PM

 photo IMG-20140720-WA0036.jpg

Tuesday, July 31, 2012

Jariah Bubur Lambuk Pemuda UMNO @rizalmanmokhtar #bn4wp

Apa yang dilakukan oleh Pemuda UMNO Bandar Tun Razak ini tidaklah sehebat mana pun makanan yang disampaikan tetapi ia cukuplah sekadar mengurangkan kos perbelanjaan penduduk tempatan di sini.

Petang semalam di Bazar Ramadhan Tasik Permaisuri, Pemuda UMNO Bandar Tun Razak diketuai oleh YBhg Datuk Rizalman Dato Mokhtar telah mengedarkan 1,000 bungkus bubur lambuk kepada pengunjung bazar tersebut.

Ini merupakan program tahunan "tanpa gagal" yang diadakan setiap tahun di bazar-bazar Ramadhan terpilih dan kawasan-kawasan tumpuan ramai di sekitar kawasan Parlimen ini.

Lokasi seterusnya adalah di Bazar Ramadhan Taman Tenaga pada Rabu ini.


Sent Via BlackBerry® Smartphone Powered By UMNO

Monday, July 30, 2012

Antara Janji Ditepati & Janji Ditaburi


YAB Perdana Menteri, Dato Seri Mohd Najib Tun Razak mungkin pada mata sesetengah pihak kelihatan seorang ahli politik biasa. Dari segi sejarahnya, beliau tidak terlibat dalam mana-mana pergolakkan yang berlaku dalam UMNO malah kekal setia pada parti dalam keadaan apa sekalipun.

Sekurang-kurangnya itu yang kelihatan di dasar.

Tapi hakikatnya Najib adalah seorang pemimpin politik yang penuh dengan strategi dan gaya kepimpinan yang tersendiri. Beliau tahu dimana dan bila untuk mencelah di antara pelbagai isu yang dilemparkan Pakatan harami terhadap kerajaan pimpinannya.

Tidak hairan kenapa Pakatan harami berusaha sehabis baik untuk memastikan Najib tidak berjaya menjadi Perdana Menteri dengan mencipta pelbagai siri pembohongan yang jijik dan tidak masuk akal, termasuk yang berkaitan dengan pembunuhan !!!


Kerana Pakatan Haram terutamanya Anwar Ibrahim tahu, Najib adalah seorang yang kurang bercakap tapi cekap dalam menjalankan kerjanya. Justeru menyusahkan lagi Pakatan harami nak meneruskan zaman kegemilangan 2008.

Seperti yang dilihat ramai rakyat hari ini. Dikala Pakatan harami meninggalkan hampir kesemua janji pilihanraya 2008 mereka untuk mencipat janji baru yang nampak popular, Najib tampil dengan pelbagai program menunjukkan kepada rakyat akan segala janji dan pencapaian yang telah ditunaikan kepada rakyat.

Sudah tentu bila yang benar-benar kejadian lawan bayang-bayang, mana mungkin bayang-bayang boleh menang.

Inilah taktik politik yang sebenarnya, Najib tahu itu dan beliau mengamalkannya dengan penuh semangat dan keberanian. Apa orang nak kata, itu lantaklah, yang penting apa beliau cakap, beliau akan pasti ia dijalankan.

Berbanding dengan Pakatan harami yang hanya pandai tabur janji tapi setakat yang kita lihat di negeri-negeri yang depa perintah, 99% daripadanya tidak dilaksanakan. Sebaliknya, segala macam keburukkan pulak yang datang seperti berlaku di Selangor.

Sampah yang tidak berkutip akhirnya menjadi ulat yang membusuk dan menganggu halwa bau rakyat sekitar.

Tidak setakat masalah bau, sampah yang dihanyutkan air hujan ini menyumbat longkag-longkang yang akhirnya menyebabkan bajir kilat luar biasa seperti yang dilihat di Kelang dan Kajang. Semua ini akibat dari kelemahan dan janji yang tidak ditunaikan pakatan haram pembangkang.


Bukan sebab taburan hujan luar biasa yang menyebabkan banjir kilat di Kuala Lumpur.

Sebab itu bila depa tawar janji baru yang bernilai berpuluh bilion, ramai yang mencebik. Yang tak berapa nak juta ini pun tidak mampu dilaksanakan, nak cerita apa pasal berpuluh billion lagi. Semuanya hanya umpan untuk menarik undi, bukan nak laksanakan benar pun.

Sedangkan Najib dan BN pimpinannya, terus melaksanakan janji yang nampak dan memberi kesan langsung kepada rakyat.

Ibu bapa yang anak bersekolah lega bila buat pertama kali kerajaan meluluskan bantuan persekolahan RM 100 untuk seorang anak, yang lebih dari itu, bayangkanlah betapa punya lega.

Abih tidak modal pembangkang untuk menafikan jasa Datuk Najib ialah dengan menuduh kerajaan meminjam untuk melaksanakan semua program tersebut, malah ada juga yang kata Datuk Najib mengungkit dan tidak memandang ke depan, setiap kali beliau menyebut semua kejayaan yang telah diusahakan kerajaan BN pimpinannya.

Tapi dalam masa yang sama, Pakatan harami nak kita percaya janji yang ditabur Anwar bersandarkan air liur semata-mata itu?



BN - JANJI DITEPATI
PR - JANJI DITABURI & JANJI DINODAI

Persendakan UMNO, Lajim Diberi Surat Tunjuk Sebab

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor memaklumkan bahawa Ibu Pejabat UMNO telah menghantar surat tunjuk sebab kepada Datuk Seri Lajim Ukin berkaitan mengapa beliau tidak boleh dipecat daripada UMNO berikutan pengumuman perletakan semua jawatan dalam UMNO dan Barisan Nasional (BN) pada 28 Julai lalu.


Katanya, Lajim perlu menjawab surat tunjuk sebab tersebut dalam tempoh 14 hari bagi dipertimbangkan untuk tindakan seterusnya sebagaimana tertakluk dalam Perlembagaan UMNO.

“UMNO memandang serius apa yang dilakukan oleh YB Datuk Seri Panglima Haji Lajim Bin Ukin khususnya dalam pengisytiharan gerakan ‘Pakatan Perubahan Sabah’ (PPS) selain hubungan akrab dengan pakatan pembangkang yang seolah-olah mempersenda kepimpinan dalam UMNO,” katanya.

Jelas beliau, Perlembagaan UMNO Fasal 20.8 telah menetapkan bahawa semua ahlinya hendaklah cintakan parti serta patuh kepada Perlembagaan dan Tataetika Ahli selain sentiasa memelihara nama baik dan maruah parti.

“Apa yang berlaku ini adalah isu dalaman yang bersifat peribadi membabitkan Lajim dan orang-orang tertentu dalam kancah politik negeri maka ia tidak sewajarnya dikaitkan dengan parti yang telah banyak berjasa kepada negara dan rakyat keseluruhannya,” tegas beliau.

Lajim telah mengumumkan peletakan jawatan sebagai Anggota Majlis Tertinggi UMNO, Ketua UMNO Bahagian Beaufort dan pengerusi BN Beaufort berkuatkuasa serta merta Sabtu lalu di kediamannya di Likas Jaya.


Bagaimanapun, beliau masih kekal sebagai Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan dan ahli UMNO serta ahli UMNO.

Ulasan :

Walaupun Lajim memberi surat tunjuk sebab, apakah tindakan yang bakal dia terima padahal dia sendiri dah declare keluar daripada UMNO?

Kalo murtad tu boleh lah dihukum rejam sampai mampus tapi kalo keluar dari UMNO, tiada apa² bentuk tindakan rasanya. Seperti nak berhenti kerja, majikan akan berikan form untuk diisi dan di dalamnya terdapat MENGAPA berhenti, APA penambahbaikan syarikat boleh lakukan, PANDANGAN terhadap syarikat dan bla bla bla.

Pengakhirannya, surat tersebut apa jadi? Hehehe..

Kalo dah sampah tu, UMNO patut layan macam sampah.

Al Fatihah : Adinda Sultan Selangor Mangkat

Adinda Sultan Selangor Tengku Puteri Aishah Almarhum Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah mangkat jam 12.15 tengah malam tadi.


Almarhumah yang lahir pada 19 Ogos 1956 merupakan adinda bongsu Sultan Sharafuddin Idris Shah yakni Sultan Selangor hari ini.

Al-Fatihah

Syaitan Dalam Badan @hairieothman Belum Ditambat

Nak kata ada makhluk bergelar Syaitan yang masih belum diikat, takkan la pula. Tapi bila tengok tweet daripada Hairie Othman, nampak seperti ada makhluk halus yang masih duduk di dalam hati dan jiwanya  sehingga kelihatan diri Hairie seakan-akan meroyan dan sewel.


Apa saja yang tak kena dengan Hairie?

Adakah dia benar-benar ikhlas mengamuk kerana UMNO ataupun dia ni meroyan disebabkan jumlah RM50,000 yang diterima daripada PAS masih belum mencukupi kuota untuk memaki hamun UMNO?

Isk isk isk.. Ada-ada saja lah kau ni Hairie.

Ni bulan puasa dah hampir sampai pertengahannya. Adakah Hairie masih belum sempat menunaikan solat taubat? Kerana bukankah sebelum Hairie menjengah ke dalam parti yang kononnya memperjuangkan Islam itu, dia pernah berkata PAS adalah tempat untuk dirinya bermuhasabah diri dan dapat menghampirkan diri dengan keredhaan Allah?

Mungkin Melayu ini sudah semakin lupa. Maka benarlah kata bicara Tun Mahathir suatu ketika dahulu semasa mendeklamasikan sajak bertajuk Melayu Mudah Lupa di hadapan perwakilan UMNO di Pusat Dagangan Antarabangsa, PWTC.


Hebat juga Unit Media Baru (UMB) yang menjadi perhatian Hairie sehingga menyebabkan dirinya menjadi takut dan terpaksa BLOCK cybertroopers UMNO ini. Tahniah.

Apa-apa pun, satu ingatan saya pada Hairie.

Berpada-pada apabila kita bercakap mengenai keburukan orang lain kerana semakin lama semakin banyak keburukan sendiri yang akan terkeluar.


Mungkin syaitan ini yang masih terus merasuk pikiran Hairie sehingga ke hari ini.

Edisi Sahur : Mengapa @DrRaisYatim Teruk Dihentam Pengamal Media Sosial?

Memang patut pun seorang Menteri Penerangan, Komunikasi & Kebudayaan Malaysia ni diBELASAH sekali sekala oleh pengamal media sosial samada pro BN mahu pun tidak.


Saya selaku blogger pro BN terpaksa melanggar prinsip dan etika blogger yang telah berjanji tidak akan menyerang mana-mana pemimpin parti BN. Saya berharap tindakan saya ini dimaafkan ;D

Tapi disebabkan rasa sakit hati ini yang mewakili banyak pihak daripada peringkat bawahan dan pertengahan yang terlalu kecewa melihat logo sambutan Merdeka tahun ini yang dilancarkan pada 16 Julai 2012 lepas.

Pertama, saya MENYIRAP apabila logo tersebut seakan-akan papan tanda program larian merentas desa sekolah rendah. Semalam, Rais Yatim telah mengeluarkan kenyataan yang mengatakan logo tersebut merupakan logo tidak rasmi.

Ok fine, tidak rasmi.
So di mana pula logo rasmi sambutan hari Merdeka 2012 ??
Tengah bertungkus lumus nak siapkan ker atau dah siap tapi tengah pikiaq nak buat 2nd launching sambutan Merdeka?

Keduanya, saya rasa nak MENCARUT dengan Menteri ini kerana disebabkan kelembapan dirinya untuk menangkis dan menjawab segala persoalan rakyat mengenai logo tersebut telah menyebabkan YAB Perdana Menteri, Dato Seri Najib Tun Razak dan Isteri, Datin Seri Rosmah Mansor menjadi mangsa kecaman dan cacian pihak Pembangkang.

Apahal pulak tiba-tiba PM diheret sama dalam isu logo yang boleh dianggap terlalu remeh sangat? Sebenarnya memang PM dan Isteri tak patut diheret sama tapi perangai Pembangkang lahabau ni, memang kita tak boleh nak jangka.

Ketiga, saya cukup YAKIN apabila YAB PM mewujudkan rangkaian media sosialnya sendiri dengan tujuan merapatkan jurang antara rakyat dan pemimpin negara. Saya sendiri telah melihat beberapa keberhasilan pemimpin negara dan parti menggunakan media sosial seperti Twitter dan Facebook untuk berhubung dengan rakyat di bawah.

Suka saya sebut beberapa nama pemimpin seperti Dato Seri Hishammudin Tun Hussein, Dato Seri Noh Omar, Datuk Seri Ismail Sabri, Dato Razali Ibrahim dan lain-lain lagi Menteri menggunakan twitter dengan baik sekali berhubung dengan rakyat.

Tetapi tweet saya kepada Menteri PENERANGAN, KOMUNIKASI & KEBUDAYAAN langsung tidak dijawab walaupun ianya sudah lama (kurang seminggu kot) ditweet. Saya sangat kesal, seorang Menteri yang diletakkan portfolio Menteri KOMUNIKASI gagal menguasai media ini sebaik mungkin.


Saya tidak meletakkan kesalahan ini 100% kepada Rais Yatim tapi apalah kiranya jika ada kelapangan, balas la tweet dari sebilangan rakyat marhein ini. Jangan pilih kasih membalas tweet tersebut.

Saya tegur ni bukannya marah tapi sebab sayangkan Menteri, Kerajaan dan Parti.

Harapan saya pada masa akan datang ini, Rais Yatim harus lebih peka tentang isu semasa dan jangan main syok sendiri je buat itu ini.



Satu cadangan saya, jika boleh logo sambutan Merdeka ditentukan @ dipilih oleh rakyat. Kementerian di bawah Rais Yatim mungkin boleh aturkan undian terbanyak beberapa logo yang telah disenarai pendekkan untuk dipilih rakyat menerusi laman Facebook. Barulah ia bertepatan dengan hasrat YAB PM, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.

Saranan saya, semoga pemimpin atasan sedar dengan setiap apa yang dilakukan. Jangan cuba buat-buat MASALAH. Cybertroopers BN dah penat asyik COVER LINE dan menangkis kelemahan pemimpin yang lemah. Saya percaya, YAB Najib juga bersetuju dengan artikel saya hari ini.

Itu saja nak tegur kali ni. Lepas ni saya takkan tegur lagi pemimpin kerajaan melalui medium blog. Malu sebenarnya terpaksa cerita perkara ini. Saya minta maaf Dato Seri Rais Yatim.

Twitter : @REZQEENHILL

*saya mahukan kontrak YAB Dato Seri Najib Tun Razak selaku PERDANA MENTERI terus disambung beberapa penggal lagi.


Sent via My BlackBerry® Smartphone Powered By Barisan Nasional

Edisi 3 Am : Teringat Peristiwa Di Kuantan

Mai jenguk sat.

Video apa ni kul 3 pagi pulak nak ditayangkan.



Puas hati?

Tak puas hati, pi tanya tuan empunya badan..


Edisi Moreh : Lajim Ukim To Be Chief Minister of Sabah Bah


Lajim Ukim : The next C.M of Sabah

Datuk Seri Lajim Ukim has now resigned all his post in Sabah. This is confirmed. However, i am utterly disgusted with DS Lajim's decision to not quit UMNO and his post as a deputy minister. Why does a person, who has made public his displeasure and no confidence in Barisan Nasional/UMNO still wants to be in the party?

This i can conclude is because he wants to be sacked from UMNO, thus he can potray himself as a champion of the people of Sabah. A very clever game indeed and the prime minister has to be very careful in this matter. However, prior to quitting his post in Sabah, Lajim had said that the main reason for his unhappiness was the government had not done anything in his contituency i.e issue of flood and etc. This i find very suprising. In the first place, Lajim as a MP and division leader has clearly failed in his duties. How come as a leader for nearly 18 years, the issue of flooding could not be solved?Lajim must be sleeping on his job.

Now, Anwar has taken the opportunity to ride on Lajim's resignation and bring him into supporting Pakatan Rakyat. This is actually very good as i for one would like all bloody parasites in UMNO to be removed, and clean, honest and hardworking candidates are choosen for the coming General Election.

What interesting Lajim now is being mentioned as a possible candidate to be the Chief Minister of Sabah. What a u - turn for a person who only has his own interest at heart.

Source : KL Chronicle

Sunday, July 29, 2012

@DrRaisYatim Logo Merdeka Bukan Logo Rasmi

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim menjelaskan tiada logo rasmi digunakan bagi sambutan Hari Kemerdekaan ke-55 tahun ini, melainkan logo 1Malaysia, sepertimana sambutan pada tahun lalu. 


Beliau berkata, sambutan Hari Kemerdekaan kali ini menggunakan tema "55 Tahun Merdeka Janji Ditepati".

"Bahan hiasan (artwork) yang dipaparkan oleh sesetengah pihak setakat ini hanyalah paparan selingan bukan logo rasmi," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Rais berkata, akan ada beberapa bahan promosi lain dipaparkan menjelang Hari Merdeka 31 Ogos dan Hari Malaysia 16 September. 

Ada beberapa pihak mempersoalkan mengapa logo sambutan Hari Kemerdekaan ke-55, yang memaparkan gabungan logo 1Malaysia, bendera Malaysia dan tulisan "55 Merdeka Janji Ditepati", hanya ala kadar dan tidak mempunyai nilai-nilai seni yang tinggi. 
Ulasan : 

Kalo bukan ini logo rasminya, mana logo rasmi yang sebenar-benarnya? 

Friday, July 27, 2012

Puteri Segambut Beramal Jariah Di Jelajah Ramadhan Parlimen



Dua hari sebelum umat islam menyambut Ramadhan, Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Segambut telah mengadakan Program Jariah Ramadhan Siri 1. Program Jariah Ramadhan ini adalah kesinambungan Program Puteri Menyusur Akar yang telah dijalankan tahun-tahun sebelum ini.



Dalam Jariah Ramadhan Siri 1 ini, Puteri UMNO Segambut telah menziarah sebanyak 10 buah rumah di dalam Parlimen Segambut dan meyampaikan sumbangan barangan keperluan dapur seperti beras, gula, susu, minyak masak, ikan, ayam dan lain-lain lagi bagi membantu meringankan beban keluarga ini untuk menyambut kedatangan Ramadhan.



Kriteria keluarga yang dibantu adalah yang terdiri daripada keluarga yang berpendapatan rendah, ibu tunggal, anak2 yatim, warga emas, keluarga yang mempunyai ahli keluarga yang sakit kronik dan juga orang kurang upaya.





Baca lagi di Puteri Segambut

@n_izzah Santa Clause Rupanya Di Lembah Pantai


agak geli hati bila Nurul Izzah dan kuncu-kuncunya dengan sinis menyifatkan Dato Raja Nong Chik sebagai Santa Claus di Lembah Pantai. Beliau digelar Santa Claus kerana telah banyak berjasa kepada penduduk Lembah Pantai dengan memberikan pelbagai bantuan dan kemudahan demi kesenangan penduduk Lembah Pantai.

Kalau kawan-kawan masih ingat, pada bulan Ramadhan tahun 2011 yang lepas, Fahmi Fadzil, Setiausaha Politik Nurul Izzah turut mengadakan sidang media merengek kononnya Dato Raja Nong Chik terlalu banyak meluangkan masanya di Lembah Pantai dan memberi pelbagai bantuan untuk penduduk Lembah Pantai.

Kalau nak tahu lebih lanjut, boleh baca di sini.

NURUL IZZAH KECUT TELUR TENGOK BAYANG RAJA NONG CHIK


Dato' Raja Nong Chik bersama Datuk Mohamed Rahmat, Menteri Penerangan ketika itu, meredah banjir bagi membantu mangsa-mangsa di Lembah Pantai. Inilah bukti bahawa Dato' Raja Nong Chik memang dah lama membantu penduduk Lembah Pantai.

Pada aku, ini sebenarnya petanda bahawa Nurul dan kuncu-kuncunya tergugat dengan kerja keras Dato Raja Nong Chik yang tak henti-henti dari dulu sampai sekarang. Dato Raja Nong Chik, selaku Ketua Bahagian UMNO Lembah Pantai telah lama bersama-sama dengan penduduk Lembah Pantai sejak dari dulu lagi. Beliau bukannya calon paracut seperti Nurul yang datang tanpa diundang dan terus mendabik dada kononnya beliau pejuang Lembah Pantai.

Cemuhan Nurul dan kuncu-kuncunya juga membuktikan bahawa Nurul sebenarnya tidak ikhlas untuk membantu penduduk Lembah Pantai. Sekiranya dia benar-benar mahukan penduduk Lembah Pantai dibela, mengapa dia marah bila Dato Raja Nong Chik membantu penduduk Lembah Pantai? Nampak sangat Nurul lebih suka penduduk Lembah Pantai menderita daripada dibantu Kerajaan BN.

Kerana itulah isu-isu yang menguntungkan penduduk ditentangnya habis-habisan. Sebagai contoh, isu pembangunan semula Flat 4 Tingkat Kerinchi. 432 keluarga telah bersetuju untuk dibangunkan semula kawasan berkenaan, cuma 34 orang sahaja yang tidak bersetuju dek hasutan Nurul. Dan hak 34 orang inilah yang kononnya diperjuangkan Nurul sehingga membawa masuk samseng Cina, India dan juga Adam Adli yang sebelum ini tak pernah menjejak kaki ke Flat 4 Tingkat Kg Kerinchi untuk merusuh dan mencetuskan kekacauan.

Sebenarnya Nurul Izzah lah yang lebih sesuai digelar Santa Claus.

Mengapa? Sebab Santa Claus ini adalah lambang perayaan Krismas.

Eh, apa kena mengena Nurul Izzah dengan Krismas?


Lupa ke, tahun lepas kan Nurul Izzah dengan bangganya mengajak semua orang untuk hadir ke majlis perayaan Krismas di Bangsar dengan aturcara utamanya “wine masterclass”.

Jadi, kalau nak sangat promosi acara minum arak dalam perayaan Krismas, maka Nurul Izzah ni dah sah-sah  lebih sesuai jadi lambang perayaan Krismas, sebiji macam Santa Claus!!

Apa kecoh-kecoh ni Santa Claus Nurul Izzah?

Sumber : Apa Kecoh²

Edisi Sahur : PAS Tetap Laksana Hudud Jika Memerintah?



Pas tetap berkeras akan melaksanakan hukum hudud jika pembangkang berjaya memerintah selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 meskipun tidak dipersetujui oleh rakan sekutunya, DAP.

Menurut Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, kaum Cina terutama yang kaya-raya akan mendapat manfaat daripada pelaksanaan hukum tersebut kerana ia dapat menjaga keselamatan dan harta benda mereka.

Menurutnya, kebanyakan kes kecurian yang berlaku di negara ini melibatkan orang kaya dan jika dilihat taraf sosial masyarakat, lebih ramai individu kaya datang daripada kaum Cina berbanding Melayu.

"Seperti saya sebut di Ipoh mula-mula dulu, kalau pencuri, dia curi rumah orang miskin ke orang kaya? Sudah tentu curi rumah orang kaya.

"Melayu dengan Cina ini, kaya Cina lagi, jadi mereka lebih mustahak untuk hukum hudud ini kerana mereka ramai orang kaya," katanya kepada pemberita di sini hari ini. -UM

Ulasan :

Saya percaya PAS dan sekutunya hanya mampu berjanji. Janji inilah juga yang dijaja pada PRU 12 yang lepas. Hasil daripada itu, PAS berjaya menakluk Kedah dan mempertahankan negeri Kelantan tapi adakah PAS melaksanakan Hudud di kedua² negeri tersebut.



Thursday, July 26, 2012

Edisi Moreh : Yahudi Malaysia @teresakok


Pelbagai cerita dan perkara diperkatakan oleh rakyat khususnya di kawasan Parlimen tersebut. Sikap mendiamkan diri MP kawasan tersebut menimbulkan tanda tanya samada masih lagi hidup ataupun dah terlupa jalan menuju ke Seputeh.

Itu belum lagi kita dengar isu penduduk kawasan Dewan Undangan Negeri nya di Kinrara. Pasti banyak lagi cerita menarik.


Wanita hebat ini mempunyai rekod tersendiri. 

Dia merupakan antara wakil rakyat yg memenangi majoriti tertinggi dalam PRU yg lepas di Seputeh iaitu 36,492 undi menewaskan calon BN, Carol Chew.

Hebat kan?

Ada lagi hebat tentang Teresa Kok ini ialah dia memegang 7 jawatan penting.
1- Ahli Parlimen Seputeh (gaji + elaun)
2- Perhimpunan Wanita Kinrara (gaji + elaun)
3- Ahli Majlis Eksekutif Kanan Selanor (gaji + elaun)
4- Pengarah PKNS (gaji + elaun)
5- Pengerusi DAP Selangor
6- Setiausaha DAP Nasional
7- Setiausaha Wanita DAP

Meh baca kat sini lagi. 

Menarik lagi tentang Teresa Kok selepas PRU yg lepas, dia telah mengeluarkan statement No Complaint, No Help (Tiada Rungutan, Tiada Bantuan). Best sungguh jadi wakil rakyat begini, tak perlu bersusah payah berjumpa dgn pengundi dan mendengar rintihan mereka. Hanya tunggu pengundi bersuara, baru ambil tindakan. Jika tidak, tak perlu turun kawasan.

Menurut sumber lagi, jika ada rungutan pun. Hanya wakil kepada Teresa Kok saja akan turun padang utk melayan karenah pengundi Seputeh.  

Jelas sekali keangkuhan Ahli Parlimen ini yg begitu ketara. Bagi empunya diri, dia berasa terlalu yakin akan terus mempertahankan Parlimen Seputeh pada PRU akan datang.

Baca di sini juga.


Cuma ada beberapa pembaharuan yg dibawa oleh Teresa Kok di Parlimen Seputeh ialah seperti penambahan rumah² urut dan pelacuran. Anggaran yg dibuat melalui risikan mendapat terdapat hampir 400 premis yg tumbuh bagai cendawan lepas hujan (PRU12).

Kadar pertumbuhan premis² ini sangat memberangsangkan sekitar 85%. Lokasi² premis ini di sekitar kawasan Taman Danau Desa, Mega Mendung, Taman Sungai Besi, Kuchai Lama, Jalan Klang Lama, Sri Petaling dan Salak Utara.

Stok gadis² yg dikatakan 'terpaksa' kononnya menjadi pelacur, kebanyakkan masuk ke sini menggunakan visa pelajar berasal daripada China, Vietnam dan Indonesia. Tidak memeranjatkan juga, terdapat premis yg berselindung di sebalik lesen berdaftar pusat rawatan kesihatan, pusat kecantikan, pusat hiburan dan pusat refleksologi tetapi menyediakan servis tambahan utk menarik pelanggan.


Antara faktor penarik nya juga ialah terdapat sebilangan premis yg dikatakan menjalankan persembahan tarian tiang, perghhhh walla~. Ada juga yg sediakan servis mengurut tenaga batin dan seks serendah RM40. Menarik bukan?

Semuanya ada di Seputeh.

Baca lagi pasal Teresa Kok dan warga China kononnya jadi mangsa bogel PDRMdi sini.
Baca lagi pasal Parlimen Teresa Kok menjadi tempat mengKRISTIANkan pelajar tuisyen di sini.

Lihat video di bawah ini, betapa biadapnya Teresa Kok mempersoalkan tindakan petugas Masjid Negara yg memintanya menutup aurat jika mahu masuk ke dalam Masjid iaitu rumah IBADAH ORANG ISLAM.



Secara terang²an dia mempersoalkan petugas tersebut dan keduanya dia secara tidak malu meminta pertolongan seorang Ustaz membawanya naik ke atas.

Isu lain pula, siapa Teresa Kok utk menyampaikan daging Qurban kepada org kurang kemampuan dan jemaah?


Agama tidak membataskan perjuangan parti, begitu ya?



Dah la tidak memakai tudung tp masih tatap diterima umat Islam. Kesian betul saya tengok.


Lihatlah wahai semua bangsa dan saudara Islamku. Kita telah diperlakukan dan diuji dgn pelbagai cara dari org bukan Islam yg melihat bangsa dan agama kita lemah dari semua sudut. Adakah kita masih mahu terus dibuai dgn angan² dan cita² kelabu asap dari pemimpin haram jadah ini?

Fikir²kanlah.

Wakil rakyat pembangkang hanya berani menabur janji dan akhirnya UMNO danBN juga terpaksa 'bekerja' utk mereka.

Jangan Sia² Kan Undi Anda, Berubah Untuk Kebaikan.



Turun Harga Kereta : PR Kutip Undi Cara Penyamun



Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin menyifatkan janji pakatan pembangkang untuk menurunkan harga kereta sekiranya mereka mendapat mandat selepas Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang adalah janji populis yang dibuat secara spontan untuk memancing undi.

Katanya, janji tersebut adalah sebahagian daripada janji-janji lepas yang gagal ditunaikan oleh pakatan pembangkang.

“Bagaimana pakatan pembangkang mahu membiayai janji-janji tersebut iaitu nak kurangkan harga kereta sedangkan 4.6 bilion ringgit dikorbankan dari segi cukai, tetapi ditambah pula dengan janji untuk penghapusan tol, janjiuntuk beri pendidikan percuma, janji untuk hapuskan PTPTN, janji untuk beri gaji minimum setiap keluarga, yang mana semua janji-janji ini akan bangkrapkan negara kita,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia di Ibu Pejabat UMNO, Menara Dato Onn, hari ini.

Dilaporkan, Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli berjanji akan melakukan rombakan terhadap Dasar Automotif Negara dalam usaha untuk menurunkan harga kereta sekiranya pembangkang berjaya mentadbir Putrajaya selepas PRU ke-13 akan datang.

“Janji ini adalah sebahagian daripada janji-janji yang lepas sedangkan ia akan memberi kesan kepada kewangan negara kita sebanyak 4.6 bilion setiap tahun dari segi cukai.

“Kita boleh janji tetapi sekiranya kita tidak beri penjelasan bagaimana nak biayai janji-janji tersebut, maka saya risau bahawa janji ini akan membawa kemudaratan kepada ekonomi negara kita,” katanya.

Ujar beliau lagi, sekiranya harga kereta diturunkan, ia juga akan memberi kesan kepada pengangkutan awam dan menambahkan lagi kesesakan di jalan raya.

“Dari segi pengangkutan awam, hari ini dibawah kerajaan Barisan Nasional (BN) ada satu usaha untuk meningkatkan kualiti pengangkutan awam sama ada dari segi LRT, MRT, komuter dan perkhidmatan bas dan saya ingin melihat ramai lagi yang akan menggunakan pengangkutan awam supaya dapat mengurangkan kesesakan jalan raya.

“Perkara ini tidak dikaji oleh pihak pakatan kerana mereka hanya membuat janji populis untuk turunkan harga kereta tetapi tidak fikirkan kepada kesesakan dan juga penggunaan pengangkutan awam yang telah kerajaan buat komitmen melalui pembinaan MRT dan sebagainya.”

Tegasnya, cadangan ini walaupun dari segi beban kepada rakyat mungkin baik tetapi tidak difikirkan implikasinya dari segi kewangan dan pengangkutan awam.

“Ini adalah janji yang dibuat secara spontan untuk pancing undi dan tidak bertanggungjawab.”

Sebelum itu, beliau yang juga Pengerusi Pemuda BN mengumumkan bahawa pergerakan tersebut akan mengadakan Tadarus dan Khatam Quran Perdana 1Malaysia yang akan berlangsung di Masjid KLCC dengan melibatkan 2,000 peserta terdiri daripada kalangan pemuda, pelajar-pelajar universiti dan tahfiz selain kehadiran Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin.

“Program tersebut akan diadakan pada 11 Ogos depan dan terdahulu pada 10 Ogos akan berlangsung acara yang sama di Negeri Kedah. Turut menyusul dalam program tersebut ialah penyerahan kepada lebih 800 sumbangan untuk golongan fakir miskin.”

Jelasnya lagi, selain itu, bersempena Ramadan, Pergerakan Pemuda UMNO juga akan mengagihkan 30 kotak barang-barang keperluan makanan di setiap bahagian dengan melibatkan sejumlah 5,730 melalui program Ihya Ramadan.

@NajwanHalimi A Disgrace To Muslims


Najwan Halimi, Anwar Ibrahim's PA has again started his nonsense by calling UMNO Ulama's as Cows. Who the hell does Najwan thinks he is to call these respected clerics such derogatory terms?

I am one not as pious as these clerics are, but in a away as a Muslim we are taught to respect 1) the elders, and 2) Orang - Orang yang berilmu. However, this PKR fellow seems obliged to insult the Ulama's as per his fancy and whims. 

To all the opposition supporters who are foaming to the mouth shouting "Fitnah UMNO" and what not, below is the screen shot that was taken from Najwan's twitter account to support my allegation. 


Let us all loving Malaysians demand that PKR and Najwan Halimi apologize for his insults to the Ulama's. At least have some respect la bro. 

Sumber : KL Chronicle

UMNO Prihatin Nasib Rakyat @rizalmanmokhtar


Apalah kiranya sedikit sumbangan daripada YAB Perdana Menteri (PM), Dato Seri Najib Tun Razak jika hendak dibandingkan dengan kesetiaan rakyat yang menyokong padu kerajaan Barisan Nasional (BN) dari dulu sehingga ke hari ini.



Kesetiaan rakyat menyokong penuh hasrat dan prinsip kerajaan meningkatkan taraf hidup rakyat Malaysia amatlah dihargai walaupun sokongan tersebut tidak ditunjukkan secara terbuka. Berkat sokongan rakyat, kerajaan melalui Yayasan Sepakat Malaysia (MySepakat) telah melancarkan program Sumbangan Kasih Sayang PM yang bertujuan khas membantu mencari, mengambil maklumat golongan sasaran.



MySepakat dengan kerjasama Pemuda UMNO Bandar Tun Razak telah turun padang bersama² dari pintu ke pintu menyampaikan sumbangan berupa barangan keperluan dapur untuk diserahkan kepada penerima yang dipilih melalui tinjauan dan kaji selidik yang dilakukan terlebih dahulu.




Antara penerima yang dikenal pasti adalah seperti ibu tunggal, ahli keluarga yang menghidap penyakit² kronik seperti kanser, parkinson dan sebagainya.

Apa yang diharapkan pada program kali ini ialah ianya berterusan dan bukan diadakan untuk waktu² tertentu sahaja. Kerjasama dengan badan bukan kerajaan (NGO) seharusnya dicontohi oleh semua pihak.




"Sumbangan kami ini diharapkan dapat meringankan beban keluarga penerima.

"Ini adalah tanggungjawab kita selaku wakil kepada kerajaan Barisan Nasional hari ini. Melalui program sebegini, kita dapat mengenali masyarakat dengan lebih dekat dan mendengar isi hati mereka".

"Ini kerana maklumat yang dikumpulkan tersebut boleh disalurkan kepada kerajaan melalui Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) atau Lembaga Zakat bagi mengenal pasti individu atau keluarga yang wajar dibantu secara berterusan".

-Datuk Rizalman Dato Mokhtar, Ketua Pemuda UMNO Bandar Tun Razak & Wilayah Persekutuan





Nota : Sumbangan Kasih Sayang PM ni merupakan sumbangan terus daripada Pejabat Perdana Menteri Malaysia kepada rakyat.

Buka laman Facebook MySepakat M'sia, klik sini.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...