Monday, April 1, 2013

Pensyarah UKM, Abd Latiff Mohamad Nak Mengajar Ker Nak Berpolitik?


Kita semua sedia maklum universiti adalah tempat untuk menimba ilmu demi membina masa depan yang lebih baik. Peranan yang diberikan oleh pihak universiti adalah besar dengan memastikan mahasiswa yang menuntut dapat keluar sebagai graduan yang berjaya atau sebaliknya.

Ibu bapa yang menghantar anak mereka juga mahu melihat anak-anak mereka berjaya. Ada juga dikalangan mereka yang kurang berkemampuan untuk menyara anak mereka sanggup bergodok-gadai demi menyara anak mereka. Ramai mahasiswa yang berterima kasih dengan pihak Kerajaan kerana dengan pelbagai bantuan yang diberikan dapat mereka mengejar cita-cita mereka dan berjaya dalam pelajaran dan hidup.



Apa yang GR kesal di sini adalah dalam anak-anak muda ini sibuk mengejar cita-cita mereka, ada pula pihak yang tidak bertanggungjawab cuba untuk MENGHANCURKAN masa depan mereka. Yang mengejutkan kita adalah pensyarah mereka ini. Memang kita semua sedia maklum, pakatan haprak akan menggunakan apa saja untuk mereka menabur fitnah terhadap rakyat supaya membenci Kerajaan.

Kalau GR kata seorang pensyarah Universiti Kebangsaan M'sia (UKM) ni bodoh banggang, tak manis pulakan. Sebab dia nie golongan yang bijak pandai dan jauh jaraknya jika nak dibandingkan dengan GR. Tapi di manakah pemikiran bijak pandai beliau? Seorang yang cendiakawan boleh berfikiran kolot seperti nie, mahasiswa yang cetek pemikiran mereka sudah tentu terpengaruh.

Inilah pensyarah yang GR maksudkan. Memang negara kita ini bebas bersuara. Bersuara yang baik ialah untuk semua pihak. Bukan untuk COVERLINE sebelah pihak saja. Menggunakan media sosial adalah jalan yang terbaik yang anak muda inginkan sekarang tapi haruslah berikan yang terbaik bukannya keburukan pada mahasiswa.


Mohon pihak pengurusan UKM siasat perkara ini. Ambil tindakan terhadap pensyarah yang tak bertanggungjawab ini. Walaupun pihak Kerajaan meluluskan AUKU, tidak semestinya politik harus berleluasa dalam kampus. Tanggungjawab seorang pensyarah ialah mendidik anak bangsa bukannya memesongkan pemikiran mereka.

Mahasiswa tak berjaya nanti salahkan Kerajaan jugak, walhal diri mereka sendiri yang tak mahu merebut peluang yang sedia ada depan mata. Sibuk sana sini berdemo, berhimpun tidur atas jalan semata-mata nak dapatkan habuan yang ciput. Masa depan tergadai.

5 comments:

  1. Prof Emeritus apa nii..?? His english is half past six....." i didn't here him.." HaHaHa...perhaps it's a typo error....

    ReplyDelete
  2. pembangkang rupanya......tak sangka pulak...patut la menyusahkan masa tu......kalau OTAK jenis pembangkang, mmg perasan diri BAGUS memanjang

    lain yg kita mahu, lain yg dia lecture...MELENCONG, BERPUSING2...langsung tak menjawab soalan....sebijik mcm MENTOR dia, ANWAR IBRAHIM......chit!...poooodah...Prof?....kahkahkah

    ReplyDelete
  3. macam ni pun ya teruk english pon bleh jadi lecturer ke??..puihh...

    ReplyDelete
  4. bodoh la ko ni..pensyarah yg jilat bn ko xnk kecoh plak..bila masa die berpolitik dlm kampus.die kan guna fb utk kebebasan bersuara..bodohnye ko

    ReplyDelete
  5. bodohnya prof ni....macamana boleh lepas jd lecturer ni?? sama bodoh dgn anon 10.51 tu!! hahahahaha

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...