Full Width CSS

Selangor Bakal Terima MB Baru Yang Jauh Lebih Muda & Kacak Tetapi Berhati Busuk #1Malaysia #TolakPR #ManifestoBukanJanji



Cita-cita Tokong Crocky Erogan Guan Eng mahu menghapuskan PKR secara halus dan teratur.Dedahan terbaru MKP dapat dari sumber dalam DAP mengatakan mengambil kawalan Selangor dari PKR dengan meletakkan calon DAP Melayu sendiri - setiausaha politik sendiri, Zairil Khir Johari, yang sebelum ini juga dikenali sebagai Christopher Ross Lim.

Lim Guan Eng percaya bahawa untuk PRU-13, DAP akan akhirnya memenangi kebanyakan kerusi di kalangan pihak PR.

Lim Guan Eng adalah yakin mengekalkan semua DUN semasa kerusi dimenangi oleh DAP pada tahun 2008

13 daripadanya adalah dari DAP hanya 3 DUN kerusi diperlukan ,Target Dap kali ini adalah - N6 Kuala Kubu Bharu, N56 Sungai Pelek dan N46 Pelabuhan Klang, sekali gus meningkatkan jumlah DAP hingga 16 DUN kerusi.

Manakala Guan Eng menjangka PKR akan kehilangan kerusi 5 DUN sekali gus mengurangkan bilangan kerusi DUN dari 14-9 kerusi semasa sahaja.

Seperti PAS, Guan Eng juga menjangka mereka untuk melaksanakan kurang baik dan dengan itu kehilangan 3 kerusi daripada 8 semasa mereka yang akan menyebabkan PAS berakhir dengan hanya 5 DUN kerusi.

Oleh itu, pakatan PR masih akan terus mengawal negeri Selangor dengan 30 kerusi (DAP-16, PKR-9 dan PAS-5) vs BN dengan 26 kerusi, sekali gus mengekalkan kuasa seluruh negeri untuk satu penggal lagi.
Walau bagaimanapun, sejak DAP kini mempunyai bilangan yang paling kerusi, mereka harus dapat menentukan dan melantik MB. Malah, dengan 16 kerusi seperti di atas, mereka juga melebihi PKR dan PAS DUN kerusi gabungan yang hanya datang sehingga 14.


Lim Guan Eng telah belajar dari kesilapan apa yang berlaku di Perak apabila ia terpaksa menyerahkan jawatan Menteri Besar kepada PAS walaupun ia telah memenangi lebih banyak kerusi DUN daripada PAS di Perak kerana keperluan bahawa MB telah menjadi Melayu.

Oleh itu, Nizar Jamaluddin pergi untuk menjadi MB - banyak mengecewakan dan kekecewaan Kit Siang dan Guan Eng.

Tetapi kali ini, mereka bersedia untuk kemungkinan bahawa - Guan Eng akan membariskan calon DAP Melayu di Selangor dengan niat untuk melantik beliau sebagai MB apabila DAP menang kerusi yang paling.

INi adalah sebab utama Guan Eng mahu Zairil menang pada CEC dulu. Dia akan menjadi MB Selangor apabila DAP menang kerusi yang paling dan negeri ini kekal di bawah pemerintahan PR.

Karpal Singh memberi pendapat bahawa undang-undang tubuh negeri Selangor membolehkan Zairil Berbangsa Melayu dan Islam dalam definisi perlembagaan Melayu dan jadi dia adalah layak untuk dilantik sebagai Menteri Besar Selangor selaras dengan Perlembagaan Negeri Selangor.

Oleh itu, Zairil sedang dijadualkan untuk bertanding kerusi Bukit Gasing yang kini kosong sejak kematian Edward Lee Poh Lin. Walaupun anak Edward, Simon Lee telah mengambil alih tugas bapa dan tekun memupuk kerusi ini, berharap untuk bertanding dalam GE13, Guan Eng telah terdiri fikirannya untuk Zairil akan terjun dalam untuk pertandingan Bukit Gasing.

DAP mahu mengawal kekayaan yang luas dan aliran hasil di Selangor dan dengan meletakkan Zairil di sana sebagai MB, Guan Eng akan dapat untuk mengawal dan memanipulasi beliau dan memastikan orang muda akan melakukan bidaan beliau.

Zairil Khir Johari adalah budak bermata biru Lim Guan Eng dan telah mendapati dirinya baru-baru ini dalam kontroversi baru lebih identiti sebenar beliau. Untuk seketika kini, latar belakang biologi beliau telah datang di bawah penelitian. Beliau telah dipanggil dirinya Zairil Khir Johari.

Tidak Zairil bin Khir Johari tetapi Zairil Khir Johari. Terdapat perbezaan yang besar. Ulangi Zairil Khir Johari dan TIDAK BIN Zairil Khir Johari.

Walaupun DAP bekas naib pengerusi Tunku Aziz membuat tuduhan tumpul bahawa Zairil bukanlah anak biologi Khir Johari, setiausaha politik kepada CM Pulau Pinang, telah tidak diambil masalah untuk menyaman seluar off Tunku Aziz untuk membersihkan namanya.

Semua tiga tahun DAP lama ahli Zairil boleh keluar dengan adalah satu kenyataan yang menyedihkan untuk mengatakan dia tahu siapa bapanya.

Ia juga telah didedahkan di beberapa blog dengan keterangan dokumentar keras bahawa Zairil sebenarnya Christopher Ross Lim dan bahawa dia dilahirkan di Hawaii dan bapa biologi beliau adalah kononnya satu Howard Lim Singapura. Ibu Christine Lim alias Rose Christine Lim Abdullah alias Christine Khir Johari. Beliau adalah kursus setiausaha kepada Khir Johari lewat.

Zairil dilahirkan pada 17 Okt 1982 tetapi ibunya hanya berkahwin dengan Khir Johari pada bulan Februari 1996 dan jadi ia adalah agak mustahil untuk dia menjadi anak Khir Johari oleh tarikh pengiraan dan apa-apa.

Atau kebenaran adalah hanya apa yang ditunjukkan pada blog - bahawa Zairil @ Christopher Ross Lim adalah anak Howard Lim sebagai satu sijil kelahiran dari Hawaii atau bahawa Christine mempunyai hubungan sulit dengan Khir Johari dan mengandung kanak-kanak manakala dia masih berkahwin Howard Lim dan apabila Zairil dilahirkan, beliau telah didaftarkan sebagai anak suami kemudian beliau, Howard Lim.

Tetapi sesiapa adalah bapa Zairil, fakta kekal bahawa beliau telah kini mendapat satu yang paling berkuasa "Kelly" dalam bentuk Lim Guan Eng yang sedang membuat masa depan ini lelaki muda itu begitu terang bahawa dia adalah kini dalam talian yang Menteri baru Besar Selangor.

Post a Comment

0 Comments