
Email : reezqeenos@gmail.com 

Wajib Tonton Video Lawak Perak

Bagi sesiapa yang menonton cerita pendek di bawah ni pasti akan menyukainya. Tak caya, cuba tengok sat.



Hahaha best kan?

Dah macam cerita Usop Wilcha pulok keh keh keh. Teman tak pandai nak ngato banyak tapi teman tabik lah pada Zamhuri yang boleh berlakon dengan baik untuk mencari makan hehehe.

Teruskanlah berlakon Yop !!

Hidup UMNO !!! Pergi mampos dengan DAP !!!



Twitter : @REZQEENHILL
BBM : 23C29857
Email : reezqeenos@gmail.com

Lumrah Kehidupan Manusia Syurga Atau Neraka


Lumrah kehidupan manusia ada masanya di atas dan ada masanya di bawah. Cuma yang membezakannya adalah bila dan ketikanya saja.

Ada kalanya kita hampir terlupa siapa diri kita apabila dipuja dan dipuji melambung². Ada kalanya juga kita hampir berputus asa untuk meneruskan kehidupan apabila dihina dan diherdik.

Namun manusia tetap dipandang sama di sisi Allah S.W.T dan yang membezakannya ketika itu adalah amalan baik yang dilakukan serta kemungkaran yang dicipta oleh hambaNya.

Hanya ada satu Tuhan saja yakni Allah S.W.T yang Maha berkuasa. Hanya Dia saja boleh menentukan hidup mati seseorang manusia itu. Hanya Dia yang boleh mengatur segala²nya dan hanya Dia sahaja yang boleh menentukan ke manakah arah tuju hambaNya kelak samada ke Syurga ataupun Neraka.


Undi Barisan Nasional tak dijamin masuk Syurga tetapi terpulang kepada niat dan amalan pengundi itu sendiri. Undi PAS juga tak confirm masuk Syurga kerana terlalu banyak kemungkaran yang dibiarkan sengaja berlaku demi mengejar cita² dan nafsu dunia.


Twitter : @REZQEENHILL
BBM : 23C29857
Email : reezqeenos@gmail.com 

Anwar Dihalau, Umat Islam Tak Mahu Bersekongkol



Selepas menonton video di atas, saya mengucapkan alhamdulillah beberapa kali kerana bangga dengan sikap dan cara berhemah yang ditunjukkan oleh AJK Masjid Tmn Sri Pulai Perdana yang meminta Anwar Ibrahim tidak berucap dan memberi 'tazkirah' di rumah ibadah tersebut.

Rakyat terutamanya umat Islam sudah semakin bijak menilai baik buruk seseorang itu untuk duduk memimpin di hadapan. Dalam soal ini, Islam tidak boleh berkompromi dengan manusia yang berkiblatkan nafsu, berTuhankan Syaitan dan bertopengkan Islam.

Semoga video di atas ni menjadi pengajaran berguna kepada seluruh umat Islam di Malaysia khususnya.


Twitter : @REZQEENHILL
BBM : 23C29857
Email : reezqeenos@gmail.com 

Mengundi Untuk Bilik Neraka

''Mengundi Anwar Ibrahim ibarat menempah bilik neraka''

Itulah yang dikatakan lidah rasmi PAS, Harakah dulu-dulu sebelum terpanah dengan cinta songsang Anwar Ibrahim. Gila gempak PAS melabelkan Anwar umpama agent Syaitan. 

Sekarang ni Harakah dah terpaksa menjilat semula semua kata-kata nista mereka terhadap Anwar Ibrahim demi matlamat mencari kedudukan tertinggi dalam barisan kerajaan.

Lantak korang la nak jadi apa wahai PR. Asal jangan rosakkan bangsaku sudah.


Sent from my Samsung Galaxy Tab 10.1

Sunday, May 27, 2012

Sambutan @NajibRazak Di @HariBelia2012 #beeantblues Sangat Gempak

Havoc dan meriah ketika ketibaan Perdana Menteri, Dato Seri Najib Tun Razak petang tadi di tapak karnival Himpunan Jutaan Belia.

Hampir 10,000 belia berkumpul ketika Perdana Menteri merasmikan Himpunan Jutaan Belia.

Sangat hebat sambutan yang diberikan hari ini. Menurut info, kehadiran sehingga sekarang ini sudah mencecah 2.5 juta sekitar 4 hari.

Jangan lepaskan peluang untuk bersama-sama belia Malaysia esok hari terakhir.


Sent from my BlackBerry® smartphone powered by U Mobile

Motocross Hangatkan #HBN2012 #beeantblues @HariBelia2012

Sudahlah hari panas terik, dihangatkan lagi dengan perlumbaan motocross di litar yang dibina khas untuk belia-belia menunjukkan bakat dan kemahiran mengendalikan motorsikal lasak ini.

Dasyat beb.

Malam ni pula ada Malaysia Freestyle Motocross Extreme. Didatangkan khas dari Jepun.

Sent from my BlackBerry® smartphone powered by U Mobile
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...