Full Width CSS

Pakatan Haram Lancarkan Manifesto PRU13 #ManifestoPRBukanJanji #1Malaysia #TolakPR


Apa faedah keluarkan manifesto sekiranya Pakatan kata ia bukannya janji? Menurut Pakatan, sebuah manifesto hanyalah alat untuk menang pilihanraya. Mereka tidak bertanggungjawab menunaikannya sekiranya menang. Sudah terang lagi berslu... Pakatan hanya mampu menaburkan janji-janji manis tapi tak mampu tunaikan janji mereka!

Sepatutnya sebelum Pakatan keluarkan Manifesto baru, tunaikanlah dulu janji - janji Manifesto PRU 12.

Jangan termakan dengan janji Pakatan Rakyat dalam manifesto mereka. Sedangkan janji 2008 masih lagi terkubur manifesto bukan janji.

Penurunan harga petrol, caj elektrik serta air lebih rendah dan menghapuskan tol, itu antara janji Pakatan Rakyat (PR) dalam Manifesto Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).Manifesto bertemakan "Pakatan Harapan Rakyat" itu dibentangkan sebagai manifestasi perpaduan antara PKR, PAS dan DAP dalam menghadapi persaingan pilihan raya diumum di Pusat Konvensyen Shah Alam.

Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli ketika membentangkan manifesto berkenaan berkata ia dibentuk berasaskan empat tonggak utama iaitu Rakyat Bersaudara, Ekonomi Rakyat, Kesejahteraan Rakyat dan Kerajaan Rakyat.

Mengambil ilham daripada Buku Jingga Manifesto menggariskan program dan dasar khusus yang akan dilaksanakan sekiranya PR berjaya mengambil alih tampuk pemerintahan Putrajaya.

Manifesto yang dicetak dalam enam bahasa ini akan diedarkan ke seluruh negara sebagai persiapan Pakatan dalam menghadapi PRU-13.

Antara program yang dijanji akan dilaksanakan ialah mewujudkan Caruman Wanita Malaysia dimana suami diwajibkan mencarum RM10 ke RM100 sebulan ke dalam tabung caruman berkenaan.

Sementara itu PR juga berhasrat memberikan pendidikan percuma kepada rakyat sekaligus menghapuskan hutang PTPTN.


Pakatan gagal tunaikan janji-janji PRU12. Banyak contoh di Selangor, sampai kena saman. Belum kira negeri lain lagi.

Sudah 22 tahun PAS perintah Kelantan, ada 22 janji yang tak ditepati.

Rangkakerja polisi Pakatan hanya berdasarkan andaian dan akan mufliskan negara. Mereka menghentam sasaran KDNK 2012 sebagai tidak realistik, namun telah dipatahkan dengan bukti kukuh 6.4% pertumbuhan.

Sumber :  Bro Jinggo

Post a Comment

0 Comments